Інсценізація народної казки " Чия мова найкраща?"

Про матеріал
Сценарій для вистави драматичного гуртка, для підготовки сценарію до Дня рідної мови тощо. Казка вчить шанувати рідну мову, поважати старших, турбуватися про ближніх, застерігає від легковажності, байдужості. Виховує любов до людей, до родини, почуття відповідальності за свої вчинки , за свої слова.
Перегляд файлу

 Сценарій казки

 «Чия мова найкраща?»

 (до Дня рідної мови)

Дійові особи: Дівчинка Марися, чарівник, сусідка, люди(5 осіб), автор.

Дії відбуваються і в селі, і в лісі.

 Автор: Жила собі дівчинка Марися, і не було у неї нікого: ні батьків, ні родичів. Любила дівчинка блукати лісом, роздивлятися квіти і трави, розмовляти з пташками і деревами . Пішла якось дівчина  в ліс по  ягоди. Зустріла чарівника.

Дівчинка: Добрий день, дідусю!

Дід: Доброго дня, дівчинко!

Дівчинка: Чому ви, дідусю, самі блукаєте у лісі? За вас  буде хвилюватися ваша родина!

Дід: Немає у мене сім'ї, дитино, сам- самісінький живу.

Дівчинка: Візьміть, дідусю, ягідки  я зібрала, пригощайтесь!

Дід: Дякую, дівчинко. Ти дуже чуйна! А відгадай - но, загадку!

Дівчинка: О!Я люблю загадки! Кажіть, дідусю!

Дід: Яка мова – найкраща?

Дівчинка: Найкраща мова – пташина.

Дід: Бувай, дівчинко! Може, ще зустрінемось.

Прийшла Марися у село. Назустріч їй сусідка.

Сусідка:  Як, Марисю, назбирала ягід?

Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!

Сусідка: Що, Марисю, жартуєш зі мною?

 Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!

 Сусідка:Негарно, дитинко, так жартувати зі старшими! ̶  образилася сусідка.

Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь!

Автор: Засмутилася дівчина і зрозуміла , що з нею щось незрозуміле коїться. Тепер вона розуміла мову солов'їв, сорок, яструбів, синиць,  ластівок, горобців, а вони розуміли Марисю, але зовсім не розуміли її люди.

І зрозуміла Марися, що неправильно відгадала чарівникову загадку. Що ж тепер робити?  Гірко плакала дівчинка.

Люди намагалися її допомогти.Оточили її та дають поради:

  • 1.Треба тобі, Марисю, до лікаря!
  • 2. А може, до знахаря?

   - 3.  Може, треба пити пташині  яйця?

  • 4.Ой дівчинко, як же ж тобі допомогти?
  • 5. Я чув, що в лісі живе чарівник. Може, він допоможе?

Пішла Марися в  ліс з надією зустріти дідуся – чарівника. Блукала- блукала по лісу і таки зустріла дідуся.

Дівчина:Цінь- цінь – цвірінь!

Дід: А це ти, дівчинко? Ну що? Ти щаслива?

Дівчинка: Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь!Тьох- тьох. Фіть- віть. Цінь- цінь – цвірінь! Цінь- цінь – цвірінь( Пташиною мовою прощебетала дівчина, що Найгарніша мова – рідна мова, мова, якої її навчили батьки!)

Дідусь , помахав головою і пішов.

Іде дівчинка і побачила гарну квіточку і сказала про це вголос:

Дівчина: Яка ж ти гарна , червона квіточко! Радіє, танцює, співає. « А я у гай ходила по квітку ось яку, А там дерева люлі, і все отак зозулі: Ку- ку! Я зайчика зустріла: дрімав він на горбку, була б його спіймала: зозуля ізлякала Ку-ку!»

Автор: Так старий чарівник навчив дівчинку цінувати те, що маєш. Тепер Марися шанувала рідну мову, людей , які її підтримували у біді.

Текст казки вміщено у підручнику Українська мова, 5клас. Автор О.П.Глазова, с.14

Підготувала сценарій казки

 вчитель української мови та літератури

Преображенського ліцею Затишнянської сільської ради

 Галина ЗАДОРОЖНЯ

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2022
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку