Інноваційні технології моделювання фонологічних уявлень при порушеннях мовлення. Підготувала: Наталія Герус
Номер слайду 2
Теми для проведення гри:1 етап. Формування слухової уваги та її спрямування на звукове оформлення мовлення.2. Етап Розвиток слухового контролю на матеріалі слів-паронімів. Дані етап гри здійснються на матеріалі слів паронімів. Варіанти застосування: Запропонувати дитині дібрати картинку до названого логопедом слова. Спочатку починає логопед працювати із однією парою слів-паронімів і відповідних їм карток. Це дає змогу підвищити концентрацію уваги за рахунок звуження її діапазону до одного звука в слові. Наприклад: покажи де білка?, а де гілка? (для 1 етапу).2. Вправа проводилася на основі одночасного використання декількох пар слів-паронімів і картинок, що пред’являлися дитині врозсип. Наприклад: покажи де жабка?, а де гілка?, покажи де шапка?, а де білка? (для 1 етапу).3. Логопед пропонує дитині оцінити правильність називання картинок із зображенням слів із паронімічних пар: Чи правильно я кажу? А як правильно? Це білка? (ні), це гілка (так) (розпочинаємо із 1 пари і поступово додаємо 2, 3 пару) (для 2 етапу).
Номер слайду 3
Логопед спочатку пропонує дитині оцінити правильність називання ним предметних картинок. Окремі звуки в словах дорослий вимовляє спотворено, спочатку замінюючи їх на далекі за акустико-артикуляційними ознаками (качка – чачка, гілка-пілка, білка-сілка, жабка- лабка, миска-риска, коса-чоса, а після цього – на близькі, але не змішувані дітьми у власному мовленні, наприклад: кашка (качка), ташка(тачка), пілка(білка), чапка (шапка), шабка (жабка), мижка (мишка), мизка (миска), коза (коса). (3 етап)Теми для проведення гри:3 етап. Формування контролю за звуковим оформленням слова, що звучить ізольовано.4 етап. Формування слухового контролю за звуковим оформленням слів у реченні. На четвертому етапі обсяг слухової уваги і контролю дитини розширюється до рівня цілого речення. Тому важливим є поступове ускладнення мовного матеріалу за двома векторами: – збільшення кількості слів у реченні з двох до трьох–чотирьох; – збільшення кількості допущених дорослим помилок від однієї до трьох–чотирьох на речення (приклади допущених помилок у віршиках)
Номер слайду 4
ГІЛКАБІЛКА
Номер слайду 5
На сосні стрибає гілка,Тріснула під нею білка. Не боїться руда пілка,Що тріщить під нею сілка.(Ю. В. Рібцун)На сосні стрибає білка,Тріснула під нею гілка. Не боїться руда білка,Що тріщить під нею гілка.(Ю. В. Рібцун)
Номер слайду 6
ШАПКАЖАБКА
Номер слайду 7
Захотіла мала шапка,Щоб у неї була жабка,Щоб яскрава була чапка,Бо весела мала шабка.(Ю. В. Рібцун)Захотіла мала жабка,Щоб у неї була шапка,Щоб яскрава була шапка,Бо весела мала жабка.(Ю. В. Рібцун)
Номер слайду 8
МИШКАМИСКА
Номер слайду 9
Ось стоїть котова мишка,Зазира до неї миска,Не порожня буде мизка – Знов до неї прийде мижка.(Ю. В. Рібцун)Ось стоїть котова миска,Зазира до неї мишка,Не порожня буде миска – Знов до неї прийде мишка.(Ю. В. Рібцун)
Номер слайду 10
КОЗАКОСА
Номер слайду 11
Косить травицю коза - Її попросила коса. Наносить травиці коза,Не буде холодна коса.(Ю. В. Рібцун)Косить травицю коса - Її попросила коза. Накосить травиці коса,Не буде голодна коза.(Ю. В. Рібцун)
Номер слайду 12
КАЧКАТАЧКА
Номер слайду 13
У саду стояла качка - У дворі гуляла тачка. Захотілося тій чачці,Покататися на ташці.(Ю. В. Рібцун)У саду стояла тачка - У дворі гуляла качка. Захотілося тій качці,Покататися на тачці.(Ю. В. Рібцун)