Інтегроване навчання основ здоров'я у 2 класі. Конспект уроку на тему: "Здоров'я і хвороби".

Про матеріал

Мета: продовувати формувати уявлення учнів про значення здоров'я в житті людини та шляхи його збереження й зміцнення;

розширювати набуті знання про складові здоров'я; збагачувати уявлення про чинники, які впливають на стан здоров'я;

виховувати бажання щоденно піклуватися про своє здоров'я і здоров'я близького оточення;

Міжпредметні зв'язки: літературне читання, трудове навчання, образотворче мистецтво.

Тип уроку: комбінований.

Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

розрізнятимуть ознаки здоров'я і хвороби;

знатимуть необхідні умови для того, щоб бути здоровим;

вмітимуть турбуватися про хворого у сім'ї;

вмітимуть формувати власні цілі щодо покращення свого здоров'я.

Перегляд файлу

Здоров’я та хвороби

 

 Мета: продовувати формувати уявлення учнів про значення здоров’я в житті людини та шляхи його збереження й зміцнення;  розширювати набуті знання про складові здоров’я; збагачувати уявлення про чинники, які впливають на стан здоров’я;  виховувати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я і здоров’я близького оточення;

 Міжпредметні зв’язки: літературне читання, трудове навчання, образотворче мистецтво.

          Тип уроку: комбінований.

         Результати навчання. Наприкінці уроку учні: 

      розрізнятимуть ознаки здоров’я і хвороби;

      знатимуть необхідні умови для того, щоб бути здоровим;

      вмітимуть турбуватися про хворого у сім’ї;

      вмітимуть формувати власні цілі щодо покращення свого здоров’я.

 Підготовча робота: діти разом з батьками готують декілька прислів’їв про здоров’я. 

 Матеріали та обладнання: «Кубик настрою», голка, нитка, диск «Урок 2» (картинки «Асоціативний кущ», «Квитки»,

«Намистинки», «Хлопчик Здоровчик»).

 

Хід уроку І. Організація учнів до роботи.

Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.

1.   Привітання. 

У класі усмішка гуляла, Діток наших звеселяла.

Отже, друже, ти не спи,

Усміхнись і про настрій розкажи! 

2.   Гра «Смайлик».

 Під час гри потрібно використати «Кубик настрою», на гранях якого схематичні зображення облич - піктограми, які відображають радість, сум, спокій, страх, здивування, гнів. Учні почергово вітаються, на кубику показують ту піктограму, яка відображає їхній настрій, передають кубик далі.  

          ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Робота над загадкою.

 Чого хочеш – не купиш, а що хочеш продати - не продаси. Що це? Відгадка – тема уроку. Здоров’я і хвороба (диск «Урок 2», картинка 1).

          IIІ. Основна частина.

1.    Вправа «Асоціативний кущ».

 Діти об’єднуються у дві групи. Одна група створює ментальну карту «Здоров’я» (хороший апетит, відсутність болю, міцний сон, бадьорий настрій, інтерес до навчання, бажання спілкуватися) -  (диск «Урок 2», картинка 2), інша група – карту «Хвороба» (погане самопочуття, висока температура, відсутній апетит, біль, висипка на шкірі, нудота, слабкість), (диск «Урок 2», картинка 3).

2.    Інформаційне повідомлення.

                   Хвороба - це патологічний процес. Хвора людина втрачає

активну самостійність у реалізації своєї життєвої установки, втрачає оптимальний зв'язок із середовищем і оточуючим її соціумом. Хвороба є пріоритетом медицини, їі теоретичної та практичної сторони. Медицина займається саме хворою людиною, а не її здоров’ям. Вона виліковує людину, повертаючи їй здоров’я. Але, маючи конкретний предмет наукового пізнання (хвороба), медицина не може забезпечити досягнення високих показників здоров'я населення.

 Відомо, що хвороба як категорія медицини має конкретне, доступне описання: назва, особливості розвитку, симптоматика, діагностика, розповсюдженість, лікування, профілактика і т.д. Цього не можна сказати відносно здоров’я. Згідно з В. П. Куликовим, індивідуальне здоров’я - це відсутність хвороби. 

                             Здоров’я - це стан повного фізичного, душевного та

соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад. (ВООЗ, Женева, 1948 p.)

         Обговорення визначень понять «хвороба» та «здоров’я».

3.     Дидактична гра «Обери квиток».

 Сьогодні, діти, хочу вас запросити у театр. Квитки придбаємо у касі (диск «Урок 2», картинки 4, 5, 6, 7). Потрібно обрати той квиток, на якому намальовані предмети та речі, які допомагають нам бути здоровими і чистими. На звороті квитка намальована дійова особа, яку буде озвучувати учень.

          Учитель перевіряє квитки і пропускає дітей на сцену.

4.     Виразне читання казки «Колобок».

         Виходить Колобок:

-   Я веселий Колобок, по доріжці плиг та скок, Зарум’янений бочок, по доріжці я кочуся у пилюці замащуся, і ніхто не з’їсть дружочка, замазуру-колобочка.

          Виходить Зайчик:

-   Хто це котиться назустріч? Наче пахнеш смачно ти, А чому ж такий брудний?

          Колобок:

-   По доріжці я котився і увесь так забруднився, Схочеш з’їсти замазуру - будеш пить гірку мікстуру.

          Зайчик:

-   Ти по лісі не котися, до бабусі повернися.

Не послухав Колобок, та все далі плиг та скок.

           З’являється Вовк:

Хто це в лісі так співає, Вовку спати заважає?

З’їм тебе дивину - незвичайну звірину!

          Колобок:

Як візьмеш мене у ротик - заболить в тебе животик!

По доріжці я котився і в болоті замастився,

Як не хочеш мать турботи - не клади мене до рота.

           

          Вовк:

Ти по лісі не котися, до бабусі повернися!

Не послухав Колобок - покотивсь через місток.

          З’являється Ведмідь:

-   Що тут робиш, Колобок, зарум’янений бочок?

Заберу тебе до хати, в молоці пополощу,  Медом трішки помащу, з’їм тебе я на обід,  Щоб не біг, куди не слід!

          Колобок:

-   Ти мене не зачіпай, а хутчіше утікай, Бо коли, мене з’їси - захворієш, дружок, ти.

          Ведмідь:

-   Ти по лісі не котися, до бабусі повернися!

 Не послухав Колобок, та й забрів десь у лісок.

          Назустріч йому Лисичка:

-   Колобочку, рум’яненький, запашненький, солоденький, Хочу дуже тебе з’їсти - подивлюся де б це сісти!

          Колобок:

-   Ти не їж мене, Лисичко, дуже брудне в мене личко, Не рум’яний вже бочок - я бруднуля-колобок!

Пожалій мене, Лисичко, та відмий моє ти личко.

Поскликай звірят до хати - піду з ними я гуляти!

А мораль, малечо мила, у цій казочці така - 

Для здоров’я і для дружби - необхідна чистота!

 Обговорення за текстом казки:

1.    Скільки дійових осіб у казці?

2.    Що спільного та відмінного між казкою, яку ви знали і тією, яку прочитали?

3.    Яка мораль цієї казки?

4.    Озвучте, які «квитки» допоможуть Колобкові бути чистим.

5.    Пантоміма «Театр здоров’я».

 Учні в групах готують міні-виставу за народними прислів’ями, які вони підготували вдома, наприклад:

1   група. Подивись на вид та й не питай про здоров’я;

2   група. Здоров’я - усьому голова;

3   група. У здоровому тілі - здоровий дух.

4   група. Здоров’я маємо - не дбаємо, а втративши - плачемо.

6. Гра «Хлопчик Здоровчик».

 Учні об’єднуються у дві групи. Учитель пропонує дітям шаблони «хлопчика Здоровчика»  (диск «Урок 2», картинка 8) та кольорові олівці.

 Одна група домальовує як виглядає здорова людина (наприклад, рум’янець), та описує, що сприяє формуванню здорового способу життя (спорт, фізкультура, здорове харчування, особиста гігієна, режим навчання і відпочинку, загартування).

 Інша група домальовує як виглядає хвора людина (наприклад, висипку, прищі) та описує, що руйнує здоров’я (вживання алкоголю, тютюнопаління, вживання наркотиків, недотримання режиму дня, нераціональне харчування, вживання немитих овочів та фруктів).   По закінченню роботи групи обмінюються малюнками і намагаються із хворого зробити здорового і навпаки.

 Проходить презентація і, як підсумок, бесіда.

-         Який вигляд має здорова людина?

-         Що означає бути здоровим?

-         Від чого залежить здоров’я?

-         Що треба робити, щоб бути здоровим?

-         Як ви можете зберегти своє здоров'я?

-         Про що може мріяти здорова людина?

-         Про що може мріяти хвора людина?

-         Чому дитина повинна бути здоровою?

-         Що таке здоровий спосіб життя?

-         Чи ви ведете здоровий спосіб життя?

-         Чи можна відновити те, що вже зруйновано?

-         Чи буде це мати той самий вигляд?

-         Що легше: запобігти руйнуванню чи відновити?

 Варто запам’ятати! Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від здоров’я. Поведінка людини, її спосіб життя є дуже важливим у збереженні здоров’я.

          ІV. Заключна частина.

1.    Підсумки. Вправа «Намисто здоров’я».

 Учитель роздає дітям кружечки-намистинки з паперу (диск «Урок 2», картинка 9).  Це перлинки здоров’я. На кожній намистинці пропонується написати, як діти будуть берегти своє здоров’я, що для цього будуть робити. Коли всі перлинки будуть підписані, за допомогою голки і нитки виготовляємо намисто. Діти одягають «Намисто здоров’я» на себе і показують його одне одному.

 Варто        запам’ятати!   Здоров’я   -        запорука   щастя        й повноцінного життя. І хоча можна почуватися добре, слід пам’ятати, що про здоров’я треба дбати змалечку й постійно. Щоденна турбота про збереження і зміцнення здоров’я є здоровим способом життя.

 Запропонуйте дітям показати «Намисто здоров’я» батькам та запитають у них про їх власний досвід збереження та зміцнення здоров’я.

2.    Побажання «Це здорово!».

 Учасники групи стають у коло. Ведучий пропонує учаснику, що сидить справа, побажати те, що сприяє зміцненню здоров’я

(наприклад: «Я Марія, бажаю вам відпочивати на свіжому повітрі» і т. п.).

     У відповідь на кожну фразу всі учасники хором вигукують: «Це здорово!» і водночас піднімають угору великий палець (жест схвалення).

 Випереджувальне завдання. Запитати у батьків, від яких хвороб робили їхнім дітям профілактичні щеплення (за бажанням).

 

pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку