Інтегроване навчання основ здоров'я у 2 класі. Конспект уроку на тему: "Фізичні вправи і здоров'я".

Про матеріал

Мета: продовжити формувати знання про умови, що сприяють фізичному розвитку дитини;

розвивати прагнення займатися спортом, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики;

виховувати старанність, наполегливість, витривалість.

Міжпредметні зв'язки: фізична культура.

Тип уроку: формування нових вмінь та навичок.

Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

  • розумітимуть зв'язок між фізичними вправами і здоров'ям людини;
  • бачитимуть причинно-наслідкові зв'язки щодо способу життя людини;
  • усвідомлюватимуть те, що фізкультура та спорт корисні для здоров'я;
  • оперуватимуть поняттями «сила» та «витривалість»;
  • умітимуть підбирати комплекс фізичних вправ.
Перегляд файлу

Фізичні вправи і здоров’я

 

          Мета: продовжити формувати знання про умови, що сприяють фізичному розвитку дитини;

 розвивати прагнення займатися спортом, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової гімнастики;  виховувати старанність, наполегливість, витривалість. 

         Міжпредметні зв’язки: фізична культура.

          Тип уроку: формування нових вмінь та навичок.

          Результати навчання. Наприкінці уроку учні: 

      розумітимуть зв’язок між фізичними вправами і здоров’ям людини;

      бачитимуть причинно-наслідкові зв’язки щодо способу життя людини;

      усвідомлюватимуть те, що фізкультура та спорт корисні для здоров’я;

      оперуватимуть    поняттями         «сила»       та

«витривалість»;

      умітимуть підбирати комплекс фізичних вправ.

 Матеріали та обладнання: м’яч, повітряні кульки, ноутбук, диск «Урок 10», картинки «Тенісні ракетки», «Учні», «Товстунка», «Вірастюк», «Брати Клички», м’ячі-стікери, аркуші паперу для роботи у групах, аудіо «Україна грає у футбол»).

Хід уроку     І. Організація учнів до роботи.

          Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.

1.     Привітання.

          Лиш дзвінок на урок продзвенить,

          Стане кожен серйозним в ту ж мить,

          Бо роботи багато у нас,

Тож активно працюємо весь час.

          Працюватимемо старанно,

          Щоб почути у кінці,           Що у нас в другому класі            Діти - просто молодці!

2.     Гра «Будь активним».

 Учні утворюють коло і передають одне одному м’яч, називаючи вид рухової діяльності, що подобається найбільше, висловлюють побажання іншим бути спритними, витривалими, упевненими в собі, організованими, гарними, стрункими, жвавими.

         ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Гра «Рух – це здоров’я: так чи ні».

          У кульці знаходяться вислів «Рух – це здоров’я!». Коли кулька розірветься і розсипляться папірці зі словами, діти збирають прислів’я.

          Учитель дітям роздає картки з позначкою «+», «-» (диск «Урок

10», картинка 1). Педагог називає дії, котрі корисні для здоров’я.

Якщо учні згодні, то показують знак «+», якщо ні – «-»:

фізкультхвилинка, фізичні вправи, рухлива гра, спорт, відпочинок на дивані, фізична праця, неправильне харчування, спортивні секції, перегляд телепередач, ранкова гімнастика.

-         Який існує зв’язок між фізичними вправами і здоров’ям людини? - Чи можна вважати рухову активність людини запорукою доброго здоров’я?  Саме над цими питаннями ми сьогодні будемо працювати.

Бо тема нашого уроку «Фізичні вправи і здоров’я».

          IIІ. Основна частина.

1. Бесіда «Фізичні вправи та спорт – шлях до здоров’я».

 Яку тему ми вивчали на попередньому уроці? 

-         Чому Вінні Пух застряг у норі? 

-         Який спосіб життя ви обираєте: активний чи пасивний?

 Погляньте на фото. Тут зображена одна з найтовстіших людей світу (диск «Урок 10», картинка 2). Як ви вважаєте, який спосіб життя веде ця людина?

-         Хто зображений на цих фото? 

 Василь Вірастюк - український силач, володар титулу «Найсильніша людина України» (диск «Урок 10», картинка 3).

 Брати Кличко - українські боксери Віталій і Володимир. Обидва - чемпіони світу з боксу у важкій вазі (диск «Урок 10», картинка 4).

-         Як вони досягли таких результатів?

 Той, хто мало рухається, росте кволим, погано вчиться, хворобливий, має відхилення у фізичному розвитку. Фізичних вправ лише на уроках фізкультури недостатньо. Домашній час має бути насичений рухом. Це ранкова гімнастика, прибирання кімнати, посильна робота по господарству, догляд за домашніми тваринами тощо. Це і рухливі ігри, і заняття спортом у гуртку чи всією сім’єю.  Щоб зміцнити своє здоров’я за допомогою фізичних вправ або спорту, треба мати терпіння і силу волі. Сформованих вмінь і певних результатів можна досягти лише після наполегливих тренувань і щоденних занять.

 Фізкультура та спорт корисні для здоров’я. Людський організм налаштований таким чином, що малорухливий спосіб життя швидко призводить до погіршення здоров’я, до різних порушень організму. Спостерігаються тоді втрата сили, зменшення швидкості, витривалості організму.  

                            Силаздатність людини перемагати зовнішній опір.

          Витривалість –       здатність організму протистояти стомлюванню, витримувати велике фізичне напруження.

 Варто запам’ятати! Не всі можуть бути професійними спортсменами, але всі можуть займатися спортом і бути здоровими.

2.    Практичне дослідження «Вимірювання пульсу».

 А тепер давайте  переконаємось, що спорт потрібний для кожного із вас. 

 Проведемо дослід. Знайдіть у себе на руці пульс і порахуйте його в стані спокою (1 хвилина). Тепер встаньте і пострибайте 50 разів. Знову визначте свій пульс (за 1 хв.). Відпочиньте і знову порахуйте пульс. Дайте відповіді на запитання.

 -        На скільки змінився пульс?

                  -       Чи швидко після відпочинку пульс приходить до норми?

 Якщо після фізичного навантаження пульс і частота дихання не дуже зростають і швидко приходять до норми, це означає, що ви фізично міцні. Це результат вашої фізичної активності. Продовжуйте займатися фізкультурою і фізичною працею. Так ви станете ще сильнішими.

 Якщо ж після навантаження пульс і частота дихання різко зростають (ви швидко втомлюєтеся, задихаєтеся), отже, ви фізично слабкі. Вам потрібно змінити спосіб життя. Щоранку робіть фізичну зарядку. Старайтеся менше сидіти, їздити в транспорті, а більше рухатися, ходити, грати в рухливі ігри. 

 Варто запам’ятати! Лише повсякденні фізичні вправи – шлях до фізичної сили, здоров’я, краси.

3.    Гра «Заборонений рух».

Діти, будь-який спорт потребує не лише витримки, але й уваги. Зараз ми з вами трішки відпочинемо і пограємо в таку гру, де потрібно бути уважним, щоб не помилитися.  Ведучий оголошує «забороненим» рух, наприклад «руки на пояс». Потім він виконує різні рухи, а гравці повинні повторювати всі, окрім забороненого.

4.    Робота в групах.

 Діти, хочу звернути вашу увагу на те, що є люди, які дуже багато працюють сидячи. Уявіть, за рік вони проводять у сидячому положенні майже 800 годин. Через це вони мають проблеми із серцевою, нервовою системами, зором, у них може скривитися спина, шийні хребці,  порушується обмін речовин, болить голова.

 - Як ви думаєте, що це за люди і де вони працюють?  Це учні (диск «Урок 10», картинка 5).

 Тому учням потрібно кожного дня, окрім занять спортом, фізкультурою, робити вправи для зняття втоми.

 До уваги педагога! Підготуйте фото класу, в якому проводиться урок.

 Зараз я пропоную вам об’єднатися в групи за видами м’ячів: футбольний, волейбольний, баскетбольний, тенісний (диск «Урок 10», картинка 6). Картки знаходяться у повітряній кульці. Після того як кулька трісне, діти обирають по одній картинці. Таким чином утворюється 4 групи. По одному фото м’ячів лежать на одній з чотирьох партах, вказуючи місце, де працюватиме кожна група. Дітям потрібно розробити комплекс вправ для учнів: 

1.     Баскетбольний м’яч – гімнастика для очей (диск «Урок 10», картинка 7).

2.     Тенісний м’яч – вправи для розвитку кисті рук (диск «Урок 10», картинка 8).

3.     Волейбольний м’яч – зарядка для шийного відділу хребта (диск «Урок 10», картинка 9).

4.     Футбольний м’яч – комплекс вправ для поперекового відділу хребта (диск «Урок 10», картинка 10).

 По закінченню роботи група демонструє вправи, а всі учні повторюють їх. 

 Варто запам’ятати! Потрібно щодня виконувати фізичні вправи, зарядку для того, щоб знімати втому і бути здоровими.

5.     Рухлива гра «Повітряна кулька».

 Правила гри нагадують спрощений футбол. Різниця лише в тому, що надуту кульку не можна штовхати ногами, чіпати руками і навіть головами. Її потрібно загнати у ворота, лише посилено дмухаючи.

 Якщо в грі бере участь велика кількість дітей, то варто об’єднати їх у команди (наприклад, об’єднати гравців з попередньої групової роботи: баскетбольного і тенісного м’яча - одна комада, волейбольного і футбольного - інша), встановити ворота в протилежних краях поля, обов’язково затвердити межі поля. Призначити ролі кожного з учасників команди, наприклад, це можуть бути:

-         нападаючий (той, хто «веде» повітряну кульку);

-         захисник (той, хто не дає противникам успішно «вести» кульку);

-         воротар (той, хто охороняє ворота).

 До уваги педагога! Роль повинна бути у кожного учня. Нехай всі чітко розуміють свої обов’язки і важливість участі у грі. Це згуртує школярів і подарує їм справжній командний дух! Але обов’язково поясніть діткам, що це весела гра, а не суперництво. Нехай сміються і веселяться. Не варто обмежувати умови гри жорсткими правилами. Домовтеся про тривалість гри, наприклад, до 3 голів або до завершення пісні Тараса Курчика «Україна грає у футбол»  (диск «Урок 10», аудіо 1).

 Після закінчення гри обов’язково відзначте обидві команди. Наприклад, у цій грі перемогла одна команда, але інша теж грала здружено та злагодженно. 

 До уваги педагога! Дана гра - це не тільки веселе проведення часу, але й корисне заняття для дітей, адже в ході гри малюк розвивається і тренується відразу в декількох напрямках.

 Розвиток координації. «Вести» легку повітряну кульку до призначеної мети лише дуючи на неї, не так легко, як може здатися з першого погляду. Саме тому, регулярно граючи в дану гру, дитина тренує координацію, вчиться чітко орієнтуватися в просторі, розраховувати відстань. Крім того, дитина починає розуміти взаємозв’язок між своїми зусиллями і результатами.

 Тренування реакції. Під час гри, на траєкторію і силу руху повітряної кульки впливають не тільки дихання однієї дитини, але й інших дітей. Поясніть школярам, що не варто засмучуватися через такі «втручання». Нехай вони сприймає дані умови, як рівні складності гри. Адже саме вони допоможуть учням навчитися швидко і правильно реагувати на будь-які складні обставини. І як наслідок, виходити з них переможцем.

 Користь для дихальної та серцево-судинної систем. Чи варто говорити, що в грі, де головною вимогою є правильно, багато і якісно дути, активне тренування отримує дихальна система дитини? Школяр вчиться дути сильно, дихати глибоко, контролювати своє дихання. Також під час активного руху і прискореного дихання, дитина тренує своє сердечко.  ІV. Заключна частина.

1.    «Зворотній зв’язок». Вправа «На телебаченні».

Скажіть, чи будете ви переконувати своїх друзів батьків знайомих, що треба займатись фізичними вправами?

Зараз у вас буде така можливість. Ви можете звернутись до всіх українців. Цю можливість нам подарував телеканал «Смішарики». За хвилинку придумайте, що ви хотіли б сказати всім, хто вас зараз слухає. 

2.    Підсумки. Вправа «Незакінчене речення».

 Діти стають у коло. Кожний по черзі, починаючи з того учня, хто бажає, промовляють  фрази:

-           «Сьогодні на уроці я запам’ятав, що…».

-           «Сьогодні на уроці я навчився…».

-           «Сьогодні на уроці мені було корисно взяти для себе те, що…».

pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
2593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку