Інтегроване мовленнєве заняття
з пріоритетом
предметно-трудової діяльності
у старшій групі
«Допоможемо нашим кімнатним
квітам»
Мета: розвивати спостережливість, увагу, дрібну моторику пальців рук, уяву, активізувати та поширити словниковий запас дітей; розвивати мислення. Продовжувати вчити дітей доглядати за кімнатними рослинами (зри хляти ґрунт у вазонах квітів, поливати, обприскувати, витирати та мити листочки квітів). Закріпити назви кімнатних рослин у куточку природи, вчити правильно називати характерні ознаки квітів (чим схожі, чим відрізняються) – папороть, фікус. Вчити досліджувати якості води, за допомогою досліду визначити її властивості (ллється, приймає відповідну форму посуду, зафарбовується, розчиняє – ґрунт, пісок, глину, цукор, сіль). Вчити дітей правильно називати живі та неживі істоти, визначати будову квітки. Вчити малювати квіти з натури (папороть, фікус). Виховувати бережливе ставлення до природи, до рослин, виховувати естетичний смак, почуття краси.
Словник: кімнатні рослини, фікус, папороть, доглядати, обприскувати, рихлити, розчиняється, приймає.
Матеріал: відерце, стаканчик з водою, кімнатні рослини, лійки, обприскувачі, серветки, палички для рихлення ґрунту, фартушки, пензлі, фарба, стаканчики, папір, схеми, грудочка землі, пісок, глина цукор, сіль, каміння, мушлі.
Хід заняття
- Діти, відгадайте загадку:
Чиста, прозора, буває брудна
Темна, холодна, гаряча й тверда
В річці, чи в морі тече без кінця
Це називається звісно…(вода)
Д/гра «Яка буває вода» (тепла, холодна, гаряча, чиста, брудна тощо)
Д/г «Кому потрібна вода?»
Діти наливають воду зі стаканчиків у відерце та промовляють речення – кому потрібна вода.
- Діти, ви казали, що водичка потрібна рослинам. А де у нас в групі є рослини? (у куточку природи)
Діти разом з вихователем підходять до куточка природи.
Д/г «Живе – неживе»
- Діти, а що потрібно квітам, щоб вони росли?
Психогімнастика: (Земля – діти проводять рукою у повітрі; Вода – роблять рукою хвилю; Сонце – розкривають долоньку; Повітря – дмухають у розкриту долоньку).
Діти доглядають за квітами: поливають, зрихляють ґрунт, обприскують, витирають листочки, витирають вазони квітів, столи).
Д/г «Чим схожі, чим відрізняються»
Схожі квіти – це кімнатні квіти; схожі за кольором; ростуть у землі; обом квітам потрібна земля, вода, сонце, повітря.
Чим відрізняються – різна форма листочків.
Розповідь вихователя:
Фізпауза
Рухи в колі:
Визначити з дітьми, що це теж назви квітів, але вони не кімнатні, а садові квіти.
Діти сідають за столи та малюють квіти (фікус та папороть) з натури за бажанням.
Розгляд робіт. Виставка робіт.
Підсумок заняття:
1