Інтегрована пізнавальна діяльність у старшій групі ,,Про бізнес і бізнесменів"

Про матеріал
Перше ознайомлення дитини з основами економічних знань відбувається ще в дошкільний період, коли пізнаючи світ, вона вперше довідується, що статок сім'ї залежить від праці тата й мами, що є гроші, які використовуються для придбання необхідних речей. Дитина починає розуміти поняття: ціна,дорожче,дешевше,вартість,решта, активно реагує на рекламу, моделює та відтворює у грі економічні відносини, які спостерігала у реальному житті.
Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрована пізнавальна  діяльність у старшій групі

 «Про бізнес і бізнесменів»

 

 

афлатупчик.jpg

 

 

 

  Мета:

- ознайомити дітей з основами економічних знань ,дати уявлення про первинні економічні потреби ,гроші;продовжувати  знайомити з грошовою одиницею в Україні – гривнею,дати дітям знання про те, що за гроші не все купується, формувати уявлення про те, що речі вжитку, предмети, продукти можна продавати або купувати;

- спонукати дітей до більшого самопізнання і впевненості у собі;вчити цінувати і захищати матеріальні і природні , нематеріальні блага; планувати доходи, витрати;вчити  економності та бережливості;формувати вміння співвідносити свої бажання з можливостями; визначати потрібне для життя та те, без чого можна обійтись; спонукати проявляти соціальну та фінансову ініціативність; націлювати сприймати себе,як активного учасника та члена суспільства;

закріпити знання дітьми економічних  термінів(гроші, доходи, бюджет сім’ї, витрати, товар, потреби, бізнес, бізнесмени, реклама);     

- закріпити знання про склад чисел в  межах 5,розвивати пам’ять , мислення;

-  збагатити словник дітей економічними термінами та поняттями;

- формувати вміння працювати з мнемо таблицями (загадки, вірші, прислів’я);

- спонукати висловлювати свої думки, говорити повними, поширеними реченнями;аналізувати ситуації, виразно читати вірші, прислів’я, відгадувати  загадки, рекламувати товар;

- сприяти розвитку діалогічного мовлення;

- виховувати культуру спілкування між продавцем та покупцем;

- залучати до співпраці батьків дітей; виховувати у дітей працелюбність , інтерес, бажання бути дорослими і заробляти гроші;

 - використовувати  здоров’язберігаючі технології для збереження та примноження здоров’я дітей .

Матеріал:  стимулююча гімнастика «Попросимо в сонця тепла і добра», уривок з мультфільму« Пригоди Буратіно»; д/ігри: «Копійка гривню береже» (робота з мнемо таблицями), «Доходи та витрати», «Бажаю та треба», «Яким повинен бути бізнесмен?», « Скажіть загальну назву», «Що можна придбати за гроші, а що  ні ?»; стрілочки-вказівники; атрибути для сюжетно-рольової гри « Ярмарок Афлатуна».

Хід  діяльності:

«Добрий день вам, гості любі ,

Хай здоров’я вам прибуде,

Не на день і не на рік,

А на довгий, довгий вік.»

Вихователь:- Ми сьогодні зустрілися з вами в економічній школі Афлатуна . Діти ,а  я бачу, ви з ним вже знайомі? І навіть маєте емблеми з його зображенням. Тоді розкажіть нашім гостям , хто ж це такий (Відповіді дітей).

  •         Вам цікаво що ж на нас чекає?  І мені цікаво. Але для початку давайте поповнимо свої сили та енергію тіла, щоб наші голівки добре працювали, і ми з вами були уважними і всі завдання розв’язали.

«Стимулююча гімнастика ,, Попросимо в сонця тепла і добра”».

  •         Молодці! Я думаю, Афлатунчик вже почув, що ми завітали до його школи та зараз з’явиться. Давайте поглянемо на екран.

Афлатун: -Привіт ,малята, це я Афлатунчик! Сьогодні до моєї школи прийшло електронне повідомлення, давайте його переглянемо разом.

( Перегляд уривка з мультфільму « Пригоди Буратіно.»)

  •         А як ви гадаєте , чи правильно Буратіно робить? (Відповіді .)
  •         Допоможіть йому : розкажіть,що таке гроші, звідки вони беруться.

Вихователь:- Діти, а ви бажаєте допомогти Буратіно? Але це завдання не легке. Хоча б яку підказку Афлатунчик  залишив. Що робити ?Куди йти? А ви як думаєте ?(Діти знаходять стрілочки - вказівники, за якими потрібно рухатися).

  •         Мабуть потрібно рухатися за цими стрілочками ? Тоді вперед!
  •         Діти , тут якась підказка , чи то загадка. Давайте її прочитаємо. (Відгадування мнемо загадки про гроші: «Без рук, без ніг,без голови,а всю країну обійшли».)
  •         Тепер наші пальчики, захотіли в кулачок  сховатись. Дітки, розкажіть які бувають гроші та звільніть кожен пальчик.

Вправа «Які бувають гроші ?»-з елементами кінезіології .

  •         А  де живуть гроші (Робота за схемою).
  •         Пригадаємо прислів’я про гроші( Мнемо таблиці.)
  •         Розкажемо , що таке гроші (Читання вірша Л. Яковенко « Гроші» за допомогою мнемо таблиць.)
  •         А де ж можна  заробити гроші ? (На роботі). Хто у вашій сім’ї заробляє  гроші ? А ще які можуть бути доходи у сім’ї , наведіть  приклади.
  •         У що складаються всі доходи  членів  сім’ї ? (У бюджет). Від чого залежить бюджет сім’ї ?(Відповіді.)
  •         Ну що ж тоді будемо рухатися далі.А що ж це таке ?Якісь плюс та мінус ?
  •         Що вони позначають? («+»-доходи, а «-»-це витрати сім’ї).

Д/гра «Доходи та витрати моєї сім’ї».

  • Молодці ! Ідемо за стрілочкою далі. А чи все, що хочеться , треба купувати ? Чи вистачає  нам грошей на все що ми хочемо? Від чого можна відмовитися ? Чи можна витратити весь бюджет сім’ї за один день ? Що тоді буде?

Д/гра «Бажаю та треба».

  •         Добре рушаємо далі . Що це тут зображено? Про що нас питає Афлатунчик?  Хто такий бізнесмен і що таке бізнес? Дітки, ви і ваші друзі можете також допомагати заробляти гроші для своєї сім’ї, хворих діток, учасників АТО. Як саме ? ( Виготовляти поробки своїми руками та продавати на ярмарку у дитсадку). А як можна сказати про таких дітей? (Бізнесмени.)
  •         Скажіть, яким же повинен бути бізнесмен.

Д/гра «Яким повинен бути бізнесмен?»

(Розумним, винахідливим, чесним, сміливим, бережливим, ощадливим, хазяйновитим, працьовитим,економним, добре володіти мовою).

  •         Тож перевіримо, як ви знаєте нашу мову.

Д/гра «Скажіть загальну назву»:

  •         Іграшки, книжки, меблі, одяг, які продаються в магазині ( це товар).
  •         Гривні, долари, марки, рублі (це гроші).
  •         Хліб, молоко,м’ясо, вермішель, масло (це продукти).
  •         Магазин, кіоск, базар, крамниця, ярмарок (це торговельні пункти).
  •         Вода, газ, вугілля, ягоди, гриби, повітря, сонце ( це природні багатства).

Вихователь :- А ви хочете дізнатись ,що ще  на нас чекає  ? Ідемо далі. Бізнесмен повинен ще бути розумним. Перевіримо, які ви розумні.

Пограємо  у гру « Що можна придбати за гроші, а що ні?».

Вихователь: Які ви розумні ! Тоді поясніть мені, для чого бізнесмену вміти гарно говорити ? (Відповіді дітей). Що ж таке реклама?  Про що в ній розповідається? Для чого потрібно рекламувати свій товар ? Яка буває реклама?(Відповіді).

  •         Ось  ми і вирішили з вами всі завдання нашого друга Афлатуна.

Що ж він нам скаже ?  Цікаво?(З’являється на екрані Афлатунчик)

Афлатунчик: - Дітки, ви – молодці! Ви справилися з усіма моїми завданнями!  Ви допомогли Буратіно. А тепер настав час перевірити свої сили у бізнесі. Ви готові стати справжніми бізнесменами ?

  •         Бажаю успіхів ! До зустрічі !
  •         Оце  такої діти ! У вас є можливість на мить стати дорослими. Стати справжніми бізнесменами . Ви раді ? У нас у групі буде справжній ярмарок       « Афлатуна».
  •         Хто хоче з вас бути продавцем ? А хто покупцем ? Що будете купувати?  А  на що витратите свої зароблені гроші?
  •         Продавці, займайте місця за прилавками. Подивіться, чи все у вас у порядку ? Що необхідно для успішної торговлі ?(Виставити товар, наклеїти  цінники, мати належний вигляд).
  •         Покупці , теж готуються до ярмарку. Перевіряють сумки, гаманці, чи є в них гроші. На нашому ярмарку особлива валюта – афлатунчики.
  •         Шановні гості,чи вам цікаво знати, що продається на нашому ярмарку ? Тоді послухайте рекламу наших продавців ! Продавці-діти  рекламують свої товари :

1.Купуйте люди пиріжечки

Із яблуком, повидлом

Духмяні, свіжі, як роса

Землі родючої краса !

2.Квіти, квіти…

Чарівні квіти !
Кольорові, великі й малі,

Купуйте, живі квіти,

Найкращі на землі!

3.Ящика із яблуками не обминайте,

Які до смаку вам, такі вибирайте.

Сортів тут багато, усі вони різні

Ось яблука ранні, ось яблука пізні!

4.Увага ! Увага! Гарні сукні , спіднички,

Костюми та черевички.

Наші вишиванки мов оті віночки,

Справжні українці у вишитій сорочці!

5.Зібрались на свято?

Завітайте до нас!

Купіть подарунок і листівку для вас !

Діти :А зараз запрошуємо гостей на ярмарок !

 1.Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі, гості, глядіть не минайте!

На ярмарок, прошу  гуртом, по одинці,

Чекають на всіх тут чудові гостинці!

2.На ярмарку нашім чудовім, багатім

Є чим дивуватись і є що придбати!

Тут щедрі дарунки із саду й городу,

Тут пісні і жарти усім в нагороду !

3.Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

Гей народ збирається, ярмарок розпочинається!

Сюжетно-рольова гра « Ярмарок ,,Афлатуна’’»

Після закінчення сюжетно-рольової гри діти розповідають: чи всі гроші витратили покупці, що купували; чи всі товари  розпродали  продавці, скільки грошей наторгували,як і куди будуть витрачати,чи будуть залишати на розвиток бізнесу.

docx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку