Конспект інтегрованого заняття з БЖД і художньо продуктивної діяльності

Про матеріал
Конспект інтегрованого заняття з БЖД і художньо продуктивної діяльності для старших дошкільників
Перегляд файлу

Санаторний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №16 компенсуючого типу Олександрійської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

підготувала вихователь:

        Кириченко А.С.

м.Олександрія

25.11. 2022р.

Конспект інтегрованого заняття з безпеки життєдіяльності і художньо-продуктивної діяльності

( малювання в нетрадиційній техніці з елементами аплікації) на тему:

«Правила безпеки знай та іншим розповідай»

( для дітей старшої групи)

Програмовий зміст: 

продовжувати ознайомлювати дітей з правилами протипожежної безпеки вдома та предметами пожежного щита; вчити орієнтуватися в проблемних ситуаціях (таких як: побачили вогонь, треба звати на допомогу, а не ховатись; розпалений вогонь не можна залишати без нагляду); продовжувати знайомити з вогнем і його властивостям; продовжувати знайомити з нетрадиційними техніками малювання з елементами аплікації; розширити словник дітей з теми пожежна безпека (спалахнув, пожежний щит, лом, лопата штикова, конусні відра, багор ); закріпити знання дітей про небезпечні ситуації, причини виникнення пожежі та правил поведінки при пожежі; закріпити знання дітей про професію пожежника; розвивати логічне мислення, творчу уяву, уміння робити висновки; виховувати у дітей потребу в турботі про свою безпеку, повагу та інтерес до професії пожежника.

Демонстраційний матеріал: ілюстрація «Предмети пожежного щита» (на ній зображено відро, багор, лопата, сокира, шланг, вогнегасник, ящик з піском, номер телефону пожежної служби); ілюстрації із зображеннями пожежної техніки (пожежна машина) та формою одягу пожежників (штани, кітель, пояс, чоботи, каска, рукавиці); картинки з ілюстраціями правил пожежної безпеки (на яких зображено: хлопчик, який підпалює сірник і кидає його на підлогу; дівчинка, яка залишила праску на одязі і побачила як одяг зайнявся; дівчинка, яка залишила каструлю грітися на газовій плиті без нагляду і зайшовши на кухню побачила, як горить каструля і штора;діти, які граються сірниками і через це спалахнула квартира; діти, які залишили вогнище у лісі  і пішли далі); 4 свічки, склянка з водою, піском, землею, порожня склянка; зразок роботи художньо-продуктивної діяльності (малювання в нетрадиційній техніці (штампування поролоновими губками) з елементами аплікації).

Роздатковий матеріал : аркуші білого паперу А4, акварель, пензлі, ємкості з водою, круглі губки з поролону, які називаються «штампами»,  силуети пожежних машин, будинків, пожежників з чорного паперу, клей, ножиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

(Діти сидять на своїх місцях за столами)

Вихователь: Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо у цікаву і корисну подорож по країни безпеки. Давайте згадаємо, що ви вже знаєте про вогонь.

Бесіда:

(Вихователь задає питання, а діти відповідають повним реченням)

Вихователь: Сірником ми запалюємо вогонь. А яку користь приносить вогонь?

(Діти: За допомогою вогню ми варимо їжу, обігріваємо житло, освітлюємо будинки.)

Вихователь: Яку шкоду приносить вогонь? Що може статися від необережного поводження з вогнем?

(Діти: Можуть згоріти речі, квартира, будинок, ліс.)

Вихователь: Від чого бувають пожежі?

(Діти: Пожежі бувають від ігор із сірниками, запальничками, від залишених включених електроприладів, включених газових плит.)

Вихователь: Молодці, діти.

  •                   Ми не знаємо, що нас чекає у нашій подорожі, але я думаю, що буде цікаво. Ви готові до цікавої і корисної подорожі по країни безпеки? (Відповідь дітей: так)
  •                   Я запрошую вас пройти в автобус (діти сідають на стільці, що імітують автобус, які стоять на килимі біля вікна. Діти сіли на стільці і імітують поїздку в автобусі. Дві дитини, які сидять на перших стільчиках в ролі водіїв )
  • Ось ми і доїхали до нашої зупинки. (Діти імітують, що виходять з автобусу на зупинці)

Зупинка перша «Музей пожежної безпеки». 

( На дошці прикріплені зображення. Діти розглядають кожну картину, пояснюють чому виникла небезпечна пожежна ситуація і як діяти в цьому випадку. Після кожного пояснення дитини вихователь робить висновок).

Вихователь: Проходьте в перший зал нашого музею. Тут знаходиться «картинна галерея». Вона незвичайна, здогадалися чому? (Так. Тому що тут зображена небезпечна поведінка з вогнем).

Правильно. На кожній картині намальовані правила небезпечної поведінки з вогнем.

Вихователь:

  •                   Що ви бачите на малюнку? (На малюнку зображений хлопчик, який підпалює сірник і кидає його на підлогу)

- Правило перше - найважливіше! 

«На вулиці, і у кімнаті про нього діти пам'ятаєте.

 Сірничків ви не чіпайте, а мерщій від них тікайте!»

  •                   А що на другому малюнку зображено?

 

 (На малюнку зображена дівчинка, яка залишила праску на одязі, вийшла з кімнати, а коли зайшла  побачила як одяг зайнявся)


- Правило друге!


«Своєму ведмедику дівчинка Міла,

Штани прасувати якось захотіла.

Таємно від мами вже праску ввімкнула,

Але незабаром про неї забула.

Тому пам’ятайте: пожежі бувають,

Коли праску включену хтось залишає.»


- А ось і третій малюнок. Що на ньому зображено?

(На малюнку зображена дівчинка, яка залишила каструлю грітися на газовій плиті

без нагляду і зайшовши на кухню побачила, як горить каструля і штора) 


Правило третє!

 «Мами ще нема з роботи

Дуже хочеться компоту.

В кухню Юлечка зайшла

Запалила газ й пішла.

 

Мало стало там води,

Так не довго й до біди.

Сам до плити не торкайся

Та дорослих дочекайся.»


- Що зображено на четвертому малюнку?

(На малюнку зображені діти, які граються сірниками і через це спалахнула квартира)

- Правило четверте!


«Спалахнула враз квартира,

У куточку плаче Віра,

Вася, старший брат, кричить:

«Утікаймо, дім горить!»

Тепер Віра точно знає:

З вогнем в хованки не грають.»


- І остання картина в нашій галереї. Хто скаже, що ви на ній бачите?

(На малюнку зображені діти, які залишили вогнище у лісі  і пішли далі)

Правило п'яте! 

 «Приємно в лісі біля вогнища сидіти,

Але коли ідеш додому, не забудь його згасити!»


     Діти, якщо ми з вами будемо виконувати ці правила, з нами ніколи не трапиться лихо.

  •                   А хто ж допомагає людям впоратися з пожежею?

(Діти: Пожежники!)

Вихователь: Діти, назвіть причини пожеж, які ви запам’ятали!

( Діти, за допомогою малюнків називають причини пожеж)

Вихователь: А зараз я пропоную провести невеличку розминку.

Фізкультхвилинка:

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так, швидко шланги розмотаємо.

(Колові рухи перед грудьми).

Ось вогонь у нас горить, будемо його гасить.

(Нахили тулуба вперед з витягнутими руками).

Ось вогонь ми погасили на стільці тихенько сіли.

(Присідання).

Наша подорож триває.

 (Діти з вихователем підходять до мольберта, на якому причеплені зображення пожежника, його одяг та транспорт, який стоїть з правого боку від дошки. Біля мольберта стоїть столик, на якому лежить каска пожежника. З іншої сторони мольберта причеплене зображення пожежного щита)

Вихователь: Про професії пожежника ми з вами дізнаємося, якщо пройдемо в наступний зал нашого музею. Проходьте.

Що ви знаєте про форму пожежника? Подивіться!

(Діти розглядають фотографію, на якій зображено форму пожежника).

Пожежник одягнений у спеціальний костюм, який не промокає і не горить у вогні. Скажіть, а навіщо каска пожежнику?

(Діти: Вона захищає голову від ударів, якщо на пожежника що-небудь впаде!)

Вихователь: Молодці! Пропоную приміряти каску.

(Діти приміряють каску і діляться враженнями).

 Коли трапляється пожежа, це дуже небезпечно, а гасити пожежу нелегко. Як ви думаєте, яким повинен бути пожежник?

(Діти: Сміливим, відважним, сильним, хоробрим, добрим)

Вихователь: Так. А що необхідно робити, аби стати пожежником?

(Діти: Займатися спортом, вміти слухати, знати багато правил з порятунку людей.)

Вихователь: Діти, ви великі молодці!

А ви знаєте, що це за щит висить на мольберті?

(Вихователь звертає увагу дітей на пожежний щит).

Це пожежний щит. На всіх підприємствах, у школах, дитсадках є місце, де зберігаються речі, необхідні для гасіння пожежі.

(Розглядання пожежного щита)

Пожежний щит фарбується у білий колір з червоною окантовкою — на білому тлі помітніші червоні пожежні інструменти, все обладнання повинно бути червоного кольору - для залучення уваги. Обов’язкове обладнання пожежного щита: багор, лом, лопата штикова та/або совкова, сокира, конусні відра.

Вихователь: Яка техніка допомагає пожежникам?

(Розглядання фотографій, на яких зображено техніку пожежників).

Чому пожежна машина червона? (Тому що це колір вогню, колір небезпеки, )

Який номер потрібно набрати, щоб викликати пожежників? (101)

Що говорити? (Обов’язково потрібно назвати адресу пожежі)

Вихователь: Я запрошую вас пройти в автобус

(Діти сіли на стільці і імітують поїздку в автобусі)

  • Ось ми і доїхали до нашої зупинки. (Діти імітують, що виходять з автобусу на зупинці)

 

 

Наступна зупинка «Експериментальна лабораторія».

( На зеленому столику, біля вікна, стоїть піднос зі свічками та чотирьма склянками з піском, землею, водою та порожня склянка)

Вихователь: Тут ми будемо з вами проводити досліди з вогнем. Познайомимося з вогнем і його властивостями. Щоб пройти у лабораторію, потрібно пройти через тунель (діти виходять з автобусу). Мільйон років тому люди навчилися добувати вогонь. В руках людини він давав світло і тепло. На вогні люди готували собі їжу, захищалися від диких звірів, які могли напасти на людину. Але варто було вогню дати волю, залишити без нагляду, як добрі дії перетворювалися на лихо. Пожежі трапляються і донині. І дуже часто там, де люди необережно поводяться з вогнем.

- Зараз ми з вами проведемо досліди, але для цього ми повинні бути обережними. (Вихователь запалює свічки).

- Діти, що ви побачили? ( Вогник)

Вихователь: Він яскравий, гарний, привертає до себе увагу. Чи можна до нього

доторкнутися? (Діти: Ні!).  Поясніть чому? (Відповіді дітей).

Дослід 1.

- Якщо вогонь стає небезпечним, як людина з ним може впоратися? (Загасити!)

- Чого боїться вогонь? (Води, піску, землі)

- Давайте перевіримо ваші твердження, на палаючу свічку проллємо трохи води. (Вихователь проводить дослід).

 Що відбувається і чому? (Вогонь згас, він боїться води.)

(Досліди 2 і 3 вихователь проводить аналогічно з іншими матеріалами: піском, землею).

- А тепер проведемо, останній, четвертий дослід і зробимо відповідні висновки.

(Вихователь проводить четвертий дослід).

Палаючу свічку накриваємо склянкою. Що відбувається з вогнем? (Він гасне)

Вихователь: Вогонь згас, тому що не може існувати  без повітря. Коли доступ повітря припиняється, вогонь гасне.

На цьому наша робота в лабораторії закінчена. Отже, який висновок ми можемо зробити? За допомогою чого ми можемо загасити вогонь? Чи можна гасити полум'я самостійно? (Діти дають повні відповіді на запитання вихователя)

Продовжимо шлях.

(Діти повертаються в автобус і їдуть далі. Вихователь в автобусі задає питання).

Вихователь:

- Чи можна дітям користуватися сірниками?  (Ні, не можна. Тому що це може призвести до біди)

- Чи можна самостійно включати електропобутові прилади? (Ні, не можна. Це повинні робити дорослі)

- Що потрібно робити, якщо пожежа все-таки сталася? (Кликати на допогу дорослих. А саме головне не ховатися від вогню, а тікати. Можна ще якщо є телефон, викликати пожежників, їх номер 101).

- На цьому наша подорож закінчилася, ми повернулися в дитячий садок. Сподобалась вам наша мандрівка? (Так!)

- Чим саме? (Дуже цікава була подорож, цікаві досліди, ще ми дізнались, як виглядає одяг пожежника, побачили як виглядає щит).

Вихователь: Ми з вами сьогодні дуже багато дізналися, і зараз я пропоную вам зобразити у своїх малюнках, пожежу і як пожежники з нею справляються.  А назвемо ми ваші роботи «Відважні пожежники». Сідаєм на свої місця за столики.

(Проводиться малювання в нетрадиційній техніці з елементами аплікації, вихователь демонструє свою роботу).

         Художньо-продуктивна діяльність ( малювання в нетрадиційній техніці (штампування поролоновими губками) з елементами аплікації)

Вихователь: Подивіться, що у вас є на столі. (На столах лежать аркуші білого паперу А4, акварель, пензлі для фарби і для клею, ємкості з водою, круглі губки з поролону, які називаються «штампами», серветки сухі, силуети пожежних машин, будинків з чорного паперу, які зображені на аркушах чорного паперу, клей, ножиці, клейонки).

 Подивіться на зразок роботи, який я вам приготувала. (Розглядання зразка)

  • Що ви бачите на зразку? (Пожежну машину, будинок, який палає)
  • Як ви думаєте, чому приїхала пожежна машина? (Пожежна машина приїхала, щоб погасити пожежу, яка сталася в будинку)
  • Молодці! Перед тим як почати працювати, давайте пригадаємо, як треба

працювати з ножицями і клеєм.

(Діти пригадують правила ТБ з ножицями та клеєм)

          Правила ТБ з ножицями (діти по черзі говорять правила ТБ)

  • Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ними треба обережно.
  • На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край столу.
  • Не тримати ножиці вістрями ( лезом) догори.
  • Під час різання не вставати з місця.
  • Передавати ножиці можна тільки закритими і кільцями вперед.
  • Під час роботи з ножицями тримайте матеріал лівою рукою так, щоб вона не потрапляла на лінію різання.

Правила ТБ з клеєм (діти по черзі повторюють правила ТБ)

  • З клеєм поводьтеся обережно. Клей отруйний!
  • Наносять клей на поверхню виробів тільки пензлем.
  • Стежте за тим, щоб клей не потрапляв на пальці рук, обличчя, особливо до очей.
  • Після закінчення роботи обов’язково вимийте руки.
  • При роботі з клеєм користуйтеся серветкою.

Вихователь: Вам потрібно зараз взяти чорний аркуш, де намальований силует будинку. Обережно вирізаєм його. (Діти вирізають з дотриманням правил ТБ) Відкладіть будинок убік. Тепер берем аркуш чорного паперу і вирізаєм силует  пожежної машини. (Діти вирізають з дотриманням правил ТБ). Далі беремо аркуш білого паперу і викладаєм наші вирізані деталі. Будинок викладаєм з правого боку, а машину з лівого боку. Так буде виглядати наша аплікація, коли ми приклеїм деталі. Тепер берем аркуш паперу і кладем перед собою.

  • Як ми будемо приклеювати наші деталі? (На аркуш з правого боку внизу приклеюємо будинок, а з лівого боку машину)
  • Яку сторону будемо намазувати клеєм? (На клейонку кладем машину кольоровою стороною вниз , берем клей і намазуємо клеєм білу сторону, від середини до краю нашої деталі аплікації)
  • Як ми будемо занурювати пензлик в клей? (берем пензлик, занурюємо кінчик пензлика)

( Вихователь пояснює, що будинок ми приклеюємо так само, як і приклеювали машину. Кладем кольоровою стороною вниз, намазуємо білу сторону клеєм від середини до країв деталі аплікації).

Руханка «Ми — маленькі діточки»

Ми — маленькі діточки, (стаємо в коло)

Мов маленькі свічечки, (беремося за руки та присідаємо)

Горимо, палаємо, (піднімаємося з присіду)

Дружно підростаємо. (підіймаємо руки і тягнемося догори)

Старанно навчаємось,

Спортом всі займаємось. (ставимо руки на пояс та повертаємося вправо-вліво)

Щоб згоріти недарма,

Щоб світити, як зоря.

Будем весело рости, (утворюємо пари)

Щоб раділи нам батьки. (кружляємо в парах)

Вихователь: Тепер тихенько сідаємо за столи.

  • Яка послідовність нашої роботи, давайте повторимо, що ми робимо спочатку? (Вирізаєм пожежні машини і будинки, а потім намазуємо їх клеєм і приклеюєм)
  • Навіщо нам серветки? (Притискаємо серветкою, щоб гарненько приклеїлись наші деталі аплікації і витираємо зайвий клей)
  • Навіщо нам штампи і пензлики? ( Круглі губки з поролону, які

називаються «штампи» , берем пензлик, пензлик вмочуємо в воду, а потім у помаранчеву фарбу і фарбуємо наш штамп. За допомогою штампу ми намалюємо вогонь, який охопив будинок. Притискаємо штамп да аркуша так, щоб отримати малюнок схожий на вогонь.  Контур вогню домальовуєм пензликом)

  • Молодці! Починаємо працювати.

Самостійна робота дітей.

(Діти починають працювати, а вихователь за потреби допомогає дітям)

Виставка дитячих робіт.

Вихователь: Діти, подивіться на свою роботу і порівняйте її зі зразком.

(Дитина виходить до дошки і порівнює свою роботу зі зразком вихователя.)

(Виходить до дошки інша дитина)

  • А зараз порівняй свою роботу з роботою іншої дитини. (Дитина порівнює свою роботу з роботою іншої дитини)
  • У який спосіб виконана робота? (Робота виконана за допомогою наклеювання деталей та за допомогою штампування намальований вогонь)
  • Оціни роботу свого товариша. Що вдалося найкраще? (Найкраще йому вдалося намалювати вогонь (або приклеїти пожежну машину, будинок)).

(Вихователь запрошує до дошки ще двох-трьох дітей для оцінення робіт своїх товаришів)

  • Які нові слова запам’ятали на занятті? (спалахнув, пожежний щит, лом, лопата

3штикова, конусні відра, багор )

  • Що вас здивувало на занятті? (Здивувало те, як діти поводилися в небезпечних ситуаціях)
  • Чого навчилися? (Навчилися як себе треба поводити в небезпечних ситуаціях, дізналися які бувають причини виникнення пожежі)

 Вихователь: Молодці! Тепер ви знаєте, як поводити себе в небезпечних     ситуаціях.

Тому, діти, запам’ятайте і ніколи не забувайте правило:

«Щоб не сталося біди – з вогнем будь обережним завжди».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2023
Переглядів
4994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку