Тема: «Інноваційний урок фізичної культури:
«Нові види спорту від проєкту «JuniorZ»
Анотація: на цьому уроці учні дізнаються про діяльність «Спортивного руху Олександра Педана» та його проект «JuniorZ», ознайомляться з новими формами роботи з оздоровчої рухової активності, а саме новими видами спорту, пропонованими цим проектом. В основній частині уроку усі учні матимуть змогу випробувати свої можливості щодо технічного освоєння елементів чирлідингу, гри у петанк, фризбі та бадмінтон. З метою розвитку соціальної компетентності школярів, використовується змагальний метод. Клас об’єднано у три команди і в основній частині уроку вони по черзі, по коловій системі, працюють в одній із робочих зон спортивної зали. Разом з тим учасники заходу мають змогу реалізувати можливості співпраці з однолітками, адже використано на уроці групову, парну форми роботи; адекватно реагувати на думки, позиції, ставлення інших членів групи; навчаються дотримуватися правил; розуміти інших гравців як представників інтересів єдиного колективу, цілеспрямовано діяти з учасниками групи під час ігор; навчаються виконувати функції, які закріплені за кожним учнем.
Назва навчальної програми, автори програми: Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи. Автори: робоча група під керівництвом Т. Ю. Круцевич.[ Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osvita.ua › Середня освіта › Навчальні програми › Програми для 5-9 класів
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Компетенції учнів на уроці:
Мета уроку:
Ознайомити учнів з новими видами спорту від проекту «JuniorZ», забезпечити розширення рухового досвіду учнів, удосконалення навичок життєво необхідних дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;
сприяти формуванню практичних навичок учнів щодо самостійних занять фізичними вправами;
мотивувати учнів до занять новими видами спорту – бадмінтон, фризбі, петанк.
Інвентар та обладнання:
Спортивні накидки: сірі – 6 шт., оранжеві – 5 шт. та сині – 4 шт;
набір гри у бадмінтон – 6 пар (ракетка з воланчиком);
сітка волейбольна – 1 шт.;
диски «Фризбі» – 3 шт;
набір «Петанк «JuniorZ» – 1 шт.;
ноутбук, екран, мультимедійний проектор;
презентація інтерактивного змісту.
Місце проведення уроку: спортивна зала
№№ з/п |
Зміст діяльності учнів |
Тривалість, хв. |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Вступна частина – 4 хв. |
|||
|
Організований перехід до місця занять в одну колону.
|
30 сек. |
Учні перевдягнені у спортивну форму. Менш підготовлені учні розташовані в кінці колони. Під музичний супровід – спортивний марш заходять до зали. Учитель зустрічає клас біля столу, демонструється презентація до уроку.
|
|
Шикування, розрахунок по порядку номерів, рапорт чергового. Привітання вчителя.
|
1 хв. |
Учні шикуються у шеренгу навпроти екрана.
Учитель по центру перед учнями, потім займає місце біля столика для показу презентації |
|
Повідомлення теми та завдань уроку з використанням презентації. Учитель знайомить з темою, епіграфами уроку. Коротко про «Спортивний рух Олександра Педана», проєкт «JuniorZ». За презентацією знайомить учнів з новими видами спорту: слайди з показом фото сімох видів спорту, що пропонуються проектом для використання на уроках фізичної культури: чирлідинг, петанк, фризбі, регбі, корфбол, бадмінтон, флорбол. |
2 хв. |
Коротка бесіда з учнями. Знайомство з сімома видами спорту проєкту «JuniorZ».
|
|
Замір ЧСС.
|
30 сек. |
Вимірювання ЧСС. Норма – 25 уд. / 15 сек
|
ІІ. Підготовча частина − 5 хв. |
|||
1. |
Розрахунок на перші-другі номери. Перешикування у дві шеренги. |
1 хв. |
Учні розраховуються на перші-другі номери. Перешикування у дві шеренги.
|
2. |
Розминка у вигляді рухової вправи «Чирлідинг» |
3 хв. |
Виконання розминки з музичним супроводом «Чирлідинг». Дівчатка із завчасно виготовленими помпонами.
|
3. |
Дихальні вправи |
1 хв. |
Зробити вільний вдих і затримати дихання , поки це приємно.
Під час вправи корпус тримати прямо. Правила поведінки учнів під час уроку. Вимірювання ЧСС. Норма – 25 уд. / 15 сек
|
ІІІ. Основна частина − 28 хв.
|
|||
1. |
Розподіл учнів на три групи відповідно до підготовлених трьох робочих зон для заняття трьома видами спорту: зона для петанку, зона для фризбі, зона для гри у бадмінтон. |
9 хв. |
«Колове тренування» Розподіл класу на три групи. Перехід по робочих зонах.
Учні – хлопці у сірих накидках, 6 чол., займають зону гри у петанк;
дівчата у синіх накидках, 4 чол. – займають зону гри у бадмінтон;
дівчата в оранжевих накидках, 5 чол. – займають зону гри у фризбі, грають у колі.
|
9. |
Перехід команд по колу у наступну ігрову зону по свистку учителя. |
15 сек. |
Команди переходять по колу у наступну ігрову зону.
|
10 |
Друге коло навчальних ігор у трьох робочих зонах для заняття трьома видами спорту: зона для петанку, зона для фризбі, зона для гри у бадмінтон. |
9 хв. |
Учні – хлопці у сірих накидках, 6 чол., займають зону гри у фризбі;
дівчата у синіх накидках, 4 чол. – займають зону гри у петанк;
дівчата в оранжевих накидках, 5 чол. – займають зону гри у бадмінтон
|
11 |
Перехід команд по колу у наступну ігрову зону по свистку учителя. |
15 сек. |
Команди переходять по колу у наступну ігрову зону.
|
12 |
Третє коло навчальних ігор у трьох робочих зонах для заняття трьома видами спорту: зона для петанку, зона для фризбі, зона для гри у бадмінтон. |
9 хв. |
Учні – хлопці у сірих накидках, 6 чол., займають зону гри у бадмінтон;
дівчата у синіх накидках, 4 чол. – займають зону гри у фризбі;
дівчата в оранжевих накидках, 5 чол. – займають зону гри у петанк.
|
13 |
Замір ЧСС.
|
30 сек. |
Вимірювання ЧСС. Норма – 25 уд. / 15 сек.
|
|
ІV. Заключна частина – 8 хв. |
||
14 |
Вправи на відновлення |
5 хв. |
В обхід залу. Темп середній.
Руки вгору. Руки за голову. Руки на пояс. Спину тримати рівно. Заключне вимірювання ЧСС. Норма – 27 уд/хв.
|
15 |
Аналіз досягнень учнів на уроці.
|
2 хв. |
Підвести підсумки уроку.
Визначити команду учнів, які за загальною сумою набрали найбільшу кількість балів у грі петанк. Рефлексія: питання до учнів «Які види спорту опанували на уроці?»
Оголошення оцінок. |
16 |
Домашнє завдання |
1 хв. |
Виконувати вправи ранкової гімнастики.
|