Презентація "Організація формувального оцінювання"

Про матеріал
Прийоми роботи з формувального оцінювання, які навчають учнів мислити, ставити запитання, шукати відповіді, оцінювати свою діяльність на уроці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Організація формувального оцінювання(з власного досвіду)

Номер слайду 2

Пропоную поповнити професійну скарбничку педагогів прийомами роботи з формувального оцінювання, які навчають учнів мислити, ставити запитання, шукати відповіді, оцінювати свою діяль­ність на уроці.  

Номер слайду 3

Оцінювання особистісного розвитку розпочи­нається з перших днів навчання й триває постійно. Невід'ємна частина процесу оцінювання — форму­вання здатності учнів самостійно оцінювати власний розвиток. Орієнтирами для спостереження й оці­нювання є загальні та конкретні очікувані результати, необхідні для організації спостереження за навчаль­ними успіхами учня/учениці, індивідуального обго­ворення навчальних успіхів школярів з батьками чи особами, які їх замінюють. 

Номер слайду 4

Мета формувального оцінювання:підтримувати особистісний розвиток учнів;формувати в школярів упевненість, наголошу­ючи на їхніх сильних сторонах, а не на помилках;виявляти досягнення на кожному з етапів навчання;вчасно помічати проблеми та запобігати їх накопиченню;підтримувати бажання навчатися й прагнути досягати максимально можливих результатів;запобігати побоюванням щодо помилок.

Номер слайду 5

Оцінювання навчальних досягнень учнів потрібно спрямовувати на формування їхньої позитивної самооцінки. За сприятливих умов навчання та виховання в учнів формується цілком відповідна самооцінка, яка стосується їхніх особистісних якостей, досягнень та можливостей. Створюючи такі умови, потрібно враховувати індивідуальні особливості кожного учня.

Номер слайду 6

Важливо не протиставляти школярів одне одно­му. Заохочувальним має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як учень працював рані­ше. Доцільно наголосити лише на позитивній дина­міці їхніх досягнень. Про труднощі в навчанні варто говорити з самим учнем індивідуально, аби не ство­рювати ситуацію колективної зневаги до нього.

Номер слайду 7

Водночас доцільно навчати учнів взаємооцінювання, до того ж формувати вміння коректно вис­ловлювати думку про роботу однокласника, дати пораду щодо її поліпшення. Це активізує навчальну діяльність, сприяє розвитку критичного мислення, формуванню адекватного ставлення до зауважень, рекомендацій, посилює товариськість та відчуття значущості кожного учня в колективі.

Номер слайду 8

У першому класі, а також у другому, якщо прий­няла таке рішення педагогічна рада школи, вчитель використовує вербальне оцінювання. Коли він висловлює своє ставлення дитині, то виражає їй підтримку, необхідну для повного її розкриття, самореалізації.

Номер слайду 9

69 способів сказати учневі«Ти — молодець!»Ти зараз на правильному шляху. Пречудово!У тебе все вийшло. Правильно!Це добре!Супер!Я пишаюся тим, як ти працював!Ти робиш це дуже добре!Ти нічого не пропустив!Так тримати!Надзвичайно!Прекрасно!Це найкраще!Неймовірно!Нарешті!Сенсаційно!Тепер тебе нічого не зупинить. Грандіозно!Відмінно!Це була першокласна робота!Чудово!

Номер слайду 10

Я ніколи не бачила нічого кращого. Це значно краще!Гарна робота. Я щаслива бачити цю роботу. Ти виконав гарну роботу. Ти близький до істини. Мої вітання!Це те, що треба!Зараз це ти зрозумів. Ти швидко вчишся. Працюючи так само, ти досягнеш чималих успіхів.

Номер слайду 11

Я не зуміла б зробити краще. Це правильний шлях. З кожним днем у тебе виходить дедалі краще. Клас!Це чудова робота. Ти робиш це красиво!Як багато ти зробив. Розумник!Ти дійсно це покращив. Прегарно!Шикарно!Ти неперевершений сьогодні. Це вже успіх. Це твоя перемога. Тепер ти відчуваєш свої можливості. Ти справжній майстер.

Номер слайду 12

Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна подати у вигляді такої послідовності дій: Формулювання об'єктивних та зрозумілих для учнів навчальних цілей. Створення ефективного зворотного зв'язку. Забезпечення активної участі вихованців у процесі пізнання. Ознайомлення учнів з критеріями оцінювання. Забезпечення можливості та вміння школярів аналізувати власну діяльність (рефлексія). Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Номер слайду 13

Прийоми формуваль­ного оцінювання:1. Кольорове зображення настрою. Наприклад: На уроці було комфортно і все зрозуміло (веселий)На уроцівиникали деякі труднощі, не все було зрозуміло (звичайний)На уроці було важко, нічого не зрозумів (сумний)

Номер слайду 14

2. Світлофор. Що потрібно: у школярів є червоні, зелені, жовті картки, які вони кладуть на парту, чи на підставку вгорі:червоний — не розумію; жовтий - труднощі в розумінні; зелений - все зрозуміло.

Номер слайду 15

3. Сигнали рукою. Перевіряється рівень пояснень учителя. Учні показують великий палець у тому положенні, за­лежно від того, як зрозуміли пояснення. Великий палець вгору — я розумію. Великий палець горизонтально — я майже розумію. Великий палець вниз — я не розумію.

Номер слайду 16

4. Сонечко. На дошці прикріплюється жовте коло - сонечко. Дітям роздаються промінчики жовтого та блакит­ного кольорів. Промінчики потрібно прикріпити до сонечка. Жовтий колір — мені дуже спо­добалося заняття, отримав чимало — цікавої інформації. Блакитний колір — заняття нецікаве, не було корисної інформації.

Номер слайду 17

Дерево оцінювання На дошці прикріплюється плакат із схематичним зобра­женням дерева. Наприкінці уроку вчитель пропонує учням пока­зати себе на дереві щодо уроку чи теми, що вивчається. Вони пишуть свої імена на стікерах і прикріплюють їх до дерева. Цей плакат можна викорис­товувати повторно для виявлення прогресу в діяльності учнів.

Номер слайду 18

Терези настрою. Зліва на картинці — похмурий день, хмари, дощ. Праворуч - сонце, безхмарне небо. Залежно від того "сонячний" чи "дощовий" нас­трій, чаша терезів наприкінці дня відхиляється вліво чи вправо. При цьому внизу в секторі, до якого від­хиляється маятник, відмічається число й причина.

Номер слайду 19

Рефлексивна мішень. Брав активнуучасть. Булозрозуміло. Було цікаво. Дізнався нове На дошці кріпиться мішень, поділена на сектори. Учень ставить мітки в секторі відповідно до оцінки результату: чим ближче до центру мішені, тим ближче до 10, на краях мішені — оцінка ближче до нуля. Після виставлення оцінок учнями прово­диться короткий аналіз.

Номер слайду 20

Плюс — мінус — цікаво. Ця вправа може виконуватися як усно, так і письмово, залежно від наявності часу. Для письмо­вого виконання пропонується заповнити таблицю з трьох граф: Плюс — записується все, що сподобалось на уроці, інформація та види роботи, що викликали позитивні емоції, або, на думку учня, можуть бути корисні для досягнення певних цілей. Мінус — записується все, що не сподобалося на уроці, викликало неприязнь, залишилося незрозу­мілим, або інформація, яка, на думку учня, є для нього не корисною, не потрібною. Цікаво - учні вписують цікаві факти, про які дізналися на уроці, що б іще хотіли дізнатися з цієї проблеми від вчителя.

Номер слайду 21

Продовжити речення: На уроці працював ..., тому що .... Свою роботу на уроці я ... . Урок мені здався .... За урок я ... . Мій настрій .... Матеріал уроку мені був ... .

Номер слайду 22

Форма анкетування: На уроці української мови я:- дізнався (лася) - зрозумів (ла) - навчився (лась) Найкраще у мене на уроці виходило… Основні труднощі у мене були… У мене відбулися зміни:в знаннях з предмета;в умінні відчувати;в моїх творчих здібностях;в умінні усвідомлювати власну діяльність.

Номер слайду 23

Оцінювальний лист. Чи виконав я те, що задумав Чи вдалося зробити те, що я записав, як голов­ний результат проекту Чи все вдалося так, як я задумав Що було зроблено добре Що було зроблено погано Що було виконувати легко а що виявилосянесподівано важким Хто міг би мені сказати ДЯКУЮ за проект Попрошу дорослих оцінити мою роботу: Що сказала мама Що сказала вчителька Як оцінили проект друзі У чому я з ними згодний, у чому — не згодний

Номер слайду 24

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид завдання. Відмітка (оцінювання)      Листи самоконтролю. Записи ведуться упродовж уроку. Прізвище, ім'я учня …

Номер слайду 25

Три моменти і дія (Три М і Д)Учням пропонується назвати три моменти, які в них вийшли добре протягом уроку, і запропонувати одну дію, яка покращить роботу на уроці.

Номер слайду 26

SMSУчням пропонується на паперових мобільних телефонах написати SMS-повідомлення другові про те, як пройшов урок, як плідно він працював.

Номер слайду 27

Бортовий журнал. Це форма фіксації інформації за допомогою ключових слів, графічних моделей, коротких речень і узагальнень, запитань. Частинами "бортового журналу", які заповнюва­тимуть учні, можуть бути:ключові поняття теми;зв'язки, які може встановити учень;важливі запитання.

Номер слайду 28

Підсумовуючи вищесказане, можна сказати , що вчитель може використовувати різні методи для оцінювання того, як учні формулюють, аналізують, узагальнюють інформацію, і на основі отриманих результатів оцінювання відповідно коригувати своє викладання. Запропоновані прийоми формувального оціню­вання допоможуть учням усвідомити й відстежити власний прогрес і планувати подальші кроки з до­помогою вчителя. Формувальне оцінювання — означає бути поруч з учнем і вести його до успіху.

Номер слайду 29

Дякую за увагу

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Васькіна Валентина Миколаївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
30 липня 2023
Переглядів
496
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку