Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку “Весна в гості завітала, радість всім подарувала

Про матеріал

вчити дітей спостерігати за змінами в природі, виявляти характерні ознаки весни у неживій природі (висота сонця на небосхилі, збільшення тривалості дня, потепління, блакитне небо, весняні опади, розмерзання грунту, льодохід); виявляти причини змін у живій природі, розвивати допитливість, зв'язне мовлення; вправляти у вживанні складнопідрядних речень; збагачувати словник епітетами, прислів'ями, приказками; викликати інтерес та захоплення ніжною і тендітною красою весняного пробудження; виховувати любов до природи, її краси, бажання оберігати та захищати природні багатства.

Перегляд файлу

Весна в гості завітала, радість всім подарувала

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку (розвиток мовлення,  ознайомлення з природним довкіллям, художньо-продуктивна діяльность).

Підготували вихователі: Рибалка Алла Григорівна,                               П’ятецька Антоніна Михайлівна                                                                     м.Біла Церква ,Київська обл..

Програмовий зміст: вчити дітей спостерігати за змінами в природі, виявляти характерні ознаки весни у неживій природі (висота сонця на небосхилі, збільшення тривалості дня, потепління, блакитне небо, весняні опади, розмерзання грунту, льодохід); виявляти причини змін у живій природі, розвивати допитливість, зв’язне мовлення; вправляти у вживанні складнопідрядних речень; збагачувати словник епітетами, прислів’ями, приказками; викликати інтерес та захоплення ніжною і тендітною красою весняного пробудження; виховувати любов до природи, її краси, бажання оберігати та захищати природні багатства.

Попередня робота: екскурсії, спостереження, читання віршів, оповідань про весну, слухання музики П.Чайковського “Пори року”, вивчення віршів, прислів’їв про весну.

Матеріал: макет сонечка, ілюстрації із зображенням весняної природи, малюнки квітів, картинки із зображенням перелітних та зимуючих птахів, папір, фарби, пензлі, підкладки, серветки, склянки із водою.

Хід заняття:

Вихователь:                               Сьогодні, діти, ми повторимо про весну:

                                                      Блакитну, ніжну ,чарівну.

                                                      Від сну зимового прокинулась вона,

                                                      Засяяла і заспівала: Я прийшла!”

                                                      Та не сама весна- красна іде,

                                                      Ще й братиків своїх веде,

                                                      А хто у весноньки помічники,

                                                      Ви, діти, відгадаєте залюбки!

Виходять хлопчики брати-місяці: березень, квітень, травень.

Березень:                                   Я-перший місяць у весни, 

                                                      Я-пролісковий цвіт.

                                                      Я пережив зимові сни

                                                      І відродився знов на світ.

Квітень:                                       Я - Квітень, славний квітникар, 

                                                      Вам сонячно і рясно

                                                      Заквітчую ліси, гаї

                                                      Духмяним цвітом- рястом.

Травень:                                      Я – Травень, теплий, дощовий,

                                                       Іду і весело співаю,

                                                       Вітаю небо сонечком ясним

                                                       І тішу землю чарівним розмаєм!

Гра – фантазування “Весняні місяці”

Вихователь пропонує дітям пофантазувати, хто з місяців найрозумніший,  найметкіший, найкрасивіший і найбагатший. Спонукає,    щоб діти самостійно прийшли до висновку, що у природі все взаємоповязане, кожен місяць потрібен і важливий по-своєму  природа їх не обмине.

Вихователь: Весна  ще не розгорнула всіх своїх див, вона тільки що прокинулась, тільки що розпочала свою творчу роботу. Але ви, я гадаю, вже відчули її приємну насолоду та свіже дихання.

Дидактична гра: Що нам веснонька принесла?”

(Блакитне небо, яскраве сонечко, білосніжні підсніжники, сині проліски, ніжно-зелені листочки, дрібний дощик, дзвінке щебетання птахів, пухнасті котики, радісний настрій тощо.)

Вихователь: Ось бачите , скільки дивних перетворень відубулося у природі? Щораз красуня-весна підбирає собі нове вбрання . Які ж кольори у весни?

 Діти: Блакитний, голубий, білий, коричневий, синій, жовтий, зелений, фіолетовий…

Вихователь: Весною все оживає, співає, дзвенить, веселиться. Хто ж створює музику весни?

Діти: Птахи, струмочок, бруньки, листочки, вітерець, дощові краплинки, гілочки.

Вихователь: Мабуть, немає людини, яка б була байдужа до краси весняних квітів. Викликає захоплення їхня скромна краса, тендітна ніжність і витонченість. Скільки краси вклала чарівниця-природа в ці свої дивовижні створіння. Багато весняних квітів приносять користь не лише природі, а й людині.

Дидактична гра Зберемо весняний букет

Із виставлених на набірному полотні малюнків квітів вибрати ті квіти,  які цвітуть навесні. Вибираючи квіти, діти розповідають  усе , що дізнались про першоцвіти.

Вихователь: Царство весняного володіння ще впізнають по прикметах, прислівях.

Які ви знаєте прислівя про весну?

  • Весна- наші батько й мати, хто не посіє, не буде збирати.
  • Проліски- очі березня.
  • Весна ледачого не любить.
  • Весняний день рік годує.
  • Березень з водою, квітень – з травою, а травень – з квітами.
  • Березень без води, квітень без трави.
  • Весна днем красна.

 

Вихователь: Важливою ознакою весни є приліт птахів. Коли день переважує ніч, то починається весняний сонцеворот. З цієї нагоди діти  влаштовували цікаві дитячі забави – заклички птахів. Дітлахи юрбами виходили, несучи в долонях фігурки випечених з тіста жайворонків та голубків і закликали пташок. Давайте і ми  закличемо у наш край пернатих друзів та й трішки пограємося. Діти виконують закличку:                                               

                                      Пташок викликаю із теплого краю.

                                      Летіть, соловейки на нашу земельку!

                                      Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки!

                                      Дівчаточка, воробята, радьмося!

                                      Та виходім на травицю ,граймося!

                                      Та виходім на травицю в добрий час.

                                      Нема таких співаночок, як у нас !

Дидактична гра Перелітні-зимуючі

Діти утворюють коло. Почувши назву перелітного птаха біжать один за одним, зимуючого- присідають.

Вихователь: Ніжна і зворушлива весняна краса пробуджує у серцях письменників, композиторів, поетів найщиріші почуття, найцінніші твори. В них щира, правдива, відверта любов до природи, до української землі. Які вірші ви знаєте про весну?

Вірші дітей:             Сонечко, сонечко, глянь у віконечко,

                                 Дітям маленьким з неба засяй!

                                 Весно-весняночко, лагідна панночко,

                                  Гарними квітами,  співом пташиним,  нас забавляй!

 

Весна сонце розбудила,                                                           

Промінцями землю вкрила,

З гір біжать дзвінкі струмки,

Летять з вирію пташки.

                                                    Квітнуть проліски синенькі

                                                    І конвалії біленькі.

                                                    Весна ніжна, тепла, гожа,

                                                    На віночок пишний схожа.

Вихователь: Яка ж прекрасна весняна пора! Напоєна талою водою, теплими весняними дощами земля одягає зелену сукню із різнобарвних квітів. Зелене царство прокидається і дарує нам свої перші дарунки. Благодатне тепло, ніжна зелень, сила повної води, пташиний гомін- перші радощі весни. Давайте весноньку запросимо у нашу кімнату.

Виходить дівчинка – весна.

Вірш:                                            Привітанням журавля

                                                      Я пробуждую поля,

                                                      Небеса та ручаї

                                                      І заквітчую гаї.

                                                      І усякий мене зна

                                                      Відгадали? Я - ….(Весна)

Вихователь: Яка ж буває весна ,діти?

 Діти: красива , ніжна блакитноока, весела, радісна, мила, чарівна, тепла.

Вихователь: Весна викликає у кожної людини свій неповторний   і незвичайний настрій . Який настрій викликає у вас весна?

Діти: веселий, радісний, чудовий, захоплений, добрий, цікавий.

Вихователь: Кожен з вас, діти, зумів помітити навколо у природі щось особливе, цікаве, загадкове і казкове. Тож свої враження від побаченого відтворіть у своїх малюнках, відчуйте себе творцями прекрасної і вічної весняної краси.

Творче завдання: Малюнок на тему : “ Весна, яку я побачив

Звучить грамзапис П.Чайковського Пори року,  діти самостійно виконують творчу роботу.

Підсумок:                        Сьогодні ви красу творили весняну:

                                         Веселу, ніжну, сонячну, ясну.

                                         Повітря свіже, весняне в кімнату запустили,

                                         Хай бадьорить воно вас, додає всім сили.

                                         Хай пробуждує в серцях щирі почуття

                                         І нехай красиве, світле буде в вас життя.

                                         А любов, як квітка ніжна, щиро розквітає,

                                         Нехай сонечко привітне всіх вас зігріває.

Виставка дитячих робіт.                                                       

 

docx
Додав(-ла)
Рибалка Алла
Додано
11 січня 2019
Переглядів
14615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку