Інноваційний урок фізичної культури з елементами футболу "Вода - джерело здоров’я"

Про матеріал
Інноваційний урок для 5 класу, модуль "Футбол", розрахований на проведення в басейні з повторенням вкидання м’яча та удари головою по м’ячу меншої ваги.
Перегляд файлу

 

 

Відділ освіти

Добропільської міської ради  Донецької області

Методичний кабінет

ПЛАН-КОНСПЕКТ 

 інноваційного уроку фізичної

культури з елементами футболу

« Вода – джерело здоров’я »

D:\РАБОТА-обновлённая\ІННОВАЦІЙНІ уроки - конкурси (всі роки)\Для Дани\дворец спорта ф - ра\2.jpg

5 клас

                                       Підготувала:

                                                         вчитель фізичної культури

                                                                           Новодонецької ЗОШ І –ІІІ ст.№17                          

                                                           Космик Лариса Анатоліївна

2020 р.

План – конспект уроку №

з теми «Вода – джерело здоров’я»

Варіативний модуль: «Футбол».

Тема уроку: вкидання м’яча та удари головою по м’ячу. 

Тип уроку: комбінований.

Метод - суворо регламентовані вправи.

Мета уроку:

  • дидактична: ознайомити з комплексом базових вправ на воді, формувати  навички  партнерської взаємодії на воді, сприяти розвитку соціальних та поведінкових навичок протидії  булінгу.
  • оздоровча: формувати практичні навички щодо самостійних занять фізичними вправами та проведення активного відпочинку;
  • виховна:виховувати схильності до взаєморозуміння, взаємодопомоги, міжособистісних взаємовідносин і виконання дружних колективних дій;
  • розвивальна:сприяти розвитку координації рухів, сили та емоційної стійкості, сміливості і рішучості.

Завдання уроку:

  • навчити різновидам  кидків м’яча різної ваги;
  • закріпити вкидання м’яча вивченими способами на дальність;
  • відпрацювати удари головою по м’ячу зменшеної ваги;

Організаційні вимоги: чіткість проведення уроку – економне використання часу, оптимальний темп навчання, логічна послідовність і завершеність; свідома дисципліна учнів.

Критерії успіху: учні плідно та з повагою один до одного працюють під час уроку.

Програмний матеріал:

  • теоретичні відомості – безпека життєдіяльності та правила поведінки на воді, у басейні, техніка плавання кролем на грудях, спеціальна фізична підготовка – комплекс вправ на суші;
  • техніко – тактична підготовка –вправи для освоєння з водним середовищем та елементарні плавальні рухи;
  • удари головою по м’ячу зменшеної ваги, вкидання м’яча.

Дата: грудень 2019р.

Час: 45 хвилин.

Місце проведення: басейн ПС смт. Новодонецьке

Рівень комфорту:t = +29 - 30°С

Обладнання: свисток, невеликі гумові м’ячі (12 шт.), великі м’ячі для фітнесу ( 3шт.)

Електронні дидактичні матеріали:

  • фотоматеріали – комплекс загальнорозвивальних вправ, зображення щуки та качки (додаток 1);
  • аудіозаписи – музичний супровід, релаксація.

Технічні засоби:гідрометеорологічний прилад(водний термометр)ТБ – 3М1,смартфон з доступом до Інтернету,аудіосистема з WI-FI , мобільні камери з WI-FI, відео камера Canon.

Програмне забезпечення:

Міжпредметні зв’язки: математика, природознавство.

Перед початком уроку вчитель вимірює показники температури води в басейні (додаток 2).

І. Підготовча частина ( 10-12 хв.)

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозування

осн.  |підг.,

         |спец.

групи

Організаційно-методичні вказівки

 1.

Організаційні вправи

Шикування в шеренгу, привітання.

Повідомлення мети і завдань уроку.

Опитування самопочуття учнів.

1-2 хв.

Мобілізувати увагу на учнів, націлити їх на розв’язування завдань уроку.

Учні, які мають спеціальну та підготовчу групи, працюють за зменшеним навантаженням.

Звільнених немає.

2.

Перевірка домашнього завдання «Правила відвідування басейну».

Візуальний контроль.

30 с

Учитель перевіряє наявність: змінного взуття, гумової шапочки, плавок або купальника, по необхідності спеціальні окуляри.

 3.

Повідомлення правил поведінки в басейні та техніка безпеки на воді.

 

1 хв

Запам’ятати й постійно дотримуватись. Без дозволу вчителя не користуватися спортивним інвентарем на воді. Під час виконання завдань у воді уважно слухати правила, не бігати, не стрибати, голосно не розмовляти, тому що можна не почути завдання, оголошено вчителем.

4.

Рефлексія.

30 с

Зустріч дітей вчителем – дружні рукоплескання.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_100631.jpg

5.

Теоретико – методичні знання.

Ознайомлення з завданнями відбувається за допомогою коментування вчителя та пам’яток (додаток 3).

1 хв

Картинки по запросу правила поведінки в басейні для дітей

 6.

Вимірювання ЧСС.

Візуальний контроль.

30 с

Норма – 15 ударів за 10с.

 

F:\637cd4ca5d8b873fdf4176cfb9465b3c.jpg

5 – 7 хв.

Усі вправи виконують під супровід релаксаційної музики та демонстратора – вчителя.

 7.

1.Загальнорозвивальні вправи без предметів:

1.1.В.П. – о. с.,  руки вниз;

    1 – нахил голови ліворуч;

    2 – нахил голови праворуч;

   .3 – 4 те саме вправо.

1.2.В.П. – о. с.,  руки вниз;

    1 – поворот голови ліворуч;

    2 – поворот голови праворуч;

    3 – 4 те саме вправо.

 

 

1.3.В.П. –о. с., кругові рухи в передпліччями, голова вниз;

    1 – 4 – лівою рукою;

     5 – 8 – правою рукою.

1.4.В.П. –о.с., стоячи лицем один до одного, руки на плечі один одному;

1 – 2 – 3 – нахил вперед;

4 – о.с.

 

 

 

1.5. В.П. –о.с.,руки вниз;

1 – присісти, руки вперед долоні вниз;

2 – о.с.;

3 – 4 – те саме.

1.6. В.П. – о.с., сидячи з опорою ногами на бортик (басейну), руки на підлозі;

1 – 2 – махи ногами.

 

 

10 – 12р./

(6 – 7р.)

 

 

 

 

10 – 12р./

(6 – 7р.)

 

 

 

 

 

 

 

6 – 8р. /

(4 – 6р.)

 

 

 

 

10 – 12р./

(6 – 7р.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 – 12р./

(6 – 7р.)

 

 

 

 

 

10 – 12р./

(6 – 7р.)

 

 

 

 

Фронтальний метод.

Темп середній.

C:\Users\1\Desktop\фото - урок\IMG_20200202_172817.jpg

Темп середній.

C:\Users\1\Desktop\фото - урок\IMG_20200202_172845.jpg

Темп середній.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_100754.jpg

 

Темп середній.

Робота в парах спрямована на формування якостей партнерства, довіри, взаєморозуміння.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_100821.jpg

Темп середній.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_100845.jpg

    

Темп середній.

C:\Users\1\Desktop\IMG_20200129_100927.jpg

 

 

ІІ. Основна частина (28-30 хв)

 8.

Основна частина уроку буде відбуватися в басейні на невеликій глибині.

Спуск в басейн.

30с

Обережно, спиною вперед, тримаючись за поручні та тримаючись за бортик у воді пересуватися по дну.

       C:\Users\1\Desktop\IMG_20200129_101009.jpg

9.

C:\Users\1\Downloads\№1.1.jpg

Спеціальні вправи спрямовані на тренування правильного дихання в воді.

8 – 10 хв

Усі вправи виконують під супровід релаксаційної музики та коментування вчителя.

 

1.Ставши на дно басейну, починаємо присідання в воду, нахил обличчя в воду з затримкою дихання.

2 – 4р. /

(1 – 2р.)

Спочатку виконувати вправу з заплющеними очима, а потім розплющити очі. Руками бажано триматися за бортик басейну.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101045.jpg

 

2. Під час виконання вправи «бульби» необхідно видувати з легень повітря в воду.

Опускаємо підборіддя в воду при цьому голова знаходиться в вертикальному положенні і виконуємо дмухання на воду.

2 – 4р./

(1 – 2р.)

Ніс не занурений у воду. Дмухати  - якомога сильніше.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101114.jpg

 

3. Вправа для тримання на воді. Руками тримаємося за бортик, голову занурюємо в воду і лежимо на поверхні води, а потім додаємо роботу ніг «кролем».

2 – 4р./

(1 – 2р.)

Глибокий вдих, видих виконувати в воду. Прямими ногами працюють при роботі «кролем».

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101144.jpg

 

4. Вправа із циклу знайомства з водою. Стоячи на дні басейну, робимо глибокий вдих, присідаємо під воду, потім сильно відштовхуємося від дна і вистрибуємо. Руки при цьому тримати вздовж тіла.

2 – 4р./

(1 – 2р.)

Дотримання інтервалу між учнями. Вправу виконувати інтенсивно та правильно.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101304.jpg

 

5. Вправа «поплавок».

Зробити глибокий вдих, затримати дихання, повільно ноги підтягнути до грудей, руками обхвативши їх.

1 – 2р.

Вдих зробити на повні легені.

Видих у воду не робити, тому що тіло зануриться. Прорахувати від 5 – 10 разів.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101345.jpg

 

6. Вправа «медуза».

Із положення «поплавок» відпускати розслабленні руки та ноги вниз.

1 – 2р.

Вправу виконувати до тих пір, поки вистачить затриманого повітря.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101315.jpg

 10.

Перехід по доріжкам басейну з розподілом в пари та трійки.

30с

Виконувати плавний перехід спокійно вздовж бортика.

 

1.Вправи «морська зіронька»

Одним із способів вправи – на спині. Лежачи на спині, тіло розслабити, руки та ноги розвести в сторони, триматися на поверхні води.

2хв

Дотримання інтервалу між учнями. Під супровід релаксаційної музики. Отримуємо задоволення.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101552.jpg

 

2. Виконання вправ з елементами футболу. По дну басейна пройти в один бік, назад – пробігти.

1 – 2р.

Межа між глибиною та мілководдям – червона стрічка. Вправу виконувати до глибинної мітки.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101617.jpg

 

3. Вправи на міжпредметний зв'язок з математикою. Працюємо через центрального, який показує у воді кількість пальців на руках. Решта учнів занурюються, пропливають та рахують кількість показаних пальців. Після виконання вправи центрального міняють.

1 – 2 хв

Центральний чітко показує кількість пальців та перевіряє правильність відповідей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101738.jpg

 

4. Гра «Пройти під містком».

Двоє дітей кладуть долоні рук одна на одну один одному, а решта дітей повинні пірнаючи пропливати під уявним містком. Вправа виконується на одному вдиху. Потім міняємося ролями.

1 – 2 хв

Діти , які виконують роль уявного містка, голову не занурюють, а руки опускають вниз. Підбадьорення дітей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101944.jpg

 

5. Вправа «ковзання». Спиною стоять біля бортику, руки зафіксувати в положення «стріли»: руки вгору, долоню однієї руки покласти на руку іншої при цьому пальці стиснуті; глибокий вдих; опуститися під воду; відштовхнутися від бортику ногами виконуючи ковзання.

1 – 2р.

Вправа виконується на затримку дихання, видих в воду, ноги прямі.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_101846.jpg

 

 

6. «Ковзання з м’ячом». Спосіб ковзання не змінний, в руках тримають гумовий м’яч. При відчутті зупинки, додають роботу ніг «кролем».

1 – 2р.

М’яч тримати міцно. Рухи ногами         «кролем» на грудях з повною амплітудою.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_102542.jpg

 

7. Гра « Круть».

Кожна дитина щільно притискає м’яч до грудей, занурюючись у воду здійснюють оберт під водою, групуючись, як у вправі «поплавок».

2 – 4р.

Вправа на затримку дихання. Дотримання інтервалу між учнями. Підбадьорення дітей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_102507.jpg

 

8. Вправи з елементами футболу:

* вкидання м’яча вивченим способом на дальність; працювати через центрального;

 

 

 

 

* удари головою по м’ячу зменшеної ваги середньою частиною лоба.

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

Вкидання м’яча виконувати чітко в ціль (руки) з заміною центрального.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_102659.jpg

Накидання м’яча на голову точно в ціль, відбивання м’яча середньою частиною лоба.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_103257.jpg

 

Вимірювання ЧСС.

Візуальний контроль.

30с

Норма – 15 ударів за 10с.

 

9. Закріпити вкидання м’яча вивченими способами на дальність. Працюємо з великим м’ячем для фітнесу через центрального.

 

2хв

Виконувати правильний захват м’яча. Заміна центрального.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_103635.jpg

 

10. Гра «Вода».

У грі дві протиборчі сторони: «вода» - одна або кілька людей, яких призначається жеребом вданий момент вчителем, і інші – «гравці».

Мета «води» - заволодіти м’ячем або торкнутися будь – якою частиною тіла до нього.

Мета «гравців» – не дати «воді» перехопити м’яч, весь час передаючи м’яч один одному. Для початку гри «води» розташовуються в центрі басейну і чекають початку гри, а «гравці» – по краях басейну. «Гравці» не мають права сходити з лінії ігрового поля, а «води» може це робити. Підсумком гри є визначення переможця – людини, яка жодного разу не була «водою».

5 хв

Правила гри.

Слідкування за виконанням правил. Підбадьорення дітей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_104026.jpg

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_103942.jpg

 

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_103940.jpg

ІІІ. Заключна частина (5 -7 хв)

1.

Перешикування в шеренгу у бортика.

30 с

 

2.

Гра «Жабенята» -  на увагу та з вивченням властивостей тваринного світу.

В руках у вчителя зображення щуки та качки. Піднявши зображення  вгору качки – діти вистрибують вгору, а коли зображення щуки вгорі – вони пірнають у воду.

2 хв

Дотримання інтервалу між учнями. Підбадьорення дітей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_104429.jpg

 3.

Гра « Хто довше». Щоб краще відчути своє тіло, треба зробити глибокий вдих і повільно видихати в воду опускаючись на дно. Хто довше протримається під водою, той переможець.

2 хв

Вправа на затримку дихання. Дотримання інтервалу між учнями. Слідкування за виконання правил гри. Підбадьорення дітей.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_104533.jpg

 4.

Підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання: відвідування басейну разом з родиною.

Оцінка за урок буде виставлена кожному учневі особисто. Вихід дітей з басейну.

1 хв

Повторення правил поведінки в басейні.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_104636.jpg

 5.

Рефлексія.

30с

Відмітити кращі елементи з уроку: вдалося найкраще, що не дуже.

Вчитель випроваджує дітей дружніми жестами: дівчат – обіймашки, хлопці – міцне рукостискання.

C:\Users\1\Desktop\Басейн\IMG_20200129_104713.jpg

 

 

 

Додаток №1

КАЧКА

 

 

Картинки по запросу утка на белом фоне

 

 

 

 

 

 

 

ЩУКА

Картинки по запросу щука картинки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

 

Гідрометеорологічний прилад (водний термометр)ТБ – 3М1

Картинки по запросу водний термометр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

Картинки по запросу правила поведінки в басейні для дітей

 

 

 

 

 

 

 

   

           

 

               

1

 

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку