Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку «Як знайти справжнього друга?»

Про матеріал
Представлено конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку, спрямованого на формування соціальної компетентності дитини.
Перегляд файлу

Інтегроване заняття   для дітей старшого дошкільного віку

 «Як знайти справжнього друга?»

 

Підготувала вихователь

КЗ «ДНЗ (ясла-садок) №241 КТ»

м. Кривий Ріг

 Гога Ю.Є

 

Мета: формувати у дітей орієнтацію на загальноприйняті моральні норми поведінки: вміти цінувати дружбу з однолітками, налагоджувати дружні стосунки, бути безкорисними, комунікабельними, товариськими, проявляти повагу до себе та інших, вміти пробачати та просити пробачення; формувати бажання дотримуватися правил дружнього спілкування, вчити орієнтуватися у настроях людей; вправляти у висловлюванні елементарних суджень, обґрунтовуючи свої думки.

Обладнання: чарівна скринька, аудіозапис пісні із м/ф «Крихітка єнот», картка із зашифрованим словом «посмішка», фотозображення дітей із різними рисами характеру: веселий, впертий, сердитий, капризний, добрий, задіра, спокійний; дзеркало з написом «Роби добро, добро і буде», гілка дерева у горщику для квітів, штучне листя на дроті, клубок в’язальних ниток, цеглинки для дому дружби з піктограмами.

Попередня робота: ознайомлення з поняттям «дружба», правилами дружніх стосунків, читання художніх творів на тему «Дружба».

 

Привітання

 Доброго ранку, ліси і поля!

Доброго ранку, планета Земля!

Щастя, здоров’я всім людям бажаємо!

Зранку в дитячий садок поспішаємо!

 

Мозковий штурм «Дружба – це…» ( діти висловлюють власну думку)

 

Ігрова вправа «Що таке дружба?» (Дорослий називає ситуації, діти плещуть в долоні лише тоді, коли мова йдеться про справжню дружбу)

  • Допомогти виконати складне завдання
  • Довірити секрет
  • Сміятися, коли друг несподівано впав
  • Заступитися, коли товариша ображають
  • Промовчати, коли друг говорить неправду
  • Сумувати, коли друга немає поруч
  • Зателефонувати другові, коли той хворіє

 

Підсумок: Дружба – стосунки між людьми, в основі яких лежить взаємна прихильність, довіра, спільність інтересів.

 

  • Щоб знайти справжнього друга треба в своїй душі збудувати будинок дружби. І допоможуть нам в вирішити цю проблему речі з чарівної скриньки. Щоб вона відкрилася, потрібно назвати слова-родичі до слова дружба.

Мовна вправа

Друг, це той з кім… Що роблять? (дружать)

Наші стосунки які? (дружні)

А якщо мій друг дівчинка, то я її зву… Як? (подруга)

В нас є багато… (друзів)

Коли я з кимсь дружу, то між нами виникає…Що? (дружба)

Друг, дружити, дружні, подруга, друзі, дружба

 

Скринька відчиняється під музичний супровід

 

Завдання1. Зачароване слово скоріше розгадай,

                    З чого дружба починається дізнайся (Діти розшифровують слово)

 

І  О  П  М  С А К Ш

                                                       5  2   1    4   3  7  8  9

Звучить аудіозапис пісні «Усмішка» (Переклад відомої пісні з мультфільму)

 

Підсумок: Фундаментом нашого будинку дружби буде цеглинка «Посмішка»

smilik 

 

 

 

  • Поглянемо, що є в скриньці? Тут портрети дітей.

 

Завдання 2. На дітей уважно дивись, не зівай,

                      Хто з них хто визначай

(Діти роздивляються фото, роблять припущення стосовно характеру зображених дітей  та визначають хто з дітей має друзі, а хто ні,  аргументують свою думку)

 

  1. Відкрита, усміхнена, приязна, любить читати, напевно багато знає, з нею мабуть цікаво спілкуватися.
  2. Надутий, неприязний, сердитий, дивиться із під лобу.
  3. Посміхається, його люблять тварини, певно він добрий.
  4. Капризний, не хоче нічого чути, з ним мабуть важко домовитися про щось.
  5. Спокійна, посміхається, має добрі очі.
  6. Сердита, хоче щоб все було по її, напевно не любить нічім поступатися.
  7. Добра, мрійниця, любить фантазувати, з нею буде цікаво.
  8. Зла, дратівлива, неприємна, така може навіть і вдарити.
  9. Любить дражнитися, зможе образити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок:: дружити приємніше з відкритою, доброзичливою людиною. Тож наступною цеглинкою дома дружби дуде «Доброзичливість»

 

serdce 

 

 

 

Завдання3. Чарівне дзеркало  (Дістаємо із скриньки дзеркало з написом «Роби добро – добро і буде», «Як згукнеться так і відгукнеться». Діти пояснюють значення цих прислів’їв)

 

Підсумок:: Дзеркало хоче, щоб діти зрозуміли правило життя: як людина поводить себе з іншими,  такі почуття і вчинки отримує у відповідь. Якщо ти посилаєш добро, то добро і отримуєш. А якщо зло, зло до тебе і повертається.

 

Гра «Емоція по колу»

 (Запропонувати дітям по колу передати яку небуть позитивну: посмішка, «ласкавушка», комплімент, або негативну емоцію: поштовх, «дражнилклу», тощо)

 

Підсумок: Поводься з іншими так, як хочеш, щоб поводилися з тобою.

влюбленность-логоса-сер 

 

 

 

 

 

Завдання 4. «Оживи дерево дружби»

(Діти промовляють слова - дії, пов’язані з дружніми стосунками (допомагати, підтримувати, співчувати…) та водночас закріплюють зелений листочок на дереві дружби)

 

Підсумок: Ще одна цеглинка дому дружби : «Роби  справжні дружні вчинки».

stock-vector-abstract-tree-vector-design-represents-eco-friendly-green-family-tree-signs-and-symbols-237214579.jpg 

 

 

 

Завдання 5.  (Із скриньки дістається клубок ниток)

  • Інколи трапляється так, що люди не завжди виконують правила дружби, навіть самі ліпші друзі можуть посваритися. Чи було так, що ви ображали своїх друзів?

 

Інтерактивна гра «Павутиння недружніх стосунків»

Діти передають один одному клубок ниток, розмотуючи нитки та  озвучуючи при цьому свої недобрі вчинки по відношенню до друзів ( «Я колись не захотіла грати з Христиною і вона на мене образилася», «Я не поділився з другом машинкою», «Ми з Артемом сперечалися і я вдарив його», «Саша зіпсувала мій малюнок, а я розсердився і розірвав її малюнок», «Я не привітала подругу з днем народження»)

 

  • В нас утворилося павутиння зла, треба її негайно знищіти, але перш ми це зробимо треба… Як ви гадаєте, що треба зробити, щоб всі обіди на друзів вмить зникли? – Так. Треба попросити пробачення. Тож попросимо пробачення один у одного

 

Діти просять пробачення та знищують павутиння.

 

Рухлива гра без слів «Друзі» діти в парах за допомогою пантоміми відтворюють дії:

 

Друзі зустрічаються, щиро посміхаються, вітають один одного, друзі посварилися, друзі помирилися.

 

Вивчення мирилок

 


  • Мир-миром,

Пироги з сиром,

Варенички в маслі,

Ми діточки красні.

 

 

  • Мізин, мізин, мізинець –

    Помирив нас, молодець!

 

 

 

 

  • Мирилка летіла, на плече сіла,

Сказала тихенько: «Миріться швиденько!»

 

 

 

 

  • Ти не плач, не плач, не плач

І скоріш мені пробач,

І на мене ти не сердься,

 бо у тебе добре серце.

Будемо завжди дружити

І ніколи не сваритись!

 


Підсумок: До будинка додаємо ще одну цеглинку «Вміння просити пробачення та пробачати»

 

 

 

 

 

  • Осі і готов наш Будинок Дружби залишилося тільки додати дах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Творче завдання ( Діти отримують  альбомний лист, де на одній половині  зображено  силует дитини, на другої – восковою крейдою нанесене зображення усміхненої  дитини, яка йде на зустріч. Діти перетворюють силует дитини на свій портрет, а потім фарбою розфарбовують другу половину аркуша. Воскове зображення проявляється.)

 

  • Як ви гарно себе намалювали, всі усміхнені поспішаєте на зустріч до друга, навіть подарунки для друга приготували . Подивіться, ваші друзі поспішають на зустріч з вами. Ви всміхаєтесь і вони всміхаються вам у відповідь. Ви з добрими почуттями і ваші друзі теж радіють вашім дружнім стосункам.

 


 

docx
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
2110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку