Інтегроване заняття для дітей дошкільного віку " Від зернини до хлібини"

Про матеріал
Інтегроване заняття для дітей дошкільного віку "Від зернини до хлібини" Мета: ознайомити дітей з звичаями та обрядами, у яких присутній хліб; поглибити знання про те, як хліб потрапляє до нашого столу, виховувати повагу до традицій українського народу, бережливе ставлення до хліба, розвивати логічне мислення, увагу та зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

 

Мета: ознайомити дітей з звичаями та обрядами, у яких присутній хліб; поглибити знання про те, як хліб потрапляє до нашого столу, виховувати повагу до традицій українського народу, бережливе ставлення до хліба, розвивати логічне мислення, увагу та зв’язне мовлення.

Хід заняття

   Діти, погляньте яка гарна сьогодні наша група! Який гарний і святковий стіл. Як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо вести бесіду? За допомогою мнемотаблиці відгадайте загадку і дізнаєтесь.

Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі,

З ним їсти ми сідаємо

І гостей стрічаємо.

   Так, молодці. Це – хліб. Тому що, хліб – це народна святиня. Недарма в народі кажуть: «Хліб – усьому голова». З давніх часів батьки вчили своїх дітей шанувати хліб. Адже хліб був не лише їжею, а й окрасою свят обрядів. З хлібом зустрічають гостей. На Великдень печуть паску. Обрядовим є хліб і на різдвяні свята. З хлібом на вишитому рушникові йшли колись оглядати поле, сіяти, жати. До хліба треба ставитися з великою пошаною, берегти кожну крихту, бо для того, щоб мати хліб на столі, треба багато працювати.

Ось послухайте легенду.

   Колись давно сіяли люди пшеницю і росла вона не така, як зараз, а з великим колоском від самої землі. Тому мали люди хороший урожай і перестали цінувати даний Богом їм скарб, стали викидати хліб. Бог розгнівався і вирішив забрати в людей хліб назавжди. Але прийшли до Бога тварини і попросили залишити хоча б один колосок. Бог змилувався і вирішив, щоб люди не кидались хлібом, то нехай заробляють його  тяжкою працею. А пшеничний колосок з того часу росте маленьким.

   Діти, а вам цікаво дізнатися як хлібчик потрапляє до нашого столу? Все починається з маленької зернини. Я пропоную послухати казочку про маленьку зернинку і її пригоди. (перегляд казочки)

   Цікава казочка? А тепер давайте разом з зернинкою пройдемо її цікавий шлях і побачимо що ж далі з нею буде відбуватися.

   Подивіться, діти, тут в горщику наша пшеничка, яку ми з вами сіяли. Яка ж вона стала? (зелена, соковита, яскрава). Це проросли паростки. Як ви думаєте, що потрібно рослинці щоб такою вирости?

Дидактична гра «Що рослині треба для життя»

   Молодці, гарно справились з завданням. Ідемо далі.

Росла наша пшеничка і стала золота. Ось які гарні колосочки. Ви може знаєте казочку у якій згадується колосок? Як вона називається? Які у ній герої?

   Півник з казочки  «Колосок» запрошує пограти вас гру.

Дидактична гра «Знайди хлібобулочні вироби»

   А що ж далі відбувається з зерном? Так, його везуть до млина і мелють борошно. Ви вже знаєте, що хліб печуть з борошна, а що ще можна з борошна спекти?

Дидактична гра «Склади половинки»

   Гарно справились, а зараз перевіримо чи добре ви запам’ятали ви шлях зернинки.

Дидактична гра «Що спочатку, а що потім»

   Ми сьогодні з вами дізналися який шлях проходить зернинка поки потрапляє до нашого столу якоюсь стравою. І ми теж сьогодні зробимо щось смачненьке.

Звучить поспівка «Печу, печу хлібчик»

А поки наше печиво буде пектися ми з вами послухаємо і запам’ятаємо правила поводження з хлібом.

Перегляд відео «Правила поводження з хлібом»

   Ось і печиво готове! Смакуйте! Шануйте хліб і працю людей, які його випікають.

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку