Інтегроване навчання .Фрагмент уроку з мови «Зв’язок прикметників з іменниками».

Про матеріал
Фрагмент розроблено з урахуванням інтегрованого навчання, ігрових методів й прийомів навчання, роботи з LEGO, принципів діяльнісного підходу і розвитку креативності третьокласників. Завдання спрямовані на формування цілісної картини світу школяра на основі об'єднання навчального матеріалу з різних навчальних предметів.
Перегляд файлу

 

 Інтегроване навчання .Фрагмент уроку з мови «Зв’язок прикметників з іменниками».

 

 

Фрагмент розроблено з урахуванням інтегрованого навчання, ігрових методів й прийомів навчання, роботи з LEGO, принципів діяльнісного підходу  і розвитку креативності третьокласників. Завдання  спрямовані на формування цілісної картини світу школяра на основі об'єднання навчального матеріалу з різних навчальних предметів.

 

Українська мова та читання. 3 клас. Автори. М.Вашуленко, Н.Васильківська, С.Дубовик.

Вправа 6. Розкажи, яка частина доби тебе найбільше подобається. Поясни чому. Доповни ряд слів прикметниками і запищи.

Ранок (який?) – ясний, ?, ?, ?

Дань (який?) – світлий, ?, ?, ?

Вечір (який?) – літній, ?, ?, ?

Ніч (яка?) – зоряна, ?, ?, ?

 

Мета  завдання .Формувати у дітей вміння здобувати знання у самостійному пошуку, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, приймати рішення;розвивати критичне та системне мислення, варіативності мислення  з орієнтацією на творчу діяльність дитини, здатність логічно обґрунтовувати свою позицію, творчість, ініціативність; виховувати вміння  конструктивно керувати емоціями, естетичну чутливість, вміння розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми, сміливість  у поглядах, уміння  рефлексувати.

 

Діти з учителем у день виконання вправи обговорюють і опрацьовують матеріал упродовж дня,на всіх уроках.

 

Початок нового навчального дня. «Ранкове коло».

Учитель приносить на Ранкове коло іграшку-сонце, пропонує дітям

А) привітатися ,

Б) привітатися словами, що будуть відображати саме частину доби, коли вони зустрілися зараз(вранці), зустрічатимуться вдень, увечері.

 

Проблемне запитання. Дискусія.

-А чи треба вітатися вночі? За яких обставин люди вітаються вночі? Якими словами?

-Більшість людей вночі відпочивають. Якими словами ви прощаєтеся напередодні ночі зі своїми родичами, близькими?

 

Підведення підсумків. Слухання відповідей на запитання.

 

Запитання до дітей: чому саме  іграшка  у вигляді сонця сьогодні з нами на ранковій зустрічі?(Сонце відповідає  за зміну дня  і ночі..)

Урок ЯДС.

 

Робота над загадками

• Що то за гість, що темряву їсть?  (День)

  Чорна корова все на світі поборола. (Ніч)

  Діти!  Чим день відрізняється від ночі? (Удень світить сонце,  співають птахи, а вночі на небі місяць, зірки, природа завмирає.)

  Чому вдень ясно? (Тому, що світить сонце.)

  Чому вночі темно? (Тому, що  не світить  сонце.)

 

 Для повторення й уточнення знань можна продивитися і обговорити  презентації, відео ,пов’язані з добою, частинами доби ,висотою Сонця над горизонтом у різні части ни доби тощо.

 

Урок математики.

Дітям пропонуються малюнки із зображенням годинника(5 годин,12 годин,7годин,6 годин)

 

Робота у парах.Завдання: який час показує кожний годинник?

Про який час можна сказати :ранок,день,вечір ніч?.

Первірка виконання завдання.

 

Уточнення відповідей дітей.

-Чи можна тільки за годинником визначити частину доби? що треба уточнити(періоди - до полудня  і після полудня ,як у англомовних країнах, або вживати слова в «2 година ночі»,  «4година  ранку», або «о 13 годині» тощо).

 

У парах діти знайомляться з інформацією» Коли закінчується ранок і починається день?»

 

У кожної людини своє сприйняття часу доби, пов'язане зі звичаями країни і власним розпорядком дня. Але більшість людей вважає ,що  ранок – це  початок  робочого дня, день  асоціює  з обідньою перервою, а вечір - із закінченням робочого дня.

У більшості європейських країн прийнято єдине розділення доби. Відповідно до цього поділу добу діляться на чотири рівні проміжку по 6:00 кожен. Виходить, що часи доби розподіляються наступним чином:

 

 з 0 до 6:00 - ніч

 з 6 до 12:00 - ранок

 з 12 до 18 годин - день

 з 18 до 24 годин - вечір

 

 Учні коригують свої відповіді.(П’ята годин- ранок, а,сімнадцята година-день і.т.д.)

 

Англійська мова

 

Учитель може попросити викладача англійської мови повторити тему «Час. Годинник» на  найближчому уроці.

 

Урок української мови.

 Діти об’єднуються у 4 команди-групи жеребкуванням, витягаючи малюнки із зображеннями ранку, дня, вечора, ночі.

 

Учням треба представити свою команду .

 

А)За допомогою малюнку; намалювати те, що символізує дану частину доби.(намалювати і розповісти, чому обраний саме такий малюнок)

 

Б)За допомогою пантоміми всім учасникам ко манди показати ,що роблять діти  у цю частину доби

Наприклад.

Вранці діти прокидаються, умиваються, застеляють ліжко, роблять ранкову зарядку, йдуть до школи тощо.

Діти – глядачі  з інших команд відгадують і називають ,що показано рухами.

 

 

1) Робота з LEGO(індивідуально)

Доповніть речення за допомогою цеглинок:

Ранок – жовта

Вечір – синя

Ніч – червона

День – зелена

- Я починаю речення, вам  потрібно за допомогою цеглинок встановити потрібні слова.

 Коли сонце зійшло не дуже високо – це (ранок)

 Коли сонце заходить за обрій – це (вечір)

 Коли відразу темніє – це (ніч)

 Проміжок часу доби від сходу до заходу сонця – це (день)

 

2) Робота з LEGO ( у групах)

  -Позначте  явища, які відбуваються вдень – жовтою цеглинкою. Позначте явища, які відбуваються вночі – синьою цеглинкою. Складіть   у групі башту, використовуючи свої цеглинки .

• Співають птахи;

• вилітають сови і кажани;

• закриваються квіти, складається листя;

• літають яскраві метелики;

• літають нічні метелики;

• розпускаються квіти.

•світить сонце;

•світять зорі, видніється місяць.

 

Порівняння башт груп.

 

Руханку вчитель може теж дібрати  дітей  , пов’язану із  частинами доби- імітування рухів, віршовану, відео  тощо  .

 

У групах учні підбирають прикметники за завданням, зачитують їх однокласникам.

 

Доповни ряд слів прикметниками і запиши.

Ранок (який?) – ясний, ?, ?, ?

Декнь (який?) – світлий, ?, ?, ?

Вечір (який?) – літній, ?, ?, ?

Ніч (яка?) – зоряна, ?, ?, ?

 

Наприклад

 

Ніч (яка?) – зоряна, тиха, спокіна,

лагідна, дощова, місячна…….. 

 

 

Робота з LEGO .Діаграма з цеглинок .

Яка частина доби тобі найбільше подобається?

Колективний аналіз діаграми класу.

 

Самостійне індивідуальне  завдання:

У зошитах діти записують прикметники до слів, складають речення( невеличкий текст),судячи з можливостей часу на тему:

Яка частина доби тобі найбільше подобається? Поясни чому.

Речення, тексти зачитуються за бажанням учнів.

 

Подальша робота.

У ході рефлексії  «Відкритий мікрофон» діти діляться  враженнями ,який вид діяльності на уроках сьогоднішнього дня  їм найбільш сподобався, став новим, які вправи хотілося б робити частіше.

 

Це початкує старт проєктів на вибір дітей :

 

«Мій весняний ранок», «Мій зимовий день» тощо- написання творів- з уроків української мови і літературного читання.

 

«Полярний день», «Полярна ніч», «Цікаві факти про день і ніч» з уроків «Я досліджую світ»

 

«Згадаємо казки…» - для уроку позакласного літературного  читання діти добирають для вікторини  уривки з казок, де дія відбувається вранці, ввечері, вдень, вночі.

 

На уроках «Технології і дизайн» можна виготовити лепбук «Частини доби».

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку