10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Інтегроване навчання основ здоров'я у 2 класі. Конспект уроку на тему: "Гігієна школяра".

Про матеріал

Мета: вчити розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити правильно мити руки;

розвивати знання щодо правил гігієни та гігієнічних навичок;

виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.

Міжпредметні зв'язки: літературне читання.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (практична робота).

Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

вмітимуть пояснити необхідність дотримання чистоти та порядку;

знатимуть як правильно обрізати нігті на руках і ногах;

  • вмітимуть правильно мити руки.
Перегляд файлу

Гігієна школяра

 

 Мета: вчити розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни; поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити правильно мити руки;

 розвивати знання щодо правил гігієни та гігієнічних навичок;   виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.

          Міжпредметні зв’язки: літературне читання. 

 Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (практична робота).

         Результати навчання. Наприкінці уроку учні: 

      вмітимуть пояснити необхідність дотримання чистоти та порядку;

      знатимуть як правильно обрізати нігті на руках і ногах;

      вмітимуть правильно мити руки.

 Матеріали та обладнання: чарівна торбина із засобами гігієни (мило, зубна щітка, ножиці, пилочка та ін.), мультимедійний проектор, ноутбук, диск «Урок 6» (казка «Про бабусю Гігієну», казка «Про мікроби», казка «Десять робітників», пам’ятка «Як правильно мити руки», кленовий листок, картина «Нігті на ногах», «Мікроскоп»,          відео          «Брудні     страшки          зникають,          коли           діти прибирають»).

 

Хід уроку     І. Організація учнів до роботи.

          Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.

1.     Привітання.

Ось дзвінок нам дав сигнал – Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо, Урок основ здоров’я починаймо.

2.     Гра «Чарівна торбина».

 У торбині знаходяться засоби гігієни (мило, зубна щітка, ножиці, пилочка та ін.), учні по черзі дістають предмет та розповідають як його використовують у житті. 

         ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Перегляд відео «Брудні страшки зникають коли діти прибирають» (диск «Урок 6», відео 1).

 - Про що ви щойно дивилися відео?

(Відповіді дітей.)

-   Чи погоджуєтесь ви із думкою, що ваше здоров’я значною мірою залежить від дотримання правил особистої гігієни?

-   Чи потрібно цих правил дотримуватися щодня?

-   Які це правила, як їх дотримуватись і для чого вони потрібні, ви сьогодні дізнаєтесь.

 

          IIІ. Основна частина.

1.     Розповідь вчителя.

 - Слово «гігієна» походить від імені міфологічної богині Гігієї – доньки бога лікування  Ескулапа. З її іменем уособлювався культ охайності і чистоти. Сучасне  поняття «особиста гігієна» включає утримання в чистоті тіла (шкіри, волосся, порожнини рота), натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни  сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.

2.     Гра «Листочок».

 Учитель читає казку Л. Коротевич, В. Шахтенко «Про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну» (диск «Урок 6», картинка 1, 2). Продовжує читати той учень, на парту якого впав листочок (диск «Урок 6», картинка 3).

 Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею. 

         Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила: 

-         Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати. 

 Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла ЇЇ: 

-         Спочатку поїж, а потім підеш гратися, - говорила вона. - Щоб рости, необхідно їсти. 

 Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила: 

-         За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі. 

         Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила; 

-         Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.      Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця: 

-         Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з’їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати. 

 Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала: 

-         Хто ви? 

          До неї підійшов один із них і відповів: 

-         Я великий король Вірус Дванадцятий! 

 Але він був не схожий на короля. Його корону обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варен-ням. 

          Це добре, що ти врешті позбулася прискіпливої бабусі Гігієни.

Тепер  твоїми друзями будемо ми - бактерії та віруси. 

 Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою. 

-         Бабусю, - тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся.

Тільки  з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король - Вірус Дванадцятий.... 

 Марійка занедужала. Вночі викликали "швидку допомогу". Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти. 

 Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір’я. 

 Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконували її поради і більше не хворіла. 

 - Чому Марійка занедужала?

-         Які процедури гігієни ви виконуєте (щодня, кілька разів на день, щотижня, час від часу?

-         Які процедури гігієни ви виконуєте (вранці, удень, ввечері)? - Як виглядав король Вірус Дванадцятий?  

-         Уяви собі, що ти зміг розгледіти на своїй руці мікроб. Який би він був?  

 До уваги педагога! Використати банер «Армія мікробів», який учні створили на уроці  №3.

 - Пригадайте, що таке мікроби, віруси?

3.   Гра «Дощик». Казка про мікроби.

         Діти читають хором:

 

-         накрапає дощ (тихо);

-         дощ пускається сильніше (голосніше);

-         злива (голосно);

-         дощ слабшає (тихіше);

-         дощ перестав (читання припиняється).           

 Жили-були мікроби – рознощики різних хвороб. Найбільше на світі вони любили бруд. Чим брудніше, тим їм було приємніше і тим більше їх ставало. Ось на столі хтось залишив невимиті тарілки, крихти, шматочки хліба. Тут як тут муха. А на її лапках сотні мікробів. Особливо якщо вона прилетіла з смітника. Муха полетіла, а мікроби залишилися лежати на столі, на тарілці, на ложках і думають:

                  Як добре, що на світі є бруднулі і мухи. І стало мікробам роздолля. І на руки можна потрапити, і в рот до людини. А там вже і до хвороби рукою подати! (Диск «Урок 6», картинка 4).

                  Яка головна думка цієї казки? (Мікроби – носії хвороб, через брудні руки мікроби потрапляють до людини і несуть їй хвороби).

4.     Практична робота «Розгляд шкіри через лупу».

          Учні розглядають свою шкіру на руках за допомогою лупи.

 - Що ви бачите на шкірі? (Отвори і багато волосинок)

-   Прикладіть руку до парти. Що ви відчули? (Холод)

-   Що ви відчуваєте, якщо візьмете до рук лід? (Холод) - Що ви відчуваєте, приклавши руку до плити? (Тепло)

-   Що відчуваєте, якщо берете до рук їжака?

 

 

5.     Розповідь учителя про шкіру.

 - Отже, шкіра людини пов’язує нас із навколишнім середовищем. Завдяки дотику до шкіри ми відчуваємо холод, небезпеку тощо.

         Тіло     людини    вкрите    шкірою,    що    захищає    його     від

різноманітних ушкоджень. Крізь шкіру в тіло не можуть проникнути вода, мікроби. Коли людина поранить шкіру, на місті ранки утворюються гнійники. Тобто у місці пошкодження з’являються шкідливі для організму часточки. Уявіть, що людина народилася без шкіри. Що тоді було б? Наше тіло нагадувало б суцільну рану. Шкіра ніби щитом захищає організм від хвороботворних бактерій та бруду. Саме вони накопичуються на поверхні тіла. Вони закупорюють пори шкіри, унаслідок чого знижуються шкірне дихання, потовиділення, забруднюється білизна.

6.     Гра «Бджілка». 

Вивчення вірша напам’ять у класі.

         А як прийде із заводу тато мій - поставлю воду,

          Мило й щіточку подам... Ну, а вмиється він сам.

                                                                                           О. Журлива

 - Діти, навіщо тато буде вмиватися?

-   Чи вмиваєтеся ви, зранку, ввечері?

-   Навіщо потрібно мити руки? Як часто ви це робите?

-   Правильно, діти, адже вода змиває бруд з тіла та рук.

 Людина цілий день працює. На руки потрапляє безліч мікробів. Людина їх не бачить. Для цього використовують спеціальний прилад – мікроскоп (диск «Урок 6», картина 5). Крізь нього можна побачити безліч хвороботворних бактерій та бруду. У разі пошкодження тіла вони можуть потрапити в кров і спричинити захворювання. Необхідно дбати про чистоту свого тіла. Відкриті частинки тіла, особливо, шию, руки, потрібно мити щодня.

-   Діти, яким милом ви користуєтеся? (Відповіді дітей.)

-   Дітям найкраще користуватися милом «Дитяче». Тепла вода з милом ретельно очищує шкіру від бруду та мікробів.

7.     Практична робота «Чисті руки».

 А зараз потренуємось мити руки за правилом, використовуючи пам’ятку «Як правильно мити руки?» (диск «Урок 6», картинка 6).

 Варто запам’ятати! Завжди спочатку відкривайте холодну воду, а потім- гарячу. Закривайте навпаки: спочатку гарячу, а потім - холодну.

8.     Хвилинка-веселинка «Кмітливий Андрусь».

Читає учень із гумористичним інтонаційним забарвленням.  - Андрусю, чи заєш ти скільки в тебе пальчиків на руках? - питає Оля.

-   Знаю, - відповів Андрусь.

-   Скажи.

-   Стільки ж, як і в тебе.

-   Діти, як би ви відповіли на це запитання? 

(Десять пальців)

-   Чи любите ви працювати?

-   Яку роботу виконуєте вдома? 

(Відповіді дітей.)

9.     Гра   «Хвилі». Казка        «Десять    робітників»      М.

Коцюбинського.

 Ця гра схожа на гру «Дощик», але дещо відрізняється. Обираємо ведучого, який задає тон і темп гри. Текст читається так, як хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихоголосніше-голосно-тихіше-тихо-голосніше і. т.д.

 Зайшов я колись до одної жінки в хату - Одаркою звали жінку. Дивлюсь, а у неї в хаті так чисто, гарно так: діти умиті, чисто одягнені, обід зварений.

-   Як ви встигаєте все поробити? - питаю я в Одарки. А вона каже:

-   Як же мені невстигнути! У мене служить аж десять добрих робітників. Вони мене слухають; що не скажу - зроблять, один одному помагають!..

-   Які ж то у вас робітники?

-   А ось вони! - засміялась Одарка і поклала на стіл своїх десять пальців (диск «Урок 6», картинка 7).

-   Прочитавши казку, ви, мабуть, зрозуміли, що руки виконують значний обсяг роботи. Вони забруднюються найбільше. Через руки до нашого організму може потрапити безліч мікробів, що знаходяться на руках, під нігтями. Тому нігті потрібно підстригати один раз на тиждень, а руки мити декілька разів на день, зокрема після гри, після туалету, після прогулянки й обов’язково перед їдою.  Варто запам’ятати!  На ногах нігті треба зрізувати прямо, не скошуючи кутів (диск «Урок 6», картинка 8).

 

10.  Вірш-пам’ятка.

Запам’ятайте, любі діти! Здоров’я бережіть, доки малі, І мудрими ідіть по цій Землі.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що без здоров’я щастя не буває.

А є здоров’я - буде все, як треба.

Сміятиметься сонечко із неба.

І дітям світ постелиться під ноги,

Щоб з радістю пройти усі дороги.

 До уваги педагога! Для кращого емоційного сприйняття варто учителеві вірш розказати напам’ять.

 Діти повторюють вивчений на уроці вірш, а учитель дарує їм пам’ятку (диск «Урок 6», картинки 9, 10).

          ІV. Заключна частина.

 Підсумки. Вправа «Незакінчене речення».

-         Знання, отримані на уроці, дозволять мені …

-         Я дізнався, що…

-         Я завжди буду…

 

pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку