Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Кожна людина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей.Визнання прав такої дитини, її інтересів, потреб, надання допомоги у процесі соціалізації та вибору професійної діяльності є дуже важливим на сучасному етапі розвитку освіти. Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі та умовах, які відповідають її фізичному та розумовому розвитку “…Основними принципами освіти в Україні є: доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою; рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей ” Закон України “ Про освіту ” Стаття 6. Основні принципи навчання

Номер слайду 2

Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами Інклюзивна освіта – перспектива нова, хоч різні можливості – рівні права. Кожна дитина – це цілий світ, освіта, повага, рівність для всіх!

Номер слайду 3

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

Номер слайду 4

Інклюзивне навчання базується на основі психолого-педагогічного вивчення потенціалу та особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, прогнозування можливих труднощів у процесі навчання та шляхів їх подолання.

Номер слайду 5

Основою для запровадження інклюзивної освіти є низка міжнародних та державних нормативно-правових документів:  Всесвітня Декларація прав людини - 1948 р.  Декларація прав дитини - 1959 р.  Декларація про права інвалідів (ООН, 9.12.1975 р.).  Конвенція про права дитини - 1989 р. (ратифікована Постановою Верховної Ради України 27 лютого 1991 року).  Всесвітня декларація “Освіта для всіх” - 1990 р.  Стандартні правила ООН щодо забезпечення рівних можливостей для інвалідів - 1993 р.  Саламанська декларація та Програма дій - 1994 р.  Програма дій щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами - 1994 р.  Дакарська Декларація - 2000 р.  Конвенція ООН про права інвалідів 2006 р. ст.24 (ратифікована Постановою Верховної Ради України 16.12.09).  Резолюція 48 сесії ЮНЕСКО “Інклюзивна освіта: шлях у майбутнє”.

Номер слайду 6

Закони України: 1. Конституція України 2. «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (21.03.1991) 3. «Про реабілітацію інвалідів в Україні» (06.10.2005) 4. «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (06.07.2010) 5. Закон України про освіту 6. Конвенція про права інвалідів 7. Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання

Номер слайду 7

          Накази Міністерства освіти і науки України: 1. «Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки» від 11.09.2009 № 855         2. «Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року» від 21.12.2009 № 1153 3. «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти» від 01.10.2010 № 912   Листи Міністерства освіти і науки України: 1. «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» від 26.07.2012 №1/9-529 2. «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 №1/9-384 3. «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 №1/9-675        

Номер слайду 8

4. «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням» від 28.09.2012 №1/9-694 5. "Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання" від 02.01.13 № 1/9-1        6. "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами" від 08.08.2013 № 1/9-539      7. "Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік" від 25.06.2014 № 1/9-335     8. "Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку" від 13.08.2014 № 1/9-413 9. "Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів" від 13.08.2014 № 1/9-414 10. Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах( за нозологіями) у 2014\2015 році від 18.08.2014 № 1/9-416

Номер слайду 9

Зміст діяльності асистента вчителя Постанова Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2012 р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 18.05.12 № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» Наказ Міністерства освіти і науки України від 06 грудня 2010 р. № 1205 «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» Постанова Кабінету Міністрів України від18 липня 2012 року № 635 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346 і від 14 червня 2000 р. № 963» (введення посади асистента вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням до переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників )

Номер слайду 10

У своїй діяльності педагоги повинні керуватися не настановою «Що з цією дитиною не так?», а принципом «Що цій дитині потрібно?»

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку