Вступ. У контексті євроінтеграційних освітніх процесів особливої актуальності набуває питання щодо застосування методів навчання, спрямованих на формування компетентного школяра. Адже «людина освічена та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає» (Георг Зіммель, німецький соціолог) Сьогодення вимагає від освіти посісти більш вагомі позиці, оскільки вона відіграє спонукальну роль у забезпеченні інноваційного розвитку суспільства.
Поняття «технології» навчання. Зміст діяльності педагога можна сформулювати коротко: Як навчити? Як навчати? Так, питання навчання – це завжди питання не тільки змісту і цілі, але засобів і технологій. Поняття «технології» походить із двох грецьких слів: tehne – мистецтво, майстерність і logos – слово, навчання.
Думки про технологізацію освіти понад 400 років тому висловлював ще Ян Амос Коменський, видатний чеський мислитель, педагог, письменник. Етапи розвитку технологій навчання у світовому освітньому просторі XX – початку XXI ст.І етап (1920 – 1960-ті роки ХХ ст.) - підвищення якості викладанняІІ етап(1960 – 1970-ті роки) - перенесення наголосу на самий процес навчанняІІІ етап (сучасний) - розширення сфери педагогічної технологіїПоняття «технології» навчання
Поняття «інновація»Поняття «інновація» в перекладі з грецької означає «оновлення», «новизна», «зміна». з'явилося вперше в зарубіжних дослідженнях XIX ст., в техніці. В Україні на початку 90-х років XX ст. взято курс на розвиток інновацій.Інновація в освіті— це: результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем; процес оновлення чи вдосконалення теорії й практики освіти, який оптимізує досягнення її мети.
Висновки. Формування відповідального ставлення до навчання відіграє важливу роль у підготовці здобувачів освіти до самостійного життя, тому що навчання – головна праця школяра. Інноваційні технології навчання дозволяють учням регулювати власну навчальну діяльність, що сприяє вихованню здатності до самооцінювання і навчання впродовж життя. Ключові питання самооцінювання згодом мають стати внутрішньою регуляторною потребою дорослої конкурентноспроможної особистості:? У чому моя навчальна ціль?? Що я вже вмію?? Що мені потрібно робити, аби досягти навчальної цілі?? Над чим мені слід працювати?? Що мені потрібно змінити у своєму способі навчання?Юнацтво повинно прагнути не знати якомога більше, а знати, які знання їй потрібні та вміти їх застосовувати. Дитинство – не період підготування до майбутнього життя, а повноцінне життя. Тож, саме інноваційні освітні технології сприяють формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до навчання і, як наслідок, відчуттю більшої відповідальності за результати свого навчання.