Заняття "Що росте на городі"

Про матеріал
Конспект заняття з малювання для дітей 5 року життя з особливими освітніми проблемами (діти з порушенням слуху)
Перегляд файлу

Конспект  заняття з малюваня

для дітей  5  року

 життя з особливими освітніми потребами

(діти з порушеннями слуху)

 

Тема:  « Що росте на городі ?» (малювання фарбами)

Мета: 

1) формування ключових компетентностей:  комунікативної - розвивати норми культури мовлення; здоров’язберігаючої – формування основ культури здоров’я, пропагування рухливого способу життя; соціальної - вміння продуктивно співпрацювати з іншими дітьми та дорослими;

2) формування предметних компетентностей: навчальна вчити дітей малювати овочі за допомогою фарб, формувати задум перед початком роботи; правильно користуватись пензлем;малювати кінчиком пензля та усім ворсом; розрізняти  назви овочів; розвиваюча - удосконалювати вміння малювання предметів за показом вихователя та без нього; розвивати увагу пам’ять, зорово-рухову координацію; виховна виховувати бережливе ставлення до  власних речей; компенсаторно-корекційна вдосконалювати кінетичні відчуття, техніку зчитування з губ.

Обладнання: таблички для глобального читання мовних одиниць, демонстраційний та роздатковий матеріал, зразки малюнка, муляжі овочів.

Словник: картопля,помідор,огірок,капуста,цибуля,буряк,морква, овочі, малювати, фарби, пензлик, вода.

Хід заняття

І. Організаційний момент (перевірка готовності дітей до заняття, перевірка правильності постави, налаштування на роботу).

- Добрий день!

- Сідайте рівно, вирівняйте спини.

Перевірка роботи слухових апаратів: за екраном вихователь промовляє імена дітей. Дитина, яка почула власне ім’я ,піднімає руку та називає себе.

-  Богдан, Артем, Іра, Матвій, Рома

Вихователь.

– А зараз давайте встанемо та знайдемо свої місця на килимі (діти стають один від одного на витягнуту руку, щоб не заважати один одному).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.                   Розмовна хвилинка з теми «Овочі» (з використанням табличок для глобального читання мовних одиниць та картинок).

– Що це? (капуста,помідор,огірок,буряк,морква)

– Де росте? (на городі)

Картинки по запросу картинка помидор картофель                 

           МОРКВА                                                    ПОМІДОР

                  

 

               БУРЯК                                                 ОГІРОК

    

 

             КАПУСТА                                                     КАРТОПЛЯ

Похожее изображение

 

Фонетична ритміка (це система вправ, у яких різні рухи тулуба, голови, рук, ніг поєднуються з вимовою певного мовленнєвого матеріалу (речень, фраз, слів, складів, звуків)).

Фонетична ритміка входить у роботу з формування вимови та відіграє важливу роль як у корекції мовлення дітей, так і у розвитку у них природних рухів.

Рухи вправ, що супроводжують промовляння голосних і приголосних звуків і складів мають три основні вихідні положення.

В.п. №1. встати: ноги разом; руки зігнуті на рівні грудей, лікті опущені.

В.п. №2 встати: ноги разом; руки зігнуті в ліктях і підняті до рівня плечей; лікті розведені в бік.

В.п. №3 встати: ноги разом; руки витягнуті вперед на рівні грудей (звук р).   

Виконання вправ вихованцями.

Голосні звуки (А О У Е). Голосні звуки – рухи, як правило плавні, досить тривалі.

А: глибокий вдих, розведення рук вгору в боки з одночасним тривалим вимовлянням а_____.

О: глибокий вдих, розведення рук в боки давлячим рухом при одночасному вимовлянні о______.

У: глибокий вдих, давлячими рухами витягнути руки вперед при одночасному промовлянні у______.                     

Е: глибокий вдих, руки вгору в бік при одночасному промовлянні е____.

Приголосні звуки (С Ш)

С: підняти пальці рук до рота і тут же опустити їх униз плавними давлячими рухами. Одночасно вимовляти с____.

Ш: підняти руки вгору, плавно поколихати ними вправо і вліво, трохи нахиляючи тулуб то в один, то в інший бік, одночасно вимовляючи ш____.

 

Склади (ТАТАТА - ТА), (БАБАБА-БА),(ПАПАПА-ПА).

 струшувати перед грудьми напружені кулаки, вимовляючи папапа,  різко опустити руки вниз – па;

 крокувати на місці – татата, топнути ногою – та;

 руки зігнуті в ліктях, кисті опущені; струшувати розслабленими кистями рук – бабаба, «кинути» розслаблені кисті рук вниз – ба або, навпаки, струшувати .

ІІІ. Основна частина

  1.                   Демонстрація зразків готових робіт.

(морква,буряк,капуста,огірок,помідор)

Вихователь. Ви напевно здогадались, що сьогодні ми з вами будемо малювати овочі. Ми їх розглянули, потримали в руках.

Ось давайте розглянемо зразок.

  • Якої  форми огірок? (помідор,картопля,капуста,морква).

Діти .  (Овальної, круглої,трикутної).

      

 

 

 

 

 

2) Пальчикова гімнастика на тему  «Овочі»

        З базару одного разу господиня прийшла,

(«Крокуємо» середнім і вказівним пальцем по столу)

З базару господиня додому принесла:

(По-черзі загинаємо на руках пальці)

Капусту, моркву, буряк, картоплю, огірок, помідор.

 Ох! ..(Тремо долоні)

Овочі суперечку завели на столі.

(Пальці на обох руках стискаємо в кулаки і потім розгинаємо)

Хто краще, потрібніший і смачніше на землі:

(Загинаємо пальці на руках по-черзі)

Капуста? Картопля?Морква?Буряк?Огірок,помідор? Ох! ..(Тремо долоні)

Тим часом ніж господиня взяла (Долоні розкриваємо, іншу долоню ставимо ребром і робимо ріжучі рухи).

І цим ножем будемо різати спочатку:

(Загинаємо пальці на руках по-черзі)

Капусту, моркву, буряк, картоплю, огірок, помідор.

Ох! ..(Тремо долоні)

Кришкою накриті в горщику

(Розкриваємо долоню і накриваємо іншу руку, яка в цей час стиснута в кулак).

У воді кипіли, кипіли капуста, морква, буряк, картопля, огірок, помідор.

 (по-черзі загинаємо пальці на руках)

Ох! …(Плескають в долоні)

Суп овочевий зварили смачний!

(Гладимо себе по животу долонькою)

Сідаємо на місця.

3) Закріплення вивченого матеріалу.

Вихователь. Давайте з вами пригадаємо, як називається у вас на столах  приладдя.

  • Що це?

Діти. Альбом,фарби, пензлик,стакан з водою, серветка.

Вихователь. Ось на дошці є малюнки з табличками для глобального читання мовних одиниць (альбом, пензлик, серветка, стакан, фарби).

Підставте ці таблички під картинки (діти за бажанням виходять до дошки).

4) Демонстрація вихователем алгоритму виконання роботи.

- Добре, молодці! А зараз погляньте, як правильно  малювати овочі. Ми беремо пензлик вище залізного наконечника, легенько зволожуємо у воді, потім беремо фарбу червоного кольору, щоб малювати помідор. Кінчиком пензлика проводимо так, щоб утворився круг, потім розмальовуємо. Ось отримали .

Тепер виполіскуємо пензлик та беремо зелену фарбу, малюємо овал, це буде огірок та круг – капуста. Розфарбовуємо.

Наступним будемо малювати буряк. Спочатку малюємо круг та добавляємо трикутник, хвостик.

За допомогою великого трикутника малюємо моркву.

Вихователь. То з чого ми почнемо роботу? Які будемо використовувати кольори?

Самостійна робота дітей з фарбами.  

ІV  Заключний етап

  1.          Підсумок заняття

   Діти вам сподобалась наша зустріч? Ви сьогодні були уважними і тому виконали всі завдання. Молодці. А зараз  я пропоную вам віднести ваші роботи на вітрину, щоб їх могли всі розглянути.  І запрошую відпочити.

  1.  Хвилинка релаксації « Ходить гарбуз по городу».

Діти в русі виконують всі дії. Діти-«овочі» сидять у колі. Дитина-«гарбуз» – усередині кола. «Гарбуз» ходить по колу.

Вихователь:  Ходить гарбуз по городу, питається свого роду…

Гарбуз: А чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Вихователь: Обізвалась жовта диня, гарбузова господиня.

Дитина-«диня» виходить до «гарбуза».

Диня: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Вихователь: Обізвались буряки, гарбузові свояки.

Виходять «буряки».

Буряки: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Вихователь Обізвалась бараболя, а за нею і квасоля.

Бараболя і квасоля: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Вихователь: Обізвалась морквиця, гарбузова сестриця.

Морква: Іще живі, ще здорові всі родичі гарбузові!

Разом вони стають навколо гарбуза. Звужуючи і розширюючи коло, промовляють: Ой ти гарбуз, ти перистий! Із чим тебе будемо їсти?

Гарбуз: Миска пшона, шматок сала, Ось до мене вся приправа!

До побачення!

doc
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
2255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку