Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика
Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ) – розбір матеріалу блоку. Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
Блок 2 Повітря 3 кл. Соболь Л. Є.
Питання:1. Повітря,його склад та властивості.
2.Як нагрівається повітря над суходолом і водною поверхнею.
3.Рух повітря.
4. Охорона повітря від забруднення.
Література:Т. Г. Гільберт, Т. В. Сак Природознавство: підручник для 3 класу - Київ «Генеза», 2013.
Девіз уроку: Слово - не горобець, вилетить – не спіймаєш.
(Народна приказка)
1.Повітря, його склад та властивості
*Ця повітряна оболонка складається з великої кількості газів: кисню, вуглекислого
газу, азоту, інших газів, водяної пари, різних домішок(сажа, пил, дим).
1.2. * Під час дихання люди, тварини вбирають з повітря кисень, а видихають
вуглекислий газ.
* Зелені рослини вбирають з повітря вуглекислий газ а виділяють кисень.
* Так рослини підтримують природну рівновагу в складі повітря.
1.3. * Повітря невидиме,прозоре, безбарвне, не має ні запаху, ні смаку,пружне.
* При нагріванні повітря розширюється, стає легшим і піднімається вгору;
а при охолодженні стискується стає важчим і опускається вниз.
* Повітря слабо проводить тепло. Цю властивість використовують у будівництві.
2. Як нагрівається повітря над суходолом і водною поверхнею
2.1.* Основне джерело нагрівання нижніх шарів повітря над суходолом – це тепло від
поверхні Землі.
2.2. * Вода нагрівається повільно, довго зберігає тепло і повільніше віддає його
повітрю.
2.3.* Унаслідок цього над суходолом удень тепліше, а вночі, тепліше над водною
поверхнею.
3.Рух повітря
3.1. * Вітер – це рух повітря.
3.2. * Повітря постійно перебуває в русі.
3.3. * Властивість повітря розширюватися й підніматися вгору при нагріванні сприяє
утворенню вітру. Тепле, легке повітря піднімається вгору, а холодне,
важче, стелиться низом.
Як людина використовує вітер
3.4. * За переміщенням повітря стежать синоптики – люди, які передбачають погоду.
Вони вивчають його напрямок.
3.5.* Від вітру залежить і погода, і урожай, і багато чого в нашому житті.
3.6. * Вітер сприяє розповсюдженню насіння, руху вітрильних яхт, вітряків.
Допомагає людині переносити сильну спеку.
3.7. * Водночас дуже сильний вітер приносить урагани, що іноді призводить
до руйнування житла людини,аварій морських кораблів.
* Сильний вітер з грозою, дощем або снігом називають бурею.
4. Охорона повітря від забруднення
4.1. * Забруднюють повітря природні чинники: лісові й степові пожежі, насичені
солями морські бризки і тумани, пил і пісок пустель, рослинний пилок,
мікроорганізми, космічний пил.
4.2. * Забруднює повітря господарська діяльність людини: викиди промислових
підприємств, вихлопні гази автомобільного транспорту, продукти горіння газу.
4.3.* Пропозиції щодо охорони повітря:
фабрики і заводи повинні мати вловлювачі пилу і шкідливих речовин;
транспорт необхідно зробити екологічно безпечним;
у містах і навколо них насаджувати сади, парки і ліси;
розводити кімнатні квіти.