Інтегрована пізнавальна діяльність у старшій групі
«Про бізнес і бізнесменів»
Мета:
- ознайомити дітей з основами економічних знань ,дати уявлення про первинні економічні потреби ,гроші;продовжувати знайомити з грошовою одиницею в Україні – гривнею,дати дітям знання про те, що за гроші не все купується, формувати уявлення про те, що речі вжитку, предмети, продукти можна продавати або купувати;
- спонукати дітей до більшого самопізнання і впевненості у собі;вчити цінувати і захищати матеріальні і природні , нематеріальні блага; планувати доходи, витрати;вчити економності та бережливості;формувати вміння співвідносити свої бажання з можливостями; визначати потрібне для життя та те, без чого можна обійтись; спонукати проявляти соціальну та фінансову ініціативність; націлювати сприймати себе,як активного учасника та члена суспільства;
закріпити знання дітьми економічних термінів(гроші, доходи, бюджет сім’ї, витрати, товар, потреби, бізнес, бізнесмени, реклама);
- закріпити знання про склад чисел в межах 5,розвивати пам’ять , мислення;
- збагатити словник дітей економічними термінами та поняттями;
- формувати вміння працювати з мнемо таблицями (загадки, вірші, прислів’я);
- спонукати висловлювати свої думки, говорити повними, поширеними реченнями;аналізувати ситуації, виразно читати вірші, прислів’я, відгадувати загадки, рекламувати товар;
- сприяти розвитку діалогічного мовлення;
- виховувати культуру спілкування між продавцем та покупцем;
- залучати до співпраці батьків дітей; виховувати у дітей працелюбність , інтерес, бажання бути дорослими і заробляти гроші;
- використовувати здоров’язберігаючі технології для збереження та примноження здоров’я дітей .
Матеріал: стимулююча гімнастика «Попросимо в сонця тепла і добра», уривок з мультфільму« Пригоди Буратіно»; д/ігри: «Копійка гривню береже» (робота з мнемо таблицями), «Доходи та витрати», «Бажаю та треба», «Яким повинен бути бізнесмен?», « Скажіть загальну назву», «Що можна придбати за гроші, а що ні ?»; стрілочки-вказівники; атрибути для сюжетно-рольової гри « Ярмарок Афлатуна».
Хід діяльності:
«Добрий день вам, гості любі ,
Хай здоров’я вам прибуде,
Не на день і не на рік,
А на довгий, довгий вік.»
Вихователь:- Ми сьогодні зустрілися з вами в економічній школі Афлатуна . Діти ,а я бачу, ви з ним вже знайомі? І навіть маєте емблеми з його зображенням. Тоді розкажіть нашім гостям , хто ж це такий (Відповіді дітей).
«Стимулююча гімнастика ,, Попросимо в сонця тепла і добра”».
Афлатун: -Привіт ,малята, це я Афлатунчик! Сьогодні до моєї школи прийшло електронне повідомлення, давайте його переглянемо разом.
( Перегляд уривка з мультфільму « Пригоди Буратіно.»)
Вихователь:- Діти, а ви бажаєте допомогти Буратіно? Але це завдання не легке. Хоча б яку підказку Афлатунчик залишив. Що робити ?Куди йти? А ви як думаєте ?(Діти знаходять стрілочки - вказівники, за якими потрібно рухатися).
Вправа «Які бувають гроші ?»-з елементами кінезіології .
Д/гра «Доходи та витрати моєї сім’ї».
Д/гра «Бажаю та треба».
Д/гра «Яким повинен бути бізнесмен?»
(Розумним, винахідливим, чесним, сміливим, бережливим, ощадливим, хазяйновитим, працьовитим,економним, добре володіти мовою).
Д/гра «Скажіть загальну назву»:
Вихователь :- А ви хочете дізнатись ,що ще на нас чекає ? Ідемо далі. Бізнесмен повинен ще бути розумним. Перевіримо, які ви розумні.
Пограємо у гру « Що можна придбати за гроші, а що ні?».
Вихователь: Які ви розумні ! Тоді поясніть мені, для чого бізнесмену вміти гарно говорити ? (Відповіді дітей). Що ж таке реклама? Про що в ній розповідається? Для чого потрібно рекламувати свій товар ? Яка буває реклама?(Відповіді).
Що ж він нам скаже ? Цікаво?(З’являється на екрані Афлатунчик)
Афлатунчик: - Дітки, ви – молодці! Ви справилися з усіма моїми завданнями! Ви допомогли Буратіно. А тепер настав час перевірити свої сили у бізнесі. Ви готові стати справжніми бізнесменами ?
1.Купуйте люди пиріжечки
Із яблуком, повидлом
Духмяні, свіжі, як роса
Землі родючої краса !
2.Квіти, квіти…
Чарівні квіти !
Кольорові, великі й малі,
Купуйте, живі квіти,
Найкращі на землі!
3.Ящика із яблуками не обминайте,
Які до смаку вам, такі вибирайте.
Сортів тут багато, усі вони різні
Ось яблука ранні, ось яблука пізні!
4.Увага ! Увага! Гарні сукні , спіднички,
Костюми та черевички.
Наші вишиванки мов оті віночки,
Справжні українці у вишитій сорочці!
5.Зібрались на свято?
Завітайте до нас!
Купіть подарунок і листівку для вас !
Діти :А зараз запрошуємо гостей на ярмарок !
1.Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!
Господарі, гості, глядіть не минайте!
На ярмарок, прошу гуртом, по одинці,
Чекають на всіх тут чудові гостинці!
2.На ярмарку нашім чудовім, багатім
Є чим дивуватись і є що придбати!
Тут щедрі дарунки із саду й городу,
Тут пісні і жарти усім в нагороду !
3.Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,
Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!
Гей народ збирається, ярмарок розпочинається!
Сюжетно-рольова гра « Ярмарок ,,Афлатуна’’»
Після закінчення сюжетно-рольової гри діти розповідають: чи всі гроші витратили покупці, що купували; чи всі товари розпродали продавці, скільки грошей наторгували,як і куди будуть витрачати,чи будуть залишати на розвиток бізнесу.