Інтегрована діяльність
«Зимонька - зима»
Мета: Продовжувати знайомити дітей з ознаками та явищами пори року – зима, з життям звірів взимку, їх слідами на снігу. Створювати ситуацію в якій діти можуть проявити позитивні моральні якості: доброта, співчуття, взаємодопомога.
Спонукати дітей називати одяг та взуття та визначати який з них зимовий, а який ні. Активізувати діалогічне мовлення, поповнити словниковий запас назвами одягу, зимових явищ: віхола, хурделиця, заметіль. Розвивати дрібну моторику рук у дітей в процесі ігрової діяльності. Уточнити знання дітей про величину предметів, визначати найбільший серед інших, вміння рахувати предмети за допомогою зорового аналізатора, уміння класифікувати геометричні фігури: круг і квадрат, вчити знаходити ці геометричні фігури незалежно від кольору. формувати вміння порівнювати предмети контрастні по величині (великий, маленький), висоті (високий, низький). Закріпити назви основних кольорів. Стимулювати дітей досліджувати, пізнавати довкілля, бути пильними, спостережливими,уважними, формувати уявлення про причинно – наслідкові зв’язки у природі та створювати умови для проектної та дизайн-діяльності. Розвивати логічне мислення та творчу уяву під час вирішення завдань. Виховувати позитивні моральні якості, бачення ситуації в цілому та вмінні вносити свій особистий вклад в покращення ситуації, що утворилася.
Матеріал: хмаринка із сонечком та сніжинками різної величини, дидактична гра: «Одягну ляльку на прогулянку», дидактична гра: «Кого засипав сніжок», вправа: «Хто заховався» три ялинки різної величини, іграшкова білочка, дидактична гра: «Склади з частин», вправа: «Чиї сліди», музично – ритмічна руханка «Гра із шишками», шишки, музично – дидактична вправа «Прогулянка до зайчика», ритмічна гра – вправа «Ми стрибаємо як зайчата», сніжинки з різнокольоровими геометричними фігурами (круг, квадрат), іграшковий зайчик, конструктор Лего.
Хід заняття.
Доброго ранку сонце привітне!
Доброго ранку небо блакитне!
Доброго ранку лагідний вітер!
Доброго ранку пташки в вишині!
Доброго ранку тобі і мені!
Вихователь звертає увагу дітей на хмаринку, яка розміщена на дошці.
З неба зіронька злетіла
На віконце наше сіла
Це сніжинка завітала
Щоб я вам її дістала
Ця сніжинка не проста
Бо сюрприз вам принесла.
Сніжинка, яка найбільша серед інших не проста, вона чарівна її послали до нас разом із запрошенням на прогулянку до зимового парку.
Ну що ж, зібралися пора і в дорогу.
Ось скільки мешканців ми відшукали. Тепер будемо знати хто живе в зимовому парку. Але щоб не заблукати нам допоможуть подружки-сніжинки. Сніжинки утворили стежинки, що ведуть по парку. Хлопчики повинні йти по сніжинкам на яких зображені квадрати, а дівчатка по сніжинкам на яких зображені круги. Ось ми і пройшли по доріжках. І натрапили на сліди. Давайте відгадаємо де чий слід, дидактична гра «Чиї сліди на снігу».
Погляньте, ось на ялинці висять шишки. Яка це шишка, велика чи маленька? (Велика) - А ця? (Маленька). А ще багато шишок лежить під ялинкою де сидить і сумує білочка, давайте візьмемо шишки в руки та потанцюємо навколо ялинки. Музично – ритмічна руханка «Гра із шишками».
Зима снігом замітає, вітер свище, віхола гуляє. Як можна ще назвати таке природне явище? (заметіль, хурделиця….).
Діти переходять о довільного конструювання.