Тема. Урок з елементами футболу у 7 класі
Назва навчальної програми, автори програми: Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи. Автори: робоча група під керівництвом Т. Ю. Круцевич. [ Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osvita.ua › Середня освіта › Навчальні програми › Програми для 5-9 класів
Тип уроку: тренувальний урок .
Компетенції учнів на уроці:
Мета уроку:
Забезпечити розширення рухового досвіду учнів, удосконалення навичок життєво необхідних дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності, а саме:
ознайомити з ударами по м’ячу зовнішнім і внутрішнім боком стопи; закріпити зупинку м’яча підошвою;
удосконалити техніку гри у футбол;
сприяти формуванню практичних навичок учнів щодо самостійних занять футболом;
скласти умови для формування стійкого інтересу учнів до засобів футболу.
Інвентар та обладнання:
м’ячі футбольні – 6 шт.;
спортивні накидки: сірі – 8 шт., оранжеві – 8 шт.;
стійки для стрибків – 10 шт.;
конуси – 12 шт.;
свисток – 1 шт.;
таймер – 1 шт.;
ноутбук, екран, мультимедійний проектор;
презентація інтерактивного змісту.
Місце проведення уроку: спортивна зала
№ з/п |
Зміст
|
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Вступна частина – 5 хв. |
||||
1. |
Організований перехід до місця занять. Шикування в одну шеренгу.
|
30 сек. |
Учитель очікує дітей у залі, підготовка презентації
|
|
2.
|
Розрахунок по порядку номерів, рапорт про готовність до уроку. |
1 хв. |
Звернути увагу на спортивну форму.
|
|
3. |
Оголошення теми уроку. Ознайомлення із завданнями уроку.
|
1 хв. |
|
|
4. |
Вступна бесіда з використанням презентації з історії футболу |
2 хв. |
|
|
5. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 сек. |
До 30 сек. |
ЧСС повинно не перевищувати 70 уд/хв.
|
|
ІІ. Підготовча частина − 10 хв. |
||||
1. |
Різновиди ходьби (звичайна, на носках, на п’ятках, на внутрішній стороні стопи, на зовнішній).
|
1 хв. |
Змінювати положення рук. Стежити за поставою.
|
|
2. |
Повільний біг |
1 хв. |
Дихати повільно. Утримувати дистанцію
|
|
3. |
Бігові та стрибкові вправи: - біг приставним кроком лівим (правим) боком; - біг спиною вперед; - біг із високим підніманням стегна; - біг із закиданням гомілки; - підскоки в гору із просуванням уперед. |
2 хв.
|
Зберігаючи дистанцію 2 кроки
|
|
4. |
Загальнорозвивальні вправи на місці. 1.В.П.-О.С. 1-8 кругові оберти головою праворуч 1-4;5-8 ліворуч.
2.В.П-О.С.1-4-кругові оберти прямими руками вперед. В.П.- те саме назад.
3.В.П-О.С 1-4 ривки руками перед грудьми з поворотами ліворуч .В.П. 5-8 те саме праворуч.
4.В.П.- широка стійка на 1-4 нахили ліворуч. В.П.-5-8 те саме праворуч.
5. В.П.- широка стійка ноги нарізно-1-8 кругові оберти тулуба ліворуч,праворуч.
6.В.П.- те саме нахили вперед,1-4 те саме нахили назад 5-8.
7.В.П.широка стійка. Махи ногами вперед і назад.1-4 лівою; те саме правою 1-4.
8.В.П.- широка стійка. Присід на двох ногах.
9. В.П. – руки на поясі, нога на носочку, повороти стопи.
|
До 6 хв.
2 разів. 2-8 разів.
2-8 разів.
2-8 разів.
2-8 разів.
2-8 разів.
2-4раза
8 разів.
8 разів. |
Розрахунок на 1-й та 2-й номери, шикування у дві шеренги.
Тримати рівновагу.
Ноги не згинати.
Ноги в коліні не згинати, носки тянути.
Повороти стопи по колу. Спина рівна стопи розвернуті. |
|
5. |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) за 10 сек. |
До 30 сек. |
ЧСС повинно не перевищувати 70 уд/хв.
|
|
ІІІ. Основна частина − 25 хв. |
||||
1.
2.
3.
4.
|
Естафетні змагання «Стрибки через стійки»
1. Стрибки через стійки прямо направлено. 2. Стрибки через стійки з бічними поворотами.
Естафета з м’ячем з використанням конусів 1. Підготовка робочого поля для естафети. 2. Естафета з елементами футболу. Розстановка фішок в одну лінію: - ведення м’яча внутрішнім і зовнішнім боком стопи зигзагом навколо конусів; - перекочування м’яча підошвою; - обведення стійок. Розстановка конусів у шахматному порядку: - ведення м’яча внутрішнім і зовнішнім боком стопи зигзагом навколо конусів.
Вправи на підготовку до навчальної гри у футбол за спрощеними правилами.
1. Удари по м’ячу та зупинка підошвою: - внутрішнім боком стопи правою (лівою) ногою у два дотики; - зовнішнім боком стопи правою(лівою)ногою у два дотики; - те саме в один дотик.
2. Передачі м’яча ногою у парах на місці.
Двостороння навчальна гра у футбол за спрощеними правилами.
|
5 хв.
6-8 хв.
До 5 хв.
До 8 хв. |
Розподіл учнів на дві команди відповідно до номерів: 1-а команда учнів у сірих накидках, 2-а команда – в оранжевих.
Постановка завдання
Підготовка робочого поля: встановлення в одну лінію по 6 конусів для кожної команди. Перекочувати м’яч підошвою.
Вести м’яч внутрішнім боком стопи.
Учнів розташувати у дві шеренги навпроти один одного. Поділити на «четвірки», У роботі – один м’яч на 4 учні. Усього використати 4 м’ячі.
Поділ учнів на команди здійснюється за кольором накидок.
|
|
5. |
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
|
30 сек.
|
У нормі ЧСС складає до 75 ударів/хв.
|
|
ІV. Заключна частина – 5 хв. |
||||
1. |
Вправи на релаксацію.
|
1-2 хв.
|
Вправи на відновлення.
|
|
2.
|
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
|
30 сек.
|
У нормі ЧСС складає до 75ударів/хв.
|
|
3.
|
Підбиття підсумків уроку. Вікторина з використанням презентації на закріплення відомостей про історію футболу, що подавалися на початку уроку, з використанням презентації.
|
2 хв.
|
Показ слайдів вікторини.
Відзначити команди-переможців у різних іграх і учнів, які старанно виконували завдання. |
|
4.
|
Домашнє завдання.
|
До 1 хв.
. |
Виконувати комплекс ранкової гімнастики, вправи на укріплення преса, стрибки через скакалку. |
|