1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Логопедичне заняття із використанням здоров’язберігаючих технологій на тему: «Осіння прогулянка»

Про матеріал

Формування навчально-оздоровчого простору дитини з особливими освітніми потребами є обов`язковою складовою якісного корекційно-відновлювального процесу.

Пропоную вашій увазі конспект заняття із застосуваннямздоров'язберігаючих технологій для дітей старшого дошкільного віку, що мають мовленнєві порушення.

Логопедичне заняття із використанням здоров'язберігаючих технологій на тему: «Осіння прогулянка», призначений для вчителів-логопедів ДНЗ.

Перегляд файлу

                                                                         Літвяк Ірина Ігорівна,

                                                                         учитель-логопед

                                                                         Дошкільний навчальний заклад

                                                                         № 1 «Дружба»

                                                                         м.Сміла Черкаської області

 

«Використання здоров’язберігаючих технологій в роботі з дітьми, що мають мовленнєві порушення, як важлива складова  інклюзивної освіти»

 

«Я не боюся ще і ще раз повторити: турбота про

здоров’я – це найважливіша праця вихователя.

Від життєрадісності, бадьорості дітей

залежить їхнє духовне життя, світогляд,

розумовий розвиток, міцність знань, віра в свої

сили.»     В.О.Сухомлинський

          Сьогодні в системі дошкільної освіти велика увага приділяється  здоров’язбережувальній та здоров’яформувальній спрямованості освітнього процесу, стає очевидною  потреба зміни ставлення до здоров’я дитини, як до вищої людської цінності.

         Здоров’язберігаючі технології в умовах інклюзивної освіти, з одного боку, мають сформувати у дітей спеціальні знання, уміння, навички збереження і зміцнення свого здоров’я, створення здорового способу життя, а з іншого – передбачати в педагогічних технологіях можливості здійснення самостійних спроб удосконалення себе, свого тіла, психіки, емоцій, працювати над розвитком своїх комунікативних здібностей, виховувати гуманне ставлення до світу, до оточення, до самого себе.  Отже, формування навчально-оздоровчого простору дитини з особливими освітніми потребами є обов’язковою складовою якісного корекційно-відновлювального процесу.

          Пропоную вашій увазі конспект заняття із застосуванням  здоров’язберігаючих технологій для дітей старшого дошкільного віку, що мають мовленнєві порушення.

Логопедичне заняття із використанням здоров’язберігаючих технологій

на тему:

«ОСІННЯ  ПРОГУЛЯНКА»

Мета: забезпечити психологічний комфорт дітей, сприяти зняттю емоційної напруги і втоми. Формувати почуття єдності, спільності; закріпити знання про осінь та осінні явища в природі, про диких тварин. Продовжувати працювати над загадками, використовуючи метод «ПРЕС». Розвивати зв’язне мовлення, уяву, зосередженість, пам’ять, пластичність, гнучкість тіла, розумову діяльність; стимулювати до дій, сприяти відтворенню образів у свідомості дітей, як перцептивній складовій мовленнєвої  діяльності. Створювати сприятливі умови для розширення запасу слів. Вправляти у звуконаслідуванні. Виховувати дружні стосунки, повагу, доброзичливість.

Матеріал: ваза із льодом, миска для висипання льоду,  пелерини,  картинки із намальованими хвостиками, вушками, лапками звірят, картина із зображенням осені, вітру, «сухий дощ», ваза з прозорою водою, три прозорі склянки із жовтою, червоною, зеленою фарбами, зелена галявина, корзинки із жолудями та каштанами, схеми емоцій до гри «маски», ноутбук, звукові файли, презентація «Гімнастика для очей» (проектор та великий екран).

Використані здоров'язберігаючі технології: кольоротерапія, звукотерапія, психо­емоційні вправи, казкотерапія, розвиток дрібної та загальної моторики, кріотерапія, сміхотерапія, дихальна гімнастика.

Хід заняття:

1. Орг.момент. а)Привітання-милування:

Добрий день, мої малята

Які в вас гарні оченята:

Карі, сині та сіренькі

Ви для мене всі любенькі!

(логопед пригортає дітей, спонукає посміхнутися, помилуватися одне одним, сказати комплімент товаришу).

Б) Гра «Друг»

 (Діти стають у коло, повторюють за логопедом слова і рухи).

Я – твій друг! (Показують на себе).

І ти – мій друг! (Показують на дитину, що стоїть поруч).

І друзі навколо. (Розводять руки в сторони).

В мене ніс. (Торкаються до своїх носиків).

І в тебе ніс. (Злегка торкаються до носика товариша).

В нас носи чудові! (Плескають в долоні).

В мене щічки. (Погладжують свої щічки).

Й в тебе щічки. (Злегка гладять щічки товариша).

Гарні та гладенькі.

 Я – твій друг! (Показують на себе).

І ти – мій друг! (Показують на дитину, що стоїть поруч).

Ми – друзі рідненькі! (Обіймають одне одного).

2. Основна  частина. Повідомлення теми заняття

2 а) Загадка ( відгадування методом ПРЕС – формування аргументів у стислій формі)

- Ходить пані в золотім жупані,

Куди гляне – трава в’яне…  ( Це – ОСІНЬ, тому що…. ..  Отже, це дійсно – ОСІНЬ)

  • Краплі з неба,
    Дахів, стріх,

    Дощ холодний,
    Перший сніг,

         Почорнів без листя сад.
        Що за місяць? ( Листопад, тому що …. Отже, це …)

  • Діти, сьогодні я отримала незвичайного листа . Написаний він на кленовому листочку. Як ви гадаєте, хто міг нам відправити цього листа? (Осінь).
  • Так, цей лист дійсно прийшов від  Пані Осені і вона запрошує нас з вами на прогулянку. Сподіваюсь, що прогулянка буде дуже цікавою, веселою та корисною.

Б)Але перш, ніж ми вирушимо в подорож, давайте пограємо в гру «Осіннє слово» (ЛАНЦЮЖОК)

  • Осіннє слово називай,  в ланцюжок до нас ставай! (діти називають осінні слова – (осінь, дощ, хмара, вітер, листопад, вересень, жовтень, прохолода, листочок…) та стають в ланцюжок)
  • Коли осінь ходить по садочку і торкається до листочків на деревах, якими вони стають? (жовтими, червоними, оранжевими, багряними, коричневими, золотавими).
  • Що відбувається з травичкою, коли на неї ступає осінь? (на ній залишаються білі кришталики льоду. А люди кажуть:  ПАМОРОЗЬ.( введення в словник). ПАМОРОЗЬ – це кришталики льоду, що з’являються на поверхні землі, листі дерев та кущів, різних рослинах  внаслідок низької температури повітря, тобто, внаслідок слабкого морозу.  Повторіть це слово.

 - Ой, як холодно стало в нашій кімнаті. Невже до нас в гості завітала перша паморозь? А де вона? Пошукаємо... (Діти знаходять прозору скляну миску із льодом (кубики льоду).

3. Кріотерапія (гра з льодом)

 - Знайшли! Які ж ви молодці! Погляньте, погляньте, яка ж благодать: перші крижинки вам в руки летять. Ловіть їх мерщій! (Діти підставляють долоньки і на них логопед висипає кубики льоду, над умовним озерцем-мискою. Логопед  пропонує в долоні взяти по дві крижинки і побриніти ними біля вуха).

  • Чуєте, як вміють дзвінко співати наші крижинки? Що роблять крижинки? ( дзвенять, бринять, співають)
  • Ой, а що це? Чому у нас на долоньках вода? (бо крижинки тануть).
  • Чому крижинки тануть? (тому що у нас теплі долоньки).
  • Давайте покладемо їх, хай відпочивають.( руки витерти серветкою)
  • А рученята ваші не замерзли? Давайте зігріємо їх. (труть долонька об долоньку).
  • А ще як можна зігрітися? (хукають із ротика).
  • Погляньте, діти, нам білочка залишила частинку своїх припасів. Що це? (горіхи та жолуді). Ви знаєте, що можна зігріти руки ще й за допомогою цих припасів?

4. Розвиток дрібної моторики

а)Горіховий масаж ( прокочування 2 горіхів між долоньками по колу- повільно, а потім швидше)

б) Жолудевий масаж ( утримувати жолуді між пальцями руки)

5. – Зігрілися? Подорожуємо далі. Погляньте, діти, попереду в лісі чарівна галявина.  Давайте послухаємо звуки осіннього лісу. (запис)  А зараз давайте відтворимо те, що почули. (ЗВУКОВИЙ ЛІСОВИЙ ОРКЕСТР – діти кожен вимовляє різні звуки природи – із звукової гімнастики)

Їжак – пих-пих, птах – шух-шух, вітер – в-в-в-, вовк – у-у-у-у, вуж – с-с-сс, птах співає – цвірінь-цвірінь,  цвіркун – ц-ц-ц-ц-ц,  ч-ч-ч-ч,  кабан -рох-ро-рох)

Скажіть одним словом, хто  живе в лісі? ( ЗВІРІ)

Логопед: - Давайте сядемо на нашу галявинку, що ще нас там чекає? (розгляд малюнків, на яких зображені вушка та хвостики, лапки різних звірів: зайця, ведмедя, лисиці,білки). Д\ гра «Чия частина тіла?»( присвійні прикметники)

Чия лапа? (ведмежа лапа), Чий хвіст? (заячий хвіст, лисячий хвіст, вовчий хвіст)), Чиї роги? (оленячі роги),  Чиї вуха? (заячі вуха), Чий носик? (їжачий носик).

6.Дидактична гра «Уяви тваринку» ( Сміхотерапія)

Діти, а якщо я скажу, що по лісу ходив ведмідь ось з такими рогами. Так чи ні?

  • А в кого роги?
  • А у ведмедя?
  • У лісі бігав зайчик ось із таким хвостом. (показує довгий хвіст). Так чи ні?
  • А в кого такий хвіст?
  • У полі гуляла мишка ось із такими вушками. Так чи ні?

7.А)  Психологічний етюд «Схованки»( під веселу музику)

- Діти, а ви хочете уявити себе звірятами? Ходімо зі мною, я вам допоможу. (Під музичний і словесний супровід діти виконують відповідні дії: діти ховаються під прозорими пелеринками).

ЛОГОПЕД: - За літо лісові тваринки виросли, зміцніли. Спритно бігають по осінньому лісу у пошуках їжі, щоб до настання холодів стати товстенькими. Ретельно готуються звірі до зими. Риють глибокі нірки, носять в них сухі листочки, мох. От і готова тепленька зимова постіль. Подув сердитий вітер, пішов перший сніг. Поховались лісові тваринки в свої нірки (діти ховаються під різнокольорові пелеринки). Не спиться їм там. Вовтузяться тваринки, з боку на бік перевертаються… Визирнуло сонечко. Обережно висунули лапки зі своїх нірок лісові тваринки, подивилися на сонечко, роззирнулися довкола, прислухаються. Гарно в осінньому лісі, спокійно. Вилізли з нірок звірята, бігають, стрибають, граються, радіють останньому теплу.

Б) Гімнастика для стоп

  • А зараз я вам пропоную походити, як звірята :
    • На носочках
    • На п’яточках
    • На внутрішній частині стопи
    • Піднявши пальці вгору

8. Дихальна гімнастика

А)«Рости великим»

Стати прямо, ноги разом. Підняти руки вгору, добре потягнутися, піднятися на носки – вдих! Опустити руки вниз, опуститися на всю стопу- видих! Видихаючи, вимовляти « у – х –х-х-« ( 4-5 разів)

Б) «Вітерець» - на видосі вимовляти « у-у-у-у»

Який гарний вітерець з’явився у нас в кімнаті, та ще й не один, а з великою дощовою хмаркою.

9. Психоемоційна вправа  «Сухий дощик» (під музику).

(Обруч діаметром 0,8 см., на обручі пришита стрічки сірого, білого, блакитного, синього, бузкового кольорів, довжиною 1,5 м лагідно торкається кожної дитинки, веселить її, заспокоює. Діти по одному пробігають під стрічечками.

 -  Поливає дощова хмара наших діточок чистою водичкою. Лагідно то­ркається кожної дитинки, веселить її, заспокоює. Стихає дощик, останні краплинки водички спокійно падають на землю: крап-крап, крап-крап, крап-крап-крап...(Діти по одному заходять в середину обруча зі стрічками). Закінчився осінній дощ.

Логопед: - Ось і закінчився осінній дощик. Цікаво наші лісові звірята теж потрапили під дощик? Як вони почуваються? Так хочеться зробити їм щось приємне. А що приємного ми можемо зробити звірятам (припущення дітей)? А давайте складемо для них казку. Я почну, а ви закінчите .

10. Казка для звіряток. (казкотерапія) - діти продовжують по 1 реченню.

В одному великому лісі жила ведмедиця. Ціле літо вона гуляла по лісу, їла ягоди, гриби, коріння рослин , навіть рибу ловила, залазила на дерева і у дуплах у бджілок ласувала солодким медком. Тай незчулася, як прийшла осінь. Холодно стало ведмедиці. І почала вона шукати місце для барлога…  Знайшла барліг, щоб було де перезимувати, бо ПАМОРОЗЬ вже торкнулася землі, дерев та кущів. А барліг був великий, світлий, теплий, просторий. Взимку народилися

у неї ведмежата. Вони були ще дуже маленькі і тільки те й робили, що їли молочко і спали. Вони разом з мамою-ведмедицею чекали весни. )

Л: А ще їм снилися кольорові, солодкі сни. Давайте подивимось.

11. Вправа «Кольорові сни».

(Велика прозора ємність з водою, три склянки з червоною, жовтою, зеленою фарбою).

Взимку ведмежатам сняться солодкі, соковиті  ягоди – малини, суниці, полуниці (вливають червону фарбу); духмяний солодкий мед (вливають жовту фарбу); зелена травичка (вливають зелену фарбу). Ось такі кольорові сни сняться ведмежатам. А ми з вами люди, але нам також  сняться кольорові, яскраві сни.

12. Комп’ютерна  презентація «Гімнастика для очей»

- Наші оченята з самого ранку  багато працювали, а зараз я пропоную виконати гімнастику для очей, щоб мати гарний зір. (презентація)

13. Здається , діти, це ще не всі сюрпризи від Пані Осені. Погляньте, що це??

Це МАСКИ. Ми з вами пограємо в гру «Маски».  Під музику ви повинні показати міміку з картинки та передати її сусіду. Передали свої маски та знову стали самі собою.

- Чи змінювавася у вас настрій, коли ви передавали різні маски? Яку маску передавати товаришу вам було найприємніше? Чому?

Я вам бажаю, щоб посмішка і радість ніколи не сходили з ваших облич.

13. Заключна частина. Підсумок.

- Діти, то що  ж ми сьогодні робили на занятті?  ( Нас Пані Осінь запросила на осінню прогулянку). В які ми грали ігри? Що найбільше сподобалось?  А що для вас було важко? З яким новим словом ми сьогодні познайомились?( Паморозь)

Давайте віддячимо Пані Осені за цікаву прогулянку. У вільний час ви намалюєте для неї подарунок – з’єднаєте крапочки і розфарбуєте картину.

( роздати дітям)

На цьому наша прогулянка закінчилася. Дякую вам, що гарно працювали. До побачення.

 

ЛІТЕРАТУРА

1. Колупаєва, А. А., Савчук Л.О.Діти з особливими потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене. Серія «Інклюзивна освіта», - К. - 2011

2. Особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах

інклюзивного навчання. Вісник  № 4 НДЛ інклюзивної освіти. / Упорядники: Савчук Л.О., Юхимець І.В., – Рівне: РОІППО, 2013. –53с.

3. Развивающие технологии в логопедии / В. М. Акименко. — Ростов н/Д : Феникс, 2011

 

1

 

doc
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1027
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку