Мета: Розширювати уявлення про Батьківщину, про народну символіку. Закріпити вміння називати і розрізняти кольори ( червоний, синій, зелений, жовтий, помаранчевий, коричневий), узгоджувати колір з відповідной картинкой - символом. Вчити дітей запам'ятовувати та виразно читати вірші з використанням мнемотаблиць. Розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам'ять. Виховувати почуття принадлежності до духовної культури свого народу, патріотизм, любов до рідного краю
«Ти єдина, моя Україна»
Інтегроване корекційно-відновлювальне заняття по розвитку пізнавальних процесів.
Підготувала: Залізняк Марія Дмитрівна, вчитель 1-го класу.
Мета: Розширювати уявлення про Батьківщину, про народну символіку. Закріпити вміння називати і розрізняти кольори ( червоний, синій, зелений, жовтий, помаранчевий, коричневий), узгоджувати колір з відповідной картинкой - символом. Вчити дітей запам’ятовувати та виразно читати вірші з використанням мнемотаблиць. Розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять. Виховувати почуття принадлежності до духовної культури свого народу, патріотизм, любов до рідного краю.
Вчитель:
Та країна є на світі,
Мої милі, добрі діти,
Що її, мов рідну мати,
Ви повинні поважати.
Називається країна
Наша рідна…( Україна)
Україна – це край, де ми народилися. Ми повинні любити нашу рідну Батьківщину,бути патріотами своєї країни. Діти, а що це за картинки? Що вони позначають? Мабуть вони допомагають розповідати вірші про Батьківщину?
Діти читають вірші з використанням мнемотаблиць.
1-ша дитина: Моя Україна, ти земле єдина.
Тут усім веселка грає,
Хліб на полі достигає.
Гай дубовий зеленіє.
Тут душа моя радіє.
2-га дитина: Батьківщина – це ліс осінній,
Це домівка моя,і школа,
Це горяче сонячне коло.
Це мої найкращі друзі
І бджола на весняному лузі.
Вчитель: Я зрозуміла всі ці вірші про нашу країну.
А як називається наша країна?( Україна) . (За кожну правильну відповідь діти отримують квітку: мак, ромашку, барвінок, волошку, чорнобривець ).
Як називається наш народ?(українці)
Яка мова в українців?(українська).
Як називається хлопчик, який живе на Україні? (українець).
Як називається дівчинка, яка живе на Україні?(українка).
Які пісні у нас співають?(українські).
Із цих квітів ми з вами складемо віночок. А чому в Україні плели вінки?
Діти: Вінок був частиною українського національного одягу.
Вчитель: Вінок – це прикраса та «оберіг». Вважалось, що він містить чаклунську силу, яка знімає біль, береже волосся. У вінок вплетали багато різних квітів. Які квіти у вас?(мак,ромашка,волошка, барвінок…)Я пропоную скласти квіти у вінок.
Діти викладають квіти на основу.
Вчитель: Чого не вистачає у нашому віночку?
Діти: Не вистачає різнокольорових стрічок.
Вчитель: Візьміть стрічки та картинки , розкажіть нам якого вони кольору та що позначають ці кольори?
Діти: Коричнева- земля;
Червона- любов;
Зелена- рослини;
Жовта- сонце;
Помаранчева - хліб;
Синя- вода.
Вчитель: Пропоную пов’язати стрічки на вінок.
Гра на розвиток зорової уваги «Якої картинки не вистачає»
Дефектолог розкладає картинки-символи (земля, серце, рослини, сонце,хліб, вода) на дошці, потім прибирає один з символів, а діти називають якого символа не вистачає та якому кольору стрічки він відповідає. Гра повторюється три рази.
Вчитель: Запрошую вас пограти з віночком.
Гра «Мій віночок»
Одна дитина у віночку в колі, всі інші йдуть по колу:
Ми віночок цей взяли,
І на (ім’я дитини ) одягли.
Ти в віночку потанцюй,
Потім дітям подаруй.
Дитина танцює, всі плескають в долоні. Потім дитина знімає вінок і каже:
Я дарую віночок… ( ім’я дитини ).
Вчитель: Діти послухайте віршик про нашу країну
Україна – рідний край,
Рідне поле, зелен гай,
Рідне місто, рідна хата,
Рідне небо й рідна мати.
Діти вам сподобався вірш? Я пропоную його вивчити з допомогою картинок, які ви зробите самі. У кожного з вас на столі є картинка з декількох частин. Складіть її та наклейте на папір.
(Діти сідають за столи та виконують роботу.)
Під час виконання роботи звучить пісня «Ти, єдина моя країна».
Д-лог викладає , виконані дітьми роботи, на дошці впевній послідовності (поле, гай, місто, хата, небо, рідна мати) і разом з дітьми повторює вірш.
Вчитель: Добігає до кінця наше заняття. Ви дізналися багато цікавого про нашу країну. Як називається наша країна? (Україна) Хто ми? (українці)
Звучить українська народна музика.