1
Інтегроване заняття для молодшого дошкільного віку на тему
«Подорож до осіннього лісу»
Мета: формувати удітей уявлення про сезонні зміни восени, навчати уважно слухати вихователя. Розвивати зорову і слухову уяву, закріпити назви кольорів та геометричних фігур, вміння сортувати їх. Закріпити знання про диких тварин. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал: декорації осіннього лісу та лісові звірятка, каштани та жолуді, коректурна таблиця Н.Гавриш «Осінні ознаки» (для молодшого дашкільного віку), блоки З.Дьєнеша, дидактична гра «Підбери тінь» , аудіозаписи (звуки лісу, дощу) .
- Діти, сьогодні до нас завітали гості. Давайте з ними привітаємось.
Доброго ранку, доброго дня,
Вітає вас весела дітвора,
Бажаєм здоров’я, бажаєм добра.
- Діти, яка зараз пора року?
А розповісти про осінь допоможуть нам цікаві картинки. (Робота з коректурною таблицею Н.Гавриш «Осінні ознаки»)
Мовленнєва гра «Знайди картинку, назви слово»
- Що збирає білочка на зиму?
- Вода на доріжці після дощу, це утворюється ?
-З хмарки падає?
- Чобітки , в яких можна стрибати по калюжах?
-Що закриває мама в банки?
Дидактична гра «Скільки»
- Скільки краплинок падає з хмарки?
- Скільки грибочків ?
-Скільки листочків осінніх?
-Скільки листочків несе їжачок?
-Скільки гумовичків?
-Скільки огірків у баночці?
Мовленнєва гра «Продовжи речення»
-Після дощу в лісі виросли…..
- Коли стає холодно, ми одіваємо…..
- Щоб ноги не промокли, ми взуваємо….
- Якщо падає дощ, ми відкриваємо…..
Отож дітки, я запрошую вас у подорож до осіннього лісу.
(під музику діти йдуть по кімнаті, зупиняються біля ялинки. На ялинці сидить білочка)
- Ой, хто це сидить на ялиночці?
- Що має білочка у кошичку?
Білочка просить нас допомогти посортувати свої запаси…
Дидактична гра «Посортуй запаси білочки» (діти сортують горішки і каштанчики)
(Аудіозапис - вуки дощу)
- Діти, щось шумить? Що це?
Пальчикова гра «Дощик накрапає»
Дощик накрапає, травичка росте
Дощик накрапає і хмарка пливе.
Дощик накрапає і чисте віконце
Вмивається природа всміхається сонце.
Отож мандруємо далі..
Музична гра «По доріжці»
(діти йдуть по кімнаті і зупиняються біля барлоги Ведмедя)
-Хто це тут сумує?
- А що це у нього у кошичку? (цеглинки)
Наш Ведмедик любить гратися цими цеглинками (блоки З.Дьєнеша)
- Які бувають цеглинки кольором?
- Які бувають розміром?
- Якої бувають форми?
Робота з блоками З.Дьєнеша .
Дидактична гра «Посортуй за кольором» (кольорові блоки сортують за кольором)
Дидактична гра «Посортуй за розміром» кольорові блоки сортують за розміром)
Ведмедик дякує нам що ми розвеселили його, та пограли з ним.
Фізкультхвилинка «Так, так, так»
Отож мандруємо далі….
(під музику діти йдуть по кімнаті, зупиняються біля дерева . Під деревом сидить Їжачок)
- Діти, а хто це?
-Що на спинці несе їжачок?
- А що у кошичку?
Їжачок чекає гостей, і готує багато фруктів. Давайте йому допоможемо…
Дидактична гра « Підбери за тінню» (Робота з роздатковим матеріалом.)
Їжачок дякує нам за те , що ми допомогли йому.
Діти нам час повертатись додому.
- А хто це поспішає ? Білочка нам приготувала гостинці.
(діти під музику повертаються в садочок)
Підсумок заняття.
-Діти , вам сподобалась подорож?
- Кого ви зустріли у лісі?
- А кого не зустріли?