ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ «КОЛЬОРОВІ РИБКИ»
Мета. Вчити дітей розрізняти геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник) за формою та кольором (червоний, зелений, жовтий, синій); утворювати зменшувально - пестливі слова за зразком вихователя (риба - рибка, вода - водичка тощо). Збагачувати лексику дітей словами різних частин мови: іменниками, дієсловами, прикметниками. Закріплювати уявлення про об'єкти живої природи, властивості води. Розвивати мовлення, пам'ять, дрібну моторику, координацію рухів, уміння орієнтуватися в просторі. Виховувати доброзичливе ставлення до однолітків.
Матеріал: демонстраційна іграшка-рибка, пластикові мисочки різних кольорів; миска з водою, кольорові пластикові рибки, жабки; посібник-лабіринт: два невеликих полотна, зшитих між собою у вигляді лабіринту, всередину якого вкладений гладенький камінчик; кольоровий пісок, шаблони-рибки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Звучить аудіозапис шуму річки.
- Чуєте, малята? Що це так шумить? (Відповіді дітей). Це річечка хлюпоче! А хто у ній живе? (відповші дітей). Ось і до нас завітала рибка. (підводить дітей до миски з водою, у який плаває пластикова рибка). Вона запрошує нас до себе в гості. Гайда до річечки!
Діти йдуть за вихователем до блакитного полотна (імітація річки), розстеленого на підлозі.
Дидактична гра “Добери хвостик для рибки”
На блакитній тканині по колу біля кожної дитини розкладені різноколірні рибки без хвостиків, посередині - геометричні фігури: круги, квадрати, трикутники.
- Ось і річечка блакитна! У ній живуть кольорові рибки. Вони полюбляють разом плавати-пірнати, у водичці весело грати! Але зараз рибки сумні. Як гадаєте, чому? (відповіді дітей). Рибки сумують, бо загубили свої хвостики. Допоможемо їх знайти?
З'ясовує з дітьми, яких кольорів їхні рибки, яку форму має хвостик. Малята знаходять серед інших геометричних фігур трикутники відповідних кольорів і прикладають до своїх рибок. Вихователь закріплює поняття “багато", запитуючи, скільки всього рибок.
- Рибки хвостикам зраділи і до гри нас запросили!
Гра з водою “Злови рибку”
Діти підходять до миски з теплою водою, у якій плавають іграшки-рибки. Вихователь просить малят закотити рукави.
-Занурмо ручки у водичку. Яка вода, тепла чи холодна? Погляньте, хто тут плаває! А тепер пограймося з рибками. Будемо їх ловити і викладати на кольорові бережки: жовтих рибок - на жовтий берег, червоних - на червоний...
Діти виловлюють іграшки і викладають на мисочки відповідних кольорів. Вихователь спонукає кожну дитину називати колір рибки і "бережка".
- Весела вийшла забава! Але рибки не можуть жити без водички, тож випустімо їх назад, у річку. (діти випускають іграшки в миску а водою, витирають руки).
Педагог знову підводить малят до блакитного полотна, біля якого вже сидить іграшкова жабка.
- Діти, у рибок є друзі. Хто це? (відповіді дітей). Так, ц жабка. (пропонує дітям звуконаспідуаати жабку). Цікаво, чому вона сама? Де її малята-жабенята? О, вони в очереті заблукали! Допоможімо їм знайти дорогу до мами-жабки.
Гра-лабіринт “Допоможемо знайти дорогу"
На початку лабіринту намальоване жабенятко, в кінці - мама-жабка. Діти по черзі пересувають камінчик по лабіринту.
- Чудово впоралися, малята! Тепер усі жабенята весело стрибають на бережку біля матусі-жабки. Приєднаймося до них!
Фізкультхвилинка
Діти з вихователем виконують рухи відповідно до тексту вірша.
Біля річки жабенятка
Шикувапись на зарядку:
Тупали й плескали,
Високо стрибали,
Вправно повертались,
Потім нахилялись.
З сонечком вітались,
Ніжно усміхались,
А тоді присіли -
У траві сховались!
- Погляньте - на нашу веселу зарядку припливли подивитися і качка з каченятами, і рибки, й навіть сонце з-за хмарки визирнуло! Нумо з ними усіма лагідно вітатися!
Мовленнєва вправа “Назви лагідно "
Діти за зразком вихователя утворюють пестливі форми від слів: риба, жаба, качка, вода, сонце.
-А тепер пограймося трішки з піском на бережку!
Гра з піском ”Прикрасимо рибку”
Діти посипають кольоровим таком силует рибки.
- Хоч і весело тут гратися, та час уже з річечкою прощатися - до садочка повертатися!
Гра-імітація “Весела річечка"
Діти стають у коло, тримаючись руками за синю стрічку, імітують рухи відповідно до слів.
Вітерець враз налетів,
Хвилю синю підчепив.
Хвильки всі гойдаються,
Весело всміхаються.
Ось і сонце виглядає,
І водичка затихає.
Тихо річка хлюпотить
І біжить собі, біжить:
Хлюп-хлюп,
Хпюп-хлюп...
Діти, тримаючись за стрічку, йдуть за вихователем.