10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Інтегроване навчання основ здоров'я у 2 класі. Конспект уроку на тему:"Як захиститися від інфекцій".

Про матеріал

Мета: ознайомити дітей із поняттям «інфекційні хвороби», інформувати про важливість профілактичних щеплень; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; ознайомити з поняттями «карантин», «епідемія»; формувати в учнів прагнення та вміння запобігати поширеним хворобам;

розвивати вміння бути обережними, дотримуючись правил поведінки під час карантину;

виховувати бажання зміцнювати та берегти власне здоров'я.

Міжпредметні зв'язки: образотворче мистецтво, українська мова.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок (практичні роботи).

Результати навчання. Наприкінці заняття учні:

знатимуть як мікроби потрапляють в організм;

вмітимуть розказати про засоби захисту від мікробів;

знатимуть шляхи зміцнення імунітету;

розумітимуть тлумачення таких понять, як «інфекційні хвороби», «щеплення», «мікроби», «епідемія», «карантин»;

  • набудуть навики правильного одягання марлевої пов'язки.

знатимуть правила поведінки під час карантину.

Перегляд файлу

Як захиститися від інфекцій

 

 Мета: ознайомити дітей із поняттям «інфекційні хвороби», інформувати про важливість профілактичних щеплень; пояснити правила поведінки з інфекційними хворими; ознайомити з поняттями «карантин», «епідемія»; формувати в учнів прагнення та вміння запобігати поширеним хворобам;  розвивати вміння бути обережними, дотримуючись правил поведінки під час карантину;   виховувати бажання зміцнювати та берегти власне здоров’я.

          Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, українська мова.

                         Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок

(практичні роботи).

         Результати навчання. Наприкінці заняття учні: 

      знатимуть       як     мікроби    потрапляють     в організм;

      вмітимуть розказати про засоби захисту від мікробів;

      знатимуть шляхи зміцнення імунітету;

      розумітимуть тлумачення таких понять, як «інфекційні       хвороби»,           «щеплення»,

«мікроби», «епідемія», «карантин»;

      набудуть навики правильного одягання марлевої пов’язки.

      знатимуть       правила     поведінки          під    час карантину.

 Підготовча робота: запитати у батьків, від яких хвороб робили їхнім дітям профілактичні щеплення.

 Матеріали та обладнання: кольорові олівці, аромалампа, свічка, грейпфрутова ефірна олія, соляна лампа, марлеві пов’язки, мультимедійний проектор, ноутбук, диск «Урок 3» (банер «Армія мікробів», маленькі аркуші паперу, пам’ятка «Правила захисту від інфекцій», відео «Як уберегтися від мікробів» та «Мило і мікроб»).

 

Хід уроку I.       Організація учнів до роботи.

          Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.

1.    Привітання.  

Усі сідайте в коло, діти! Домовляймось - не шуміти, Працювати час настав.

Тож і ми марно часу ми не гаймо, Наш урок розпочинаймо!

2.    Гра-привітання «Бажаю здоров’я».

 Щиро вітаю вас у нашому світлому класі. А чи здорова ваша худоба? А чому ви смієтеся? Саме такими символами обмінювались, зустрічаючись, жителі стародавнього Китаю, Монголії та Єгипту. А це й не дивно! Якщо у людей здорова худоба, то і в  родині все благополучно, є що їсти та пити. А, якщо худоба хворіє і гине, то в людей настає голод та недуга.

 -        А чи знаєте ви, як можна вітатися?

-         А як вітаються військові? (Віддають честь).

-         Як вітається твій тато і товариш? (Потискують один одному руку).

-         А якщо ви побачили свого товариша здалеку, або в переповненому автобусі? (Необхідно помахати рукою).

-         Як     привітаються    дві    жінки,       які    довго         не     бачилися?

(Обнімуться).

-         Як привітаються дівчатка-подруги? (Поцілуються).

-         Як привітається на балу Попелюшка? (Реверанс)

-         Як привітається Мушкетер? (Зніме капелюх і вклониться).

-         Привітайте один одного, бажаючи здоров’я. (Доброго здоров’я, здрастуйте, здоровенькі були).  

          З давніх давен у привітанні люди бажали один одному здоров’я.

Бо здоров’я – це головне.

         ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Останнім часом серед населення України і світу поширеними темпами почали розповсюджуватися хвороби, в тому числі – інфекційні. За поширеністю в усьому світі вони посідають ІІІ місце після хвороб серцево – судинної системи та пухлин. У нашій державі це пов’язано в першу чергу з тим, що у людей  знизився рівень життя, ослабився імунітет, а в природі, в зв’язку з мутаціями, розповсюдилося багато збудників, що викликають інфекційні захворювання, яких раніше не було. І якщо людство побороло такі хвороби, як чума, віспа, то отримало інші, не менш страшні, а часом і невиліковні: пташиний грип, СНІД. Тому кожна молода освічена людина повинна мати уявлення про інфекційні хвороби, вміти їх розпізнавати, знати, як з ними боротися. А ви , як майбутні батьки, повинні ще і добре знати, як знизити ризик захворювання своїх майбутніх дітей.

 Саме сьогодні ми з вами розпочинаємо  вивчати тему «Інфекційні хвороби». На сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо поняття «інфекційні хвороби», «епідемія», «карантин», обговоримо основні профілактичні заходи, навчимося як попередити зараженню певними інфекціями, визначимо роль імунітету в цьому процесі. 

          IIІ. Основна частина.

1.    Інформаційне повідомлення «Світ мікробів».

 Навколо нас живе безліч крихітних істот – мікробів. Вони такі маленькі, що їх не видно без мікроскопа. Деякі мікроби спричиняють хвороби. Такі хвороби називають заразними або інфекційними. Це грип, кір, скарлатина, дизентерія, туберкульоз, СНІД.

2.    Банер «Армія мікробів».

 Роздати дітям маленькі аркуші паперу (диск «Урок 3», картинка 1) або кольорові нитки для вишивання чи в’язання і запропонувати створити мікроб, яким вони його уявляють. Ці аркуші чи клубочки наклеїти на ватман, зробивши банер «Армія мікробів» (диск «Урок 3», картинки 2, 3, 4, 5).

 До уваги педагога! Творчу роботу можна поєднати із ароматерапією  та солетерапією для зміцнення здоров’я. 

           

 Цікава інформація. Грейпфрутова ефірна олія не є лікарським засобом! Властивості: антидепресивна, тонізуюча, імуностимулююча, протизапальна, болезаспокійлива. Перед використанням прочитайте інструкцію щодо дозування.

3.    Робота в групах.

 Діти об’єднуються у дві групи для обговорення проблемних питань.

І група. Питання для обговорення «Як мікроби можуть потрапити в організм?»

 Після презентації групою питання, що розглядалося - перегляд відео «Як уберегтися від злих мікробів» (диск «Урок 3», відео 2).

       Мікроби можна вдихнути, особливо коли хтось кашляє, чихає.

       Їх можна проковтнути з напоями або їжею, особливо якщо їсти брудими руками.

       Вони можуть потрапити в організм через рану або подряпину, зокрема тоді, коли ми поранилися брудними предметом або торкались чужої крові.

-         Де живуть мікроби?

ІІ група. Питання для обговорення «Чого бояться мікроби?»

 Після презентації групою питання, що розглядалося - перегляд відео «Мило та мікроб» (диск «Урок 3», відео 2).

-         Вода і мило. Тому треба мити руки, особливо після прогулянки та ігор з тваринами. Дезінфекції. Тож якщо ти поранився треба змастити ранку йодом чи зеленкою.

-         Сонце. Тому треба щодня гуляти надворі.

-         Кип’ятіння. Тому треба кип’ятити воду і молоко.

-         Холод. Тому готові страви слід тримати у холодильнику.

-         Хрін, часник, цибуля, лимон. Тому їх радять їсти під час епідемії грипу.

4.    Рухлива хвилинка.

        Діти виконують рухливі вправи і закріплюють отримані знання.

          Щоб мікробів налякати

          Слід на сонечку гуляти,

          Завжди з милом руки мити,

          Воду треба кип’ятити,       Страви в холоді тримати,

          Цибулю і часник вживати!

5.    Інформаційний калейдоскоп.

 - Як ви гадаєте, чи може організм боротися з мікробами? (Може, якщо у людини сильний імунітет.)

 У людському організмі є невидима «армія» для боротьби з мікробами. Її називають імунітет.

          Імунітетце здатність організму захищатися від інфекцій.

 Якщо людини дбає про своє здоров’я, її імунітет зміцнюється. Сьогодні на уроці ми використовуємо соляну та арома лампи. Таким чином ми зміцнюємо імунітет. 

        - Що послаблює імунітет дитини?

- Що зміцнює імунітет?

 Для перемоги над найнебезпечнішими інфекціями твоїй «армії» потрібна зброя, яку створюють завдяки профілактичним щепленням.

        - Що таке профілактичні щеплення?

Профілактичні щеплення (вакцинація) – медична процедура, яка захищає від зараження найнебезпечнішими іфекціями, формує імунітет проти тієї чи іншої хвороби.

        - Для чого проводять щеплення?

 Запитати, проти яких хвороб робили дітям профілактичні щеплення. Пояснити дітям, що це добре, бо тепер вони захищені від збудників цих хвороб.

 Варто запам’ятати!  Не можна робити щеплення після хвороби або якщо ти погано почуваєшся.

-   Що таке «епідемія» і «карантин»?

 Епідемія швидке поширення інфекційного захворювання.  Карантинзакриття шкіл під час епідемії грипу та інші заходи проти поширення інфекції.

-   Що не можна робити під час карантину?

-   Чому в школі припиняються заняття на період карантину?

 Пригадайте, чи закривали у минулому навчальному році школу на карантин.

6. Практична робота. 

          Моделювання поведінки з інфекційними хворими.

-            Уявіть ситуацію. Дівчинка захворіла на грип. Друзі прийшли її провідати. Потім усі разом пішли надвір гуляти. Поміркуйте, яких помилок припустилися діти. А як вчинили би ви?

-            У          сім’ї -        хворий.     Яких          правил      карантину          треба

дотримуватися? Для чого одягати марлеву пов’язку? Для чого мити руки з милом?

Діти разом з учителем відпрацьовують навики правильного одягання марлевої пов’язки.

-            Для чого виділяти для хворого окремі столові прибори? Для чого робити в кімнаті вологе прибирання й провітрювати кімнату?  - Для чого слід дотримуватися правил карантину, якщо захворів на вітрянку? Що таке імунітет? Для чого роблять щеплення?

-            Найбільш дієвим заходом у боротьбі з інфекційною

захворюваністю є профілактичні щеплення. Особливо це стосується таких хвороб, як дифтерія, кашлюк, правець, кір, епідемічний паротит, краснуха, поліомієліт, туберкульоз.

          ІV. Заключна частина.

1. Підсумки. Гра «Продовж речення».

Прочитати пам’ятку «Правила захисту від інфекцій» (диск «Урок 3», картинка 6).

1.    Дбати про чистоту свого тіла.

2.    Мити овочі і фрукти.

3.    Вживати лише свіжі продукти і чисту воду.

4.    Обробляти рани йодом чи зеленкою.

5.    Добре харчуватися, щодня гуляти на свіжому повітрі, загартовуватися.

6.    Під час епідемії грипу носити захисну маску.

7.    Користуватися особистим посудом і рушниками, якщо вдома хтось хворий на грип.

8.    Не торкатися чужої крові без захисних рукавичок.

По черзі учні виходять до банера «Армія мікробів»  і одним з  правил доповнюють речення: «Я зможу захиститися від цих страшних мікробів…»,  «…якщо буду мити овочі та фрукти» і т.д.

2. «Зворотній зв’язок». Побажання.

 Діти стають в коло і говорять про те, що нового дізналися на уроці, що їх вразило, що запам’яталося і стане в нагоді у майбутньому. На завершення бажають один одному здоров’я. 

 

 

 

pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку