Інтегрована казка для дітей четвертого року життя на тему:
«Подорож осіннього листочка» з пріоритетом конструктивної діяльності дошкільників.
Тема заняття: «Подорож осіннього листочка».
Мета заняття:
Матеріали і обладнання:
Демонстраційний матеріал: макет листочка, гілочки із листочками, макет потяга з накладними вікнами та колесами, дерева, гніздечко, пеньки, муляжі грибів, кошик з яблуками, кошики, листочки, макети хатинок, іграшки їжака, лисиці, вовка, зайця, ведмедя.
Роздатковий матеріал: колеса та вікна до потяга, яблука, грушки (червоного, жовтого та зеленого кольорів), вікна до хатинок (трикутник, квадрат, круг), різні за розміром листочки.
Підготовка вихователя:
Підготовка дітей:
І.Організаційний момент
Добрий день любі малята,
Гарні хлопчики й дівчата.
А тепер малята давайте привітаємося із сьогоднішнім гарним, чудовим і вкрай незвичайним ранком, і з нашими гостями, які до нас завітали на заняття.
Доброго ранку- сонце привітне!
Доброго ранку- небо блакитне!
Доброго ранку- в небі пташки!
Доброго ранку- жовті дубки!
Доброго ранку- гості привітні!
Ми вам бажаємо щоб посмішки квітли.
(Пальцями правої руки по черзі «вітатися» з пальцями лівої руки, торкаючись один одного кінчиками)
ІІ. Мотивація.
Молодці, а тепер сідайте по зручніше я вам розповім чому у нас незвичайний ранок. Ми сьогодні із вами будемо мандрувати із нашим гостем. А давайте відгадайте хто це. Хто наш гість. Нам підкаже загадка.
Золоті метелики з дерева летять.
Крильцями своїми сумно шарудять…
(Листочки)
Давайте, я вам розповім історію яка трапилася із нашим Барвиком, і йому мабуть малята потрібна буде ваша допомога.
Отож, послухайте!
Під фонограму спокійної мелодії розповідаю історію листочка-Барвика.
У лісі на високому гіллястому дереві, на гілочці на самісінькому верховітті жив- був листочок. Звали його Барвик. Швидко пройшло тепле, веселе літо і не помітно настала золота осінь, листочки почали залишати дерево по одинці та зграями. І Барвик захотів їх наздогнати, але вітерець повіяв на них спершу легенько і чимраз сильніше і сильніше, а потім дуже сильно, і відносив чим раз все дальше і дальше
Дихальна гімнастика
Гілочка до якої прикріплені листочки діти на неї дмухають спершу легенько, а потім все сильніше і сильніше.
- Спершу вітерець повіяв легенько (легенько подути), а потім сильніше (сильніше подути), а потім дуже сильно (дмухнути з більшою силою)
Листочок дуже засумував, адже в нього зовсім не залишилося друзів.
А ви, дітки, будете дружити із Барвиком? (Так)
Ой погляньте, як зрадів листочок. І ви знаєте, що щойно сказав мені листочок.(Що?)
Він хоче вас, як своїх друзів запросити у цікаву подорож. Ви готові із ним мандрувати (Так)
А зараз закрийте свої оченята і уявіть себе осінніми листочками. А Барвик торкнеться до кожного із вас і ви станете листочками. Одже, щоб допомогти листочкові треба бути уважними та стараними, тоді ми зможемо допомогти Барвикові знайти друзів.
Дітки закривають очі грає легенька музика, листочок торкається малят і на голівках з’являються маски листочків).
А тепер відкриваємо оченятка, ви враз стали справжніми осінніми листочками і готові до подорожі.
ІІІ. Основна частина
Ну що ж малята вирушаємо у мандрівку, сідаємо у потяг і поїхали.
Діти стають із кріселок один за одним і під звуки поїзда поїхали.
Дивіться подув сильний вітерець і наш листочок- Барвик зупинився на вагоні такого гарного потяга.
Погляньте, діти, потяг їде, а Барвик на потязі в якому немає коліс і віконечок.
Скажіть, дітки, чого немає у поїзда? (Коліс і віконечок)
А зможе поїзд їхати без коліс? (Ні)
А світло буде у вагонах? (Ні)
Треба нам, дітки, допомогти полагодити поїзд.
Дидактична гра «Потяг»
На фланелеграфі викладене зображення двох потягів різної величини та кольору без віконечок і коліс . На столику лежать колеса різної величини (великі і малі), та квадрати синього кольору (віконечка).
Нам потрібно підібрати колеса до кожного потягу, а також віконечка.
Якого кольору цей потяг? (Зеленого)
А цей якого кольору? (Червоного)
Якого кольору колеса? (Чорного)
Якого кольору віконечка? (Блакитного)
Де більший потяг, якого він кольору? (Червоний)
Діти добирають колеса відповідної величини; розрізняють вагони за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій).
Дидактична гра «Де сховався листочок» (на орієнтування у просторі)
Зараз будемо шукати та відповідати куди він заховався. (високо, низько,вгорі, внизу, на, під, за, в).
Листочок перекладаю з місця на місце, а діти відповідають де подівся листочок.
Ну, що ж малята погралися з листочком, а тепер в потяг, і поїдемо далі шукати друзів нашого Барвика.
Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.
Дидактична гра «Склади яблучка у кошик»
Погляньте дітки ми з вами потрапили на лісову галявину. Ой, тут хтось є! А та це ж їжачок. Давайте із ним привітаємося. Добрий день. Чому ти такий сумний, що з тобою трапилося (на вухо мені їжак каже). Знаєте дітки, що трапилося з нашим їжачком? Він зібрав у кошичок яблучка та грушки, але вони йому розсипалися. Допоможемо дітки зібрати грушки з яблучками у кошики, а він нам підкаже де друзі Барвика, адже їжачок мандрує по лісі і бачить багато чого цікавого. Нам потрібно розкласти яблука та грушки у кошики, щоб у кожному були фрукти такого кольору, як і кошик. У перший кошик зберемо- червоні яблучка, в другий кошик- зелені, в третій- жовті.
На землі біля їжачка стоять три кошички червоного, зеленого, жовтого кольорів, і біля них розсипанні яблучка та груші (на кожну дитину по одній).
Молодці справилися із завданням їжачка. А за допомогу їжачок пограє з вам гру.
Фізкультхвилинка
Виростемо високими
(стають на пальці ніг, руки вгору)
Яблука нарвемо
(імітують зривання яблук обома руками)
В кошики великі
(розводять руки в сторони)
Ми їх складемо
(присідають, імітуючи складання яблук)
Молодці малята, мені повідомив їжачок, що друзі Барвика полетіли он туди, де видніються хатинки. Давайте подякуємо їжачкові, і скажемо йому до побачення.
А ми вирушаємо дальше. Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.
Дидактична гра «Добери віконечко»
Ось ми і добралися до цих незвичайних хатинок, погляньте дітки уважно на них.
Хто в них живе? (зайчик, лисичка, вовчик)
Давайте з ними привітаємося. (Добрий день)
Чого бракує у цих хатинок? (віконечок)
Так, дійсно у них немає жодного віконечка. Допоможемо їм, дітки, поставити віконечка? Адже, без вікон в хатинці темно і сонечко не завітає до звірят у гості, не зігріє їх коли настане зима.
На галявині стоять три хатинки для звірят, і дітки повинні поставити віконця до хатинок за бажанням звірят (кругле, квадратне, трикутне).
Так, молодці малята ви правильно виконали завдання, а за допомогу нам звірята підказали де знаходяться друзі Барвика, он на тій лісовій галявині. Давайте попрощаємося із звірятами скажемо їм допобачення, і швиденько сідаємо в наш чарівний потяг і їдемо чимдужче на галявину яку показали звірята.
Під фонограму звуки поїзда їдемо до наступного завдання.
Дидактична гра «Допоможи ведмедику»
Ось ми потрапили на галявину в гості до ведмедика. Сідайте по колу дітки зручненько.(в середині розкиданні листочки, в мене в руках ведмедик Мишко).
Цього ведмедика дітки звати Мишко, давайте з ним привітаємося! Добрий день, Мишко!
Тоді в цю корзину збираємо велике листя, а в цю маленькі листочки. (діти виконують)
Ведмедик вам дітки дякує. Тепер йому буде м’ягко спати, і тепленько. він проспить аж до самої весни.
(Листячко з однієї корзинко висипаємо на землю ложимо ведмедика із другої корзинки листячком накриваємо ведмедика)
Так-так серед листочків лежить наш Барвик. Так саме так малятка ми відшукали друзів для Барвика, і тепер він залишиться з ведмедиком і листочками своїми друзями з якими він із самої весни і до пізньої осені висів на високому дереві. А тепер давайте скажемо йому і ведмедикові до побачення.
А нам пора повертатися. Сідаємо в потяг та вирушаємо до дитячого садочку.
Під фонограму звуки поїзда їдемо до кріселок і сідаємо.
ІІІ Підсумок
Ох і гарне змістовне заняття-подорож відбулося, але підійшло до завершення. Вам, дітки, сподобалося наше заняття, тож давайте ми згадаємо, що ми сьогодні робили.
Всі ви, дітки. молодці, ви були чемними і активними у виконанні всіх завдань, і за це вам їжачок передав гостинець- повний кошик яблучок.