Презентаційний матеріал (робота методичного об'єднання): "Інноваційні технології як засіб формування відповідального ставлення здобувачів освіти до освітнього процесу"
Інноваційні технології як засіб формування відповідального ставлення здобувачів освіти до освітнього процесу. Підготувала:вчитель Кара Олена Сергіївна
Номер слайду 2
Вступ. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування компетентного школяра. Адже «людина освічена та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає» (Георг Зіммель, німецький соціолог) Сьогодення вимагає від освіти посісти більш вагомі позиці, оскільки вона відіграє спонукальну роль у забезпеченні інноваційного розвитку суспільства.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Поняття «технології» навчання. Зміст діяльності педагога можна сформулювати коротко: Як навчити? Як навчати? Так, питання навчання – це завжди питання не тільки змісту і цілі, але засобів і технологій. Поняття «технології» походить із двох грецьких слів: tehne – мистецтво, майстерність і logos – слово, навчання.
Номер слайду 6
Думки про технологізацію освіти понад 400 років тому висловлював ще Ян Амос Коменський, видатний чеський мислитель, педагог, письменник. Етапи розвитку технологій навчання у світовому освітньому просторі XX – початку XXI ст.І етап (1920 – 1960-ті роки ХХ ст.) - підвищення якості викладанняІІ етап(1960 – 1970-ті роки) - перенесення наголосу на самий процес навчанняІІІ етап (сучасний) - розширення сфери педагогічної технологіїПоняття «технології» навчання
Номер слайду 7
Поняття «інновація»Поняття «інновація» в перекладі з грецької означає «оновлення», «новизна», «зміна». з'явилося вперше в зарубіжних дослідженнях XIX ст., в техніці. В Україні на початку 90-х років XX ст. взято курс на розвиток інновацій.Інновація в освіті— це: результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем; процес оновлення чи вдосконалення теорії й практики освіти, який оптимізує досягнення її мети.
Номер слайду 8
Піраміда засвоєння навчального матеріалу«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю — я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю — я набуваю знань. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром». Конфуцій
Номер слайду 9
Інноваційний освітній процес Інноваційні освітні технологіїЦілеспрямований процес. Нововведення, новий підхід до процесу. Результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних проблем
Номер слайду 10
1. Технологія розвитку критичного мислення
Номер слайду 11
2. Технологія інтерактивного навчання
Номер слайду 12
3. Ігрові технології навчання
Номер слайду 13
4. Технологія особистісно орієнтованого навчання
Номер слайду 14
5. Проектна технологія
Номер слайду 15
6. Технологія проблемного навчання
Номер слайду 16
Нестандартні урокиІнтерактивні технологіїГрупова навчальна діяльність. Проектна технологія. Комп’ютерно-інформаційні технології7. Інформаційно-комп’ютерні технології
Номер слайду 17
Висновки. Формування відповідального ставлення до навчання відіграє важливу роль у підготовці здобувачів освіти до самостійного життя, тому що навчання – головна праця школяра. Інноваційні технології навчання дозволяють учням регулювати власну навчальну діяльність, що сприяє вихованню здатності до самооцінювання і навчання впродовж життя. Ключові питання самооцінювання згодом мають стати внутрішньою регуляторною потребою дорослої конкурентноспроможної особистості:? У чому моя навчальна ціль?? Що я вже вмію?? Що мені потрібно робити, аби досягти навчальної цілі?? Над чим мені слід працювати?? Що мені потрібно змінити у своєму способі навчання?Юнацтво повинно прагнути не знати якомога більше, а знати, які знання їй потрібні та вміти їх застосовувати. Дитинство – не період підготування до майбутнього життя, а повноцінне життя. Тож, саме інноваційні освітні технології сприяють формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання і, як наслідок, відчуттю більшої відповідальності за результати свого навчання.