Санаторний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №16 компенсуючого типу Олександрійської міської ради Кіровоградської області
Бесіда з безпеки життєдіяльності на тему:
«Казка про червоного півня»
підготувала вихователь:
Кириченко А.С.
м.Олександрія
21.11. 2022р.
Бесіда БЖД на тему : «Казка про червоного півня»
(для дітей старшої групи)
Програмовий зміст: вчити дітей розуміти, коли вогонь - друг, а коли вогонь – ворог ; з'ясувати причини виникнення пожежі; продовжувати вчити правила протипожежної безпеки вдома; розвивати логічне мислення, творчу уяву, уміння робити висновки; виховувати повагу та інтерес до професії пожежника.
Демонстраційний матеріал: демонстраційна картина з пожежної безпеки «Правила пожежної безпеки» ( на якій зображено причини пожежі, дії під час пожеж, номер телефону пожежної служби); зображення доброго і злого вогника; набір картинок «Причини виникнення пожежі» (на яких зображено: діти залишили вогнище у лісі, діти граються сірниками на підлозі, дівчинка залишила каструлю на газовій плиті без нагляду, дівчинка залишила увімкнену праску на речах, дорослий, який увімкнув несправну гірлянду); картинка пожежників, які приїхали гасити пожежу; картинка півня і вогню.
Роздатковий матеріал: зображення вогників, з одного боку друг (з посмішкою) 16 шт., з іншого ворог (злий) 16 шт.
Хід заняття:
(Діти сидять на своїх місцях. Стільчики повернуті до дошки.)
Тема нашого заняття цікава і дуже важлива для кожної людини. А про що будемо сьогодні говорити, ви дізнаєтесь, коли прослухаєте казку.
(Вихователь стоїть біля дошки і розповідає казку про червоного півня, перед цим прикріпивши до дошки зображення півня, а вогню зворотною стороною )
КАЗКА ПРО ЧЕРВОНОГО ПІВНЯ
Давно це було. Жив серед людей червоний півень. Підступний він був і злий, небезпечний і страшний. Люди дуже боялися цього півня, тримали під замком у своїх печах. Тільки утримати його було дуже важко. Півень цей був хитрий: вирветься, бувало, маленькою іскринкою з димаря, з лампи і пішов гуляти — простір йому. Люди воду на нього ллють, а йому хоч би що. Де побував червоний півень — там лихо. Замість хати — чорний попіл, а інколи і худобу з'їсть, і навіть людей.
А червоний півень знай собі гуляє: то у місті, то у селі з'явиться . Боролися люди з червоним півнем, як могли, але не завжди під силу їм було упоратися, тому що є у нього чарівна властивість: чим більше він їсть, тим ненажерливішим стає.
Є у нього ще й спільники. Червоний півень намагається бути поближче до них: малих дітей обдурює (прикріплюю картинку на якій зображено як діти залишили вогнище у лісі, діти граються сірниками на підлозі, дівчинка залишила каструлю на газовій плиті без нагляду, дівчинка залишила увімкнену праску на речах), а неохайних дорослих перехитрює (прикріплюю картинку з дорослим, який увімкнув несправну гірлянду). Але стоїть проти нього славне військо, готове за першим сигналом кинутися проти червоного півня. Сміливі, неспокійні, відважні бійці. Ім'я їм — пожежні.
(Вихователь прикріплює картинки, на яких зображено пожежників, які приїхали гасити пожежу)
Вихователь: Яке ж справжнє ім'я червоного півня, здогадалися ?
(Імя червоного півня – вогонь. Вихователь перевертає зображення вогню.)
Тема нашої бесіди «Вогонь – друг, вогонь – ворог»
(Прикріплюю на дошку зображення доброго і злого вогника)
Вихователь: Для чого потрібен вогонь?
( Вогонь допомагає нам у житті. Він допомагає нам готувати їжу, зігріває нас в холод, вогонь світить нам, коли нам темно. Також він допомагає людині в її справах, він є корисним помічником і другом людини).
Вихователь: Це вогонь - хороший чи поганий? (хороший).
Значить це друг. Он, подивіться, посміхається нам (показую картку із зображенням вогника з посмішкою).
Скажіть, а вогонь може стати поганим? (Відповідь дітей).
А в яких випадках, вогонь поганий?
(Відповіді дітей: коли стається пожежа)
(показую картку із зображенням вогника, ось який вогонь ворог, злий).
Вихователь: Вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху . Вогонь стає ворогом і обертається страшною пожежею. Сталася пожежа в природі - гинуть дерева, трави, тварини. Якщо в будинку - горять меблі, підлога, стіни. Подивіться, вогонь з одного боку хороший, добрий, а з іншого він поганий, злий.
Вихователь: діти, ви вже трішки втомились, тому я пропоную піднятись і трішки розім’ятися!
Фізкультхвилинка
(Вихователь пропонує дітям піднятися і трішки розім’ятися)
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
(Діти сідають на свої місця)
Вихователь: Вогонь хоче з вами пограти в гру «Вогонь друг - вогонь ворог». Давайте покажемо йому, коли буває добрим, а коли поганим.
- Я буду задавати питання, а ви будете повертати вогонь тією стороною, яка відповідає на питання. Якщо вогонь друг - посміхається, якщо вогонь ворог - злиться.
1. Вогонь в лампочці (безпечний).
2. Вогонь запалив штору (небезпечний).
3. Вогонь допомагає готувати обід (безпечний).
4. Вогонь запалив у лісі дерево (небезпечний).
5. Вогонь допомогає зігрітися (безпечний)
6. Вогонь на підлозі в кімнаті (небезпечний)
- Молодці діти, запам’ятайте прислів'я і приказки:
- «де вогонь, там і дим»;
- «не жартуй з вогнем - обпечешся»;
- «не май звички носити в кишені сірники»;
- «вогонь - друг і ворог людини»;
- «з вогнем не грайся, пожежа не гра»;
Вихователь: Отже діти, ви запам’ятали, що вогонь буває другом, а може бути ворогом? (Відповідь дітей : так)
- Що ж таке «червоний півень»?
(Червоний півень це вогонь, а не свійський птах)
-Коли вогонь допомогає нам у житті?
( Вогонь допомагає нам у житті. Він допомагає нам готувати їжу, зігріває нас в холод, вогонь світить нам, коли нам темно. Також він допомагає людині в її справах, він є корисним помічником і другом людини).
-А скажіть будь ласка, коли вогонь може стати ворогом?
(Вогонь може стати ворогом, коли від нього гинуть дерева, трави, тварини, в будинку - горять меблі, підлога, стіни.)
-Тому, діти, потрібно твердо знати таке правило:
«Щоб не сталося біди – з вогнем будь обережним завжди»
Молодці, тепер ви знаєте, що вогонь буває безпечний і небезпечний!