Інтегроване заняття в середній групі
( народознавтсво + розвиток мовлення + математика + малювання )
Мета : познайомити дітей з українським військом ( запорізькими козаками ) , його звичаями , побутом , з бувальщинами рідного краю , пов'язаними з козаками ; учити поважати традиції , символи українського народу ; вчити узгоджувати іменники с прикметниками ; розвивати мислення , пам'ять , пізнавальний інтерес , вміння розрізняти геометричні фігури та рахувати в межах 4 ; виховувати почуття приналежності до свого народу , його духовної і матеріальної культури .
Обладнання : лялька - " Козак" , два горщика , дві миски , дві дерев'яні ложки , вода , пшоно , човни " Чайки" з геометричних фігур , ілюстрації із зображенням козаків які готують куліш , фарби коричневого та жовтого кольору , пензлі , серветки , аудіо-запис укр. танцю " Гопак " .
Хід заняття
Стук в двері .
Добрий день малята ! - вітається козак .
В-ль : Сьогодні у нас свято в садочку і до нас в гості завітав козак Богдан . Подивіться діти як він гарно вдягнутий , назвіть який на ньому одяг ?
М.г " Назви одяг козака " ( вишита сорочка , шовкові шаровари , шкіряні чоботи і т.д ) .
В -ль : Спершу жили козаки меншими гуртами в степах , а пізніше об'єдналися у великі військові загони щоб захищатися від ворогів . Були вони захисниками рідної землі , хоробрими і сильними . Козаки не тільки їздили на конях , а ще й плавали по річці Дніпро на човнах які називали " Чайка " . Діти давайте з вами побудуємо такі човни з геометричних фігур .
Д.г " Збудуй човен з геометричних фігур " ( після того як склали човен рахують скільки трикутників , квадратів та прямокутників ) .
В-ль : Запорізькі козаки жили на острові Хортиця , довкола площі були побудовані хатки-курені , в яких спали козаки . Козаки їли сушену рибу , печене м'ясо та найбільше полюбляли пшоняну кашу - куліш . Для приготування цієї страви потрібне пшоно та вода . Давайте спробуємо приготувати її .
Гра - естафета " Хто скоріше наносить води " ( діти ложками переносять з відра в горщик )
В-ль : А зараз потрібно набрати пшона .
Д.г "Набери в горщик пшона " ( дівчатка кладуть по три ложки пшона , а хлопці по чотири ) .
В-ль : А щоб краще дізнатися який куліш буде наваристий , запашний , смачний віддамо його на кухню хай його зварять , потім покуштуємо . А зараз для нашого козака Богдана ми намалюємо куліш в горщику .
Пальчикова гімнастика :
Ми всі діти українські ,
Український славний рід ,
Дбаємо щоб про нас маленьких ,
Добра слава йшла у світ .
Малювання ( Діти малюють фарбами куліш у горщику ) .
В-ль : Після того як козаки добре поїли , продовжували розважатися , танцювати . Улюбленим їх танцем був гопак . Дітки ви добре попрацювали , а тепер можна відпочити та потанцювати . ( Діти танцюють під гопак ) .