Інструмент, який чують усі
Гра на більшості перкусійних інструментів передбачає серйозні навичкизвуковидобування. Джембе – найпростіший інструмент, який може опанувати навіть дошкільник. Організуйте з дітьми щось на кшталт популярного на Заході барабанного кола – й побачите, що заохотили їх прислухатися до світу з більшим позитивом. Методика працює навіть із дітьми, що чують звуки інакше або не чують їх узагалі.
Педагог завжди має бачити можливість. Основа мета в роботі з дітьми – зацікавити, а також допомогти їм навчитися, уникати напруження, що традиційно є в тандемі « педагог –учень». Підштовхувати зрозуміти це навчання у Артура Халла – автора ідеї барабанного кола. Сенс барабанного кола в тому, що кожен, незалежно від того, чи грав раніше на ударних інструментах, чи ні, сідає й грає – те,що чує і що може.
Ведучій барабанного кола не є тренером чи педагогом у звичайному розумінні. Його називають фасілітатор. Він створює умови й фізичну та психічну атмосферу: учасники відчувають, що їм грати просто.
Основа барабанного кола – це ефект спів- настроювання і поліритмія. Остання є складною для нашого «вуха», яке налаштоване більше на мелодику, ніж на складний ритм.
Формат кола допомагає створити максимальний контакт учасників. І тут важливий процес, а не результат: що і як людина робить, а не для чого. Тобто мета – процес, і відповідно, самовідчуття « на виході».
Гра – найпростіший спосіб навчання
Традиційно в дитячих садках використовують мара каси, як простий і зручний інструмент для опанування дітьми. Але мара каси лише на перший погляд – простий інструмент: новачок створює ними більше шуму, ніж організованого ритму.
Я рекомендую ви користування джембе. Насамперед посадка за інструментом є зручною.
Основний мій підхід у роботі з дітьми – допомагати їм грати,створити умови, щоб вони пограли разом, так само, як і в барабанному колі. Я допомагаю відчувати дітям ритм і навчитися самим вигадувати власні ритми. Саме такий підхід – гра з дітьми, а не чітке дотримання плану заняття, - найцікавіший і найцінніший досвід.
Гра «Луна»
Ви граєте, дитина або група повторює. Грайте прості ритмічні малюнки.
«Особливі» діти – особливе звучання
Як організувати музичне заняття з дітьми, які чують цей світ інакше або не чують взагалі? На початку заняття із гри на джембе зазвичай я спонукаю дітей слухати одне одного. Практикували найпростіші ритмічні малюнки: зрозумілі й водночас такі, з яких можна скласти елементарну ритмічну композицію. Двох вправ уже достатньо , щоб побудувати декілька занять.
Ритмотерапія в співіснування
Система освіти, яка містить план і поступовий хід всіма його пунктами, на мій погляд, безнадійно застаріла. Музичний педагог вчить дитину виконувати музику для того, щоб опанувати навички гри на музичному інструменті. Але сьогодні музичний педагог має право виконувати функцію музичного терапевта.
Я навчаю дітей принципам взаєморозуміння за допомогою барабанного кола. Діти приходять на заняття й відволікаються від життєвих проблем, забувають про негаразди зі здоров’ям, тут і зараз відчувають комфорт, затишок і зацікавлення.