МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Західно – Донбаський професійний ліцей
ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ
СПОРТИВНО-МАСОВИХ ЗАХОДІВ
Методична розробка виховного заходу з учнями Західно - Донбаського професійного ліцею
з дисципліни «Фізична культура»
Виконала
Викладач фізичної культури
Коржавіна О.Ю.
Зміст 1. Вступ 2.Основна частина 2.1. Теоретична частина 2.1.1Огляд наукової та методичної літератури з методичної проблеми 2.1.2Фізичні навантаження учнів 2.1.3 Організація та керівництво спортивно-масовими заходами 2.1.4 Форми фізичного виховання учнів 2.1.5 Програмна побудова організації спортивно-масових заходів 2.1.6 Організація та зміст навчально-виховного процесу 2.1.7 Інформаційні технології у фізичному вихованні молоді 2.2 Практична частина 2.2.1Положення спортивного свята: «Студентські ігри» 2.2.2Спортивне шоу: «Молодь-за здоровий спосіб життя» 2.2.3 Спортивні змагання присвячені: «Дню Захисника Вітчизни» 2.2.4 Спортивні змагання: «Спортивна чехарда» 2.3 Література 3.Висновки
|
4 6 6 6 7 10 11 12 12 13 14 14 16 19 21 25 26
|
«Щоб зробити дитину розумною і розсудливою,
зробити її і міцною і здоровою, хай вона працює,
діє, бігає, кричить, хай вона перебуває постійно
в русі».
Ж.Ж. Руссо
1.Вступ
Заняття фізичної культури та фізичного виховання, передбачені навчальним планом, можуть забезпечити лише 10-20 % необхідного обсягу рухів, а цього недостатньо для нормального фізичного розвитку учнів.Тому викладач для ефективного удосконалення фізичного розвитку учнів на заняттях фізичної культури і фізичного виховання використовує інноваційні технології в спортивно-масових заходах, які допомагають надалі розвивати фізичні якості і зміцнювати здоров'я. Найважливіший аспект фізичного виховання - це взаємозв'язок між фізичною культурою і спортивно-масової роботою, яка дозволяє індивідуально підійти до кожного учня, допомагаючи йому розвиватися в процесі тренувань і зміцнювати свої фізичні якості.
Роль спортивно – масових заходів збільшується, вони повинні спрямовуватися на розв’язання завдань зміцнення здоров’я, підвищення працездатності учнів, розвиток рухових можливостей, удосконалення життєво-важливих рухових умінь і навичок, формування позитивного ставлення до фізичного виховання. У учнів розвиваються моральні та вольові якості, виховується потреба до систематичних занять фізичним вихованням.
У повсякденній роботі з метою підвищення ефективності спортивно – масових заходів ми активно використовуємо різноманітні технічні засоби, спеціальний інвентар і тренажерні пристрої та теоретичні заняття.
Це, у свою чергу, дасть змогу теоретично вивчати та організувати проведення різних спортивно – масових заходів. У зв’язку з цим, плануючи роботу, окрім теоретичних пояснень на практичних заняттях, ми виділяємо окремо на кожну тему одне теоретичне заняття фізичної культури. Отже, у навчальному процесі важливо є не застосування технологій, а її вплив на досягнення основної мети.
Використання різноманітних форм та методів навчання дає змогу більш вдало організувати спортивно – масові заходи. У своєї роботі активно використовуємо технологічні інновації такі як - Інтернет, аудіо, CD, різноманітні спортивні зали, які допомагають в організації та проведенні заходів. Адже не секрет, що виконання вправ у поєднанні з наочністю забезпечує поліпшення їх виконання на практиці.
Предметом дослідження є: використання спортивних шоу та змагань, як метод формування позитивної мотивації здорового способу життя. Практичне значення роботи полягає у практичному використанні даних матеріалів при проведенні спортивних змагань, шоу, семінарів-практикумів, тренінгових занять.
Головною метою технології є досягнення заданого освітнього результату в навчанні, вихованні та розвитку, а наукою доведено, що здоров'я і навчання взаємопов'язані і взаємозумовлені. Чим міцніше здоров'я учнів, тим продуктивніше навчання і отже, чим вище активність і протистояння можливому негативному впливу ззовні, тим успішніше протікає адаптація до умов середовища. Здоров'язберігаючі технології не можуть за визначенням виступати в якості основної і єдиної мети освітнього процесу, а тільки в якості умови, однією з важливих завдань, пов'язаних з досягненням головної мети. Розглянемо кілька груп здоров'язберігаючих технологій, застосовуваних у системі освіти, в яких використовується різний підхід до охорони здоров'я, а відповідно, і різні методи і форми роботи:
Фізкультурно-оздоровчі технології – спрямовані на фізичний розвиток. Учні займаються: загартовуванням, тренуванням сили, витривалості, швидкості, гнучкості та інших якостей. В основному дані технології реалізуються на заняттях фізкультури і в роботі спортивних секцій, яка передбачає вивчення механізмів і факторів оздоровчого впливу фізичних вправ на організм людини, а також технологію розробки та застосування тренувальних програм з метою поліпшення фізичних кондицій і здоров'я людей різних статевовікових груп, використовуючи популярні види тренування (стретчинга, аеробіки, бодібілдингу, калланетіки, шейпінгу) та їх різновидів.
Екологічні здоров’я зберігаючі технології – допомагають виховувати любов до природи, прагнення піклуватися про неї, залучення учнів до дослідницької діяльності в сфері екології тощо, все це має потужний педагогічний вплив, що формує особистість, зміцнює духовно-моральне здоров'я учнів.
Здоров'язберігаючі освітні технології слід визнати найбільш значущими за ступенем впливу на здоров'я учнів. Головна їхня відмітна ознака – не місце, де вони реалізуються, а використання психолого-педагогічних прийомів, методів, технологій, підходів до вирішення виникаючих проблем.
Виділяють: організаційно-педагогічні технології (структура навчального процесу частково регламентується вимогами державних санітарних правил і норм); психолого-педагогічні технології (психолого-педагогічний супровід всіх елементів освітнього процесу); соціально адаптуючи і особистісно-розвиваючі технології (включають технології, що забезпечують формування і зміцнення психологічного здоров'я учнів, підвищення ресурсів психологічної адаптації особистості, різноманітні соціально-психологічні тренінги, програми соціальної і родинної педагогіки і т.д.); лікувально-оздоровчі технології (становлять самостійні медика - педагогічні галузі знань: лікувальну педагогіку і лікувальну фізкультуру, вплив яких забезпечує відновлення фізичного здоров'я учнів).
2.Основна частина
2.1. Теоретична частина
2.1.1Огляд наукової та методичної літератури з методичної проблеми
Здоров’я населення – показник добробуту держави, тому його збереження є завданням державного рівня. Особливої уваги потребує молодь, усвідомлення нею цінностей здоров’я, розуміння визначальної ролі здорового способу життя та формування індивідуальної поведінки кожної молодої людини на цих засадах. У межах українсько-канадського проекту ” Молодь за здоров`я ” Українським інститутом соціальних досліджень було проведено національне опитування молоді з метою вивчення чинників, що впливають на здоров`я дітей і молоді, аналізу ставлення молоді і дітей до власного здоров`я, визначення рівня обізнаності з тих чи інших питань здоров`я. В народі кажуть "Або ви турбуєтесь про своє здоров’я, або воно потурбує вас." У сучасному суспільстві життя й здоров’я людини визначаються як найвищі людські цінності. Батьків і педагогів сьогодні надзвичайно хвилює питання допомогти дітям бути здоровими, сильними, витривалими. Адже, на жаль, несприятливі соціально-економічні умови сучасної України, важка екологічна ситуація, інформаційне перенасичення та інтенсифікація навчального процесу викликають тенденції до погіршення здоров’я дітей і учнівської молоді.
Здоров’я цієї вікової групи особливо важливо, тому що, за оцінкою фахівців, приблизно 75% хвороб дорослих є наслідком умов життя в дитячі та юнацькі роки. Майже 90% дітей, учнів, студентів мають відхилення в здоров’ї, а більше 50% - незадовільну фізичну підготовку. Україні необхідно покоління з високим рівнем освіченості, культури і здоров’я, здатне сприймати загальнолюдські цінності, творчо, продуктивно та довго діяти в будь-якій галузі соціальної практики.
Головне завдання дорослих полягає в тому, щоб сформувати в українців свідоме ставлення до власного здоров’я. Утвердження загальнолюдських цінностей, збереження здоров’я громадян України є винятково актуальною проблемою сьогодення.
Упродовж останніх десятиріч склалася тривожна тенденція погіршення здоров’я та фізичної підготовленості населення України. Це пов’язано не лише з проблемами економіки, екології, а й із недооцінкою в навчальних закладах, ролі фізичного виховання у процесі формування навичок здорового способу життя молоді. Зростання кількості захворювань населення в Україні, зокрема молоді досліджував в своїх роботах Н. Башавець. М. Булатова звертає увагу на збільшення кількості учнів, зарахованих за станом здоров’я до спеціальної медичної групи . На думку багатьох фахівців у учнів не сформована потреба піклуватися про своє здоров’я. Такі науковці, як І. Боднар зазначають, що однією із причин відхилень у стані здоров’я учнів є недостатня рухова активність Окрім того, мала би бути кращою сучасна організація та зміст фізичного виховання у навчальних закладах, адже доведено, що навчальні заняття не забезпечують необхідного для учнів обсягу рухової активності. Так, науковці О Ващенко, Л.В.Волков зазначають, що молодь не має інтересу до змісту обов’язкових занять фізичним вихованням . Питання оптимізації процесу фізичного виховання молоді вивчали О. Ващенко, В. Горащук, Г. Грибан. Попри те, що вітчизняні й зарубіжні науковці досліджували проблему формування навичок здорового способу життя з різних поглядів, ми на сьогодні спостерігаємо, що недостатньо вивчено питання поєднання теоретичного і практичного компонентів, навчальних і самостійних занять у системі фізичного виховання, не досліджено впливи різних видів занять фізичними вправами на формування навичок здорового способу життя у учнів.
В своїй роботі Безверхняя Г.В. відмічає , що покращення фізичного стану дітей, а отже, і рівня здоров’я, можливе лише за умови проведення систематичних цілеспрямованих занять фізичними вправами, що мають тренувальні режими і носять розвивальний характер. У ліцеї такими формами є уроки фізкультури, секційні заняття і виконання самостійних домашніх завдань. За даними опитування учнів систематично займаються спортом тільки 20-25 %, домашні завдання з фізкультури виконують близько 7%. Результати досліджень показали, що кількість учнів, які займаються систематично фізичними вправами організовано та самостійно, може збільшитися тільки за умови підвищення мотивації до цих занять.
Питання взаємозв’язку здоров’я людини і регулярних занять фізичною культурою і спортом досліджували вітчизняні науковці М.М.Булатова, М.В.Дутчак, В.М.Платонов, Л.В.Волков, Ю.П.Мічуда, А.В.Цьось, Б.М.Шиян та ін.
2.1.2Фізичні навантаження учнів
При всій багатогранності підходів до заощадження і зміцнення здоров'я учнів у навчальному закладі (харчування, гігієна, фізичні вправи) на перше місце виходить фактор руху. Численними дослідженнями вчених доведено, що зі вступом до школи загальна рухова активність дитини падає у багато разів, а з продовженням навчання – вона практично відсутня. Заняття фізичного виховання і фізкультурні паузи на інших заняттях не можуть компенсувати дефіцит руху. Вирішити проблему допоможе введення в розклад занять динамічних (рухливих) перерв, а також спортивно – масових заходів, наповнити які можна оздоровчим бігом та спортивними іграми.
Пріоритетним напрямком роботи кожного навчального закладу є підвищення якості освіти через використання інноваційних технологій на уроках і позакласних заняттях. Тому сучасний педагог повинен досконало володіти знаннями в області цих технологій і успішно застосовувати їх на своїх уроках. Вчитель, використовуючи сучасні технології, може удосконалювати не лише фізичні якості, а також розвивати творчій потенціал учнів.
Здоров’я зберегаюча технологія, вживана в системі освіти, виділяє декілька груп, що відрізняються різними підходами до охорони здоров'я і, відповідно, різними методами і формами роботи. Учителям фізичної культури близькі фізкультурно-оздоровчі технології. Вони спрямовані на фізичний розвиток учнів. До них відносяться: гартування, тренування сили, витривалості, гнучкості і інших якостей, що відрізняють здорову, треновану людину від фізично слабкої.
За характером дії розрізняють наступні:
Для досягнення цілей здоров’я зберiгающих технологій застосовуються наступні групи засобів:
Однією з головних вимог до використання перерахованих вище засобів є їх системне і комплексне вживання у вигляді занять з використанням профілактичних методик; і застосуванням функціональної музики; аудіо супровід уроків, з чергуванням занять з високою і низькою руховою активністю; у вигляді реабілітаційних заходів; через масові оздоровчі заходи, спортивно-оздоровчі свята здоров'я; вихід на природу, екскурсії.
Використання інформаційних комп'ютерних технологій (ІКТ) в позаурочній діяльності і на уроках робить предмет фізична культура сучасним. Складовими частинами ІКТ є електронний, програмний і інформаційний компоненти.
Не дивлячись на те, що урок фізкультури - це практика, тут є місце і теорії. Вчителеві необхідно знаходити і використовувати такі методи вчення, які дозволили б кожному учневі проявити свою активність, свою творчість, активізувати рухову і пізнавальну діяльність. Сучасні педагогічні технології, а так само використання Інтернет – ресурсів, нових інформаційних технологій, дають можливість педагогові досягти максимальних результатів.
ІКТ дозволяють організувати учбовий процес на новому, вищому рівні, забезпечувати повніше засвоєння учбового матеріалу. Інформаційне комунікативні технології дозволяють вирішити проблему пошуку і зберігання інформації, планування, контролю і управління заняттями фізичною культурою, діагностики стану здоров'я і рівня фізичної підготовленості тих, що займаються.
Використання презентацій на уроках дозволяє детальніше і наочно надавати теоретичний матеріал, що робить процес освіти найбільш ефективним. Цей вигляд роботи може бути використаний при вивченні техніки виконання рухів, оскільки за допомогою наочної картинки даний рух можна розбивати не лише на етапи виконання, але і коротші фрагменти і створити правильне представлення рухових дій.
За допомогою презентації також можна доступно пояснити правила спортивних ігор, тактичні дії гравців, барвисто піднести історичні події, біографії спортсменів.
Створення презентацій і відеороликів з комплексами загально розвиваючих вправ (зрв) можуть стати помічниками вчителеві.
Одним з видів домашнього завдання може бути створення презентації по темах : «Здоровий спосіб життя і я», «Способи гартування», «Шкідливі звички» «Гімнастика» і так далі. Діти можуть виконувати такі завдання як самостійно, так і в групах.
На уроках також можливе проведення тестування з метою перевірки і закріплення знань учнів. У позакласній роботі також можна використовувати ІКТ: представлення команд, оформлення змагань, опис конкурсів і так далі. Електронні освітні ресурси, також дозволяють учням у дома детальніше познайомитися з вивченою темою на уроці, знайти необхідні вправи для вдосконалення своїх фізичних якостей і поповнити багаж своїх знань в області фізичної культури і здорового способу життя.
2.1.3Організація та керівництво спортивно-масовими заходами
Метою фізичного виховання в ліцеї є сприяння підготовці гармонійно розвинених, висококваліфікованих фахівців. У процесі навчання в ліцеї за курсом фізичного виховання передбачається рішення наступних завдань:
виховання у учнів високих моральних, вольових і фізичних якостей, готовності до високопродуктивної праці;
збереження і зміцнення здоров'я учнів, сприяння правильному формуванню і всебічному розвитку організму, підтримка високої працездатності протягом усього періоду навчання;
всебічна фізична підготовка учнів;
професійно-прикладна фізична підготовка учнів з урахуванням особливостей їх майбутньої трудової діяльності;
придбання учнями необхідних знань з основ теорії, методики і організації фізичного виховання і спортивного тренування;
вдосконалення спортивної майстерності учнів – спортсменів;
виховання у учнів переконаності в необхідності регулярно займатися фізичною культурою і спортом.
Процес навчання організовується в залежності від стану здоров'я, рівня фізичного розвитку і підготовленості учнів, їхньої спортивної кваліфікації, а також з урахуванням умов і характеру праці їх майбутньої професійної діяльності.
У ліцеї загальне керівництво фізичним вихованням і спортивно-масовою роботою серед учнів, а також організація спостережень за станом їх здоров'я, покладено на викладачів фізичного виховання.
Медичне обстеження і спостереження за станом здоров’я учнів протягом навчального року здійснюється медичним працівником.
2.1.4Форми фізичного виховання учнів
Фізичне виховання в ліцеї проводиться протягом усього періоду навчання учнів і здійснюється в різноманітних формах, які взаємопов'язані, доповнюють один одного і являють собою єдиний процес фізичного виховання . Навчальні заняття є основною формою фізичного виховання . Вони плануються в навчальних планах по всіх спеціальностях, і їх проведення забезпечується викладачами фізичного виховання. Самостійні заняття сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу, дозволяють збільшити загальний час занять фізичними вправами, прискорюють процес фізичного вдосконалення, є одним із шляхів впровадження фізичної культури і спорту в побут і відпочинок учнів. Основним додатковим компонентом розвитку фізичних якостей є спортивно-масові заходи. Вони допомагають розвивати та удосконалювати види спорту. Індивідуальний метод інноваційних технологій, допомагає самостійно вивчити види спорту, опираючись на теоретичний курс, відео заняття, використовуючи на практиці ці знання.
У сукупності з навчальними заняттями правильно організовані самостійні заняття забезпечують оптимальну безперервність і ефективність фізичного виховання. Ці заняття можуть проводитися у позанавчальний час за завданням викладачів або в секціях.
Фізичні вправи в режимі дня спрямовані на зміцнення здоров'я, підвищення розумової і фізичної працездатності, оздоровлення умов навчальної праці, побуту і відпочинку учнів, збільшення бюджету часу на фізичне виховання. Масові оздоровчі, фізкультурні і спортивні заходи спрямовані на широке залучення молоді до регулярних занять фізичною культурою і спортом, зміцнення здоров'я, вдосконалення фізичної і спортивної підготовленості .
Ці заходи організуються у вільний від навчальних занять час, у вихідні та святкові дні, під час навчальних практик.
2.1.5 Програмна побудова організації спортивно-масових заходів
Зміст організації спортивно – масових заходів регламентуються календарним планом на навчальний рік. Заходи містять різні види спорту, які спрямовані на вирішення конкретних завдань фізичної підготовки учнів. У зміст занять включаються розділи: гімнастика,легка атлетика, настільний теніс,туризм,спортивні ігри,силова підготовка.
У зміст всіх практичних занять включається також матеріал з професійно-прикладної фізичної підготовки, який визначається стосовно профілюючих спеціальностей.
2.1.6 Організація та зміст навчально-виховного процесу
Основним принципом при визначенні змісту роботи є диференційований підхід до навчально-виховного процесу. Його суть полягає в тому, що навчальний матеріал формується з урахуванням статі, рівня фізичного розвитку, фізичної і спортивно-технічної підготовленості учнів .
Навчально-виховний процес - проводиться відповідно до науково-методичних основ фізичного виховання. Основою для вирішення цих завдань є система організаційних форм і методів навчання. Ця система об'єднує традиційні методичні принципи і прийоми фізичної підготовки з новітніми методами організації передачі і засвоєння матеріалу, передбачає чітку регламентацію співвідношення обсягу й інтенсивності фізичного навантаження, послідовності навчання, чергування різних видів і форм навчальної роботи.
Першим критерієм розподілу учнів є результати їх медичного обстеження, яке проводиться на кожному курсі на початку навчального року. Після проходження обстеження лікар визначає стан здоров'я, фізичний розвиток кожного учня і розподіляє його в одну з медичних груп: основну, підготовчу або спеціальну.
Другим критерієм є рівень фізичної і спортивно-технічної підготовленості, що визначається на перших заняттях після перевірки стану фізичним і спортивно-технічної підготовленості по контрольним вправ і нормативам програми з фізичного виховання.
Загальна та ППФП проводяться з урахуванням функціональних можливостей учнів. Головне в цій підготовці – оволодіння технікою прикладних вправ, усунення функціональної недостатності органів і систем, підвищення працездатності організму. Велике значення у навчальних заняттях цього модулю має реалізація принципів систематичності, доступності та індивідуалізації, суворе дозування навантаження і поступове його підвищення.
2.1.7 Інформаційні технології у фізичному вихованні учнів
На сьогоднішній день суспільство не має у своєму розпорядженні ефективнішого засобу забезпечити фізичну підготовку людей до повноцінного життя в сучасних умовах, ніж фізична культура. Фізична культура поряд з культурою в цілому покликана формувати всесторонньо розвинену особу, головного суб’єкта і об’єкта суспільно-історичного процесу.
Перед системою профтехосвіти, у зв’язку з цим, постає проблема переходу від традиційної педагогічної парадигми до вчення інноваційного типу, в основі якої повинна лежати, перш за все, турбота про здоров’я учні.Сьогодні вже загальновизнано, що в перспективній, прогресивній системі профтехосвіти повинні домінувати інформаційні компоненти. І це не випадково, оскільки система освіти повинна не лише давати необхідні знання про нове інформаційне середовище суспільства, але і формувати новий світогляд.
В даний час для учнів актуальними є наступні завдання:
2.2 Практична частина
2.2.1Положення спортивного свята:«Олімпійські ігри»
Місце проведення - спортивний зал. Зал прикрашається прапорцями, плакатами, повітряними кульками. На баскетбольному щиті знаходиться – емблема з зображенням п’яти олімпійських кілець, в кожному з яких смішлива мордочка, а внизу підпис «Переможе найсильніший». Про початок сповіщає музика.
Ведучий вітає гравців, болільників. Знайомить їх з програмою змагань. Зачитуються жартівливі телеграми від зірок спорту. Представляються члени журі. Звучить гімн. За сигналом виходять капітани команд. Під музику та аплодисменти болільників команди проходять по залу і шикуються. Роблять привітання (Команда «Стартери» на спортивне свято прибула. Всім учасникам свята «Фізкульт – привіт»).
Перед першим конкурсом шикування на півколо.
1 конкурс
(«Конкурс футболістів», участь приймають хлопці).
На стартовій смузі біля кожної команди лежить футбольний м’яч. За сигналом перші гравці кожної команди ведуть м’яч по напрямку до булав. Першу булаву обводять справа, другу – зліва, третю – справа. Назад повертаються так само, передають м’яч наступному гравцеві, а самі стають останніми. Виграє команда, яка закінчить вправу раніше. Якщо м’яч збиває булаву, гравець повинен підняти її, і з цього місця продовжити вправу. Якщо це правило порушується, команда отримує штрафне очко.
2 конкурс
(«Конкурс на спритність», участь приймають дівчата).
Шикування як у попередніх естафетах. Замість м’ячів дають повітряні кульки. За сигналом дівчата вибігають вперед, підбиваючи рукою кульки в повітрі. Огинають стійку, повертаються на місце та передають кульки наступним гравцям. Якщо кулька впаде, її треба підняти, і з того місця продовжити біг. Якщо це правило порушується, команда отримує штрафне очко.
3 конкурс
По одному номеру художньої самодіяльності.
4 конкурс
(Гра «Гонка м’ячів»).
1) М’ячі у направляючих. За сигналом гравці передають м’яч над головою, останній вибігає з м’ячем вперед. Гра триває, поки попереду знову не з'явиться направляючий і підніме руку догори. Забороняється передавати м’яч, пропускати гравців. За це нараховуються штрафні очки.
2) Те саме, але вихідне положення гравців «широка стійка», м’яч передається під собою з рук в руки.
3) М’яч прокачується по підлозі між ногами.
5 конкурс
(Конкурс «Найуважніший»).
Гравці однієї команди сідають на лаву. До них виходить представник іншої. Стає спиною до лави і заплющує очі. За 10 с. гравці на лаві приймають різні пози. За сигналом ведучий повертається і старається за 10 с. запам’ятати пози дітей. Знов повертається спиною на 10 с. В цей час діти змінюють пози. Ведучий повертається і помічає, хто змінив позу. Виграє команда ведучий якої помітить більше змін.
6 конкурс
(«Доставка пакунку»).
Кожна команда готує пакунок (конверт з емблемою команди). Хлопці шикуються в колони за смугою старту Дівчата з обручами в руках будують «тунель».
За сигналом хлопці з «секретними пакунками» вибігають, пролазять крізь обручі («тунель»), оббігають булаву, повертаються і передають пакунок наступному. Останні замість оббігання булави несуть свій пакунок суддям, які стоять навпроти кожної команди. Судді здають їх голові журі. Виграє та команда, яка віддасть пакунок раніше.
7 конкурс
(«Конкурс капітанів»).
На трьох стільцях сидять капітани з зав’язаними очима. Навпроти них стоять стільці. На них знаходиться по 3 кеглі. Гравці за сигналом встають, переходять до стільців навпроти. Беруть одну кеглю і переносять її на свій стілець. Так само повертаються за другою і третьою кеглями. Виграє той, хто зробить все раніше.
8 конкурс
(«Конкурс вболівальників»).
Кожній команді роздається лист з незакінченим віршем. Болільники повинні самі його закінчити. Хто справиться краще – виграв.
«Раз» - підняти руки вгору
«Два» - нагнутися додолу
Не згинайте, діти, ноги
Як торкаєтесь підлоги.
Учні обдумують вірш під час естафети. По закінченні естафети вони повинні віддати свої варіанти, або виголосити голосно.
9 конкурс
(Комбінована естафета).
Шикування як у попередніх конкурсах.
1) етап – біг гусячим кроком (хлопці);
2) етап – стрибки на правій, лівій нозі (хлопці);
3) етап – стрибки на двох (хлопці);
4) етап – переміщення «павуком» обличчям вперед (хлопці);
5) етап – стрибки на двох через скакалку з рухом вперед (дівчата);
6) етап – біг через скакалку (дівчата);
7) етап – біг приставними кроками туди правим, назад лівим (дівчата);
8) етап – біг зі згинанням рук в упорі лежачи на обумовленому місці (хлопці);
9) етап – біг до обумовленого місця, 5 присідань на місці, повернення бігом
(дівчата);
10) етап – звичайний біг (дівчата).
По закінченню естафети, підводяться підсумки, та підсумки конкурсу болільників. Слово надається голові журі. Він підводить підсумки свята. Всі штрафні очки, які команди отримали під час змагань, вираховуються з загального рахунку. Виграє команда в якої більше очок. Після підведення підсумків йде нагородження. Команда – переможець робить коло пошани. Всі виходять із залу.
2.2.2Положення спортивного шоу: «Молодь-за здоровий спосіб життя»
(З піснею М. Старокадомського «Пісенька про зарядку» виходять, у спортивних костюмах учні. Три читці виходять наперед, інші під музику виконують елементи ранкової гімнастики).
1-й читець2-й читець
Сонце встало, сонце встало! На площадку по порядку
Прокидайся і вставай! У прекрасний день оцей,
Скинь швиденько з себе ковдру. На зарядку! На зарядку!
Не тягни і не зівай! Ми збираємо дітей!
3-й читець1-й читець
Вище руки, ширше плечі, Отже, розпочнемо
Раз, два, три! Дихай рівніше. Наш виступ скоріш.
Від зарядки ти зміцнієш. Тож приготуйтесь слухати,
Станеш спритним і сильним! Всі сідайте зручніше.
Всі (скандують).
Без занять по фізкультурі
Не зміцнить мускулатури!
2-й читець 3-й читець
Все, що ми розповімо. Як зберегти здоров’я
Яку пораду вам дамо. Усім присутнім вам.
Обов'язково дасть вам користь. Ось тут, на оцій сцені
Роби зарядку, не лінись! Я відповіді дам.
(Звучить спортивний марш. Учні імітують змагання бігунів на стадіоні. В центрі один піднімає емблему Олімпійських ігор — п'ять кілець).
1-й читець
Щоб мужнім стать і стать сміливим,
Сильним духом, сильним тілом,
Загартованим, здоровим,
Ти виходь на стадіони!
(Учні імітують інші види спорту).
2-й читець
І не треба нам лякатись
Ні вітру, ні морозу.
Хто спортом в нас займається,
Тому нема загрози.
(Спортсмени скандують по черзі, піднімаючи плакати).
- Будеш сильним і здоровим!
- Твоє здоров'я стане міцніше за граніт!
- Бадьорість і силу тобі дасть тільки спорт!
- Сонце, повітря і вода — наші найкращі друзі!
3-й читець.
Шановні друзі! А зараз я хочу повести вас стежками історії Олімпійських ігор.(Виходять два історики Давньої Греції, одягнені в хітони, з книгами в руках).
1-й історик. Мабуть немає людини на землі, яка була б байдужою до спорту і до Олімпійських ігор. Задовго до чергового Олімпійського року готуються всі країни світу. Спеціальні комітети обговорюють і вирішують, у якій країні проводити ігри, гарячково тренуються майбутні учасники, заздалегідь хвилюються судді, нудяться в чеканні глядачі.
2-й історик. І нарешті, раз на чотири роки, знаменний день настає. Дівчата, одягнені в старогрецькі хітони, запалюють від променів сонця Еллади олімпійський смолоскип. Опустившись на коліна, приймає його юнак. Священний вогонь смолоскипа, запалений біля вівтаря Стародавньої Олімпії, символізує собою мир і дружбу всіх народів землі.
1-й історик. І коли спалахне вогонь над святковим стадіоном, коли замайорить олімпійський прапор і делегації різних країн увійдуть на стадіон в урочистому марші, попереду всіх підуть спортсмени Греції, і. це тому, що в далекому минулому, якому понад дві тисячі років, саме в цій країні народилися Олімпійські ігри.
2-й історик. Велика наука історія зберегла для нас розповідь про колишню велич Олімпії, про блискучі перемоги і рекорди грецьких спортсменів.
«Сила, здоров'я і краса» — ось головний девіз спортсменів Давньої Еллади.
1-й читець
Це ж у Древній у Елладі!
Але є у нас такі,
Що не дуже спорту раді,
Тільки курять цигарки.
Всі (скандують).
Спорт і цигарка — не сумісні!
Давайте для початку з вами зробимо фіззарядку. Нумо, разом! Починаємо! І на місці пострибаємо! Далі виконаємо вправи. Дія фізичних вправ для здоров'я для забави!
1-й читець. Фіззарядка вам тільки на користь! А зветься вона тому «зарядкою», що ніби заряджає вас на весь день.
2-й читець. Після вправ людина почуває себе бадьорою, м'язи її ніби пробуджуються від сну. Крім того, фіззарядка привчає правильно і глибоко дихати, загартовує організм людини.
3-й читець. Потрібно її робити систематично, щодня, в один і той самий ранковий час. Тому що після сну людина почуває себе кволою, а зарядка робить її бадьорою.
1-й читець
Якщо хочеш будь здоровим,
А не зовсім навпаки,
Йди сміливо і записуйсь
У спорт. секції, в гуртки.
2-й читець
Кращі стануть чемпіонами,
А здоровими - усі!
3-й читець
Тож закликаємо вас! Всі дружіть зі спортом!
- Зміцнюйте своє здоров'я, займаючись фізкультурою!
- Допоможіть своїм друзям відчути привабливу силу спорту.
- Загартовуйтеся! Будьте здорові! До нових зустрічей. (Під мелодію спортивного маршу всі виходять з спортивної зали.
2.2.3 Спортивні змагання присвячені: «ДнюЗахисника Вітчизни»
Тема:Відзначати День Захисника Вітчизни, сприяти згуртуванню учнівськогоколективу. Розвивати розумові і фізичні здібності,кмітливість,спритність. Виховувати патріотичні почуття до рідної України,дружби та взаємоповаги один до одного,взаєморозуміння. Прищеплювати інтерес до фізкультури та спорту.
Інвентар: Скакалки, тенісні м’ячі,канат, футбольні м’ячі,мішені, свисток.
Місце проведення:Спортивна зала.
Учасники змагань: Команди учніву складі восьми хлопців в кожній команді.
Суддівська бригада: запрошені гості, представник адміністрації, викладачі та провідні фахівці з фізичної культури
Хід свята
Уболівальники займають місця в залі. Під звуки маршу входять ведуча свята,за нею капітани команд із емблемами команд та учасники змагань. Усі учасники обходять коло пошани і шикуються за лінією старту.
Ведучий:Шановні учні-спортсмени, викладачі,гості!Щиро, від усього серця вітаємо Вас зі святом - Днем захисника Вітчизни. Насправді - небагато в нас таких важливих дат, як день тих, чия професія - Батьківщину захищати. За словами: Тараса Шевченка, "У своїй хаті - своя сила, і правда, і воля", - то маємо обов'язково шанувати тих, чий святий обов'язок - захищати свою хату, боронити свою правду - своєю силою і своєю волею.
Сьогодні в кожному домі віддають пошану й повагу тим, хто в лиху годину війни мужньо боронив українську землю. Захисників Вітчизни вшановує вся Україна. Перед вами ми схиляємося, у вас вчимося любити Батьківщину.
Сьогодні ми зібралися на фізкультурно-оздоровче спортивне свято присвячене Дню Захисника Вітчизни.
Ведучий надає слово членам журі. Голова журі оголошує про відкриття змагань і бажає успіхів командам.
Естафета: «Листоноші»
Команди шикуються в команду по одному. На відстані 10 метрів від команди на підлозі лежить аркуш паперу,поділений на клітинки,де записані правильні відповіді,які у сумках листоноші (сумку має кожна команда).Капітани команд
витягують лист із запитанням, біжать до «адресата», кладуть на правильну
відповідь і повертають сумку листоноші наступному гравцеві. Перемагає команда, яка швидше рознесе «пошту». Приклади запитань:
Яка найвища гора українських Карпат? (Говерла)
Яким видом спорту займаються брати Кличко? (Бокс)
У якій країні вперше відбулися Олімпійські ігри? (Греція).
Естафета: «Рятівник»
За сигналом направляючі кожної команди біжатьдо своїх команд і беруть за руки наступного учасника своєї команди. Тепер вони біжать парами, тримаючись за руки, оббігають місце повороту і повертаються знову до своїх команд. Після цього у гру вступають треті номери команд, які беруться за руки з другими і так доти, доки всі гравці не пробіжать парами. Перемагає команда, яка закінчить біг першою без порушень правил.
Естафета: «Влучний кидок»
На відстані 10 м. від учасників навпроти кожної команди знаходяться мішені. Кожний учасник має по одному тенісному м’ячику. По черзі гравці кидають м’ячики в мішень. Кожне влучення в мішень приносить команді одне очко. Перемагає команда, яка влучила в мішень найбільшу кількість.
Естафета:«Скакуни»
У капітанів команд в руках скакалки. За сигналом вони перші біжать до стійки, оббігають її, повертаються назад і подають один кінець скакалки другому гравцеві, а другий залишають у себе в руці. Потім обидва тримають скакалку поблизу підлоги, біжать уздовж своєї колони:один праворуч, другий-ліворуч. Гравці в колоні перестрибують через скакалку. Добігаючи до кінця колони капітани команд залишаються там, а другі біжать зі скакалками вперед і продовжують гру.
Естафета закінчується тоді, коли останній гравець повернеться зі скакалкою до лінії старту. Виграє команда, яка раніше справилась з завданням.
Конкурс: «Капітанський»
Капітани команд беруть по одному футбольному м’ячу і стають у коло діаметром три метри. За сигналом починають жонглювати м’ячем різними способами.(На протязі конкурсу м’яч може впасти на підлогу два рази. Коли м’яч падає третій раз, конкурс для гравця в якого це відбулося, вважається завершений). Перемагає та команда, капітан якої виконав жонглювання більшу кількість разів.
Конкурс: «Перетягування канату»
В конкурсі беруть участь шість учасників з кожної команди. На канаті, з кожного боку, знаходиться маркувальна стрічка, за яку учасники не можуть робити захват ближче до центру. Команди шикуються одна навпроти одної і беруть в руки канат. За сигналом починається перетягування. Гравець який потрапляє на половину суперників вибуває з гри. Перемагає команда, яка всіх суперників перетягне на свою сторону.
ІІІ.Підведення підсумків змагань
Судді підраховують бали та визначають переможця.
ІV. Нагородження переможців та учасників
1. Оголошення переможця.
2. Вручення почесних грамот та солодких призів переможцю і учасникам змагань.
2.2.4 Спортивні змагання: «Спортивна чехарда»
Девіз змагань:«Якщо спорт полюбиш!Сильним, спритним будеш»
Інструктаж з ТБ про правила поведінки наспортивному майданчику.
1. Конкурс: «Переплетинки»
Станьте парами та подайте один одному руки так, щоб вони переплелися. А тепер спробуйте пробігти 30-50 м. Перемагає пара, яка добігла до фінішу першою.
2. Конкурс: «Перегони зі скакалками»
Стрибати через скакалку можна не тільки одному, але й парами. При цьому можна не стояти на місці, а бігти вперед.Проведіть таке змагання: хто швидше пробіжить 20-30 м, постійно стрибаючи через скакалку.
3.Конкурс: «Янусі»
Давнє римське божество «Янус» зображувалося з двома обличчями, оберненими у протилежні сторони. Станьте спинами один до одного,переплетить руки та влаштуйте забіг на 20-25 м. Спочатку один біжить попереду, а інший позаду, а потім міняються ролями та біжать назад. Перемагає та пара, яка швидше пробігла вперед і назад.
4.Конкурс: «Аякси»
Аякси — давньогрецькі герої, які ніколи не розлучалися. Станьте обличчями один до одного і влаштуйте забіг на 20-25 м. Вперед і стільки ж назад. Хто скоріше повернеться на фініш, той і перемагає.
5. Конкурс: «Триноги»
Триноги — це такі змагання в забігах, де у кожної пари бігунів ноги зав'язані шарфом або ременем. Виходить, що у кожної пари бігунів нібито три ноги, а не чотири.Влаштуйте і ви таке змагання, тільки на дистанцію 20-25 м. Перемагає пара, яка прийде до фінішу першою.
6. Конкурс: «Пас - зигзаг»
Таку гру люблять хлопчаки, тому що вона нагадує футбол.Розставте на доріжці кеглі, 8-10 штук, для кожної пари гравців. Потім ганяйте м'яч ногами, стараючись провести його між кеглями. Пропускати кеглі не можна. Якщо в грі бере участь багато пар, то можна відмічати час, щоб знати, яка пара перемогла.
Якщо учасників розділити на команди, то можна провести естафету. Кеглі потрібно розставити в два ряди. Та команда, яка прийде швидше, перемагає.
7. Конкурс: «На спині»
У цій грі хлопчаки по черзі катають один одного на спині, стараючись пройти з партнером 10 м. Потім вони міняються ролями. Переможе та команда, яка першою пройде від старту до фінішу і назад.
8. Конкурс: «Перегони з парасолями»
Ця гра хороша тим, що її можна проводити і в спекотну днину, і в дощову. В забігах беруть участь пари, і замість палички - естафети вони передають другій парі парасолю. Перемагає та команда, учасники якої пробігли з парасолями всю дистанцію швидше.
9. Конкурс: «Пас - бол»
У таких іграх, як баскетбол, гандбол, регбі, потрібно вміти перекинути м'яч один одному руками. Ось і потренуйтеся парами, перекидаючи м'яч один одному; при цьому кожен має право робити не більше трьох кроків, підкидаючи м'яч угору і не ударяючи ним об землю. Затримувати м'яч у руках не дозволяється.Виграє команда, яка швидше добіжить до фінішу та повернеться назад, дотримуючись правил гри.
10. Конкурс: «Пас-волан»
Пасувати можна не тільки м'ячем, а й воланом. Між двома стовпами натягніть стрічку або мотузку завдовжки 2-3 м. Ударяючи ракетками для бадмінтону по волану, потрібно пройти вздовж мотузки вперед і назад так, щоб зробити 5 ударів, рухаючись назад. При цьому волан не повинен падати на землю.
11. Конкурс: «Парна чехарда»
Всі діти знають гру в чехарду: один нахиляється, а інші стрибають через нього. Можна грати в чехарду й парами.Для розгону дозволяється робити не більше трьох кроків. Перестрибнув через товариша, зроби три кроки вперед, щоб той міг розігнатися й стрибнути через тебе. Дистанція 40-50 м. Перемагає та пара, яка прийде до фінішу першою.
12. Конкурс:«Крізь обруч»
Для цієї гри потрібні обручі. Один гравець котить обруч від старту до фінішу, а другий повинен у цей час спритно перестрибнути крізь нього. Перемагає та пара, яка ні разу не загубила обруч на маршруті та більшу кількість разів перестрибнула через обруч. Кожний вдалий перехід через обруч дає виграш 5 балів. Хто набрав більше балів, той і переміг.
13. Конкурс: «Не впусти м'яча»
На лінії старту кожний учасник гри отримує дві палички. Потім гравці стають парами і палицями затискують м'ячик, щоб він не впав. Кожна пара повинна пробігти швидше від своїх суперників, не впустивши м'яча. Якщо ж м'ячик упав, потрібно зупинитися, підняти його, покласти на палиці і знову бігти. Дистанція для бігу 15-20
14. Конкурс: «Аркан-тартиш»
Аркан-тартиш — гра з перетягуванням каната. Поєдинок відбувається між двома учасниками. Правда, під час свята на спортивний майданчик виходить багато пар, проводяться справжні змагання. Переможці у перших парах змагаються між собою, потім змагаються переможці другого туру, третього, і так до тих пір, поки не буде виявлений чемпіон свята.
Перед початком гри на майданчику креслять рівну лінію. Учасники змагання одягають на себе мотузкові кільця. Кільця одягаються так, щоб мотузка лягла на шию під потилицю, потім її потрібно вивести на плечі і пропустити під руками. Під потилицю потрібно покласти товсту м'яку тканину, щоб не натирати мотузкою. Отже, гравці стають спинами один до одного, з'єднавшись одним кінцем. Це кільце й називається «Аркан-тартиш». Приготувавшись, пари стають на накреслену лінію. За сигналом судді починаються змагання. Якщо змагаються кілька пар, вони стають на лінію, на відстані одна від одної не менше, ніж на 2 м.
Тільки-но один із борців перетягне суперника за лінію, суддя зупиняє боротьбу та називає переможця. Переможці в парах ведуть поєдинки у другому турі, з'єднуючись у пари за черговістю своїх перемог. Боротьба за цими ж правилами проходить у третьому і четвертому турах до виявлення чемпіона.
15. Конкурс: «Норвезька боротьба»
Це ще одна гра, де можна помірятися силою. В одній книзі, де описується життя норвезьких школярів, можна прочитати:«У Норвегії кожний студент носить із собою дві палички (завтовшки 2—2,5 см., завдовжки 17—20 см.). Під час зустрічі хтось із хлопчиків дістає палички і постукує ними одна об одну. Це означає виклик супернику. Якщо виклик прийнятий, у відповідь хлопчик виймає свої палички і теж постукує ними. Потім вони вибирають будь-яку пару паличок, обхоплюють кожну рукою і за взаємним сигналом починають виривати палички один у одного, не застосовуючи у боротьбі ноги. Після боротьби вони знову постукують паличками та розходяться». Отже, поєдинок завершився, суперники розійшлися.
Є ще схожа гра у хлопців з Естонії, тільки змагаються вони однією паличкою і вона трохи довша. Умова боротьби проста.
Кожний суперник тримає в руках свій кінець палки. Хлопчики повертають палку вліво і вправо і раптово рвуть її на себе. Хто відніме палку, той і переміг.
У цій грі є й більш складні правила. На землі креслять коло діаметром приблизно в 1,5—2 м. Обидва суперники стають у це коло, взявшись руками за палицю, і стараються так її повернути, щоб змусити суперника або відпустити палицю, або виступити за межі кола. Переможеним вважається той, хто ступив за межі кола хоча б однією ногою.
16. Конкурс: «Штовхання жердини»
На майданчику малюється коло діаметром не менше 3-х м. Гравці діляться на пари, рівні за зростом, вагою та силою. Для гри потрібна жердина, міцна, гладка, завдовжки 2 м. Середина жердини відмічена червоним або голубим кольором. Суперники можуть триматися тільки за свою половину жердини.Коло накреслене, жердина покладена в коло. Пари готові. Гра починається за свистком судді. Його вибирають перед змаганням самі учні.Перший свисток судді — пари входять у коло. Суперники вітають один одного. Кожний бореться за свою половину жердини. Другий свисток — починається поєдинок. Мета кожного гравця — витіснити суперника за межі кола.За умовами боротьби гравці мають право перехопити жердину ближче до кінця, далі, не тільки на своїй половині. Якщо рука пересунулася, торкнулася половини суперника, суддя фіксує програш. Програє і той, хто випустив жердину. Основна задача боротьби — добитися, щоб суперник хоча б однією ногою виступив за межі накресленого кола. Той, хто переміг, залишається в колі. Він може викликати в коло для боротьби будь-якого добровольця. Той, хто тричі отримав перемогу, отримує звання чемпіона дня. Йому одягають стрічку переможця або вручають приз.
17. Конкурс: «Кенгуру»
Кенгуру — жартівлива гра зі стрибками. Стрибати у цій грі потрібно, відштовхуючись обома ногами, як стрибають австралійські кенгуру. Ось чому гра ця так і називається. У кожного учасника гри повинен бути легкий м'яч великого розміру, всі учасники гри шикуються на лінії старту і затискують свої м'ячі колінами або кісточками ніг. Дистанція для стрибків 10—15 м.
За сигналом усі гравці починають одночасно стрибати в напрямку фінішної лінії, стараючись не впустити м'яча. Хто не впустив м'яча, повинен його підняти, затиснути ногами і тільки після цього продовжувати свої стрибки до фінішу.
Гру цю можна проводити і в порядку естафети: розділитися на дві команди по 5—6 чоловік, вручити кожній команді один м'яч. Дистанція для етапу в цій естафеті 10—15 м. Гравець, який досягнув лінії фінішу, повертається назад, передає м'яч-естафету наступному гравцеві. Перемагає та команда, гравці якої першими закінчать перегони.
Підведення підсумків, нагородження переможців!
Література
1. https://ru.osvita.ua › ... › Методика и технологии
2. Козєтов І. Методика використання нестандартного обладнання на заняттях фізкультури. Фізичне виховання в школі. – 1999 р. – №4. – С. 37–39.
3. Сергієнко Л.П. Комплексне тестування рухових здібностей людини.-Миколаїв: УДМТУ, 2001 р.
4.Круцевич Т.Ю., Безверхняя Г.В. Формирование интереса к занятиям физической культурой и спортом школьников с различными типами ВНД // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: Зб. наук. пр. / За ред. С.С.Єрмакова. Х., 2002. № 25. – С. 89-97
5. Безверхня Г.В. Інформаційні фактори, які впливають на формування мотивації школярів до занять фізичними вправами // Молода спортивна наука України: Зб. наук. статей з галузі фіз. культури і спорту. – Л., 2002. Вип. 6. Т. 1.– С. 154-157.
6.ПетрикО.І. Медико-біологічні та психолого-педагогічні основи здорового способу життя: Курс лекцій. Навч. посібник. – Львів: Світ, 1993 р. – 119 с.
7. Сенсорні механізми у правління точнісними рухами людини. За ред. Роєного А.С. – Харків, 2001 р. 356 с.
8. УилморДж.Х., КостиллД. Л. Физиология спорта и двигательной активности– Київ: Олімпійська література, 1977 р.
9. Фізіологія людини. (За ред. Кучерова І. С. та ін.). – К.: Вища школа, 1981 р.
10.http://3w.ldufk.edu.ua/files/kafedry/tmfv/tmfv/zlit/zlit_3kurs/lek/_9.pdf
12.http://www.health.gov.ua/health.nsf/5fe2200c28218b85c12567eb004d1f98/c85d7ed6bc16b5bec12567eb004da083?OpenDocument
3. Висновки
Вирішення проблеми збереження власного здоров'я закладено у самій людині, у знанні та розумінні нею проблем формування, збереження, зміцнення і відновлення його, а також в умінні дотримуватися правил здорового способу життя. Діти повинні усвідомлювати, що майбутнє кожного, як і держави в цілому - за здоровими поколіннями, бо фізично і морально здорова людина здатна творити і приносити користь іншим людям.Вся робота з утвердження здорового способу життя повинна проводитись обдумано, ґрунтовно, з врахуванням вікових особливостей учнів. Кожний, хто активно займається фізичними вправами, веде активний образ житті ні коли не буде боліти, завжди буде у фізичній формі.
Тому необхідно: надавати реальну допомогу кожному учню з розвитку позитивних якостей, необхідних для повноцінного життя, привернути увагу молоді до власного здоров'я, постійно пропагувати принципи здорового способу життя.
Інформувати учнів про вплив згубних звичок на їх здоров'я, розвивати уміння і навички здорового способу життя, залучати батьків та широку громадськість до утвердження принципів здорового способу життя.
При цьому необхідно акцентувати увагу на:
розвиток психічної культури, формування психологічного здоров'я та профілактику шкідливих звичок учнів;
на формування довіри до самого себе, сприйняття власної індивідуальності, самоповаги, впевненості в собі, почуття власної гідності;
на усвідомлення вибору саме здорового способу життя та осмисленому самовизначенні у виборі професії, здатності знаходити власний сенс життя та формування установки на здоровий спосіб життя;
засвоєння знань про шкідливі звички, їх вплив на організм людини та необхідність самоствердження у підлітковому середовищі.
Проводячи заняття педагоги повинні врахувати основні підходи:
надання інформації — цей підхід допускає, що підвищення рівня знань про шкідливі звички і наслідки їх вживання є ефективним засобом відмови від них;
емоційне навчання — цей підхід базується на припущенні про те, що залежність від наркотичних речовин і шкідливих звичок частіше розвивається у людей, що мають труднощі у розумінні і вираженні власних емоцій; зміст такого навчання зводиться до надання допомоги учням у подоланні таких звичок;
зміцнення здоров'я, що ґрунтується на взаємодії особистого вибору і соціальної відповідальності за власне здоров'я. Вважається , що проблему формування навичок здорового способу життя неможливо вирішувати без плідної співпраці з органами учнівського самоврядування.
Основний принцип співпраці полягає в тому, що діти з великою довірою ставляться до тієї інформації, яку одержують від своїх однолітків, а ще більше - до тієї інформації, яку несуть старші друзі та батьки. Заходи необхідно будувати таким чином, щоб теоретичні знання закріплювалися через практичні вправи.
На сучасному етапі розвитку ліцею значне місце приділяється впровадженню в навчально-виховний процес інноваційних технологій, орієнтованих на перспективу розвитку нетрадиційних форм та систем оздоровлення, що допоможе учням встановити зв’язки з природою, навчитись керувати своїми емоціями, поведінкою, рухами, досягти гармонії між тілом і духом.
Мета роботи та успіх обраного напрямку роботи, з використанням інноваційних технологій в системі фізичного виховання безперечно залежить від самого викладача його професіоналізму творчості й майстерності, і безперечно – бажання впроваджувати цей напрямок.
Мета роботи викладача це :підвищення рівня навчально-виховного процесу навчальних досягнень учнів шляхом удосконалення форм та методів роботи викладача, щодо залучення дітей до систематичних занять фізичною культурою і спортом, формування умінь до засвоєння рухових дій.
1