Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку
«Як знайти справжнього друга?»
Підготувала вихователь
КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №241 КТ»
м. Кривий Ріг
Гога Ю.Є
Мета: формувати у дітей орієнтацію на загальноприйняті моральні норми поведінки: вміти цінувати дружбу з однолітками, налагоджувати дружні стосунки, бути безкорисними, комунікабельними, товариськими, проявляти повагу до себе та інших, вміти пробачати та просити пробачення; формувати бажання дотримуватися правил дружнього спілкування, вчити орієнтуватися у настроях людей; вправляти у висловлюванні елементарних суджень, обґрунтовуючи свої думки.
Обладнання: чарівна скринька, аудіозапис пісні із м/ф «Крихітка єнот», картка із зашифрованим словом «посмішка», фотозображення дітей із різними рисами характеру: веселий, впертий, сердитий, капризний, добрий, задіра, спокійний; дзеркало з написом «Роби добро, добро і буде», гілка дерева у горщику для квітів, штучне листя на дроті, клубок в’язальних ниток, цеглинки для дому дружби з піктограмами.
Попередня робота: ознайомлення з поняттям «дружба», правилами дружніх стосунків, читання художніх творів на тему «Дружба».
Привітання
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, планета Земля!
Щастя, здоров’я всім людям бажаємо!
Зранку в дитячий садок поспішаємо!
Мозковий штурм «Дружба – це…» ( діти висловлюють власну думку)
Ігрова вправа «Що таке дружба?» (Дорослий називає ситуації, діти плещуть в долоні лише тоді, коли мова йдеться про справжню дружбу)
Підсумок: Дружба – стосунки між людьми, в основі яких лежить взаємна прихильність, довіра, спільність інтересів.
Мовна вправа
Друг, це той з кім… Що роблять? (дружать)
Наші стосунки які? (дружні)
А якщо мій друг дівчинка, то я її зву… Як? (подруга)
В нас є багато… (друзів)
Коли я з кимсь дружу, то між нами виникає…Що? (дружба)
Друг, дружити, дружні, подруга, друзі, дружба
Скринька відчиняється під музичний супровід
Завдання1. Зачароване слово скоріше розгадай,
З чого дружба починається дізнайся (Діти розшифровують слово)
І О П М С А К Ш
5 2 1 4 3 7 8 9
Звучить аудіозапис пісні «Усмішка» (Переклад відомої пісні з мультфільму)
Підсумок: Фундаментом нашого будинку дружби буде цеглинка «Посмішка»
Завдання 2. На дітей уважно дивись, не зівай,
Хто з них хто визначай
(Діти роздивляються фото, роблять припущення стосовно характеру зображених дітей та визначають хто з дітей має друзі, а хто ні, аргументують свою думку)
Підсумок:: дружити приємніше з відкритою, доброзичливою людиною. Тож наступною цеглинкою дома дружби дуде «Доброзичливість»
Завдання3. Чарівне дзеркало (Дістаємо із скриньки дзеркало з написом «Роби добро – добро і буде», «Як згукнеться так і відгукнеться». Діти пояснюють значення цих прислів’їв)
Підсумок:: Дзеркало хоче, щоб діти зрозуміли правило життя: як людина поводить себе з іншими, такі почуття і вчинки отримує у відповідь. Якщо ти посилаєш добро, то добро і отримуєш. А якщо зло, зло до тебе і повертається.
Гра «Емоція по колу»
(Запропонувати дітям по колу передати яку небуть позитивну: посмішка, «ласкавушка», комплімент, або негативну емоцію: поштовх, «дражнилклу», тощо)
Підсумок: Поводься з іншими так, як хочеш, щоб поводилися з тобою.
Завдання 4. «Оживи дерево дружби»
(Діти промовляють слова - дії, пов’язані з дружніми стосунками (допомагати, підтримувати, співчувати…) та водночас закріплюють зелений листочок на дереві дружби)
Підсумок: Ще одна цеглинка дому дружби : «Роби справжні дружні вчинки».
Завдання 5. (Із скриньки дістається клубок ниток)
Інтерактивна гра «Павутиння недружніх стосунків»
Діти передають один одному клубок ниток, розмотуючи нитки та озвучуючи при цьому свої недобрі вчинки по відношенню до друзів ( «Я колись не захотіла грати з Христиною і вона на мене образилася», «Я не поділився з другом машинкою», «Ми з Артемом сперечалися і я вдарив його», «Саша зіпсувала мій малюнок, а я розсердився і розірвав її малюнок», «Я не привітала подругу з днем народження»)
Діти просять пробачення та знищують павутиння.
Рухлива гра без слів «Друзі» діти в парах за допомогою пантоміми відтворюють дії:
Друзі зустрічаються, щиро посміхаються, вітають один одного, друзі посварилися, друзі помирилися.
Вивчення мирилок
Пироги з сиром,
Варенички в маслі,
Ми діточки красні.
Помирив нас, молодець!
Сказала тихенько: «Миріться швиденько!»
І скоріш мені пробач,
І на мене ти не сердься,
бо у тебе добре серце.
Будемо завжди дружити
І ніколи не сваритись!
Підсумок: До будинка додаємо ще одну цеглинку «Вміння просити пробачення та пробачати»
Творче завдання ( Діти отримують альбомний лист, де на одній половині зображено силует дитини, на другої – восковою крейдою нанесене зображення усміхненої дитини, яка йде на зустріч. Діти перетворюють силует дитини на свій портрет, а потім фарбою розфарбовують другу половину аркуша. Воскове зображення проявляється.)