Інтегроване мовленнєве заняття з пріоритетом предметно-трудової діяльності у старшій групі «Допоможемо нашим кімнатним квітам»

Про матеріал
Розвивати спостережливість, увагу, дрібну моторику пальців рук, уяву, активізувати та поширити словниковий запас дітей; розвивати мислення...
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Інтегроване мовленнєве заняття

з пріоритетом

предметно-трудової діяльності

у старшій групі

 

 

 

«Допоможемо нашим кімнатним

квітам»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мета: розвивати спостережливість, увагу, дрібну моторику пальців рук, уяву, активізувати та поширити словниковий запас дітей; розвивати мислення. Продовжувати вчити дітей доглядати за кімнатними рослинами (зри хляти ґрунт у вазонах квітів, поливати, обприскувати, витирати та мити листочки квітів). Закріпити назви кімнатних рослин у куточку природи, вчити правильно називати характерні ознаки квітів (чим схожі, чим відрізняються) – папороть, фікус. Вчити досліджувати якості води, за допомогою досліду визначити її властивості (ллється, приймає відповідну форму посуду, зафарбовується, розчиняє – ґрунт, пісок, глину, цукор, сіль). Вчити дітей правильно називати живі та неживі істоти, визначати будову квітки. Вчити малювати квіти з натури (папороть, фікус). Виховувати бережливе ставлення до природи, до рослин, виховувати естетичний смак, почуття краси.

 Словник: кімнатні рослини, фікус, папороть, доглядати, обприскувати, рихлити, розчиняється, приймає.

 Матеріал: відерце, стаканчик з водою, кімнатні рослини, лійки, обприскувачі, серветки, палички для рихлення ґрунту, фартушки, пензлі, фарба, стаканчики, папір, схеми, грудочка землі, пісок, глина цукор, сіль, каміння, мушлі.

Хід заняття

-  Діти, відгадайте загадку:

     Чиста, прозора, буває брудна

     Темна, холодна, гаряча й тверда

     В річці, чи в морі тече без кінця

     Це називається звісно…(вода)

 Д/гра «Яка буває вода» (тепла, холодна, гаряча, чиста, брудна тощо)

  • Ось я принесу воду у пляшці, подивіться вона може рухатися (перегортає пляшку і вода рухається)
  • А ще вода може приймати різну форму. От ми наллємо воду у стаканчики (великі та малі). Вода приймає їх розмір, форму (вихователь наливає воду)
  • Сьогодні діти ми з вами проведемо цікавий дослід і вода може розчиняти: грудочку землі, пісок, шматочок глини, цукор, сіль, фарбу. (Діти по черзі кидають у стаканчики різні матеріали.
  • А також вона вміщає різні предмети (каміння, мушлі). Діти кидають у стаканчики, роздивляються.
  • Молодці діти, ми сьогодні дізналися про цікаві властивості води, а кому потрібна вода?

 

Д/г «Кому потрібна вода?»

 Діти наливають воду зі стаканчиків у відерце та промовляють речення – кому потрібна вода.

  • Вода потрібна рослинам.
  • Вода потрібна тваринам.
  • Вода потрібна птахам.
  • Вода потрібна комахам.
  • Вода потрібна людям.

 

-  Діти, ви казали, що водичка потрібна рослинам. А де у нас в групі є рослини? (у куточку природи)

 Діти разом з вихователем підходять до куточка природи.

  • Як називаються кімнатні квіти, які ростуть у нашому куточку природи?
  • Китайська троянда
  • Фікус
  • Папороть
  • Пальма
  • Давайте пограємо в гру

 

Д/г «Живе – неживе»

  • Подивіться, а наші квіти живі? А для чого вони в нашій групі?
  • Так, для краси, та ще вони дають чисте повітря

 

- Діти, а що потрібно квітам, щоб вони росли?

Психогімнастика: (Земля – діти проводять рукою у повітрі; Вода – роблять рукою хвилю; Сонце – розкривають долоньку; Повітря – дмухають у розкриту долоньку).

  • Діти, подивіться, а деякі наші квіти засмучені, чому? (розгляд листочків фікуса, папороті під лупою)
  • Так, у них брудні листочки.
  • А ще чому? (діти торкаються ґрунту у вазонах квітів). Вони не доглянуті, ґрунт сухий.
  • Що треба зробити? Правильно доглядати за кімнатними квітами.

 

Діти доглядають за квітами: поливають, зрихляють ґрунт, обприскують, витирають листочки, витирають вазони квітів, столи).

  • Які ви молодці, квіти тепер гарні і будуть краще рости.

 

Д/г «Чим схожі, чим відрізняються»

Схожі квіти – це кімнатні квіти; схожі за кольором; ростуть у землі; обом квітам потрібна земля, вода, сонце, повітря.

Чим відрізняються – різна форма листочків.

Розповідь вихователя:

  • Діти, послухайте щось цікаве про квіти – фікус – росте великий і сягає зрісту дитини, а папороть росте в лісах Росії, як звичайна трава.

Фізпауза

Рухи в колі:

  • ромашка
  • троянда
  • тюльпан
  • нарцис

Визначити з дітьми, що це теж назви квітів, але вони не кімнатні, а садові квіти.

 

  • Діти, а давайте намалюємо фотографії наших квітів. Пригадати будову квітки.

Діти сідають за столи та малюють квіти (фікус та папороть) з натури за бажанням.

Розгляд робіт. Виставка робіт.

Підсумок заняття:

  • Чому ми квіти називаємо кімнатними?
  • За якою квіткою тобі сподобалось доглядати?
  • Чи є в тебе дома кімнатні рослини?

1

 

doc
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку