20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Інтеграція уроку природознавства з українською мовою та основами здоров'я

Про матеріал

Тема уроку: Лікарські рослини. Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров'я. Конкурс виразного читання віршів про лікарські рослини. Чаювання.

Даний урок є підсумком проекту "Наше здоров'я". Він включає позакласну роботу:

підбір та вивчення вірша про лікарські рослини, збір лікарських рослин разом із дорослими, приготування домашнього печива у родинному колі. Усе це сприяє родинному вихованню.

Перегляд файлу

3 клас.

Інтеграція уроку природознавства з українською мовою та основами здоров′я.

Тема: Лікарські рослини. Вітаміни та мікроелементи, їх вплив на здоров′я. Конкурс виразного читання віршів про лікарські рослини. Чаювання.

Мета: продовжувати формувати уявлення про здоровий спосіб життя. Вчити, як зміцнити власний імунітет та протидіяти хворобам. Пропа-гувати народну медицину, зацікавити дітей народними традиціями, відновлювати забуті знання. З опорою на всі органи чуттів людини (зір, смак, нюх, слух та дотик), формувати стійкі знання про лікарські рослини. Реалізовувати родинне виховання ( спільний підбір рослин та підготовка презентації, спільне виготовлення печива до чаю).

Обладнання: серія ілюстрацій до казки Корнія Чуковського «Мийдодір», гербарій, плакати або слайди «Лікарські рослини»,   «Їжа –джерело вітамінів та мікроелементів», кошик з лікарськими рослинами (сушеними та свіжими – калина та шипшина), трав′яний чай, домашнє печиво.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Хід уроку:

І. Вступна бесіда.

Вчитель: Сьогодні знову у клас завітав Мийдодір. Давайте пригадаємо мульт-фільм, спираючись на ці ілюстрації.

Діти.

Вчитель: Отож, операція « Мийдодір у класі» триває! Сьогодні ми поговоримо про те, що для здоров′я корисна не лише чистота, а й правильне харчування. Давайте пригадаємо, яку їжу слід вживати, аби бути здоровим? ( Робота з плакатами або слайдами)

Вчитель: Скажіть, куди ми звертаємося за ліками, коли захворієм?

Діти: До лікаря, в аптеку.

Вчитель: Чим іще вас лікують вдома батьки?

Діти: Свіжими овочами, фруктами, соками, фрешами, трав′яними чаями.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Мікрофон»

Вчитель: Скажіть, які лікарські рослини ви знаєте?

  • Коли вам хочеться ласощів, куди ви поспішаєте?
  • До магазину.
  • А наші прабабусі і прапрадідусі бігли до куща калини восени чи взимку. Ці ягоди були і ласощами і ліками.

ІІІ. Пояснення вчителя.

У святому письмі сказано: «Ліки у вас під ногами». З розвитком хімічної про-мисловості, у людини рідше виникає потреба звертатися до природніх ліків. Та застудні захворювання ми частіше лікуємо чаями з відомих нам трав. Що допомагає при лікуванні ГРВІ?

Гра «Мікрофон». (Малина, калина, смородина, лимон, звіробій, суничники, липовий цвіт, мати й мачуха (квіти і листя), соснові шишки, календула, ромашка лікарська, фіалка і т. д.)

Діти, хто впізнає цю рослину? Так, це кореневище найбільш поширеного бур′яну, з яким люди борються хімічними засобами, часто не знаючи його величезної користі для людського організму, але його чудодійну силу добре знають тварини. Відвари цього коріння зміцнюють імунітет і допомагають протидіяти хворобам. Імуномодулюючі препарати в аптеках дуже дорогі. Передозувати вживання відвару пирію неможливо. Сухе коріння можна подрібнити і додавати до соусів, супів, кип′ятити 2-3 хвилини вкупі з іншими травами чи ягодами, підсолодивши, коли частково вистигне, медом чи цукром. Вживаючи такі відвари регулярно, ви матимете чудове здоров′я.

     А це – ісламський мох. Він росте у наших волинських лісах. Це природний антибіотик. Його відвари можна вживати у комплексі з іншими травами при бронхітах та ГРВІ. Аби знешкодити гіркий присмак і поліпшити смак, до такого відвару додають багно. Слід знати, що деякі лікарські рослини одночасно є отруйними. Слід бути обережними з дозуванням. Так багно у великій кількості може бути отруйним. Його не можна давати дітям до трьох років. Не слід захоплюватися чаями з липового цвіту. Це може дати усклад-нення на серцево-судинну систему. Схожа історія і зі звіробоєм та ягодами конвалії.

   Збирати лікарські рослини потрібно до 12 години дня, а деякі до схід сонця. Певна рослина збирається у певний період свого росту. Травники, зриваючи рослини, читають молитву, аби краще допомагало. Сушити лікарські трави потрібно у затінку, а краще на горищі.

    Ще хочу вам презентувати чашолистики полуниці. У них більше вітаміну С, ніж у самій полуниці. Отже, наступного року, допомагаючи батькам заготов-ляти на зиму ці сонячні ягоди, не забудьте насушити чашолистиків. А ще, багато вітаміну С у квашеній капусті. Їжте її частіше і будьте здоровими!

IV. Робота над темою уроку.

  1. Робота з плакатами «Лікарські рослини».
  2. Презентація принесених дітьми лікарських рослин. Розглядаємо, нюхаємо. Кожен презентує за планом: назва рослини; хто збирав, де; від яких хвороб; хто з домашніх лікується; як вживати; як готувати.
  3. Робота з гербарієм.
  4. Закріплення вивченого. Гра «Що у кошику лежить?»

Фізкультхвилинка.

1, 2 – дерева, ( 1 – руки в сторони, 2 – вгору )

3, 4 – в лісі звірі, ( руки перед грудьми і стрибають на двох ногах )

 5, 6 – пада лист, ( присідають, руки в сторони )

 7, 8 – птахи в лісі, ( махають руками )

9, 10 – це сунички підняли червоні личка. ( Розминають м′язи шиї і плечей. )

V. Конкурс на краще виразне читання віршів про лікарські рослини. Журі – гості, які присутні на уроці.

VI. Чаювання.

Діти куштують вітамінний травяний чай з принесеним домашнім печивом.

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку