Урок "Вправи для опанування навичками володіння м’ячем".

Про матеріал
урок з фізичної культури для 3 класу . Вправи для опанування навичками володіння м'ячем. Повторення техніки ведення м’яча, передачі м’яча двома руками від грудей в парах. Формування в учнів наскрізні уміння :критично та творчо мислити, ефективно спілкуватися та співпрацювати.
Перегляд файлу

План-конспект

відкритого уроку з фізичної культури

Дата проведення: 30.01.2020 р.

Тема:Вправи для опанування навичками володіння м’ячем.

Тип заняття: удосконалення умінь і навичок.

Завдання уроку:

  1. Повторити  техніку ведення м’яча,  передачі м’яча  двома руками від грудей  в парах.
  2. Формувати в учнів наскрізні уміння :критично та творчо мислити, ефективно спілкуватися та співпрацювати.
  3. Естафети з елементами баскетболу.

4.  Сприяти розвитку  уваги, почуття ритму  та координації рухів за допомогою гри « Гонка м’ячів».

5. Розвивати в учнів спритність, швидкість та швидкісно-силові якості.

Методи навчання:

словесні: пояснення, команда, розпорядження;

наочні: показ вправ;

практичні: практичне виконання вправ учнями.

Методи ведення заняття:  фронтальний, потоковий.

Інтерактивні методи: «робота в парах», «командах» .

Здоров’язбережувальні  технології: зміна видів діяльності, гра – медитація «Повелителі вітеу».

Міжпредметна інтеграція: природознавство, математика, музика , малювання .

Місце проведення заняття: спортивна зала.

Час: 40 хвилин.

Обладнання: свисток, секундомір, м’ячі баскетбольні, фішки, маніжки, корзинки.

 

Зміст уроку

Дозування

Примітки

І

Підготовча частина

15 хв.

 

1.

Організація групи

Шикування класу в одну шеренгу.

«Добрий день!»

Опитування учнів про самопочуття.

 

 

40 сек.

Для шикування в шеренгу подаю команду: «Клас, в одну шеренгу – шикуйсь» Звертаю увагу на зовнішній вигляд. Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.

2

Повідомлення завдань уроку

 

Удосконалення техніки ведення м’яча .

Удосконалення техніки прийому  – передачі м’яча .

Естафети з елементами баскетболу.

Рухлива гра «Гонка м’ячів ».

Нагадати правила техніки безпеки і поведінки на уроці

Історія винекнення баскетбола

40 сек.

 

 

 

1хв.

Фронтальний метод. Особливу  увагу звернути на дотримання правил техніки безпеки та поведінки.

 

3

 

Перевірка частоти серцевих скорочень

По моїй команді  знаходять пульс на зап’ястку на шиї на виску

 

10 сек.

 

Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, помітити спеціальною маркувальною наліпкою  для того, щоб під час уроку звертати на них більше уваги.

4

Стройові вправи

По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч, кругом .

1хв.

 «Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!».

Під час поворотів слідкую, щоб учні не розмахували руками, зберігали правильну поставу

5

Ходьба та її різновиди

Після поворотів, по моїй команді учні  ідуть в обхід

4 хв.

«Наліво в обхід, кроком – руш!»

  •  
  • Ходьба на носках, м’яч у  руках над головою

15-20 м.

«М’яч у  руках над головою!», «На носках  – руш!»

Слідкувати за поставою

 

 

  •   Ходьба на п’ятках, м’яч за головою

15-20 м.

«М’яч за голову – став!», «На п’ятках – руш!»

Слідкувати за поставою

  •  
  • Ходьба на внутрішній стороні стопи, м’яч попереду

15-20 м.

«М’яч попереду – став!», «На внутрішній стороні стопи – руш!»

Слідкувати за поставою

 

 

  •           Ходьба на зовнішній стороні стопи, тримаючи м’яч обома руками за спиною

15-20 м.

«М’яч  за спину – став!», «На зовнішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою

6

Біг та його різновиди.

Виконуємо звичайний біг з веденням м’яча правою рукою.

2,5-3 хв.

40-50 м.

«Бігом – руш!»

В середньому темпі.

Слідкувати за правильним диханням.

 

 

Приставні кроки

Приставними кроками, лівим, правим боком, з імітацією передачі м’яча обома руками від грудей.

 

30-40 м.

«М’яч перед собою– став!», «Приставними кроками лівим,  боком – руш!» , «правим боком – руш!»  Слідкувати щоб ноги згиналися в колінних суглобах п’ятками ледве торкаємось підлоги.

 

 

 

Перешикування із одної шеренги в дві

 

 

30 с

 

 «Від середини вліво, вправо, на довжину рук в сторони – розімкнись!»

 

7

Загально розвивальні вправи з м’ячем

5-7хв

 

 

Потягування

В.п. – вузька стійка,  мяч внизу;
1-ліву ногу назад на носок, мяч в гору;
2-в.п.;
3-праву назад на носок, мяч в гору;
4-в.п.

7-8 р

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

 

Нахили праворуч, ліворуч

    В.п.- основна стійка, м’яч угорі. 1-нахил праворуч, дивитися на м’яч;

2-в.п. Те саме в іншу сторону.

7-8 р

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

 

Колові оберти тулубом.

В.п.- основна стійка, м’яч за головою. 1-колові оберти вправо, дивитися на м’яч; 2-в.п. Те саме в іншу сторону.

3-4р

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

 

Випади вперед

 

    В.п. – вузька стійка, м’яч внизу;
1-випад лівою, м’яч вперед;
2-в.п.;
3-випад правою, м’яч вперед;
4-в.п.

7-8 р

 

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

Слідкую за координацією рухів.

 

Присідання

В.п. – вузька стійка, мяч внизу;

1-присідаєм , мяч вперед;

2- в.п.

10р

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

 

Стрибки

   В.п.- стійка ноги нарізно, м’яч затиснутий між гомілками, руки на поясі. Виконати близько 10 стрибків, утримуючи м’яч між гомілками.

10 р

«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!»

Звертаю увагу на чіткість виконання рухів.

8

  Вимірювання пульсу за 10с. Визначення середнього показника ЧСС у класі.

10с.

Звернути увагу на учнів,  пульс яких перевищує норму на початку уроку.

 

ІІ   Основна частина

20 хв.

 

  1.  

1.Повторити  техніку ведення м’яча на місці.

 

  • ведення м’яча на місці;
  • ведення правою рукою;
  • ведення лівою рукою;

 

 

2. Повторити  техніки передачі м’яча в парах двома руками від грудей в парах.

3. Ведення м’яча до кошика , кидок у кошик, передача від грудей.

 

 

 

Рухливі естафети

 

  1. Ведення м’яча по прямій, обведення фішки і назад ведення по прямій .

(підведення підсумку)

 

       2.  ведення змійкою в одну і другу сторону

(підведення підсумку)

 

 3. .  ведення змійкою , кидок у кошик, ведення по прямій назад

 

7-8-хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-7 хв.

.

Фронтальний метод. Ведення м’яча виконується послідовними поштовхами по ньому до підлоги, трохи вбік і попереду себе, але так, щоб він   не піднімався вище пояса. М’яч слід прикривати корпусом, ведучи протилежною від суперника рукою. За сигналом вчителя (один свисток), ведення м’яча правою рукою, (два свистка), ведення м’яча лівою рукою. Особливу увагу звернути на положення тіла,  роботу рук та ніг.

 

B080

 

B079

Звернути увагу на учнів, які не розгинають ноги. Виправлення рук з додатковим натиском пальців на м’яч і перенесення маси тіла на виставлену ногу

 

Рухлива гра «Гонка м’ячів» 

Клас ділиться на дві команди , в кожній команді баскетбольний м’яч у капітана, який стоїть в середині кола. Команда  виконуючи передачі м’яча по колу через капітана . Перемагає та команда , яка першою виконає завдання.

4-5 хв.

Вказую на помилки та слідкую за дотриманням правил гри.

ІІІ

 Заключна частина

5 -  хв.

 

 

 

Перешиковую клас в одне коло.

20 сек.

«Взялися за руки об’єднуємось в одне велике коло»

 

 Гра – медитація  «Повелителі вітру»

Дихальні вправи з поліетиленовими пакетиками.

 

2-3 хв.

Виконання  гри – медитації під музичний супровід.

 

 

Перевірка частоти серцевих скорочень

 

10 сек.

Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.

 

Підведення підсумку заняття.

На сьогоднішньому занятті ми удосконалили техніку ведення м’яча, передачу м’яча від грудей  .

30 сек.

 

 

Організований вихід зі спортивного залу

Вивожу клас зі спортивного залу.

30 сек.

«Право - руч!»,  «За направляючим в роздягальню кроком – руш!»

 

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
3405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку