Конспект заняття для молодшої групи "Пригода у зимовому лісі"

Про матеріал
Заняття для дітей молодшої групи освітнього напряму "Дитина в сенсорно - пізнавальному просторі"
Перегляд файлу

Березнегуватський заклад дошкільної освіти №2

Березнегуватської селищної ради

Миколаївської області

 

 

 

 

 Пригода у зимовому лісі (заняття для молодшої групи)

 

 

 

 

          Підготувала: вихователь

Тетяна ПЕРЕСУНЬКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Систематизувати знання дітей про зиму, зимуючих птахів, тварин та їх дитинчат (собака з цуценям). Продовжувати формувати вміння співвідносити предмети за формою, величиною, вкладати геометричні фігури у відповідні отвори. Закріпити знання кольорів (білий, жовтий, зелений, червоний, синій), уміння розрізняти поняття «довгий – короткий», «вгорі - внизу», «великий - малий», «один - багато». Розвивати логічне мислення, просторову уяву, увагу, пам’ять, мовлення, сенсорні аналізатори,  мовленнєво - комунікативні здібності, інтерес до художнього слова. Виховувати бажання піклуватися про птахів та тварин, заохочувати дітей до звуконаслідування їх голосів, імітувати рухи, любов до живої природи .

Матеріал: «ліс» (декорація), ялинки різні за висотою, пташки-іграшки, годівничка, зерно, сало, крихти хліба, «сніжки», ковдра з отворами, відповідні втулки (геометричні фігури), великі і малі кістки, будівельний матеріал

Хід заняття:

Привітання дітей

 Добрий день, добрий день, ми вітаємось

 До гостей дорогих посміхаємось

 Усміхнімось всім навколо: небу, сонцю, хмаркам, людям

 І тоді обов’язково день до всіх привітним буде.

Чути шум заметілі (аудіозапис)

Вихователь: Вітер віє звідусіль і кружляє заметіль

  Білим снігом все вкриває,

  Кожен кущик замітає.

  Замітає всі шляхи

  В сховку звірі і птахи.

  А завіє, закружляє, свою пісеньку співає.

Діти, ви чули, як свище заметіль? Яка зараз пора року? Як ви здогадалися? Якого кольору сніг? Багато снігу намела хуртовина в лісі. А в лісі сидять голодні звірята і пташки. Немає їм, що їсти.

 Хто знає вірш про хуртовину?

Дитина:  Розгулялась хуртовина, замела усі стежини

 Важко в лісі всім звірятам. Нема їжі де дістати.

Вихователь: Хочете допомогти пташкам?  Що вони люблять їсти? (зернята, крихти хліба). Візьмемо годівничку, зернята, хліб і підемо в ліс годувати пташок. Хто хоче піти до лісу? Давайте збиратися.

Діти беруть годівничку, кошики, йдуть.

Дві стежки.

Вихователь: Що це? Вони однакові чи ні? Які вони? (одна – довга, друга – коротка)

Вихователь: Спочатку вирушимо по короткій стежині, яка дуже швидко закінчується. Вирушаємо по довгій доріжці.

Пісня

 Ми підемо у лісок -3 р.

 Пошукаємо пташок. –

І несемо для них гостинці

 У кошику і торбинці.

 Крихти хліба, зеренце

 Ще й смачненьке сальце.

 Ми повісим годівничку

 Для горобчиків, синичок.

 Летіть всі, поспішайте

 Й нам свої пісні співайте.

Прийшли до хвойного лісу.

Вихователь: Що росте у лісі? (ялинки) Скільки їх? (багато). Якого вони кольору? (зеленого).

Погляньте навкруги, кого ви бачите? (пташок).

Спів пташок (аудіозапис).

Вихователь: Хто сидить на ялинці?(пташки) . Назвіть їх.

 Скільки їх? (багато). Скільки горобців? (багато). А снігурів? (один). Що пташки люблять їсти? Як співають горобці? Махають крилами, стрибають. (імітація звуків, махання крилами, стрибки). Що люблять їсти птахи? Що ми їм принесли? (зерно, сало, крихти хліба, годівничку). Хто знає вірш про пташок?

Дитина: Ми зробили годівничку

  Для горобчиків, синичок,

  Воронів і снігурів – для зимуючих птахів.

  Покладем у годівничку для горобчиків, синичок

  Крихти хліба і сирця, ще й багато зеренця.

  Радо кличемо птахів, всіх маленьких молодців.

Разом з дітьми на ялинку почепити годівничку, насипати в неї зерна, хліба, порізане сало.

Вихователь: Гукайте птахів, щоб зліталися до годівнички.

 Дитина: Їжте, їжте! Не журіться

   Та летіть ще, не баріться.

 Дитина:  Білим снігом замело

   Ліс і поле і село

   Ми повісим годівнички

   Для горобчиків й синичок.

   Прилітай снігур маленький

   Жде тебе зерно смачненьке.

Вихователь: Наїлися пташки і стали веселими. Горобчик хоче з вами погратися.

Д/гра «Де горобчик?» ( Діти визначають місцезнаходження горобчика : на, під, біля, вгорі, внизу)

 Діти зустрічають лісника з собакою. Він розказує хто він такий та що робить у лісі, що загубилось в лісі маленьке цуценя. Вони його шукають.

Вихователь: Хто в цуценяти мама? Як вона розмовляє? А в собаки хто дитинча?

 Собака велика чи маленька? А цуценя?

Вихователь пропонує дітям допомогти  лісникові  шукати маленького цуценя.

Діти ходять «по лісі», заглядають під кучугури снігу, під дерева, але не знаходять, кличуть «куть-куть-куть».

Вихователь: Знайшли? Хто знає вірш про цуценя?

Дитина: По лісочку ми пройшли

  Цуценятко не знайшли.

  Гей, маленький, відгукнись

  Ми тебе шукаєм скрізь.

Знову шукають і натрапляють на велику кучугуру снігу.

Вихователь: Ви, напевно, втомились, давайте пограємось.

Гра «Сніжки» (діти набирають в «сніг», ліплять з нього «сніжки», качають їх, кидаються).

 Чути голос цуцика (аудіозапис)

Діти знаходять цуцика, який замерз і дрижить від холоду. Вихователь пропонує дітям відігріти його, подихати «х-х-х-х-х».

Вихователь:  Хто знає вірш про цуцика?

Дитина: У бідного цуценятка

  Дуже змерзли вушка, лапки

  Любим ми тварин дуже

  Вмить тебе зігрієм, друже.

Вихователь пропонує замотати цуцика у ковдру, але та з дірками.

Вихователь: Сильний вітер порвав ковдру, що ж тепер робити? Давайте її залатаємо.

Д/гра «Залатаємо ковдру» (Діти підбирають втулки – геометричні фігури, відповідно до отворів, «латають» ковдру).

Вихователь: Цуценя відігріли. Воно, напевно, зголодніло. Що любить їсти ?

Лісник дістає кістки, хоче пригостити ними собаку і цуценя.

Порівняння кісток за розмірами: цуценяті – маленькі, собаці – великі.

Д/гра «Нагодуй собаку з цуценям» (Діти розкладають кістки у відповідні за розміром  ємкості: великі кістки у велику миску, а маленькі – у маленьку).

Разом з «лісником» знову вирушають на прогулянку лісом. Натрапляють на розламану будку.

Вихователь: Сильний вітер поламав собачу будку. Що робити? Де будуть жити? Допоможемо полагодити будку.

Гра «Побудуємо будку собаці» (Діти з будівельного матеріалу будують будку, закріплювати кольори).

 У маленьку будку садять – цуценя, а у велику – маму-собаку.

Лісник дякує дітям за допомогу та пригощає їх смачними цукерками.

Підсумок. Вихователь:  Вже й у дитячий садочок час вирушати. Вам сподобалось у лісі? Що робили? Кого зустріли? Що носили пташкам? Кому допомогли знайти цуценя?

Діти прощаються з лісником і під музичний супровід повертаються у дитсадок.

1

 

docx
Додано
20 листопада 2023
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку