Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку «Прогулянка в зимовий ліс»

Про матеріал
Під час проведення такого інтегрованого заняття (читання, математика, образотворче мистецтво, екологія) будуть систематизовані знання про життя птахів та тварин в зимовий період, практично закріплено вміння рахунку до 10 в прямому та порядковому вигляді; закріплено вміння орієнтуватися в просторі та на аркуші паперу. Заняття покликано на розвиток психічних процесів (пам’ять, мислення, мовлення, уявлення), розвиток дрібної моторики, комунікативних і рефлективних вмінь та навичок, здібність до самоаналізу.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку

Тема: «Прогулянка в зимовий ліс»

Мета заняття: формування елементарних математичних уявлень, збагатити знання дітей про життя птахів і тварин в зимовий час.

Задачі:

Освітні: систематизувати та закріпити знання дітей про життя зимуючих птахів і лісних тварин, уміння співвідносити сліди на снігу та тварину, яка їх залишила; практично закріпити вміння рахунку до 10 в прямому та порядковому вигляді; закріпити вміння орієнтуватися в просторі та на аркуші паперу.

Розвивальні: розвивати мілку моторику пальців рук, самостійність, ініціативу, комунікативні та рефлексивні навички, мислення.

Виховні: формувати інтерес до оточуючого світу, емоційно-цілісне ставлення до нього; виховувати бережливе ставлення до всього живого.

 

Попередня робота: Спостереження за змінами в природі взимку, читання віршів та оповідань про зиму, відгадування загадок про птахів та лісних тварин, бесіди про життя птахів і тварин взимку; розгляд картин та ілюстрацій лісних тварин та зимуючих птахів; проведення дидактичних ігор «Четвертий зайвий», «Пори року», «Де і чий будинок?» та інші, ігри в лото «Лісні мешканці», проведення вправи «Де, що лежить?» (орієнтування в просторі та на аркуші паперу), конструювання з геометричних фігур.

 

Обладнання: Кімнату оформлено у вигляді лісової галявини, на деревах посаджені снігурі, на галявині тварини – іграшки – заєць, лиса, ворона; площинні фігурки птахів – синиці та дятла; грамзапис голосів зимуючих птахів (снігур, синиця, дятел), уривок з Е. Грига «Ранок у горах»; оповідання В.Біанкі «Книга зими», роздатковий матеріал: на кожну дитину набір олівців, аркуші з контуром дерев (для штрихування), сніжинки для кожної дитини, торбинки з горіхами, насінням та іншим для пригощання лісних тварин; макет «зимового лісу»; картки із зображенням лісних  тварин та птахів.

 

Очікувані результати проведення заняття: систематизувати знання про життя птахів та тварин в зимовий період, розвиток психічних процесів (пам’ять, мислення, мовлення, уявлення), розвиток мілкої моторики, комунікативних і рефлективних вмінь та навичок, здібність до самоаналізу.

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

         Вихователь: Доброго дня, діти, сьогодні я хочу вас запросити на прогулянку, але не міськими вулицями, а в зимовий ліс, справжнє  снігове царство. Згодні?

Там ми зустрінемо різних птахів та тварин, давайте для них візьмемо ласощі.

Ви готові зайти в зимовий ліс? Тоді вперед.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Діти заходять до кімнати, прикрашеної як зимовий ліс.

Звучить музика Е. Грига «Ранок у горах»

Чуєте, яка чарівна музика лунає? Це мороз кутає дерева в сніговий одяг.

Дивіться – кружляє сніжинка,

Немовби кульбабки пушинка.

Давай спостерігати, дружок,

Як кружляє вона між гілок.

Плавно лягла на сучок,

Завмерла, як білий павучок.  (С. Пронін)

Поки вихователька читає віршик, діти «вкривають» дерево чи ялинку сніжком, відриваючи шматочки вати.

 

IV. Основний хід заняття.

  1. Діти, дивіться, а що це за пташки червоногруді нас зустрічають. (На гілках прикріплені фігурки снігурів, лунає запис співу снігура).

Логоритмічна вправа «Снігурі»

Ось на гілки, подивись,

(діти чотири рази хлопають руками по бокам)

Снігурі у майках.

(по чотири нахили головою)

Розпустили пір’ячко,

Гріються на сонечку.

(на перше слово часті потряхування руками, на друге – хлопки по бокам).

Головою крутять,

Полетіти хочуть.

(По два повороти головою ліворуч та праворуч).

 

Вихователь  пропонує дітям «пригостити» птахів. Вихованці дістають з торбиночок насіння, крихти, зернятка і насипають у годівнички.

  1. Вихователь: Подивіться навколо, як чудово та гарно в лісі! А за якими ознаками можна визначити, що прийшла зима? Які прислів’я та приказки про зиму ви знаєте? А про зимові місяці? (Відповіді дітей)

Молодці! Послухайте, яка тиша в сніговому царстві! А яке чудове морозне повітря! Ви відчуваєте? Чим пахне в зимовому лісі? (Повітря пахне свіжістю, чистотою, прохолодою).

  1. Проводиться дихальна вправа «Аромат» зі сніжинкою.

Вихователь: Дивіться, діти, які красиві сніжинки літають у повітрі. Спіймаю я одну сніжинку та понюхаю її. (Не поспішаючи нюхає «сніжинку», кілька разів робить шумні подихи та видихи, промовляє:) «Ах, аромат! Дивовижний аромат! Чудовий аромат!» Пропонує дітям понюхати «сніжинку» та вимовити хором: «А-ро-мат!»

 

  1. Вихователь: Не чутно в лісі веселого щебетання птахів, не часто можна зустріти на лісових стежках тварин. Але про те, що тварини вибігали на галявину свідчать таємничі знаки та рисочки. А що це за знаки, крапки, комочки ми зараз і дізнаємося.
    1. Читання оповідання В.Біанки «Книга зими».
    2. Робота за оповіданням В.Біанки «Книга зими».
  • Як ви гадаєте, хто залишив ці таємничі знаки?
  • Співвіднесіть сліди з малюнком тварини, якому вони належать. (Діти виконують завдання).
    1. Гра «Чий слід?» Вихователь читає загадки про птахів та тварин, а діти ставлять фігурку тварини на потрібний слід.

 

Ви вгадайте, що за шапка:

Хутра оберемок цілий.

Бігає по лісу шапка,

Стовбур залишає голий.

                            (Заєць)

 

Ця тварина небезпечна,

Ходить у червоній шубі,

Сніг розгрібає,

Мишок хапає.

                            (Лисиця)

 

Хто холодною зимою,

У лісі ходить злий, голодний.

(Вовк)

 

Жовта блискавка невпинна

Між деревами пролине.

З гілки плигає на гілку

Ця мала руденька…

                            (Білка)

Пташка невеличка,
В неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
І ця пташка невеличка
Називається… (Синичка)

 

 

Хто у лісі без діла не літає,

Міцним дзьобом стовбур оглядає,

Стукає, шукає, комах — шкідників поїдає.

Червону шапку він має,

«лісовим санітаром» його називають.

                               (Дятел)

 

  1. «Санітар лісу»

Вихователь: А давайте послухаємо розмову синички та дятла. (Вихователь діє  площинними фігурками птахів).

Синичка: Ух як ти бережеш, дятле, свій ніс. Все його об гілочки чистиш!

Дятел: Мені, синичко, без носа як без рук. Насіння з ялинкових шишок захочеш – носом стукай. Короїда нещасного знайти – й також носом. Голова обертом.

Синичка: Ой, дятле, яке в тебе стукітливе життя. Все носом та носом – того і дивися без носа залишишся!

 

Бесіда:

  • Чому дятел не улітає взимку?
  • Чому його називають санітаром лісу?
  • Яку роль у житті дятла відіграє дзьоб?

 

  1. «Ведмідь»

Вихователь: Діти, зверніть увагу на цей кучугур снігу, поряд немає ніяких слідів, а від кучугуру йде тепле повітря.

 

У теплій шубі зиму всю

Лапу смачно я смокчу.

Сплю під пісню хуртовини

Аж до весняної днини.

Полюбляю їсти мед,

Звуся, звісно, я … (ведмідь)

 

Вихователь: Чому ведмідь узимку спить? Які ще тварини впадають у сплячку? (Відповіді дітей)

Коли навесні ведмідь прокинеться буде дуже голодний, слабкий. Давайте йому залишимо ласощі – діжку меду.

  1. «Математична хвилинка»

Ми вже дуже багато часу мандруємо лісом, багатьох птахів та тварин зустріли. Давайте порахуємо птахів, тварин і всіх разом.

Діти сідають за столи та серед багатьох карток із зображенням лісних мешканців обирають тих, кого зустріли.

  • Скількох тварин ми зустріли?
  • Скількох птахів?
  • Кого більше: птахів чи тварин? Кого менше? А на скільки?
  • Що слід зробити, аби було порівну?
  • Хто зустрів нас першим? Хто останнім?
  • Скільки всього птахів і тварин ми зустріли?

 

  1. «Зимова розігрівалочка» (пальчикова гімнастика)

Вихователь: Ми вже казали, що взимку в лісі дуже холодно. А ви не змерзли? Давайте погріємося.

 

Якщо змерзли ваші ручки, починаєм терти їх,

Швидко руки ми зумієм, як на пічці розігріть.

(Діти повільно розтирають одну долоньку об іншу)

Дві долоньки - дві льодинки.

Швидше-швидше розтираєм,

Наші ручки зігріваєм.

(Діти розтирають руки все швидше та швидше).

 

  1. «Домалюй дерево»

Вихователь: Діти, а подивіться, хто це під ялиночкою заховався? (Заєць) А хто між ялинкою та березою на нас споглядає? (Лисичка) Хто вище за всіх на дереві сидить? (Ворона).

Як ви розумієте, деревам узимку також холодно. Не всі закутані у снігові шуби, не у всіх є сніговий одяг. Давайте зараз допоможемо деревам - вкриємо їх теплими сніговими ковдрами чи вдягнемо на них снігові шапки, щоб вони не змерзли.

Діти сідають за столи для виконання завдання – штрихування в різних напрямках за контуром. Вихователь перевіряє правильність виконання завдання, заохочує, готові роботи складають на «лісовій галявині».

Вихователь: Молодці, який густий гай у нас вийшов. Вам подобається в лісі взимку?

 

  1. Музична фізхвилинка «Що вам подобається взимку?»

 

V. Підсумки заняття.

         Вихователь: Цікаво в зимовому лісі. Але чуєте вже вітер посилюється (звучить запис завивання вітру), значить скоро розпочнеться заметіль, усі стежки занесе снігом. Треба швидше повертатися!

         Фізпауза – діти швидко на місці йдуть, переступають через кучугури, шукають стежку.

 

Метод «Мікрофон»

  • Сподобалася вам наша прогулянка?
  • Що було найцікавішим?
  • Що запам’яталося більше за все?

 

VІ. Рефлексія.

         Діти обирають фігурки зайченят за наступним принципом:

  • біле зайченя - заняття сподобалося, було цікаво, «я був активний»
  • сіре зайченя – важко визначитися, сподобалося чи ні, виникали труднощі
  • червоне зайченя – заняття не сподобалося, було не цікаво.

 

doc
Додано
25 листопада
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку