Інтегроване заняття для дітей старшої групи з розвитку мовлення та логіко-математичного розвитку Тема: "Подорож до зимового лісу"

Про матеріал
Мовленнєве спілкування: активізувати зв’язне мовлення у дітей, збагачувати словник новими словами, продовжувати вчити підбирати прикметники, які означають якість предмета. Математика: закріплювати вміння дітей правильно називати цифри від 1 до 6 і повторити кількісну та зворотну лічбу; правильно відповідати на запитання "скільки", "який", "котрий" і закріпити знання про геометричні фігури. Грамота: закріплювати вміння ділити слова на склади; розрізняти голосні, тверді, м’які приголосні звуки; називати слова із заданим складом; робити звуковий аналіз слова; розвивати логіку, мислення, пам’ять.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей старшої вікової групи з розвитку мовлення та логіко-математичного розвитку

Тема: «Подорож до зимового лісу»

Програмовий зміст. Мовленнєве спілкування: активізувати зв’язне мовлення у дітей, збагачувати словник новими словами, продовжувати вчити підбирати прикметники, які означають якість предмета.
Математика: закріплювати вміння дітей правильно називати цифри від 1 до 6 і повторити кількісну та зворотну лічбу; правильно відповідати на запитання "скільки", "який", "котрий" і закріпити знання про геометричні фігури.
Грамота: закріплювати вміння ділити слова на склади; розрізняти голосні, тверді, м’які приголосні звуки; називати слова із заданим складом; робити звуковий аналіз слова; розвивати логіку, мислення, пам’ять.
Хід заняття.
- Дітки, сьогодні в нас день незвичайний тому, що ми з вами вирушимо в подорож. А куди, ми дізнаємося, якщо відгадаємо загадку:
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени чарує,
Всіх, хто ним мандрує.
Взимку бачить дивні сни
Аж до самої весни. ( Ліс )
- А чим можна подорожувати? ( відповіді дітей ).
- А на чому ми вирушаємо, ви дізнаєтесь, якщо по порядку з’єднаєте прямими лініями всі цифри.

 

 

 

- Так яким чином ми  будемо подорожувати? ( на санях)
- А  сани ці  незвичайні : для того, аби  почати рух , порахуємо до 6 ( діти рахують); і зворотна лічба від 6 до 1.
А тепер, щоб  сани самі вирушили в подорож - двічі тупнемо лівою ногою, тричі плеснемо в долоні ( діти виконують). Діти  вирушаємо в подорож.
-  Сніг скрипить під санями.  Скільки будинків ми побачили? ( показати зображення  будинків на малюнку). А  дерев скільки? Чого більше?
- І так, ми  опинилися в зимовому лісі. А в лісі так гарно, така краса. Ось як в зимовому лісі ( показати картинку "Зимовий ліс" ).

Завдання 1.
- Діти, тут, в зимовому лісі на нас чекають багато завдань.
- В лісі є багато мешканців, але основними мешканцями лісу є дерева. Тому нам потрібно дивлячись на ці дерева розказати які вони є. (засніжені, мовчазні, засмучені, закутані білою ковдрою, сумні, пухнасті ).
Завдання 2.
Гра "Закінчи думку".
- В лісі не чути пташиного щебету тому, що.... ( відповіді дітей ).
- А зимуючі птахи зимою переселяються ближче до....
- Ми також допомагаємо пташкам зимою...
- Професія людини, яка доглядає за лісом називається... ( лісником ).
- Для ведмедя не страшні зимові холоди, тому що...
 

Дидактична гра "Назви птаха".
Зі складів : дя, со, си, во, го скласти слова-назви зимуючих птахів. Поділити на склади слова сорока, ворона, синиця.
 

Станція «Цифрова»

Гра "Покажи цифрою". ( робота з цифрами на набірному полотні).

- Скільки пальців на одній руці?
- Скільки кольорів у світлофора?
- Скільки кольорів у веселки?
- Скільки сонечок у небі?
- Скільки очей у сови?
- Скільки коліс у машини?
Дидактична гра "Назви одним словом".
 

Завдання 3.
Станція "Граматична".
Розбір речень та звуковий аналіз слів: ау, сова, жук, ліс.
 

Завдання 4.
Станція "Геометрична".
- Як ви гадаєте, чому станція так називається?
Викласти машину з геометричних фігур.

2

Підсумок заняття.

 

 

 

Інтегроване заняття по розвитку мовлення, ознайомлення з  природним довкіллям.

Тема. «Снігурці на допомогу»

Програмовий зміст.

Розширити уявлення дітей про зміни, які відбуваються в природі, збагатити словник дітей словами, що передають характерні властивості зими, вчити вживати прикметники, дієслова, епітети, порівняння, синоніми, антоніми.

Удосконалювати вимову звуків рідної мови, розвивати фонематичний слух.

Вчити дітей мислити нестандартно, розв’язувати логічні завдання, самостійно знаходити рішення поставлених проблем. Виховувати любов до рідної природи, естетичне сприймання довкілля, вміння працювати творчо, добиватися поставленої мети.

Виховувати уважність та творчість, любов та емоційне ставлення до Новорічного свята, повагу до Діда Мороза та Снігурки.

Бажання визволити її з полону.

Вихователь.

  • Діти, скажіть, яка пора року? «Зима».

Діти, скоро у нас буде новорічне свято і до нас завітає Дід Мороз, але без Снігурки, бо вона потрапила у полон до Баби-Яги. Нам потрібно ії визволити. Але хитра зла Яга Снігурку просто не відпустить, якщо ми не справимося із завданнями, які вона нам надіслала. За кожну правильну відповідь Яга дає ключ від замку тих дверей, де знаходиться Снігурка.

У першому конверті знаходяться такі завдання:

  1. Де живемо? ( на Україні )
  2. Як називається наше село? (  Шелудьківка )
  3. Як називається вулиця, де  знаходиться дитячий садок? (Харківська  )
  4. Як звати маму і тата?
  5. Яка наша мова? ( українська )
  6. Яка річка протікає у нашій місцевості? (Сіверський Донець   )

 У другому конверті Баба-Яга надіслала загадки, слухайте уважно:

  • Сніг на полях, лід на річках,

Хуга гуляє, коли це буває?

( Взимку )

  • Влітку – сірий,

Взимку – білий.

( Зайчик )

  • Біле як сорочка,

пухнасте як квочка.

Крил не має, а гарно літає?

( Сніжинка )

  • Влітку і взимку вбрання одне,

та кличуть дітки завжди мене,

щоб я на свято до них прийшла,

подарунків багато їм принесла.

( Ялинка )

 Молодці, дітки, із цим завданням ви справились, от і ключик від 2-го замка.

Фіз. хвилинка «Пташенята».

У третьому конверті нам потрібно утворити нові слова.

  • Д/в. «Утвори нові слова»

     Сніг - сніговий, снігуронька, сніговик, сніжинка, снігопад.

  • Опиши сніг, який він? ( Пухнастий, перший, білий, чистий, блискучий, мокрий, м’який ).

За це завдання Костяна Нога теж дає вам ключ.

У четвертому конверті:

Д/в. «Скажи навпаки».

Білий – чорний

Добро – зло

Мокрий – сухий

Твердий – м’який

Мовчати – говорити

Будувати – ламати

Давати – забирати

І за це завдання ви отримуєте ключ.

У п’ятому конверті завдання «Скажи одним словом».

  • Морква, буряк, капуста – це овочі.
  • Яблуко, грушка, сливка – фрукти.
  • Тюльпан, троянди, ромашка – квіти.

Д/в «Навпаки».

Посуд – це…

Одяг – це…

Взуття – це…

Д/в «Що зайве?»

  • Чашка, ложка, виделка, сорока, ніж.
  • Чоботи, сандалі, ворона, кросівки.

За це завдання ключ від - п’ятих дверей.

У шостому конверті назвати маму(ведмедя, лисеня, зайченя).

Д/в «Назви дитинча».

( Собака, кішка, корова ) – цуценя, кошеня, телятко.

За це ви отримуєте ключик від 6-х дверей.

У сьомому конверті таке завдання: «Хто, що робить?»

Лікар – лікує

Повар - …

Вчитель - …

Вихователь - …

Будівельник - …

Водій - …

Д/в «Кому, що потрібно для роботи?»

Лікарю – ліки

Повару – продукти

За це завдання ви отримуєте ключ від 7-х дверей.

У 8-му конверті:

Д/в «Порівняй предмети»

( кераміка – дерево, гума – скло ).

Д/в «З чого зроблено?»

М’яч – гумовий, дошка – дерево, лампа – скло…

У дев’ятому конверті Баба-Яга питає , чи знаєте ви, дітки, які птахи відлетіли, а які залишилися зимувати?(Перегляд картинок з птахами ).

Підведення підсумків заняття.

Ще Костяна Нога, зла Яга, хоче щоб ви порівняли зиму і літо, описали.

Ну от і все.

Завдання виконали. За 9-те завдання теж ви отримуєте ключ.

І я разом переверну усі ключі, а хто зможе, нехай прочитає, що там написано.

В

І

Д

Ч

И

Н

Е

Н

О

 

 

docx
Додано
25 лютого 2021
Переглядів
1402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку