Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика
Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ) – розбір матеріалу блоку. Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.
Блок №5 Рослини і їх середовища життя 3 клас
Питання:1. Різноманітність рослин
2. Рослини - організми
3. Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин.
4. Умови розвитку рослин. Як виростити нову рослину без насіння.
5. Пристосування квіткових рослин до різних умов життя.
6. Різноманітність культурних рослин.
7. Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи.
Література:Т. Г. Гільберт Т. В. Сак Природознавство: підручник для 3 класу – Київ «Генеза», 2013.
Девіз уроку: Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
(Народна приказка)
1.Різноманітність рослин
1.1. Царство рослин дуже різноманітне. Науку про рослини називають ботанікою.
1.2. Учені ділять рослини на декілька груп: водорості, мохи, папороті, хвойні та
квіткові рослини.
1.3. Водорості ростуть у воді. Вони мають корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насіння.
1.4. Мохи ростуть у вологих лісах, на болотах, стовбурах старих дерев. У мохів є стебло і листки.
Нові рослини виростають із дрібних спор.
1.5. Папороті - це багаторічні трав’янисті рослини. Крім листків у папороті є коріння і стебло.
Розмножуються папороті за допомогою спор.
1.6. Хвойні рослини - це переважно дерева або кущі. Хвойні рослини мають усі органи,
крім квіток і плодів. Насіння утворюється в шишках.
1.7. Квіткові рослини мають квітки і утворюють плоди. Серед них є дерева, кущі,
трав’янисті рослини. У кожній групі рослин багато видів.
2. Рослини - організми
2.1.Рослини – це організми. Для росту рослинам необхідні поживні речовини, світло, тепло,
повітря, вода.
2.2. Під час дихання рослини вбирають з повітря кисень, а виділяють вуглекислий газ.
2.3. У листках рослин на світлі з води і вуглекислого газу утворюються поживні речовини.
2.4. Киснем, який виділяють рослини під час живлення, дихають інші організми.
3. Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин
3.1. Квіткові рослини – це найпоширеніша група рослин на Землі.
Серед квіткових рослин є дерева, кущі, трави.
3.2. Більшість рослин розмножується насінням.
3.3. Плоди з насінням утворюються замість квітки після запилення.
3.4. Квіткові рослини поширюються за допомогою вітру, тварин, людини.
4.Умови розвитку рослин.
Як виростити нову рослину без насіння
4.1. Щоб рослина нормально жила і розвивалася, їй потрібні вода, світло, тепло, повітря
та поживні речовини. Якщо не буде хоч однієї із цих умов, рослина загине.
4.2. Рослини можна розмножувати різними способами – цибулинами, кореневищами,
бульбами, живцями. Однак більшість рослин розмножується насінням.
5. Пристосування квіткових рослин до різних умов життя
5.1. Квіткові рослини пристосовуються до життя в різних природних умовах – за недостатньої
або надмірної кількості вологи, різної кількості освітлення (вологолюбні, посухостійкі,
світлолюбні, тіньовитривалі).
6. Різноманітність культурних рослин
6.1. Культурні рослини людина вирощує для власних потреб, насамперед для харчування.
Їх ділять на зернові, технічні, овочеві, плодово – ягідні культури.
7. Хвойні рослини.
Значення хвойних рослин для природи
7.1. Хвойні рослини – сосна та ялина. Основна ознака хвойних рослин: листки – хвоїнки, різні
за розмірами і формою шишки, у яких утворюється насіння.
7.2. Хвойні рослини – утворюють ліси: соснові бори, темнохвойні ялинові ліси.
7.3 Хвойні ліси мають важливе значення у природі (утворюють органічні речовини,
виділяють кисень, затримують танення снігу, ними живляться тварини, виділяють цілющі
речовини , які пригнічують розвиток хвороботворних організмів).
Словничок