Дана Інструкція упорядковує діяльність педагогічного колективу, які використовують для організації та фіксації освітнього процесу онлайн-сервіси Human. Матеріал на допомогу адміністрації, вчителям-предметникам та класним керівникам.
Додаток 1
До наказу від 02.01.2023 № 2
Інструкція
щодо роботи з онлайн-сервісами HUMAN Школа для здійснення освітнього процесу у Приватному закладі «Харківський християнський ліцей «Початок мудрості»
І. Загальні положення
- електронний класний журнал - окремий електронний документ ділової документації закладу освіти, у якому фіксуються результати навчальних досягнень здобувачів освіти, відвідування ними занять, стан виконання навчальних програм тощо та реалізується як функціональний модуль онлайн-сервіса HUMAN Школа;
- Курс – навчальний предмет робочого навчального плану відповідного класу, закріплений за вчителем-предметником;
- Зміст - окремий електронний документ ділової документації вчителя, у якому фіксуються календарно-тематичний план Курсу та реалізується як функціональний модуль онлайн-сервіса HUMAN Школа;
1) удосконалення управління закладом освіти шляхом автоматизації одержання, обробки та зберігання інформації та документів у електронній формі;
2) забезпечення оперативності, достовірності та цілісності інформації, що використовується в освітній діяльності;
3) організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання та відстеження результатів навчання усіма учасниками освітнього процесу;
4) спрощення ведення ділової документації в закладі освіти, зменшення витрат часу на її ведення, створення умов для доступа до документації відповідно функціоналу та відповідальності;
5) створення умов для доступності та беперешкодності до навчання здобувачів освіти та своєчасного інформування їхніх батьків про результати освіти.
5. Керівник закладу освіти призначає відповідальних (адміністраторів) для управління базою даних в онлайн-сервісах HUMAN Школа та розподіляє їх обов’язки.
ІІ. Адміністрування в онлайн-сервісі HUMAN Школа
1. З метою організації роботи щодо здійснення освітнього процесу і роботи педагогічних працівників з електронними документами в онлайн-сервісі HUMAN Школа здійснюється така підготовча робота:
- реєструється заклад освіти;
- встановлюються налаштування за окремими показниками діяльності та функціоналу сервісів;
- заповнюється база даних здобувачів освіти та їх батьків;
- заповнюється база даних вчителів-предметників, класних керівників;
- надсилаються учасникам освітнього процесу на електронні скриньки запрошення для приєднання до сервісів;
- створюються Курси класів у відповідності до навчального плану, закріплюються за вчителями-предмениками згідно з педагогічним навантаженням;
- створюється розклад.
2. З метою підготовки учасників освітнього процесу до роботи в онлайн-сервісі HUMAN Школа проводиться:
- навчання адміністрації та педагогічних працівників за посиланням: Human Академія | HUMAN https://www.human.ua/academia
- практичний семінар, круглий стіл, індивідуальні консультації щодо роботи у сервісах вчителів-предметників, класних керівників;
- навчальний семінар (адміністрація), індивідуальні консультації (класні керівники) для учнів і батьків щодо використання для навчання онлайн-сервісів HUMAN Школа.
3. З метою контрольно-аналітичної діяльності та корекції у роботі вчителів-предметників адміністратори здійснюють перевірку роботи педагогічних працівників в онлайн-сервісі HUMAN Школа з таких питань:
- своєчасність та якість календарно-тематичного планування;
- своєчасність та якість розробки занять;
- своєчасність та обгрунтованість поточного, тематичного та підсумкового оцінювання;
- ведення сторінок класного керівника.
ІІІ. Робота щодо заповнення розділу Зміст
ІV. Робота щодо розробки та заповнення Занять та Завдань до них
1. З метою здійснення освітнього процесу та створення умов для доступності та безперешкодності освіти та самоосвіти учнів учитель розробляє та заповнює Заняття відповідно до розкладу та теми, спланованої у Змісті до дня проведення заняття, щоб уникнути форс-мажорних обставин.
2. Якісно розроблене та заповнене Заняття повинно містити:
- покроковий алгоритм навчальних дій учнів, форм їх діяльності, інструктаж з виконання окремих завдань (ознайомитись, опрацювати, прочитати, переглянути, виконати тощо);
- роботу з підручником, додатковими засобами навчання у вигляді інформаційних файлів, презентацій, зображень схем, таблиць, плакатів тощо;
- посилання на якісні відеоуроки за темою, навчальні відеороліки, аудіозаписи диктантів, переказів тощо та завдання або навчальні цілі до них;
3. До занять розробляються і додаються (+) Завдання, вид яких обирається з наданого переліку. Обов’язково указується дата виконання Домашнього завдання, контрольних та інших видів обов’язкових робіт.
Домашні, контрольні та інші види обов’язкових робіт учень зобов’язаний завантажити до відповідного Завдання для перевірки учителем у встановлені терміни.
V. Робота щодо виставлення оцінювання у електронному журналі
Бажано оцінювання контрольних та обов’язкових робіт супроводжувати коментарями для учнів формувального характеру, які б мотивували учня, підтримували його прагнення покращувати власну навчальну діяльність та її результат, спрямовували б його зусилля на подолання певних проблем.
4. При несвоєчасному виконанні учнем контрольних або інших обов’язкових робіт, учитель інформує про цю проблему класного керівника, а після цього особисто батьків для встановлення нового обов’язкового терміну виконання цієї роботи.
У випадку ігнорування дітьми та їх батьками подібної важливої інформації більше ніж 14 днів після першого терміну виконання, для вирішення проблеми доповісти директору.
VІ. Прикінцеві положення