7 клас. 17 березня 2020 рік
Підручник:
Соболь В.І. Біологія : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2015. – 288 с. : іл.
Інструктивна карта дистанційного уроку
(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).
Тема уроку: Узагальнення знань за темою «Процеси життєдіяльності тварин. Нервова система, розмноження, розвиток»
Мета: перевірити знання про основні процеси життєдіяльності тварин, розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба повторити § 42-46, стор. 181-201.
-
Позначити правильне твердження «+», неправильне «-» (Кожна правильна відповідь – 0,25 бала). Усього – 2 бали.
-
Для більшості тварин характерною є радіальна симетрія тіла.
-
Таксиси – це рухова реакція організму у відповідь на подразники середовища.
-
Комахи мають трубчасту нервову систему.
-
Репродукція забезпечує безперервне існування виду.
-
Запліднення – це процес злиття статевої та соматичної клітин, з утворенням зародка.
-
Непрямий розвиток з неповним перетворенням характерний для ссавців.
-
Індивідуальний розвиток тварин складається з двох періодів: ембріонального та постембріонального.
-
Тривалість життя – це період існування від народження до загибелі.
-
Виконати тестові завдання. (Кожна правильна відповідь – 0,5 балів. Усього – 2 бали).
-
Скільки відділів має головний мозок тварин?
А) 2 відділи;
Б) 3 відділи;
В) 4 відділи;
Г) 5 відділів.
-
Що можна вважати недоліком нестатевого розмноження?
А) невелику кількість нащадків;
Б) подібність нащадків;
В) участь двох батьківських особин;
Г) значний час для розмноження.
-
Процес регенерації забезпечує:
А) відновлення втрачених або пошкоджених частин тіла тварини;
Б) адаптацію до несприятливих температурних умов;
В) рух;
Г) процеси дихання.
-
Структурна одиниця нервової тканини:
А) нейрон;
Б) аксон;
В) нейроглія;
Г) нерв.
-
Доповнити речення. (Кожна правильна відповідь – 0,25 балів. Усього – 2 бали).
-
Розвиток організму від народження до загибелі - ____________________.
-
Розмноження за допомогою статевих клітин - _______________________.
-
Здатність організму переходити із стану спокою в активний стан у відповідь на дію подразників середовища - _________________________.
-
Розвиток, при якому щойно народжена тварина нагадує дорослу - _____________________________________________________________.
-
Процес злиття чоловічої та жіночої статевих клітин з утворенням зиготи - ____________________________________________________________.
-
Рухова реакція організму на певний пусковий подразник, що здійснюється за обов’язкової участі нервової системи - __________________________.
-
Анатомічні утвори організму тварини, що сприймають інформацію з зовнішнього або внутрішнього середовища - _______________________.
-
Розвиток організмів з незаплідненої яйцеклітини - ___________________.
-
Встановіть відповідність. (Кожна правильна відповідь – 0,25 балів за одну правильно встановлену пару, тобто 1 бал за 1 запитання. Усього – 4 бали).
-
Приведіть у відповідність відділ головного мозку з його основними функціями:
-
Довгастий мозок
|
А. Обробка зорової інформації
|
-
Мозочок
|
Б. Координація рухів
|
-
Середній мозок
|
В. Основа складних форм поведінки
|
-
Передній мозок
|
Г. Регуляція життєво важливих функцій
|
-
Приведіть у відповідність тип нервової системи та приклад тварини:
-
Дифузна
|
А. Жук травневий
|
-
Стовбурова
|
Б. Гідра прісноводна
|
-
Вузлова
|
В. Аскарида людська
|
-
Трубчаста
|
Г. Ведмідь бурий
|
-
Приведіть у відповідність групу хребетних тварин з їх особливостями головного мозку:
-
Риби
|
А. Півкулі переднього мозку з корою, мають вигин довгастого мозку
|
-
Амфібії
|
Б. Кора півкуль має звивини й борозни
|
-
Рептилії
|
В. Передній мозок з півкулями, невеликий мозочок
|
-
Ссавці
|
Г. Передній мозок без півкуль, розвинений мозочок
|
-
Приведіть у відповідність тип розвитку та назву тварини
-
Хрущ травневий
|
А. Непрямий розвиток з повним перетворенням
|
-
Ящірка прудка
|
Б. Непрямий розвиток з неповним перетворенням
|
-
Павичеве око
|
В. Непрямий розвиток з повними метаморфозами
|
-
Жаба озерна
|
Г. розвиток прямий
|
-
Дати розгорнуту відповідь на запитання. (Кожна правильна відповідь – 1 бал. Усього – 2 бали).
-
Порівняти будову яйцеклітини птахів та ссавців. Чим зумовлені такі суттєві відмінності? __________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
У чому переваги та недоліки непрямого розвитку тварин? ____________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Домашнє завдання:
-
Опрацювати інструктивну картку до уроку.
-
Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін даної інструктивної картки. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: ekotkalo7@gmail.com
-
Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!