Відділ освіти
Добропільської міської ради Донецької області
Методичний кабінет
ПЛАН-КОНСПЕКТ
інноваційного уроку фізичної
культури з елементами футболу
« Вода – джерело здоров’я »
5 клас
Підготувала:
вчитель фізичної культури
Новодонецької ЗОШ І –ІІІ ст.№17
Космик Лариса Анатоліївна
2020 р.
План – конспект уроку №
з теми «Вода – джерело здоров’я»
Варіативний модуль: «Футбол».
Тема уроку: вкидання м’яча та удари головою по м’ячу.
Тип уроку: комбінований.
Метод - суворо регламентовані вправи.
Мета уроку:
Завдання уроку:
Організаційні вимоги: чіткість проведення уроку – економне використання часу, оптимальний темп навчання, логічна послідовність і завершеність; свідома дисципліна учнів.
Критерії успіху: учні плідно та з повагою один до одного працюють під час уроку.
Програмний матеріал:
Дата: грудень 2019р.
Час: 45 хвилин.
Місце проведення: басейн ПС смт. Новодонецьке
Рівень комфорту:t = +29 - 30°С
Обладнання: свисток, невеликі гумові м’ячі (12 шт.), великі м’ячі для фітнесу ( 3шт.)
Електронні дидактичні матеріали:
Технічні засоби:гідрометеорологічний прилад(водний термометр)ТБ – 3М1,смартфон з доступом до Інтернету,аудіосистема з WI-FI , мобільні камери з WI-FI, відео камера Canon.
Програмне забезпечення:
Міжпредметні зв’язки: математика, природознавство.
Перед початком уроку вчитель вимірює показники температури води в басейні (додаток 2).
І. Підготовча частина ( 10-12 хв.)
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування осн. |підг., |спец. групи |
Організаційно-методичні вказівки |
1. |
Організаційні вправи Шикування в шеренгу, привітання. Повідомлення мети і завдань уроку. Опитування самопочуття учнів. |
1-2 хв. |
Мобілізувати увагу на учнів, націлити їх на розв’язування завдань уроку. Учні, які мають спеціальну та підготовчу групи, працюють за зменшеним навантаженням. Звільнених немає. |
2. |
Перевірка домашнього завдання «Правила відвідування басейну». Візуальний контроль. |
30 с |
Учитель перевіряє наявність: змінного взуття, гумової шапочки, плавок або купальника, по необхідності спеціальні окуляри. |
3. |
Повідомлення правил поведінки в басейні та техніка безпеки на воді.
|
1 хв |
Запам’ятати й постійно дотримуватись. Без дозволу вчителя не користуватися спортивним інвентарем на воді. Під час виконання завдань у воді уважно слухати правила, не бігати, не стрибати, голосно не розмовляти, тому що можна не почути завдання, оголошено вчителем. |
4. |
Рефлексія. |
30 с |
Зустріч дітей вчителем – дружні рукоплескання.
|
5. |
Теоретико – методичні знання. Ознайомлення з завданнями відбувається за допомогою коментування вчителя та пам’яток (додаток 3). |
1 хв |
|
6. |
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль. |
30 с |
Норма – 15 ударів за 10с. |
|
|
5 – 7 хв. |
Усі вправи виконують під супровід релаксаційної музики та демонстратора – вчителя. |
7. |
1.Загальнорозвивальні вправи без предметів: 1.1.В.П. – о. с., руки вниз; 1 – нахил голови ліворуч; 2 – нахил голови праворуч; .3 – 4 те саме вправо. 1.2.В.П. – о. с., руки вниз; 1 – поворот голови ліворуч; 2 – поворот голови праворуч; 3 – 4 те саме вправо.
1.3.В.П. –о. с., кругові рухи в передпліччями, голова вниз; 1 – 4 – лівою рукою; 5 – 8 – правою рукою. 1.4.В.П. –о.с., стоячи лицем один до одного, руки на плечі один одному; 1 – 2 – 3 – нахил вперед; 4 – о.с.
1.5. В.П. –о.с.,руки вниз; 1 – присісти, руки вперед долоні вниз; 2 – о.с.; 3 – 4 – те саме. 1.6. В.П. – о.с., сидячи з опорою ногами на бортик (басейну), руки на підлозі; 1 – 2 – махи ногами. |
10 – 12р./ (6 – 7р.)
10 – 12р./ (6 – 7р.)
6 – 8р. / (4 – 6р.)
10 – 12р./ (6 – 7р.)
10 – 12р./ (6 – 7р.)
10 – 12р./ (6 – 7р.)
|
Фронтальний метод. Темп середній.
Темп середній.
Темп середній.
Темп середній. Робота в парах спрямована на формування якостей партнерства, довіри, взаєморозуміння.
Темп середній.
Темп середній.
|
ІІ. Основна частина (28-30 хв)
8. |
Основна частина уроку буде відбуватися в басейні на невеликій глибині. Спуск в басейн. |
30с |
Обережно, спиною вперед, тримаючись за поручні та тримаючись за бортик у воді пересуватися по дну.
|
9. |
Спеціальні вправи спрямовані на тренування правильного дихання в воді. |
8 – 10 хв |
Усі вправи виконують під супровід релаксаційної музики та коментування вчителя. |
|
1.Ставши на дно басейну, починаємо присідання в воду, нахил обличчя в воду з затримкою дихання. |
2 – 4р. / (1 – 2р.) |
Спочатку виконувати вправу з заплющеними очима, а потім розплющити очі. Руками бажано триматися за бортик басейну.
|
|
2. Під час виконання вправи «бульби» необхідно видувати з легень повітря в воду. Опускаємо підборіддя в воду при цьому голова знаходиться в вертикальному положенні і виконуємо дмухання на воду. |
2 – 4р./ (1 – 2р.) |
Ніс не занурений у воду. Дмухати - якомога сильніше.
|
|
3. Вправа для тримання на воді. Руками тримаємося за бортик, голову занурюємо в воду і лежимо на поверхні води, а потім додаємо роботу ніг «кролем». |
2 – 4р./ (1 – 2р.) |
Глибокий вдих, видих виконувати в воду. Прямими ногами працюють при роботі «кролем».
|
|
4. Вправа із циклу знайомства з водою. Стоячи на дні басейну, робимо глибокий вдих, присідаємо під воду, потім сильно відштовхуємося від дна і вистрибуємо. Руки при цьому тримати вздовж тіла. |
2 – 4р./ (1 – 2р.) |
Дотримання інтервалу між учнями. Вправу виконувати інтенсивно та правильно.
|
|
5. Вправа «поплавок». Зробити глибокий вдих, затримати дихання, повільно ноги підтягнути до грудей, руками обхвативши їх. |
1 – 2р. |
Вдих зробити на повні легені. Видих у воду не робити, тому що тіло зануриться. Прорахувати від 5 – 10 разів.
|
|
6. Вправа «медуза». Із положення «поплавок» відпускати розслабленні руки та ноги вниз. |
1 – 2р. |
Вправу виконувати до тих пір, поки вистачить затриманого повітря.
|
10. |
Перехід по доріжкам басейну з розподілом в пари та трійки. |
30с |
Виконувати плавний перехід спокійно вздовж бортика. |
|
1.Вправи «морська зіронька» Одним із способів вправи – на спині. Лежачи на спині, тіло розслабити, руки та ноги розвести в сторони, триматися на поверхні води. |
2хв |
Дотримання інтервалу між учнями. Під супровід релаксаційної музики. Отримуємо задоволення.
|
|
2. Виконання вправ з елементами футболу. По дну басейна пройти в один бік, назад – пробігти. |
1 – 2р. |
Межа між глибиною та мілководдям – червона стрічка. Вправу виконувати до глибинної мітки.
|
|
3. Вправи на міжпредметний зв'язок з математикою. Працюємо через центрального, який показує у воді кількість пальців на руках. Решта учнів занурюються, пропливають та рахують кількість показаних пальців. Після виконання вправи центрального міняють. |
1 – 2 хв |
Центральний чітко показує кількість пальців та перевіряє правильність відповідей.
|
|
4. Гра «Пройти під містком». Двоє дітей кладуть долоні рук одна на одну один одному, а решта дітей повинні пірнаючи пропливати під уявним містком. Вправа виконується на одному вдиху. Потім міняємося ролями. |
1 – 2 хв |
Діти , які виконують роль уявного містка, голову не занурюють, а руки опускають вниз. Підбадьорення дітей.
|
|
5. Вправа «ковзання». Спиною стоять біля бортику, руки зафіксувати в положення «стріли»: руки вгору, долоню однієї руки покласти на руку іншої при цьому пальці стиснуті; глибокий вдих; опуститися під воду; відштовхнутися від бортику ногами виконуючи ковзання. |
1 – 2р. |
Вправа виконується на затримку дихання, видих в воду, ноги прямі.
|
|
6. «Ковзання з м’ячом». Спосіб ковзання не змінний, в руках тримають гумовий м’яч. При відчутті зупинки, додають роботу ніг «кролем». |
1 – 2р. |
М’яч тримати міцно. Рухи ногами «кролем» на грудях з повною амплітудою.
|
|
7. Гра « Круть». Кожна дитина щільно притискає м’яч до грудей, занурюючись у воду здійснюють оберт під водою, групуючись, як у вправі «поплавок». |
2 – 4р. |
Вправа на затримку дихання. Дотримання інтервалу між учнями. Підбадьорення дітей.
|
|
8. Вправи з елементами футболу: * вкидання м’яча вивченим способом на дальність; працювати через центрального;
* удари головою по м’ячу зменшеної ваги середньою частиною лоба. |
2 хв
2 хв |
Вкидання м’яча виконувати чітко в ціль (руки) з заміною центрального.
Накидання м’яча на голову точно в ціль, відбивання м’яча середньою частиною лоба.
|
|
Вимірювання ЧСС. Візуальний контроль. |
30с |
Норма – 15 ударів за 10с. |
|
9. Закріпити вкидання м’яча вивченими способами на дальність. Працюємо з великим м’ячем для фітнесу через центрального.
|
2хв |
Виконувати правильний захват м’яча. Заміна центрального.
|
|
10. Гра «Вода». У грі дві протиборчі сторони: «вода» - одна або кілька людей, яких призначається жеребом вданий момент вчителем, і інші – «гравці». Мета «води» - заволодіти м’ячем або торкнутися будь – якою частиною тіла до нього. Мета «гравців» – не дати «воді» перехопити м’яч, весь час передаючи м’яч один одному. Для початку гри «води» розташовуються в центрі басейну і чекають початку гри, а «гравці» – по краях басейну. «Гравці» не мають права сходити з лінії ігрового поля, а «води» може це робити. Підсумком гри є визначення переможця – людини, яка жодного разу не була «водою». |
5 хв |
Правила гри. Слідкування за виконанням правил. Підбадьорення дітей.
|
ІІІ. Заключна частина (5 -7 хв)
1. |
Перешикування в шеренгу у бортика. |
30 с |
|
2. |
Гра «Жабенята» - на увагу та з вивченням властивостей тваринного світу. В руках у вчителя зображення щуки та качки. Піднявши зображення вгору качки – діти вистрибують вгору, а коли зображення щуки вгорі – вони пірнають у воду. |
2 хв |
Дотримання інтервалу між учнями. Підбадьорення дітей.
|
3. |
Гра « Хто довше». Щоб краще відчути своє тіло, треба зробити глибокий вдих і повільно видихати в воду опускаючись на дно. Хто довше протримається під водою, той переможець. |
2 хв |
Вправа на затримку дихання. Дотримання інтервалу між учнями. Слідкування за виконання правил гри. Підбадьорення дітей.
|
4. |
Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання: відвідування басейну разом з родиною. Оцінка за урок буде виставлена кожному учневі особисто. Вихід дітей з басейну. |
1 хв |
Повторення правил поведінки в басейні.
|
5. |
Рефлексія. |
30с |
Відмітити кращі елементи з уроку: вдалося найкраще, що не дуже. Вчитель випроваджує дітей дружніми жестами: дівчат – обіймашки, хлопці – міцне рукостискання.
|
Додаток №1
КАЧКА
ЩУКА
Додаток №2
Гідрометеорологічний прилад (водний термометр)ТБ – 3М1
Додаток №3
1