Інтегроване навчання основ здоров'я у 2 класі. Конспект уроку на тему: "Здорові зуби".

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з групами зубів та їхніми функціями, з правилами гігієни порожнини рота; збагатити активний словник учнів такими термінами як «карієс» і «стоматолог»;

пояснити значення зубів для людини, повторити правила чищення зубів, з'ясувати, що корисно, а що шкідливо для здоров'я зубів;

виховувати вміння правильно доглядати за ротовою порожниною, дбайливо ставитися до збереження свого здоров'я.

Міжпредметні зв'язки: музичне мистецтво.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (практична робота).

Результати навчання. Наприкінці уроку учні:

  • розумітимуть роль зубів для людини;
  • знатимуть як зберегти зуби здоровими;
  • розрізнятимуть корисну та шкідливу їжу для зубів;
  • вмітимуть правильно підібрати зубну пасту та щітку;
  • володітимуть термінами «карієс», «стоматолог».
Перегляд файлу

Здорові зуби

 

 Мета: ознайомити учнів з групами зубів та їхніми функціями, з правилами гігієни порожнини рота; збагатити активний словник учнів такими термінами як «карієс» і «стоматолог»;  пояснити значення зубів для людини, повторити правила чищення зубів, з’ясувати, що корисно, а що шкідливо для здоров’я

зубів; 

 виховувати вміння правильно доглядати за ротовою порожниною, дбайливо ставитися до збереження свого здоров’я.

          Міжпредметні зв’язки: музичне мистецтво.

 Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (практична робота).

          Результати навчання. Наприкінці уроку учні:         

      розумітимуть роль зубів для людини;

      знатимуть як зберегти зуби здоровими;

      розрізнятимуть корисну та шкідливу їжу для зубів;

      вмітимуть правильно підібрати зубну пасту та щітку;

      володітимуть           термінами          «карієс»,

«стоматолог».

          Матеріали        та     обладнання:     мультимедійний        проектор, ноутбук, очищена морква та яблука, диск «Урок 7» (портрет хлопчика, аудіо запис «Дитяча посмішка», відео «Чисті зуби не хворіють», «Чому потрібно чистити зуби», «Хай завжди будуть зубки білими», «Корисні поради стоматолога», «Як правильно чистити зубки разом з кроликом Лаккі»).

Хід уроку     І. Організація учнів до роботи.

          Створення позитивного психоемоційного мікроклімату.

 Перегляд відеоролику «Чисті зуби не хворіють» (диск «Урок

7», відео 1). 

 До уваги педагога! Слова пісні варто спроектувати на великому екрані або роздати дітям друкований варіант. Учні будуть підспівувати.

Кожен ранок як встаю -

В ванну я мерщій біжу,

Бо казали мама з татом:

Треба зубки доглядати!

Бо казали мама з татом:           Треба зубки, зубки доглядати! (2)

             Приспів:

          Щоби легко йти нам до мети,             Посміхатися нам треба!           

             Білі зубчики у нас завжди,       

            В цьому є для всіх потреба!       (2)

Чистіть зубки двічі в день

Під нашу пісню дві хвилини День у день!

І про карієс забудуть всі -

Білосніжна усмішка у всій красі! (2)

            Приспів. (2)

Білі зубчики у нас завжди,

В цьому є для всіх потреба!

          2. Вправа «Усмішка по колу».

 Усі беруться за руки і «передають» усмішку по колу: кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч і, побажавши йому чогось приємного, усміхається, а той передає усмішку далі.

– Давайте подякуємо один одному за щирі слова оплесками.

         ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 Вивішується малюнок хлопчика із закритим ротом (диск «Урок 7», картинка 1).

-         А як ви думаєте, чому  цей хлопчик закрив рота і боїться посміхнутися? (Бо у нього, мабуть, негарні зуби.)

-         Так от, щоб ви не потрапили в подібну ситуацію і не соромилися своєї посмішки, ми на сьогоднішньому уроці розглянемо тему «Здорові зуби».

          Навчимося правильно підбирати зубну щітку та пасту, доглядати за зубами.

          IIІ. Основна частина.

1.    Казка про зуби.

Учитель читає казку, діти уважно слухають.

 До уваги педагога! У казці варто ім’я хлопчика замінити на те ім’я, якого немає у класі.

 Жили-були зубки. Жили вони, не тужили в роті у  хлопчика Іванка. Спочатку вони жили добре, вони були білі, красиві і здорові. Тільки дуже не довго вони раділи. Поганий їм господар дістався, просто нечупара. Він їх майже зовсім не чистив. Іванко взагалі дуже не любив вмиватися. Сумували зубки і ображалися на Іванка. Сумне життя у них настала, і вони захворіли від розладу. 

-         Ми чули, - сказали передні зуби, - що якщо господар зуби не чистить, то вони можуть образитися і піти від нього зовсім.  - Як так? - не повірив Іванко. - Куди піти? А як же я цукерки їсти буду? А яблука як гризти? Не може бути!

І він побіг до старої мудрої бабусі. Бабуся була старенька і багато знала. 

-         Бабусю, - запитав Іванко, - а правда, що зубки можуть образитися і піти? 

-         Звичайно правда, - сказала бабуся. - Зубки завжди ображаються, якщо їх не чистять. Вони починають хворіти і випадати. 

-         Випадати? - здивувався Іванко. - Це як? 

-         А так: вистрибують з рота і тікають шукати іншого господаря. 

Задумався Іванко, а потім і питає:

-         Бабусю, а як же я? Я ж не можу без зубів!

-         Тоді тобі треба з ними помиритися. 

-         Так, - закричали зубки, - давай миритися, давай. Почисти нас і ми не будемо більше на тебе ображатися. Тільки не забувай, ми любимо митися вранці і ввечері. 

-         Добре, - зрадів Іванко. 

З тих пір вони більше не сварилися і жили дружно.

 Питання до обговореня.

-         Де жили зуби?

-         Чому зуби сумували і ображалися на Іванка?

-         Що означає «зуби можуть піти»?

-         Чому зуби хворіють?

-         Як хлопчик помирився із своїми зубами?

2.    Розвиваючий мультик для дітей «Чому потрібно чистити зуби?»

 Гном доступно розповість про види і функції зубів. 

(диск «Урок 7», відеоролик 2). 

-         Скільки у дорослої людини зубів? (32.)

-         Яка функція зубів? (Захоплювати, перетирати, розрізати, розривати їжу.)

-         Чому потрібно чистити зуби? (Щоб вони були здорові.)

-         Які правила догляду за зубами розповів вам гном? (Чистити зуби два рази на день: зранку та ввечері; полоскати ротову порожнину теплою водою після кожного прийому їжі; не їсти багато солодкої їжі; відвідувати стоматолога регулярно ).

3.    Караоке. Музичний мультфільм «Хай завжди будуть зуби білими».

 Диск «Урок 7», відеоролик 3. 

4.    Гра «М’яч лови, так чи ні говори!» 

          Учитель називає продукти харчування. Учень ловить м’яч і говорить корисне це для зубів чи ні.

5.    Повчальна історія про Мишка.

 Малий ведмедик Мишко дуже любив солоденьке, смоктав цукерки, а горішки гриз зубами. Мама і тато казали, що так не можна, та Мишко не слухав. Ось і розболівся у нього зуб. Повели ведмедика до лікаря-дятла. Лікар подивився на хворий зуб, виявив там дірочку. Довго лікував зуба, а потім сказав:

– Тверді горішки розгризаєш зубами і на них утворюються тріщинки, в які потрапляє їжа. Їжа загниває і руйнує зуб – утворюється дірочка. Це і викликає біль. Отже твердих цукерок і горішків гризти не можна. Зуби треба берегти. Їх слід чистити зубною щіткою, щоб не залишалося решток їжі.

 І лікар подарував Мишкові зубну щітку. Послухав ведмедик лікаря, і більше ніколи так не робив.

          Ми з’ясували, яка їжа для зубів корисна, а яка шкідлива. А що ще є шкідливим для наших зубів? Що не можна робити? (Не можна після гарячої їжі пити дуже холодну воду i навпаки). А що ще не можна? (Не можна їсти дуже багато солодощів. Не можна гризти горіхи, тверді цукерки, не колупатися в зубах металевими предметами.)

6. «Біографія» зубної щітки. 

          Учитель демонструє сучасну зубну щітку.

- Як ви діти гадаєте, сучасна зубна щітка завжди так виглядала?  Історія зубної щітки починається із жувальних пластинок, якими користувалися жителі Вавилона за багато століть до нашої ери. Пластинку змінила жувальна пластинка розміром з олівець.

Один кінець палички зажовували, другий служив зубочисткою.

 На Русі за часів царювання Івана Грозного чистоту на зубах наводили віником – паличкою з пучком щетини.

 Напевне невідомо, хто перший виготовив щітку для чищення зубів. У «Віснику» Міжнародної федерації стоматологів, наприклад, стверджують, що першим виробником зубних щіток з натуральною щетиною була фірма «Аддіс» (1780 р.) у Лондоні. З 1840 р. щітки почали виготовляти у Франції та Німеччині. Саме в Німеччину у XVІІІ ст. з’явилась зубна щітка тієї конструкції, яку ми бачимо сьогодні. Наприкінці того ж століття бізнесмен В. Пуппенкергер заснував першу фабрику із виробництва щіток зі щетиною дикого кабана. Відтоді ці засоби гігієни почали поширюватися в Європі, а потім – в інших країнах.

 Кожна людина повинна мати власну зубну щітку. А ви маєте? Але що можна зробити однією сухою щіткою? Що потрібно покласти на щітку перед тим, як чистити зуби?  Пасти є різноманітні. Назвіть свою зубну пасту.

          Щоб блищали зубенята,

          Кожен з вас повинен знати:       Паста з щіткою все зможуть        І завжди вам допоможуть.

7.    Довідкове бюро. 

 Стоматолог - слово грецького походження, що означає «лікар, який лікує захворювання ротової порожнини». Якщо є хворі зуби, він на основі вивчення симптомів та аналізів поставить діагноз, зробить висновок про хворобу.

 Слово карієс - латинського походження, дослівно означає «гниття». Це порожнина в зубах, що з'являється внаслідок руйнування зубної емалі та гниття зубів. Причини карієсу:

неправильні харчування та догляд за зубами.

8.    Цінні поради стоматолога.

 Геннадій Синявськийстоматолог подарує нам цінні поради щодо правильного вибору зубної щітки та пасти.

(диск «Урок 7», відеоролик 4). 

 Запитання для обговорення.

-         Як правильно підібрати зубну щітку?

-         Яка роль йоршиків на зубній щітці?

-         Чому дитячі зубні щітки менші за дорослі?

-         Як часто потрібно змінювати зубну щітку?

-         Чому щетини на щітці рекомендують обирати заокругленні?

-         Які ви знаєте додаткові засоби догляду за зубами?

 Сьогодні, коли будете чистити зуби, зверніть увагу на щетини вашої зубної щітки. На упаковці чи тубі прочитайте до якої категорії належить ваша зубна паста (лікувальна, лікувально-профілактична, профілактичні).

 Варто запам’ятати!  Чистити зуби треба не менше як три хвилини!

9. Практична робота. Як правильно чистити зуби.

 Кролик Лаккі детально проінструктує вас як правильно чистити зуби. (диск «Урок 7», відеоролик 5).

Крок 1. Чистими руками беремо зубну щітку, миємо її теплою проточною водою.

Крок 2. Наносимо зубну пасту.

Крок 3. Рот ретельно прополіскуємо теплою водою і починаємо чистити зуби.

Спочатку чистимо передні зуби згори вниз для верхніх зубів, а для нижніх – знизу вгору.  Далі жувальні зуби – вперед-назад. Наостанок внутрішню сторону зубів рухами згори вниз для верхніх зубів, а для нижніх – знизу вгору.

Крок 4. Ретельно прополоскати рот.

 А ви вмієте правильно чистити зуби? Розкажіть, як ви це робити.

 Ось у мене гребінець, це ніби наші зуби. Між «зубами» я поклала вату - це залишки їжі. А тепер, 1 учень візьме зубну щіточку і проведе нею по зубчиках гребінця вперед-назад кілька разів. 

 Варто запам’ятати! Вата як була між зубчиками так і залишилась. 

 Інший учень проведе зубною щіткою від верху гребінця вниз, ніби від ясен до краю зубів. 

 Варто запам’ятати! Вся вата, що була між зубчиками знялася - гребінець став чистим. Так зубна щітка знімає бруд із наших зубів за умови правильного використання. 

          ІV. Заключна частина.

1.    Вправа «Клубок».

 Кожен учень по черзі розповідає, що дізнався на уроці, яку нову інформацію почув і чи стане вона йому в нагоді у майбутньому. Дитина тримає в  руках клубок і після розповіді віддає його іншому учаснику. 

2.    Гімнастика для зубів.

 Можна для зубів робити гімнастику. Для цього часу на ринках Індії продають паличку дерева. Таку паличку очищують від кори і жують. Роздрібнені волокна ретельно очищають зуби, а сік, приємний на смак, дезінфікує і зміцнює ясна.

 У нас немає такого дерева, але ми можемо його замінити, жуючи яблуко, моркву чи інші фрукти та овочі.

 Звучить пісня «Дитяча посмішка» (диск «Урок 7», трек 1), учитель дарує дітям яблука та очищену моркву.

pdf
Додано
9 липня 2018
Переглядів
4492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку