16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА з "Технічного обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів""

Про матеріал
ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА з виробничого навчання Професія: Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів Тема програми: Технічне обслуговування автомобілів Тема уроку: Технічне обслуговування кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів
Перегляд файлу

Регулювання теплового зазору клапанів на автомобілі ВАЗ 2103

       Особливістю автомобілів ВАЗ, а саме моделі ВАЗ-2101-2107, є використання двигунів, конструктивно дуже схожих. Відрізняються вони в різних моделях лише деякими технічними характеристиками.

       Для стабільної роботи двигуна даних авто потрібне періодичне регулювання теплового зазору клапанів.

       Варто зазначити, що виконання цієї операції у двигунів ВАЗ виконується шляхом регулювання теплового зазору між важелем приводу клапана і кулачком розподільного валу. Оскільки  дана операція проводитися однаково для різних моделей, розглянемо послідовність робіт на прикладі однієї моделі - ВАЗ-2103. Регулювання можна проводити як на холодному двигуні, так і на теплому, для цього відповідно використовуються щуп 0,15 або 0,20 мм.

       Послідовність робіт і необхідний інструмент:
• Спеціальний ключ для прокручування колінчастого валу або заводна рукоятка;

• Ключі рожкові і торцеві (на 8, 10, 13, 17);

• Викрутка плоска;

• Щуп з товщиною 0,15 мм;

       Для виконання робіт знадобитися спеціальний широкий щуп, призначений саме для регулювання теплового зазору клапанів на автомобілях ВАЗ.

        Ознаки порушення теплового зазору клапанів.

       Перед процесом регулювання теплового зазору клапанів, слід розібратися з ознаками неправильного зазору, а також до чого це призводить.        Отже, основною ознакою збитого теплового зазору ГРМ є металевий стукіт у верхній частині двигуна. Зазвичай цей стукіт спочатку з'являється тільки на певному режимі роботи, але з часом він буде прослуховуватися на всіх режимах.

         Зрозуміло, може зменшитися від номінального, або стати більше. І зменшення, і збільшення теплового зазору призведе в першу чергу до втрати потужності двигуна. При меншому тепловому зазорі клапанів важіль буде підтискати клапан, що значно знизить герметичність в циліндрі, і забезпечить падіння компресії. У підсумку це може привести до підгоряння клапана і його сідла.

       Збільшений тепловий зазор клапанів позначиться на наповненні камери згоряння циліндра, оскільки час його відкриття буде зменшеним, також і відведення відпрацьованих газів буде неповним.

       Тому, технічне обслуговування, необхідно проводити через кожні 15-20 тис. км, а також при першому прояві порушення теплового зазору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порядок перевірки теплового зазору клапанів:

       Підготовчі роботи:

  • Зняти повітряний фільтр;
  • Зняти кришку клапанів

       Регулювання починається з 4 циліндра, при цьому клапани потрібно рахувати від першого циліндра, що знаходиться біля шестерні приводу розподільного валу.

 

 

Проверка зазора щупом

Перевірка теплового зазора щупом.

Щоб зробити регулювання, контргайка послаблюється, потім обертанням гвинта досягається потрібний зазор, після чого контргайка затягується назад. Затягнувши контргайку тепловий зазор знову перевіряється. Таким чином проводиться перевірка теплового зазору клапанів. При вимірі теплового зазору, щуп на кожному клапані повинен входити між розподільним валом і важелем з невеликим зусиллям. Якщо він проходить дуже вільно, або взагалі не вставляється, проводиться регулювання.

 

 

Метки ГРМ ваз 2101

Мітки  на шківі колінчастого валу. Перед перевіркою теплового зазору на потрібних клапанах, потрібно виставити поршень у ВМТ 4 циліндра. Для цього потрібно обертати колінчастий  вал за годинниковою стрілкою, поки не співпаде мітка на його шківі з довгою міткою на блоці циліндрів.

 

Метки на шкиве распредвала

Мітки на шківі розподільного валу.

 Потрібно подивитися на шестерню приводу розподільного валу, на його внутрішній стороні є мітка і невелике заглиблення, які повинні співпасти з відливом на голівці блока.

Регулировка 6 и 8 клапанов

 

1. Встановити поршень у  ВМТ 4 циліндра, перевірити  зазори на 6 і 8 клапанах. Далі прокрутити колінчастий  вал на 180 град., при цьому розподільний вал прокрутиться тільки на 90 град. Для зручності робіт на шестерні розподільного валу є мітки через кожні 90 град., відповідні ВМТ певного циліндра.

 

 

Регулировка 4 и 7 клапана

2. Прокрутити колінчастий вал на 180 град., Встановити поршень у ВМТ 2 циліндра, при цьому перевірити тепловий зазор на 4 і 7 клапанах.

 

 

Регулировка 1 и 3 клапанов

3. Прокрутити колінчастий вал на 180 град. до співпадіння наступної мітки на шестерні розподільного валу з відливом на головці блока циліндрів, при цьому встановити поршень у ВМТ 1 циліндра, і перевірити тепловий зазор на 1 і 3 клапанах.

 

Регулировка 2 и 5 клапанов

 

4. Прокрутити колінчастий вал на 180 град., встановити поршень у ВМТ 3 циліндра, і перевірити тепловий зазор на 2 і 5 клапанах.

 

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку