Інструменти, прилади і моделі, ТЗН. Засоби зворотнбого зв'язку

Про матеріал
Презентація на тему: Інструменти, прилади і моделі, ТЗН. Засоби зворотнього зв'язку Педагогіка. Методика навчання математики для молодших школярів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інструменти, прилади і моделі, ТЗН. Засоби зворотнбого зв'язку. Постол Євгенія 32 ПО(а)

Номер слайду 2

Серед засобів навчання математики молодших школярів важливу роль відіграють інструменти, моделі, прилади. Характерною особливістю цих засобів навчання є та, що в одних умовах вони самі є об’єктами вивчення, а в інших – застосовуються як дидактичні посібники, з допомогою яких формуються важливі математичні уявлення, поняття, уміння та навички. Інструменти, які використовуються у навчанні математики молодших школярів поділяються на креслярські та вимірювальні.

Номер слайду 3

До перших відносять лінійку, кутник, циркуль, а до других – масштабну лінійку, рулетку, терези, годинники. Залежно від способу використання всі інструменти поділяються на два типи: демонстраційні та індивідуальні. Демонстраційні креслярські інструменти (метрова лінійка, кутники з кутами 45˚, 45˚ і 90˚; З0˚, 60˚ і 90˚; циркуль) використовуються як для показу учням способів застосування інструментів, так і для виконання необхідних побудов на дошці. За допомогою індивідуальних інструментів (лінійка 20-30 см, кутник, циркуль) діти виконують побудови геометричних фігур у зошитах, проводять необхідні вимірювання.

Номер слайду 4

За допомогою учнівської лінійки виконуються всі вимірювальні роботи з точністю до 1 мм в умовах класної чи домашньої роботи. У процесі навчання учнів математики використовується циркуль, за допомогою якого викреслюються зображення кола, круга. Можна навчити дітей використовувати циркуль для порівняння довжин відрізків. Як відомо, у процесі вивчення математики у молодших школярів формуються загальні уявлення про площу геометричної фігури та способи її вимірювання. З цією метою використовується спеціальний прилад, що має назву "палетка". Вона виготовляється з прозорої пластини чи паперу з нанесеною на її поверхню сіткою квадратів розміром 1см х 1см. За допомогою палетки вимірюється площа фігури накладанням.

Номер слайду 5

Дуже важливими питаннями роботи з креслярськими та вимірювальними інструментами є дотримання правил техніки безпеки. Саме тому вчитель повинен при ознайомленні з циркулем, кутником, лінійкою, олівцем наголосити на правильних прийомах роботи з ними. Детально методику роботи з кожним інструментом буде розглянуто пізніше при вивченні відповідного навчального матеріалу.

Номер слайду 6

Також при вивченні нумерації чисел та арифметичних дій над ними широко використовується рахівниця, яка може мати як горизонтальні, так і вертикальні дротини, на яких розміщено по 10 кісточок. При вивченні мір маси не можна обійтися без терезів, а при вивченні мір часу - без годинникового циферблату. У процесі навчання математики використовується велика кількість моделей, серед яких назвемо моделі сантиметра, дециметра, метра, кв. сантиметра, кута, циферблата, годинника, монет, геометричних фігур тощо. Крім того, широко використовуються не лише самі моделі, але й їх набори: демонстраційні та індивідуальні лічильні палички, набори предметних картинок, набори геометричних фігур, набори рухомих цифр, набори знаків дій та відношень тощо.

Номер слайду 7

Традиційним видом наочних посібників з математики є таблиці. Таблиця – це текстові або числові записи, розміщені в певному порядку, найчастіше стовпцями, або серії малюнків, які вичерпують зміст необхідної інформації. Таблиці діляться на чотири групи: 1) пізнавальні, які використовуються при поясненні нового матеріалу і вміщують нові математичні відомості (див. наприклад таблицю ознайомлення із назвами компонентів дій); 2) тренувальні, які призначені для проведення вправ з метою тренування певних обчислень навичок;3) інструктивні, які вміщують у наочній формі або у словесному формулюванні певні вказівки до виконання вправ (див. наприклад інструктивну таблицю написання цифр десяткової системи числення); 4) довідкові, які вміщують інформацію про зв’язки між різними мірами величин, про залежності між компонентами і результатами дій. Якщо за основу класифікації обрати розміри таблиць, то вони бувають демонстраційними та індивідуальними, а якщо місце виготовлення, то фабричними чи саморобними.

Номер слайду 8

Виконуючи завдання з усних обчислень, учні піднімають руку і з дозволу вчителя усно повідомляють відповідь. Нерідко вчителі пропонують дітям показати відповіді за допомогою розрізних цифр. Це допомагає залучати до роботи всіх учнів, а вчитель бачить, як діти впорались із завданням. Зас­тосування розрізних цифр зручне для випадку дій у межах 10. За межами десятка повідомлення відповідей за допомогою розрізних цифр дещо ускладнюється. Тому в практиці розроблені й інші засоби зворотного зв'язку. Розглянемо деякі з них.

Номер слайду 9

Розрізні цифри скріплені у вигляді віяла

Номер слайду 10

Числовий абак (мал. 16). Цей пристрій складається з двох стрічок, на кожній з яких записані одноцифрові числа. Вони можуть рухатись у картонній рамці. У рамці зроблені віконця для чисел. Для повідомлення відповіді, наприклад 47, учень має розмістити стрічки так, щоб це число з'явилося в рамочці.

Номер слайду 11

Методика викладання математики в початкових класах. Таблиця чисел першої сотні. Числа першої сотні записують на подвійному аркуші з учнівського зошита: у першому рядку числа 1—10, у другому — 11—20 і т. д. Висота цифри 17 мм. На зворотному боці всі числа можна записати висотою в одну клітинку. Малі цифри записують навпроти відповідних великих. Повідомляючи відповідь, учень піднімає аркуш і паличкою (олівцем, ручкою) показує потрібне число.

Номер слайду 12

Кодування відповіді. Для швидкого оцінювання правильності відповіді достатньо, якщо учень повідомить не саму відповідь, а стовпчик, в якому є шукане число. У такому разі учневі достатньо мати тільки розрізні цифри. Для кодування відповіді можна також використати таблицю чисел першої сотні Ця таблиця доповнена верхнім рядком (цифровим кодом) і нижнім рядком (для знаків арифметичних дій і знаків порівняння). Числа в таблиці записані "змійкою". Нехай учні 2-го класу виконали такі завдання:57+14 = 71(9) 51-17 = 34(6)З • 7 = 21 (0) 36 : 4 = 9 (8)Учні записують відповідь, а поряд у дужках кодовані відповіді. На прохання вчителя вони показують кодовані відповіді цифрами. Цифра 9 означає, що шукана відповідь (71) знаходиться у дев'ятому стовпчику.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
31 січня 2023
Переглядів
1339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку