Інтеграція медіаграмотностіі учнів під час вивчення біології

Про матеріал
Виступ, щодо досвду роботи з інтеграції медіаграмотності в біології.На сучасному єтапі формування знань учнів, неможливо обійтись без використання інформаційного простору. Кожен обирає свої шляхи, я подіілилась своїми.
Перегляд файлу

Інтеграція медіаграмотності у навчання біології.

Слайд №1

      Добрий день шановні колеги!

 

 

 

Слайд №2

Я викладач хімії та біології ДНЗ «Регіональний центр».

Слайд №3

Розвиток сучасної освіти нерозривно пов’язаний з інформатизацією суспільства, а інформаційно-комунікаційна компетентність розглядається як пріоритетна.

 Кожен учитель у своїй роботі шукає такі засоби навчання, які дозволяють найбільш ефективно сформувати пізнавальний інтерес учнів, активізувати їх діяльність, розкрити інтелектуальний потенціал кожного учня, мотивувати до навчання.

 Ефективними засобами для формуванння інформаційно-цифрової компетентності є сучасні інноваційні технології, завдяки яким, навчання урізноманітнюється цікавими творчими пошуками та відкриттями, традиційний урок перетворюється в інноваційний. Це сприяє гармонійному формуванню творчої та компетентної особистості учнів.

 

Слайд №4

Використання в освітньому процесі біології та екології сучасних інноваційних технологій направлено на засвоєння учнями знань про закономірності функціонування живих систем, їх розвиток і взаємодію, оволодіння основними методами пізнання живої природи, розуміння біологічної та екологічної картини світу, цінності таких категорій, як знання, життя, природа, здоров'я, формування свідомого ставлення до екологічних проблем, застосування знань з біології та екології у повсякденному житті.

Тому роботу з учнями на уроках біології та екології організовую так, щоб розвивати креативне та критичне мислення, що сприяє стимулювання здібностей кожної дитини, вільного вираження свого «Я», самовдосконаленню.

Актуально використовувати такі форми роботи як на уроках так і в позакласній роботі:

 Елементи мас-медіа на уроках:

  •       розробки онлайн опитування на основі технології Polls for Pages;
  •       створення проектів-презентацій та відеопроектів;
  •       розробки тестів;
  •       публікації результатів роботи в ЗМІ та соцмережах

 Мас-медіа у позакласній роботі:

  •       проведення семінарів-тренінгів;
  •       проведення тижнів біології та екології;
  •       проведення науково-дослідницьких робіт МАН України;
  •       розробки екопроектів;
  •       дистанційні конференції на платформі Zoom;
  •       публікації результатів роботи в ЗМІ та соцмережах

 

Слайд №5

Переваги для вчителя.

 Зручно працювати з класом або групою учнів. Дозволяє збільшити обсяг навчального матеріалу. Надихає на пошук нових підходів до навчання, стимулює професійний ріст учителя. Дозволяє демонструвати готові фрагменти уроку, можливість  одночасного  використання  аудіо-, відео,  мультимедіа-матеріалів.

Слайд №6

Учні починають розуміти складні ідеї завдяки більш ясної і динамічної подачі матеріалу Робить урок цікавішим, надає більших можливостей для участі в навчальному процесі, розвиває мотивацію Розвиває особистісні й соціальні навички; учні працюють творчо, стають впевненішими у собі.

 

 

 

 

 

Слайд №7

Медіаграмотність учнів зростає, а відповідно і вчитель повинен використовувати нові технології. Ми вже давно користуємось інтернетом, як джерелом інформації. Користуємось платформами «На урок» і «Всеосвіта» під час підготовки до уроків, та й самі виставляємо на своїх сторінках різну інформацію.  «Підготовка до ЗНО», онлайн-тестування ….

 Разом з вчителем фізики і математики, ми створили групу «Навчаємось разом» у Facebook, де і вчителі і учні можуть ділитись різного роду інформацією.

Слайд №8

Скрайбінг - це Яскраве подання навчального матеріалу, це метод розповіді чи пояснення, який супроводжуєься малюнками, коміксами, схемами, графічними зображеннями чи ілюстраціями головного змісту сказаного. Новітня техніка презентації («scribе» - від англійського накидати ескізи чи малюнки та мова виступаючого ілюстрюється просто «на льоту»під час презентації) завдання скрайбінг- презентації – просто цікаво донести інформацію, зробити її привабливою, допомогти її краще запам’ятати. Де можна використовувати «scrib»-презентації? З будь-якої теми на будь-якому уроці та на будь-якому його етапі. Скрайбінг буває ручний та комп’ютерний.

 

 

Слайд №9

Скрайбінг-це, як правило, мальовані презентації. Але використовуються і окремі фото чи малюнки. Такі малюнки діти виставляли у Facebook.

Слайд №10

Сторітелінг - це Мистецтво розповідавати історії. Цікаві розповіді з метою навчання, керування шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики. Зацікавлення дітей, розповідаючи неймовірні історії. Прикладом сторітелінгу є відео від Youtube-каналу «Цікава наука»

Сторітелінг у біології: Чи могли б ви уявити, що дерево тропічних лісів, яке має неяскраві, дрібні квіточки (понад 100000 на 1 дереві) має плоди, що досягають 10-20, а іноді 30 см та вагою 500г, а смак гіркий, в’язкий та шоколадний. І це тропічне… Зозулі, цікаві та корисні птахи. Вони поїдають отруйних гусениць. Тому свої яйця підкидають іншим пташкам, щоб їх пташенята виживали і ставали дорослими.

Слайд №11

Нагадують опорні конспекти.

Слайд №12

Слайд №13

Застосовуючи на уроках біології мультимедійні технології,  я можу демонструвати: мікросвіт клітини; ріст і розвиток організмів, еволюцію живих систем, розвиток життя на Землі, тобто за короткий час демонструвати процеси, які проходять впродовж місяців, років і навіть століть; знайомити з явищами що мають звукове відображення; проводити практичні та лабораторні роботи.

 

Слайд №14

Пропоную де-кілька посилань. Де можна придбати матеріали  віртуальної лабораторії з біології.(Якщо можна скачати безкоштовно поділіться будь ласка)

Слайд №15

Слайд №16

Слайд №17

10-11-й клас: біологія і екологія це важливий курс тому що, є чим здивувати та водночас зацікавити. Тому в нагоді може стати онлайнекспозиція «Природознавство» від Arts & Culture Google, яка охоплює віртуальні екскурсії по 50 музеях природної історії. Вжитися в образ лауреата Нобелівської премії і провести віртуальний експеримент легко з іграми і моделями на сайті Нобелівської премії. Цей розділ складається з 46 модулів, з яких 29 є інтерактивними навчальними іграми, присвяченими великим відкриттям лауреатів Нобелівської премії. Поряд з кожною грою знаходяться посилання, де є детальна інформація про зміст наукового відкриття.

Слайд №18.

Сучасні медіа відкривають дедалі ширші можливості у сфері освіти і кар’єрного росту, змінюючи якість повсякденного життя людини, а деколи – підміняючи різними формами медіактивізму і саме життя. Мало хто здивується, що восьми-дев’ятилітня дитина має декілька аккаунтів в соціальних мережах, легко вправляється з кнопками і щодня стає покорювачем кіберпростору. Школа вже не може обійтися без інформаційних технологій, використання досягнень техносфери для вирішення освітніх завдань. «Школа - це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.» АНРІ БАРБЮС Ми живемо в агресивному інформаційно-насиченому середовищі, тому ключовим завданням системи освіти в цілому, і закладу загальної середньої освіти є формування ключових предметних компетентностей особистості. Важливим аспектом залишається розвиток навичок критичного мислення, інформаційно-цифрової компетентності, благополуччя підростаючого покоління (соціальний оптимізм), вироблення медіаімунітету, медіагігієни, протистояння інформаційній агресії. 

 

 

 

 

 

Слайд№19

1. Енциклопедія педагогічних технології та інновації / автор-укладач Н. П. Наволокова. – Харків: Основа, 2009. – 176 с.

 2. Концепція впровадження медіаосвіти в Украї ні [Електроннии ресурс]. Режим доступу: http://osvita.mediasapiens.ua/mediaprosvita/mediaosvita/kontseptsiya_vprovadzhenny a_mediaosviti_v_ukraini/

3. Критичне мислення [Електроннии ресурс]. Режим доступу: http://pedsovet.su/publ/42

 4. Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи. Збірник статей. – Київ: АУП, ЦВП, 2018 – 244с.

 5.Медіаосвіта та медіаграмотність: короткий огляд / Іванов В, Волошенок О, Кульчинська Л, Іванова Т, Мірошниченко Ю- 2-ге вид., - Київ: АУП, ЦВП, 2012 – 58с. http://www.aup.com.ua/upload/ogliad.pdf

 6. Що таке критичне мислення? [Електроннии ресурс]. Режим доступу: http://www.criticalthinking.expert/shho-take-krytychne-myslennya/shho-takekritichne-mislennya/

7.Медіаосвіта: українські ресурси: http://osvita.mediasapiens.ua/ http://ispp.org.ua/ http://www.aup.com.ua/ Гурова в.м .

 

Слайд №20

 

Дякую за увагу!

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку