Сценарій казки
«Чия мова найкраща?»
(до Дня рідної мови)
Дійові особи: Дівчинка Марися, чарівник, сусідка, люди(5 осіб), автор.
Дії відбуваються і в селі, і в лісі.
Автор: Жила собі дівчинка Марися, і не було у неї нікого: ні батьків, ні родичів. Любила дівчинка блукати лісом, роздивлятися квіти і трави, розмовляти з пташками і деревами . Пішла якось дівчина в ліс по ягоди. Зустріла чарівника.
Дівчинка: Добрий день, дідусю!
Дід: Доброго дня, дівчинко!
Дівчинка: Чому ви, дідусю, самі блукаєте у лісі? За вас буде хвилюватися ваша родина!
Дід: Немає у мене сім'ї, дитино, сам- самісінький живу.
Дівчинка: Візьміть, дідусю, ягідки я зібрала, пригощайтесь!
Дід: Дякую, дівчинко. Ти дуже чуйна! А відгадай - но, загадку!
Дівчинка: О!Я люблю загадки! Кажіть, дідусю!
Дід: Яка мова – найкраща?
Дівчинка: Найкраща мова – пташина.
Дід: Бувай, дівчинко! Може, ще зустрінемось.
Прийшла Марися у село. Назустріч їй сусідка.
Сусідка: Як, Марисю, назбирала ягід?
Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!
Сусідка: Що, Марисю, жартуєш зі мною?
Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!
Сусідка:Негарно, дитинко, так жартувати зі старшими! ̶ образилася сусідка.
Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!
Автор: Засмутилася дівчина і зрозуміла , що з нею щось незрозуміле коїться. Тепер вона розуміла мову солов'їв, сорок, яструбів, синиць, ластівок, горобців, а вони розуміли Марисю, але зовсім не розуміли її люди.
І зрозуміла Марися, що неправильно відгадала чарівникову загадку. Що ж тепер робити? Гірко плакала дівчинка.
Люди намагалися її допомогти.Оточили її та дають поради:
- 3. Може, треба пити пташині яйця?
Пішла Марися в ліс з надією зустріти дідуся – чарівника. Блукала- блукала по лісу і таки зустріла дідуся.
Дівчина:Цінь- цінь – цвірінь!
Дід: А це ти, дівчинко? Ну що? Ти щаслива?
Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь!Тьох- тьох. Фіть- віть. Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь( Пташиною мовою прощебетала дівчина, що Найгарніша мова – рідна мова, мова, якої її навчили батьки!)
Дідусь , помахав головою і пішов.
Іде дівчинка і побачила гарну квіточку і сказала про це вголос:
Дівчина: Яка ж ти гарна , червона квіточко! Радіє, танцює, співає. « А я у гай ходила по квітку ось яку, А там дерева люлі, і все отак зозулі: Ку- ку! Я зайчика зустріла: дрімав він на горбку, була б його спіймала: зозуля ізлякала Ку-ку!»
Автор: Так старий чарівник навчив дівчинку цінувати те, що маєш. Тепер Марися шанувала рідну мову, людей , які її підтримували у біді.
Текст казки вміщено у підручнику Українська мова, 5клас. Автор О.П.Глазова, с.14
Підготувала сценарій казки
вчитель української мови та літератури
Преображенського ліцею Затишнянської сільської ради
Галина ЗАДОРОЖНЯ