Конспект заняття з малюваня
для дітей 5 року
життя з особливими освітніми потребами
(діти з порушеннями слуху)
Тема: « Що росте на городі ?» (малювання фарбами)
Мета:
1) формування ключових компетентностей: комунікативної - розвивати норми культури мовлення; здоров’язберігаючої – формування основ культури здоров’я, пропагування рухливого способу життя; соціальної - вміння продуктивно співпрацювати з іншими дітьми та дорослими;
2) формування предметних компетентностей: навчальна – вчити дітей малювати овочі за допомогою фарб, формувати задум перед початком роботи; правильно користуватись пензлем;малювати кінчиком пензля та усім ворсом; розрізняти назви овочів; розвиваюча - удосконалювати вміння малювання предметів за показом вихователя та без нього; розвивати увагу пам’ять, зорово-рухову координацію; виховна – виховувати бережливе ставлення до власних речей; компенсаторно-корекційна – вдосконалювати кінетичні відчуття, техніку зчитування з губ.
Обладнання: таблички для глобального читання мовних одиниць, демонстраційний та роздатковий матеріал, зразки малюнка, муляжі овочів.
Словник: картопля,помідор,огірок,капуста,цибуля,буряк,морква, овочі, малювати, фарби, пензлик, вода.
Хід заняття
І. Організаційний момент (перевірка готовності дітей до заняття, перевірка правильності постави, налаштування на роботу).
- Добрий день!
- Сідайте рівно, вирівняйте спини.
Перевірка роботи слухових апаратів: за екраном вихователь промовляє імена дітей. Дитина, яка почула власне ім’я ,піднімає руку та називає себе.
- Богдан, Артем, Іра, Матвій, Рома
Вихователь.
– А зараз давайте встанемо та знайдемо свої місця на килимі (діти стають один від одного на витягнуту руку, щоб не заважати один одному).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Що це? (капуста,помідор,огірок,буряк,морква)
– Де росте? (на городі)
МОРКВА ПОМІДОР
БУРЯК ОГІРОК
КАПУСТА КАРТОПЛЯ
Фонетична ритміка (це система вправ, у яких різні рухи тулуба, голови, рук, ніг поєднуються з вимовою певного мовленнєвого матеріалу (речень, фраз, слів, складів, звуків)).
Фонетична ритміка входить у роботу з формування вимови та відіграє важливу роль як у корекції мовлення дітей, так і у розвитку у них природних рухів.
Рухи вправ, що супроводжують промовляння голосних і приголосних звуків і складів мають три основні вихідні положення.
В.п. №1. встати: ноги разом; руки зігнуті на рівні грудей, лікті опущені.
В.п. №2 встати: ноги разом; руки зігнуті в ліктях і підняті до рівня плечей; лікті розведені в бік.
В.п. №3 встати: ноги разом; руки витягнуті вперед на рівні грудей (звук р).
Виконання вправ вихованцями.
Голосні звуки (А О У Е). Голосні звуки – рухи, як правило плавні, досить тривалі.
А: глибокий вдих, розведення рук вгору в боки з одночасним тривалим вимовлянням а_____.
О: глибокий вдих, розведення рук в боки давлячим рухом при одночасному вимовлянні о______.
У: глибокий вдих, давлячими рухами витягнути руки вперед при одночасному промовлянні у______.
Е: глибокий вдих, руки вгору в бік при одночасному промовлянні е____.
Приголосні звуки (С Ш)
С: підняти пальці рук до рота і тут же опустити їх униз плавними давлячими рухами. Одночасно вимовляти с____.
Ш: підняти руки вгору, плавно поколихати ними вправо і вліво, трохи нахиляючи тулуб то в один, то в інший бік, одночасно вимовляючи ш____.
Склади (ТАТАТА - ТА), (БАБАБА-БА),(ПАПАПА-ПА).
• струшувати перед грудьми напружені кулаки, вимовляючи папапа, різко опустити руки вниз – па;
• крокувати на місці – татата, топнути ногою – та;
• руки зігнуті в ліктях, кисті опущені; струшувати розслабленими кистями рук – бабаба, «кинути» розслаблені кисті рук вниз – ба або, навпаки, струшувати .
ІІІ. Основна частина
(морква,буряк,капуста,огірок,помідор)
Вихователь. Ви напевно здогадались, що сьогодні ми з вами будемо малювати овочі. Ми їх розглянули, потримали в руках.
Ось давайте розглянемо зразок.
Діти . (Овальної, круглої,трикутної).
2) Пальчикова гімнастика на тему «Овочі»
З базару одного разу господиня прийшла,
(«Крокуємо» середнім і вказівним пальцем по столу)
З базару господиня додому принесла:
(По-черзі загинаємо на руках пальці)
Капусту, моркву, буряк, картоплю, огірок, помідор.
Ох! ..(Тремо долоні)
Овочі суперечку завели на столі.
(Пальці на обох руках стискаємо в кулаки і потім розгинаємо)
Хто краще, потрібніший і смачніше на землі:
(Загинаємо пальці на руках по-черзі)
Капуста? Картопля?Морква?Буряк?Огірок,помідор? Ох! ..(Тремо долоні)
Тим часом ніж господиня взяла (Долоні розкриваємо, іншу долоню ставимо ребром і робимо ріжучі рухи).
І цим ножем будемо різати спочатку:
(Загинаємо пальці на руках по-черзі)
Капусту, моркву, буряк, картоплю, огірок, помідор.
Ох! ..(Тремо долоні)
Кришкою накриті в горщику
(Розкриваємо долоню і накриваємо іншу руку, яка в цей час стиснута в кулак).
У воді кипіли, кипіли капуста, морква, буряк, картопля, огірок, помідор.
(по-черзі загинаємо пальці на руках)
Ох! …(Плескають в долоні)
Суп овочевий зварили смачний!
(Гладимо себе по животу долонькою)
Сідаємо на місця.
3) Закріплення вивченого матеріалу.
Вихователь. Давайте з вами пригадаємо, як називається у вас на столах приладдя.
Діти. Альбом,фарби, пензлик,стакан з водою, серветка.
Вихователь. Ось на дошці є малюнки з табличками для глобального читання мовних одиниць (альбом, пензлик, серветка, стакан, фарби).
Підставте ці таблички під картинки (діти за бажанням виходять до дошки).
4) Демонстрація вихователем алгоритму виконання роботи.
- Добре, молодці! А зараз погляньте, як правильно малювати овочі. Ми беремо пензлик вище залізного наконечника, легенько зволожуємо у воді, потім беремо фарбу червоного кольору, щоб малювати помідор. Кінчиком пензлика проводимо так, щоб утворився круг, потім розмальовуємо. Ось отримали .
Тепер виполіскуємо пензлик та беремо зелену фарбу, малюємо овал, це буде огірок та круг – капуста. Розфарбовуємо.
Наступним будемо малювати буряк. Спочатку малюємо круг та добавляємо трикутник, хвостик.
За допомогою великого трикутника малюємо моркву.
Вихователь. То з чого ми почнемо роботу? Які будемо використовувати кольори?
Самостійна робота дітей з фарбами.
ІV Заключний етап
Діти вам сподобалась наша зустріч? Ви сьогодні були уважними і тому виконали всі завдання. Молодці. А зараз я пропоную вам віднести ваші роботи на вітрину, щоб їх могли всі розглянути. І запрошую відпочити.
Діти в русі виконують всі дії. Діти-«овочі» сидять у колі. Дитина-«гарбуз» – усередині кола. «Гарбуз» ходить по колу.
Вихователь: Ходить гарбуз по городу, питається свого роду…
Гарбуз: А чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?
Вихователь: Обізвалась жовта диня, гарбузова господиня.
Дитина-«диня» виходить до «гарбуза».
Диня: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Вихователь: Обізвались буряки, гарбузові свояки.
Виходять «буряки».
Буряки: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Вихователь Обізвалась бараболя, а за нею і квасоля.
Бараболя і квасоля: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Вихователь: Обізвалась морквиця, гарбузова сестриця.
Морква: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!
Разом вони стають навколо гарбуза. Звужуючи і розширюючи коло, промовляють: Ой ти гарбуз, ти перистий! Із чим тебе будемо їсти?
Гарбуз: Миска пшона, шматок сала, Ось до мене вся приправа!
До побачення!