ІНСТРУКЦІЯ 3 ОХОРОНИ ПРАЦІ під час проведення практичних занять та лабораторних робіт, лабораторних практикумів з фізики

Про матеріал
1. Загальні вимоги безпеки. 1.1. До практичних робіт допускаються учні, які пройшли медичний огляд, інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи. 1.2. Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки здійснюється у межах навчальної програми і оформляється відповідно у журналі інструктажу. 1.3. Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять практичні роботи з фізики в лабораторних роботах, лабораторних практикумам. 2. Вимоги безпеки перед початком роботи 2.1. Учні (студенти) повинні зазделегідь підготовитись до виконання лабораторної роботи, лабораторного практикума, тобто вивчити зміст роботи і хід виконання роботи. 2.2. Бригада з 2 – 4 учнів отримує від вчителя необхідне обладнання і на робочому столі не має бути нічого лишнього. Розміщуйте прилади, матеріали, обладнання на своєму робочому місці так, щоб запобігти їх паданню або перекиданню. Щоб запобігти паданню під час проведення дослідів, скляні посудини (пробірки, колби) обережно закріпляйте в лапці штативу. 2.3. Не починайте виконувати завдання без дозволу вчителя. 3. Вимоги безпеки під час роботи
Перегляд файлу

 

ІНСТРУКЦІЯ 3 ОХОРОНИ ПРАЦІ

під час проведення практичних занять та лабораторних робіт, лабораторних практикумів з фізики

1.  Загальні вимоги безпеки.

1.1.      До практичних робіт допускаються учні, які пройшли медичний огляд,  інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи.

1.2.      Проведення інструктажів та перевірка знань з питань техніки безпеки  здійснюється у межах навчальної програми і оформляється відповідно у журналі інструктажу.

1.3.      Виконання даної інструкції є обов’язковим для всіх осіб, які проводять практичні роботи з фізики в лабораторних роботах, лабораторних практикумам.

2.  Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1.      Учні (студенти) повинні зазделегідь підготовитись до виконання лабораторної роботи, лабораторного практикума, тобто вивчити зміст роботи і хід виконання роботи.

2.2.      Бригада з 2 – 4 учнів отримує від вчителя необхідне обладнання і на робочому столі не має бути нічого лишнього. Розміщуйте прилади, матеріали, обладнання на своєму робочому місці так, щоб запобігти їх паданню або перекиданню. Щоб запобігти паданню під час проведення дослідів, скляні посудини (пробірки, колби) обережно закріпляйте в лапці штативу.

2.3.      Не починайте виконувати завдання без дозволу вчителя.

3.  Вимоги безпеки під час роботи

3.1.      Виконуйте тільки ту роботу, що передбачена завданням або доручена вчителем, виконувати всі вказівки вчителя фізики при проведенні лабораторної роботи або лабораторного практикуму, без його дозволу забороняється виконувати самостійно будь-які роботи.

3.2.      Будьте уважні при виконанні дослідів, виконуйте вказівки вчителя.

3.3.      Необхідно бути особливо уважними, якщо використовуються гострі, колючо-ріжучі предмети, відкритий вогонь. Працюючи з приладами із скла, будьте особливо обережні. 

3.4.      Забезпечити дотримання обережності при поводженні з приладами зі скла і лабораторним посудом, не кидати, не допускати їх падіння і ударів.

3.5.      При роботі зі спиртівкою варто бути дуже обережними, щоб запобігти пожежі, гасити пальник спиртівки  необхідно спеціальним ковпачком.

3.5.      При нагріванні рідини в пробірці або колбі слід використовувати спеціальні тримачі (штативи), отвір пробірки і шийку колби  направляти від  себе.

3.6.      Щоб уникнути отримання опіків, рідину і інші фізичні тіла треба нагрівати не вище 60-70 градусів, і брати їх руками в рукавичках. Досліди слід проводити з використанням захисних окулярів.

3.6.      Потрібно уважно стежити за справністю всіх кріплень у приладах і пристроях, не торкатися і не нахилятися близько до обертових і рухомих частин використовуваних машин і механізмів.

3.7.      Робота з гарячою водою вимагає особливої уваги та обережності при змішуванні;  внутрішній стакан калориметра незахищеною рукою чіпати забороняється;

3.8.      Будьте обережні при роботі з термометром. Розмішувати воду термометром забороняється; після закінчення вимірювання температури термометр необхідно прибрати в чохол і віддати вчителю.

3.9.      При роботі зі склом (стакан, циліндр) бути уважним і акуратним, не здійснювати різких рухів.

3.10.  Не допускайте падіння вантажів і куль і т.д. 

    Правила виконання роботи з електрики:

3.11.  Використовувати потужні джерела живлення тільки з захистом при короткому замиканні, допустима напруга змінного струму – не більше 42 В, краще використовувати низьку напругу 6 В, або 12 В. Для дослідів з постійним струмом використовувати елементи живлення типу АА.

3.12.  Зібрану електричну схему можна вмикати тільки після перевірки схеми вчителем і з дозволу вчителя.

3.13.  Наявність напруги в ланцюзі можна перевірити тільки призначеними для цього приладами, не доторкатись  елементів ланцюга, позбавленим ізоляції, які  знаходяться під напругою.

3.14.  Не доторкатися до корпусу стаціонарного електрообладнання і до клем навіть відключених конденсаторів. Металеві корпуси обладнання необхідно заземлювати.

3.15.  Для приєднання споживачів до мережі необхідно користуватись штепсельними з'єднаннями.

3.16.  Після закінчення роботи -  вимкніть джерело струму, після чого розберіть електричний ланцюг і здайте вчителю всі компоненти схеми.

4.  Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

4.1.      При виявленні несправності в електричних пристроях, що перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення, і повідомте про це вчителя. Не усувайте несправності в електромережі, електрообладнанні самостійно.

4.2.      При виявленні пожежі, порушенні норм безпеки, травмуванні негайно повідомте про це вчителя.

4.3.      Для гасіння пожежі з електрообладнанням під напругою необхідно використовувати порошкові вогнегасники (ОП) і вуглекислотні вогнегасники (ОУ) – якими повинні обладнуватись лабораторії фізичного кабінету. Водою допускається гасити електрообладнання при знятті напруги з нього.

Інструкцію розробив: викладач фізики і астрономії                                   Бабин Дмитро Святославович

https://radioelectronics-ur5ydn.jimdofree.com/інструкція-з-охорони-праці/     

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перва Маргарита
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
До підручника
Фізика 7 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
РОЗДІЛ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
1001
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку