10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Інструктивна картка дистанційного навчання з аутекології рослин. Принципи і механізми адаптації рослин. Інвазійні види нашої місцевості

Про матеріал
Тема уроку: Поняття про екосистему та чинники середовища Мета: сформувати знання про екосистему, фактори довкілля та їх значення; розвивати вміння визначати способи комунікації, розвивати вміння самостійно працювати з інформацією.
Перегляд файлу

7-б клас. 05травня 2020 рік, 7-а клас. 05 травня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2015. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Поняття про екосистему та чинники середовища

Мета: сформувати знання про екосистему, фактори довкілля та їх значення; розвивати вміння визначати способи комунікації, розвивати вміння самостійно працювати з інформацією.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати § 57-59, стор. 245-257.

Записати визначення основних понять з теми:

Екосистема – сукупність живих організмів та умов їхнього існування, що взаємопов’язані між собою.

Продуценти – автотрофні організми, що самі собі синтезують органічні речовини.

Консументи – гетеротрофні організми, що живляться готовою органічною речовиною.

Редуценти – сапротрофні організми, що розкладають мертву органіку.

 

  1. Опрацювати таблицю 1. «Класифікація екологічних чинників»

 

Таблиця 1. Класифікація екологічних чинників

 

Ознака класифікації

Вид екологічного фактору (приклади)

Характеристика

1

За часом дії (впливу)

Еволюційні

Фактори, вплив яких дуже малопомітний у часі, визначають суттєві зміни в організмах протягом багатьох поколінь

Історичні

Ті, що діяли в минулому

Діючі

Ті фактори, що діють на організм у конкретному сьогоднішньому часі

2

За походженням

Космічні

Вплив метеоритів, астероїдів, космічних процесів.

Абіотичні

Вплив неживої природи

Біотичні

Вплив живої природи

Антропогенні

Вплив діяльності людини

Техногенні

Вплив надзвичайних ситуацій (масштабних пожеж, вибухів, аварій тощо)

3

За середовищем виникнення

Атмосферні

Виникають і пливають на повітря, його склад

Водні

Виникають у воді, змінюють її фізико-хімічні властивості

Геоморфологічні

Виникають у ґрунті, пливають на його родючість, структуру, хімічний склад

Генетичні

Виникають у генах, передаються з покоління в покоління

Екосистемні

Виникають в екосистемах

Фізіологічні

Виникають у процесах життєдіяльності живих організмів

4

За об’єктом впливу

Індивідуальні

Впливають на окремий організм

Групові

Впливають на групу організмів

Видові

Впливають на конкретний вид живих організмів

Соціальні

Впливають на людину

5

За ступенем впливу

Нейтральні

Не викликають змін, мало відчутні

Летальні

Призводять до загибелі живих організмів

Сублетальні

Знижують життєдіяльність організмів, зменшують тривалість їх життя

Стерильні

Призводять до безпліддя самців

Фертильні

Призводять до безпліддя самок

Екстримальні

Призводять до виживання найсильніших і найбільш адаптованих організмів

 

  1. Доповнити інформацію щодо основних груп екологічних чинників, користуючись підручником та іншими джерелами інформації

 

Таблиця 2. Основні групи екологічних факторів

 

Абіотичні (вплив неживої природи)

Біотичні (вплив живої природи)

Антропічні (вплив людини)

Фактор

Приклад

Фактор

Приклад

Фактор

Приклад

Кліматичні

 

Паразитизм

 

Техногенні

 

Атмосферні

 

Хижацтво

 

Антропогенні

 

Гідрологічні

 

Конкуренція

 

 

 

Топографічні

 

Виїдання

 

 

 

Едафічні

 

Мутуалізм

 

 

 

 

  1. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=rzmm09adejc і дати відповіді на запитання:

 

  1. Який відсоток енергії засвоюється живими організмами? _______________.
  2. Куди дівається решта енергії, що надходить у навколишнє середовище?___

________________________________________________________________.

  1. Що відбувається з енергією та речовинами при переході з одного трофічного рівня на інший? ________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________.

  1. Яке значення правила екологічної піраміди? __________________________

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати інструктивну картку до уроку, § 57-59, стор. 245-257.
  2. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін інструктивної картки. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: [email protected]
  3. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!

 

docx
Додано
30 червня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку