Інклюзивна освіта в Бельгії

Про матеріал
Реалізація інклюзивної освіти в Бельгії. Презентація для вчителів і студентів .
Перегляд файлу

image


Особливості інклюзивного навчання в Бельгіі

Правові основи освіти осіб з обмеженими можливостями у Бельгії зʼявилися в 1970 році, а вже в 1978 році до „Закону про спеціальну освіту" були внесені суттєві зміни. Ці зміни значною мірою стосувалися здобуття освіти осіб з порушеннями психофізичного розвитку та встановлювали право батьків на вибір навчального закладу. Передувало цьому прийняття у 1960 р. «Закону про освіту» та установлення необхідності створення психолого-медико-соціальних служб, які вирішували освітній маршрут дітей з ООП. Дані служби визначали й спеціальний заклад, в якому перебувала дитина з тим чи іншим порушенням розвитку.

Спеціальні установи для ООП:

Бельгії функціонує 8 типів спеціальних установ для дітей з ООП: для дітей з легкою формою розумової відсталості. середньою і важкою формою. для дітей з розладами поведінки та емоційно-вольовими відхиленнями, для дітей з сенсорними порушеннями,. фізичними розладами, із соматичними захворюваннями та дітей, у яких спостерігаються труднощі у навчанні.

Психолого-методико-соціальні центри

У психолого-медико-соціальних центрах дітей з порушеннями ретельно обстежують і надають рекомендації щодо подальшого освітнього шляху дитини. Однак кінцеве рішення щодо вибору навчального закладу належить батькам/ опікунами дитини, які також є активними учасниками обговорення. Саме від їх вибору залежить чи дитина навчатиметься в спеціальному закладі чи в масовій школі.

Психолого-методико-соціальні центри

Завдання психолого-медико-соціальних центрів полягає також і в наданні допомоги школі, батькам/опікунам, дітям з ООП, розробці індивідуальних навчальних планів, корекційній підтримці.

Окрім цього дані центри інформують батьків про освітні, медичні та соціальні послуги для їхніх дітей, допомагають в отриманні соціальної допомоги.

Моделі навчання :

Ухваливши «Закон про спеціальну освіту», Бельгія усунула барʼєри між спеціальними та загальноосвітніми установами й цим передбачила три моделі спільного навчання:

        учні з ООП навчаються у масових освітніх закладах, а психологомедико-соціальний супровід здійснюється фахівцями центру;

        учні з ООП відвідують основні заняття у масових закладах освіти, а спеціальні розвиткові заняття у спеціальній школі:

        учні з 00П певний час навчаються у масових закладах освіти.

Окрім вище перерахованого, освіта в Бельгії є безкоштовною для дітей з ООП до 18 років.


 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Матеріали для друку
Інкл
Додано
28 липня 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку