Вихователь ДНЗ №8
Пашинська Н.І.
МЕТА: збагачувати знання дітей про український національний одяг, побут; формувати допитливість та бажання знати історичне минуле українського народу; закріпити прийоми: сплющування, витягування під час ліплення; виховувати любов та повагу до своєї країни та її спадщини.
КОРЕКЦІЙНА МЕТА: розвивати спостережливість, окомір; удосконалювати роботу дрібної мускулатури рук.
МАТЕРІАЛ: ілюстрації сільської хати, інтер’єру, скриня з українським одягом, іграшки діді та баби в українському одязі, окотренінг «Чарівна квітка», ІКТ (фрагмент українського одягу), лава, килим, мішечок з короткими паличками, запис української народної пісні «Ой, у вишневому садку», матеріал для ліплення, гра «Віночок».
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь: |
«Малята, вам до мене треба поспішати, В подорож в минуле будемо вирушати»
|
А щоб ви були всі уважні, все помічали, ми підготуємо наші оченята |
|
Окотренінг «Чарівна квітка» (на магнітній дошці розміщена паперова квітка) 1. Обвести очима пелюсточки. Голова нерухома 2. Подивитися в середину квіточки. Закрити очі. 3. Відкрити очі. Покліпати віями (3-6 разів). Очі зволожуються і одночасно дезінфікуються слізьми.
|
|
Вихователь: |
Ну що ж, всі готові до подорожі, то ж вирушаємо. Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у минуле, коли ваші дідусі та бабусі були такими маленькими, як ви зараз. І жили вони в ось такій хатинці. |
|
(Розгляд ілюстрації української хати)
|
|
А зараз закрийте очі і уявіть, що двері цієї хатинки відкриваються. Відкрийте очі, подивіться… |
|
(Розгляд інтер’єру хати з предметами побуту)
|
|
А кого не вистачає в цій оселі? |
|
|
Діти: |
Господарів |
|
|
Далі діти розглядають іграшки діда та баби в українському одязі |
|
Вихователь: |
Я запрошую вас в музей українського одягу.
(ІКТ, розгляд українського національного одягу та бесіда)
|
Вихователь: |
В українській оселі, одяг господарі складали ось в цю скриню
|
(Розгляд скрині з одягом та бесіда про його призначення та використання) |
Гра «Віночок» Діти стоять у колі і під музичний супровід передають одне одному віночок. Коли музика зупиняється, дитина, яка тримає віночок, виконує в колі танцювальні рухи.
Діти дістають із скрині бриль і розглядають його. |
|
Вихователь: |
Сьогодні ми станемо майстрами і спробуємо такий бриль та оздобити його. |
Гра «Чарівний мішечок»
|
|
Вихователь: |
А щоб наші пальчики були вправні під час роботи, нам допоможе цей мішечок. |
Діти дістають з нього короткі палички
Масаж рук паличками. (прокочування, постукування…)
Робота дітей в майстерні та огляд їх виробів.
|
|
Вихователь: |
«Ми в минуле прогулялись Багато цікавого про одяг дізнались, Старовинну скриню розглядали, Ще й віночок приміряли, Капелюхи ми ліпили, Всі завдання виконать зуміли» |