Поєднання тем різних предметів - це завжди цікаво, а у початковій - школі особливо. Таким чином діти вже змалечку розуміють, що навчання нерозривно пов’язане із життям, а знання отримані в школі, точно знадобляться у майбутньому. Якщо підійти до процесу творчо, можна вдало та ефективно поєднати теми та речі, які здавалося б, зовсім не схожі. Інтерактивний урок в початковій школі є цікавим, діти не нудьгують. Учні звикають до такої форми навчання.
Світ такий великий, у ньому стільки всього цікавого, стільки всього треба дізнатися! Діти експериментують, спостерігають та аналізують дані, сумніваються, помиляються, дивуються і радіють. Задовольнити дитячу жагу пізнання допомагають цікаві досліди.
Так вивчаючи властивості води, діти виконували такі досліди: засипали у 2 склянки з водою цукор та сіль, та визначали, що деякі речовини розчинаються у воді. Дуже сподобався дослід «Лавова Лампа», де до води додавали рослинну олію, яка легша за воду, тому плаває зверху. Також додали сіль, але вона важча за олію, тому опускається вниз, вкінці харчовий барвник, який разом з олією підіймався на поверхню.
Під час виконання дослідів з водою, учні пригадували прислів’я, приказки, загадки про воду, а також визначали аналізували, яка ж вона – вода!
І потім малювали річку, озеро, океан на уроці малювання.
Мета інтегрування – максимально поєднати навчання і життя. Діти люблять дізнаватися на уроках нові цікаві факти, що стосуються їхнього оточення, реального життя. Тому добре працює все те, що учні можуть застосувати на практиці.
Я досліджую світ з математикою
Під час одного з тематичних тижнів «Моє довкілля». Усі разом вийшли на шкільне подвір’я та обговорили важливість певних предметів живої та неживої природи, а також дізналися більше про їх властивості. Крім того, діти тренувалися описувати те, що вони спостерігають. Пояснювали пов’язані між собою пари понять: Дерево – ліс, ялинка – іграшка, зима – подарунки. Розділилися на групи та досліджували: 1. Що росте на шкільному подвір’ї? 2. Хто живе на подвір’ї? 3. Які звуки ми можемо чути на шкільному подвір’ї? Оговорювали, які дерева мають плоди, що ростуть біля нашої школи. Назбирали шишок та листочків. Проводили змагання на кращій малюнок на асфальті з плодів осені. В класі з листя створювали на уроці дизайну та технологій аплікації. На уроці математики, вивчаючи тему «Геометричні фігури», обговорювали які з геометричних фігур використовувати для знаків охорони природи. На уроці виготовляли ці знаки.
Вивчаючи тему тижня «Театр», ознайомилися з різними видами мистецтва, творчо опрацювали та інсценізували казку «Рукавичка». Вчилися визначати головну думку казки, розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного, розширювати знання про казку як жанр усної народної творчості, рахувати головних героїв з казки.
26 тиждень НУШ в 1 класі був присвячений весняним святам та Великодню. Цього тижня учні дізналися про традицію зустрічати весну, досліджували яким розчином фарбувати крашанки та які є різновиди писанок. На уроках з технологій та дизайну розфарбовували шаблони писанок, виготовляли курчат з паперу, створювали писанкове дерево.
У щоденниках вражень малювали пасочки та прикрашали її за власним бажанням, а також виготовляли пасхальних зайчиків.
Напередодні свята діти розфарбовували яйця та пригощали один одного паскою, принесеною з дому.
Математика з «Я досліджую світ».
Вивчаючи тему тижня «Час», визначили що основним атрибутом для вимірювання часу є годинник. Годинник вдома на стіні, годинник в руці, годинник в мобільному телефоні. Дізнавалися історію виникнення годинника і хто його створив. Ознайомилися з різними видами годинників(Сонячний, водяний, пісочний, атомний, електронний, смарт) Вчилися визначати час та виконувати обчислення з одиницями часу. Дізнавалися цікаві факти про те, що 3 хв, продовжують людині життя на 5 днів. Говорили гарні побажання, наприклад сміятися не менше 90 хв. на день. Виготовляли годинники, домалювали цифри, та стрілочки на ту годину, о котрій працювали на уроці. Кожен з учнів виготовив свій власний годинник.
Вивчаючи тему «Додавання та віднімання в межах 10», разом з дітьми лічили фрукти, а саме яблука, слухали казки і вірші на цю тему. Створювали вироби з яблук, смішних мульт-героїв.
Вранці, на ранковій зустрічі малювали свій настрій на цифрах, проводили парад – показ цифр, обирали найкрасивішу та найдивнішу цифру 6.
На інтегрованому уроці математики з я досліджую світ на теми: «Складання таблиць додавання та віднімання числа 7» та «Тварини рідного краю», діти ознайомилися зі способом живлення різних тварин, відправились у подорож, до казкового зимового лісу, де допомагали звірятам та пташкам вижити в складних умовах зими, розв’язуючи приклади та задачі. Обговорювали число 7, про те, що воно знаходиться у гармонії с природою. Згадували, де зустрічали число 7: 7 днів, 7 кольорів веселки, 7 чудес світу, 7 нот у музиці.
Інтегрований урок Я досліджую світ з українською мовою(читання).
Тема тижня «Ми українці» та уроку «Україна – рідний край», а також української мови на тему «Закріплення звукового значення букви Її». Говорили про нашу Батьківщину, подорожували стежками України, підбирали слова до питання, яка наша Україна?(гарна, чарівна, радісна, весела, квітуча, вільна, сонячна). Згадали, яку букву вчили на минулому уроці, та брали транспорт у назві якого є буква «Ї». На інтегрованих уроках з української мови та Я досліджую світ, вивчаючи тему: «Рослини», діти подорожували країною живої природи, відгадували загадки, до відгадок робили звуковий та звуко-буквений аналіз слів. Виконували завдання на платформі Google classroom.
Робота з LEGO.
У шкільній бібліотеці 8 книжок про тварин, а казок на чотири менше. Скільки казок у шкільній бібліотеці.
|
Використання LEGO на уроках математики.