Курс біології 6 клас містить найбільшу кількість лабораторних досліджень та практичних робіт. Перед виконанням таких робіт учень повинен обоязково ознайомитись з технікою безпеки, щоб запобігти травмуванню.
Інструкції з ведення практичних робіт та лабораторних досліджень з біології 6 клас
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи №1 «Будова світлового мікроскопа та робота з ним»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Використовуючи Розташовуючи приготовлений препарат на предметному столику, закріпіть предметне скло затискачами.
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи № 2 «Виготовлення препаратів шкірки луски та розгляд її за допомогою світлового мікроскопа»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
1) Протріть предметне скло серветкою.
2) Піпеткою нанесіть одну-дві краплі води на предметне скло.
3) 3 допомогою препарувальної голки обережно зніміть шматочок прозорої епідерми з внутрішньої поверхні луски цибулі. Покладіть його у краплю води й розправте кінчик голки.
4) Зафарбуйте мікропрепарат розчином йоду. Для цього нанесіть на предметне скло поряд з об'єктом краплю розчину йоду. Фільтрувальним папером відтягніть з іншого боку зайвий розчин.
5) Сухе покривне скельце поставте вертикально поряд із краплиною йоду та обережно опустіть його на краплину.
6) Виготовлений препарат покладіть на предметний столик мікроскопа й розгляньте його, використовуючи об'єктив малого збільшення (х8).
|
7) Дивлячись в окуляр лівим оком, знайдіть у полі зору мікро-препарат і з допомогою гвинтів установіть його найчіткіше зображення.
8) Не зміщуючи препарат на предметному столику, замініть об'єктив (застосуйте об'єктив більшого збільшення, наприклад (х20)).
9) Прочитайте завдання інструктивної картки й чітко виконайте його із записом у зошит.
10) Розташовуючи приготовлений препарат на предметному столику, закріпіть предметне скло затискачами.
11) Користуючись гвинтом, плавно опускайте тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату. Чіткість зображення налаштовується лише підійманням об'єктива.
12) В окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге.
13) Під час використання препарувальної голки будьте обережні, знімаючи прозору епідерму.
14) Проводьте лише ті спостереження, які зазначені в інструктивній картці або узгоджені з учителем.
15) Про всі несподівані ситуації терміново повідомляйте вчителя.
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
У випадку виявлення тріщин скляного посуду учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторноного дослідження №1 «Будова клітини листка елодеї»
1. Загальні положення
1.1. Учні, які навчаються в кабінеті (лабораторії) біології, повинні дотримуватися правил безпеки під час проведення навчально-виховного, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм та режимів праці та відпочинку.
1.2. Учні можуть знаходитися в (лабораторії) біології тільки в присутності вчителя або лаборанта; перебування учнів у лаборантській не допускається.
До практичних і лабораторних робіт у кабінеті (лабораторії) біології допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності.
1.3. Про кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з біології, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, за необхідності викликає швидку медичну допомогу.
1.4. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком робіт
2.1. Уважно вислухати інструктаж учителя щодо безпечного проведення лабораторного досліду, практичної роботи і особливостей їх проведення, запис про проведення інструктажу здійснюється в журналі обліку навчальних занять у рядку про тему уроку "Проведено інструктаж з безпеки життєдіяльності (БЖД)";
2.2. Учні повинні:
ознайомитися і чітко уяснити порядок і правила безпечного проведення практичної чи лабораторної роботи;
звільнити робоче місце від предметів, що непотрібні для виконання визначеної роботи;
перевірити наявність посуду, приладів, інструментів та інших предметів, необхідних для виконання завдання;
виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку (заняття) або доручена вчителем.
2.3. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час проведення робіт
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Чітко виконувати інструкцію з виконання лабораторної (практичної) роботи. Використовувати інструмент, посуд, прилади та інші матеріали тільки за його призначенням.
3.3. Дотримуватися порядку і чистоти на робочому місці, періодично прибирати відходи у спеціально відведену тару. Залишки матеріалів з робочого місця прибирати за допомогою спеціальної щітки.
3.4. Лабораторне обладнання брати лише з дозволу вчителя, після закінчення роботи повертати його на визначене місце.
3.5. Користуючись скальпелями, ножицями, препарувальними голками, загострені частини цих інструментів спрямовувати тільки на об'єкти, що обробляються, передавати інструменти з гострими кінцями ручкою від себе.
3.6. Під час роботи з лабораторним посудом, приладами, що виготовлені зі скла:
брати лабораторний посуд і покривні скельця обережно за краї, щоб запобігти пораненню пальців;
не стискати сильно пальцями крихкі стінки пробірок, колб, скелець, пластинок;
уламки розбитого посуду чи приладу не збирати незахищеними руками, слід змітати їх щіточкою в призначений для цього совок.
3.7. Під час роботи з мікроскопом працювати слід відповідно до інструкції з його використання.
3.8. Хід проведеня роботи:
4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття (практичної, лабораторної роботи) вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування в спеціально визначене місце.
4.3. Здати учителю (лаборанту) прилади та приладдя, які використовувалися під час роботи.
4.4. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
4.5. Ретельно вимити руки з милом.
4.6. Залишити робоче місце та вийти з кабінету (лабораторії) біології після закінчення уроку (заняття) з дозволу вчителя.
Перша допомога в разі нещасного випадку
У випадку виявлення тріщин скляного посуду учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №2 «Спостереження інфузорій»
1. Загальні положення
1.1. Учні, які навчаються в кабінеті (лабораторії) біології, повинні дотримуватися правил безпеки під час проведення навчально-виховного, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм та режимів праці та відпочинку.
1.2. Учні можуть знаходитися в (лабораторії) біології тільки в присутності вчителя або лаборанта; перебування учнів у лаборантській не допускається.
До практичних і лабораторних робіт у кабінеті (лабораторії) біології допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності.
1.3. Про кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з біології, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, за необхідності викликає швидку медичну допомогу.
1.4. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком робіт
2.1. Уважно вислухати інструктаж учителя щодо безпечного проведення лабораторного досліду, практичної роботи і особливостей їх проведення, запис про проведення інструктажу здійснюється в журналі обліку навчальних занять у рядку про тему уроку "Проведено інструктаж з безпеки життєдіяльності (БЖД)";
2.2. Учні повинні:
ознайомитися і чітко уяснити порядок і правила безпечного проведення практичної чи лабораторної роботи;
звільнити робоче місце від предметів, що непотрібні для виконання визначеної роботи;
перевірити наявність посуду, приладів, інструментів та інших предметів, необхідних для виконання завдання;
виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку (заняття) або доручена вчителем.
2.3. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час проведення робіт
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Чітко виконувати інструкцію з виконання лабораторної (практичної) роботи. Використовувати інструмент, посуд, прилади та інші матеріали тільки за його призначенням.
3.3. Дотримуватися порядку і чистоти на робочому місці, періодично прибирати відходи у спеціально відведену тару. Залишки матеріалів з робочого місця прибирати за допомогою спеціальної щітки.
3.4. Лабораторне обладнання брати лише з дозволу вчителя, після закінчення роботи повертати його на визначене місце.
3.5. Користуючись скальпелями, ножицями, препарувальними голками, загострені частини цих інструментів спрямовувати тільки на об'єкти, що обробляються, передавати інструменти з гострими кінцями ручкою від себе.
3.6. Під час роботи з лабораторним посудом, приладами, що виготовлені зі скла:
брати лабораторний посуд і покривні скельця обережно за краї, щоб запобігти пораненню пальців;
не стискати сильно пальцями крихкі стінки пробірок, колб, скелець, пластинок;
уламки розбитого посуду чи приладу не збирати незахищеними руками, слід змітати їх щіточкою в призначений для цього совок.
3.7. Під час роботи з мікроскопом працювати слід відповідно до інструкції з його використання.
3.8. Хід проведеня роботи:
4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття (практичної, лабораторної роботи) вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування в спеціально визначене місце.
4.3. Здати учителю (лаборанту) прилади та приладдя, які використовувалися під час роботи.
4.4. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
4.5. Ретельно вимити руки з милом.
4.6. Залишити робоче місце та вийти з кабінету (лабораторії) біології після закінчення уроку (заняття) з дозволу вчителя.
Перша допомога в разі нещасного випадку
У випадку виявлення тріщин скляного посуду учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №3 «Будова кореня»
1. Загальні положення
1.1. Учні, які навчаються в кабінеті (лабораторії) біології, повинні дотримуватися правил безпеки під час проведення навчально-виховного, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу, розкладу навчальних занять, установлених норм та режимів праці та відпочинку.
1.2. Учні можуть знаходитися в (лабораторії) біології тільки в присутності вчителя або лаборанта; перебування учнів у лаборантській не допускається.
До практичних і лабораторних робіт у кабінеті (лабораторії) біології допускаються учні, які пройшли інструктаж з питань безпеки життєдіяльності.
1.3. Про кожний нещасний випадок, що трапився під час проведення занять з біології, постраждалий учень чи очевидець нещасного випадку повинен терміново повідомити вчителя, який направляє постраждалого до медичного працівника, за необхідності викликає швидку медичну допомогу.
1.4. Про вихід з ладу та несправність обладнання учень має повідомити вчителя, який призупиняє роботу учнів і повідомляє про це керівництво навчального закладу.
2. Вимоги безпеки перед початком робіт
2.1. Уважно вислухати інструктаж учителя щодо безпечного проведення лабораторного досліду, практичної роботи і особливостей їх проведення, запис про проведення інструктажу здійснюється в журналі обліку навчальних занять у рядку про тему уроку "Проведено інструктаж з безпеки життєдіяльності (БЖД)";
2.2. Учні повинні:
ознайомитися і чітко уяснити порядок і правила безпечного проведення практичної чи лабораторної роботи;
звільнити робоче місце від предметів, що непотрібні для виконання визначеної роботи;
перевірити наявність посуду, приладів, інструментів та інших предметів, необхідних для виконання завдання;
виконувати тільки ту роботу, яка передбачена завданням уроку (заняття) або доручена вчителем.
2.3. Починати виконувати завдання тільки з дозволу вчителя.
3. Вимоги безпеки під час проведення робіт
3.1. Працювати лише на своєму робочому місці.
3.2. Чітко виконувати інструкцію з виконання лабораторної (практичної) роботи. Використовувати інструмент, посуд, прилади та інші матеріали тільки за його призначенням.
3.3. Дотримуватися порядку і чистоти на робочому місці, періодично прибирати відходи у спеціально відведену тару. Залишки матеріалів з робочого місця прибирати за допомогою спеціальної щітки.
3.4. Лабораторне обладнання брати лише з дозволу вчителя, після закінчення роботи повертати його на визначене місце.
3.5. Користуючись скальпелями, ножицями, препарувальними голками, загострені частини цих інструментів спрямовувати тільки на об'єкти, що обробляються, передавати інструменти з гострими кінцями ручкою від себе.
3.6. Під час роботи з лабораторним посудом, приладами, що виготовлені зі скла:
брати лабораторний посуд і покривні скельця обережно за краї, щоб запобігти пораненню пальців;
не стискати сильно пальцями крихкі стінки пробірок, колб, скелець, пластинок;
уламки розбитого посуду чи приладу не збирати незахищеними руками, слід змітати їх щіточкою в призначений для цього совок.
3.7. Під час роботи з мікроскопом працювати слід відповідно до інструкції з його використання.
3.8. Хід проведеня роботи:
- розгляньте молодий корінь рослини за допомогою лупи. Зайдіть кореевий чохлик, зони поділу, росту та кореневих волосків;
- покладіть молодий коріь на предметне скло в краплину води, забарвлену чорнилом;
- розгляньте цей мікропрепарат за допомогою мікроскопа;
- розгляньте верхівку кореня з кореневим чохликом, зонами поділу, розтягуванн, всисною і провідною зонами;
- замалюйте в зошит будову кореня, та підпишіть його зони.
4. Вимоги безпеки після закінчення робіт
4.1. Після закінчення заняття (практичної, лабораторної роботи) вимкнути електроприлади, якими користувалися.
4.2. Покласти інструменти, прилади індивідуального та загального користування в спеціально визначене місце.
4.3. Здати учителю (лаборанту) прилади та приладдя, які використовувалися під час роботи.
4.4. Відходи, сміття та невикористані матеріали прибрати з робочого місця у визначене місце.
4.5. Ретельно вимити руки з милом.
4.6. Залишити робоче місце та вийти з кабінету (лабораторії) біології після закінчення уроку (заняття) з дозволу вчителя.
Перша допомога в разі нещасного випадку
У випадку виявлення тріщин скляного посуду учень повинен негайно повідомити про це вчителя.
У разі травмування учень повинен повідомити вчителя. Учитель надасть першу медичну допомогу, за необхідності викличе швидку допомогу за тел. 103.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №4 «Будова коренеплоду»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 5 «Будова пагона»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 6 «Будова бруньки»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 7 «Будова цибулини»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення дослідження.
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 8 «Будова квітки»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 9 «Будова насінини»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення
лабораторного дослідження № 10 «Будова плода»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 11 «Будова зелених нитчастих водоростей»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 12 «Будова моху»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
3. Розгляд мікропрепарату «Спорогон зозулиного льону» проводьте в такій послідовності:
а) поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см відкраю стола;
б) розташуйте постійний мікропрепарат на предметному столику й закріпіть предметне скло затискачами;
в) користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату;
г) в окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге;
д) дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета;
е) проводьте лише ті спостереження, які зазначені в інструктивній картці або узгоджені з учителем;
ж) про всі несподівані ситуації терміново повідомляйте вчителя.
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 13 «Будова папороті»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
а) поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола;
б) в отвір предметного столика спрямуйте дзеркальцем світло;
в) розташуйте постійний мікропрепарат на предметному столику й закріпіть предметне скло затискачами;
г) користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату;
д) в окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге;
е) дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 14 «Будова голонасінних»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
а) поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола;
б) в отвір предметного столика спрямуйте дзеркальцем світло;
в) розташуйте постійний мікропрепарат на предметному столику й закріпіть предметне скло затискачами;
г) користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату;
д) в окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге;
е) дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
Хід проведення роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи № 3 «Порівняння будови мохів, папортей та покритонасінних (квіткових) рослин»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведеня роботи:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення практичної роботи №4 «Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощуваня в певних умовах»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
1.У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен
негайно повідомити вчителя.
2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження №15 «Будова цвілевих грибів»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
а) поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола;
б) в отвір предметного столика спрямуйте дзеркальцем світло;
в) розташуйте постійний мікропрепарат на предметному столику й закріпіть предметне скло затискачами;
г) користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату;
д) в окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге;
е) дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
1.У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен
негайно повідомити вчителя.
2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
___________
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення лабораторного дослідження № 16 «Будова шапинкових грибів»
Перед початком роботи
Під час виконання роботи
а) поставте мікроскоп штативом до себе на відстані 5-10 см від краю стола;
б) в отвір предметного столика спрямуйте дзеркальцем світло;
в) розташуйте постійний мікропрепарат на предметному столику й закріпіть предметне скло затискачами;
г) користуючись гвинтом, плавно опустіть тубус так, щоб нижній край об'єктива опинився на відстані 1-2 мм від препарату;
д) в окуляр дивіться одним оком, не закриваючи друге;
е) дивлячись в окуляр, з допомогою гвинтів повільно підіймайте тубус, доки не з'явиться чітке зображення предмета.
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку
1.У випадку виявлення тріщин мікропрепарату учень повинен
негайно повідомити вчителя.
2. У разі травмування учень повинен повідомити вчителя.
«Затверджено»
Директор ПЗШ №9
«__» вересня 2017 року
Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення
практичної роботи № 5 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості»
Перед початком роботи
1. Звільніть робоче місце від предметів, які не потрібні для проведення дослідів.
Під час виконання роботи
Хід проведення заняття:
Після закінчення роботи
Перша допомога в разі нещасного випадку