Інструкційна картка №4 Суспільно- побутові пісні. Їхнє дейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька»

Про матеріал
Суспільно- побутові пісні. Їхнє дейно-художнє багатство. Жанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька». Матеріали для дистанційного і самостійного навчання
Перегляд файлу

Картка  № 4 

Суспільно- побутові пісні. Їхнє дейно-художнє багатство.

imageЖанрово-тематичне розмаїття пісень. Чумацькі пісні. «Ой у степу криниченька»

 

Завдання: 

 

      знати та розуміти функції літератури як мистецтва; 

      висловлювати власні судження про функції мистецтва, його місце в житті людини.

 

 

Підручник Л. Т. Коваленко «Українська література» https://pidruchnyk.com.ua/778-ukrainska-literatura-7-klaskovalenko-2015.html

 

Пісня супроводжує українця від колиски до могили,

 бо не було значної події в житті народу,  нема такого людського почуття,  яке б не озвалося в українській пісні  чи ніжністю струни, чи рокотанням грому. 

Український народ створив так багато пісень,  що, якби кожного дня вивчати одну нову пісню,  на вивчення всіх не вистачило б людського життя.

                                                                                                  М. Стельмах

 

image1. Повтори. 

Лірично-побутова пісня словесно-музичний твір, який передає  настрої, почуття, мрії людини, розкриває її внутрішній світ:

     1) родинно-побутові (ліричні про кохання, про родинні стосунки); 2) соціально-побутові.

Соціально-побутовіпро важливі соціальні явища, які хвилюють людей, настрої, почуття.

Жанрово – тематичне розмаїття пісень: козацькі, чумацькі, заробітчанські, рекрутські, солдатські, кріпацькі, бурлацькі, наймитські. 

 

 

2. Літературний диктант

Пригадай пісню «Ой на горі та женці жнуть» 1) Які військові звання названі у пісні? 

2)       Назвіть прізвища полководців, що є в пісні. 

3)       Які предмети козацького побуту та спорядження згадуються? 

4)       Про які елементи ландшафту йдеться в пісні? 

5)       Який за мастю кінь у пана хорунжого? 

6)       Яким епітетом характеризується Сагайдачний? 

7)       Який вираз свідчить про оптимістичний настрій козаків? 

8)       Додайте епітети з пісні. Гора — …; долина — …; кониченько — ….

9)       Що й на що проміняв Сагайдачний? 

10)  Які рядки свідчать про товариськість козаків? 

11)  Як Дорошенко веде своє військо?  12) Про що свідчить рядок з пісні «мені з жінкою не возиться»? 

 

3.  Робота над піснею «Ой у степу криниченька»

 

https://www.youtube.com/watch?v=Jd4ukcFAE6M  

image 

1.                Пригадай теоретичний матеріал.

2.                Прослухай виконання пісні.

3.                Запиши паспорт твору.

Тема — змалювання сповненого небезпек життя чумаків.

 

Художні засоби: 

слова-вигуки(ой, гей),

 риторичне звертання («Ой подай, чумаче, та подай, голубе, та хоч правую руку!», «Ой рад би я, моя мила, хоч обидві подати» — надають пісні сильнішого емоційного забарвлення),  постійні епітети («сиві воли», «зеленій мураві», «сирої землі» ),  порівняння (чумак — голуб, дівчина — зозуленька).

Тонкий художній такт народу не може залишити чумака умирати самотнім у степу, і коло нього з'являється в образі зозулі кохана дівчина, щоб попрощатися з ним.

їхня розмова викликає приплив нових переживань у слухачів.

 

4.            Домашнє завдання

1.     Повторити теоретичний матеріал с. 12-23

2.     Виконати письмово с. 23 завдання1.                                                                             

pdf
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку